200CDI ja max 3000rpm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

200CDI ja max 3000rpm

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Terve,
Eli W202, 200CDI meni ilmeisesti vikatilaan.
Ei anna kuin 3000rpm muuten kulkee ihan hyvin ja
tyhjäkäyntikin normaali.
Varoitusvaloja ei syty jne.
Autolla ajettu 425tkm ja ei ole paljon osia tarvinnut vaihtaa.
Kaiveri väittää että näissä cdi:ssä voi ilmamassa antturi olla
likainen ja siksi menee "ohjelma" sekaisin.
Ja toinen kaveri (ei mersu mies) väittää että turbo on nyt entinen.

Mitä mieltä ovat cdi - miehet?
(ajattelin ensin vaihtaa se ilma antturi, jos ei auta niin testeriin)
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ensin piuhan päähän sitten osienvaihtoa(tietää mitä osia alkaa vaihtelemaan
tai paikoja rassaamaan)
turbo tuskin on loppu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tosiaankin ensin mielellään piuhan nokkaan, jos se vain suinkin on mahdollista.

Ilmamassamittari (MAF) on yksi todennäköisistä vian aiheuttajista.
Ei sinällään ole kovin kallis osa, mutta mutu-periaatteella tapahtuvat osien vaihdot voivat huonolla tuurilla käydä kalliiksi. Kalliimmaksi ainakin kuin olisi ensin luetuttanut vikakoodit ja testannut testerillä.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

ahtopaineanturi (vai -mittari?) on aika hyvä syyllinen. Oireena max kierrokset noin 2800, kuittaantuu kun käyttää virrat pois ja avaimen irti. Näin oli ainakin mulla. Korjaantui kun vaihdettiin molemmat anturit, joista myös antoi vikakoodin.

Ja tuossa tilassa ei ottanut kierroksia yli 3000 vaikka mitä teki, kun taas silloin kun ilmamäärämittari oli sökönä, nosti kierroksia hitaasti yli 3000.

Ja autona w210 200cdi 2001 ja automaatti. Ajettu 483 000.
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ahtopaineanturi myös yksi niistä vikapyydyksistä!

Testerissä käyttö, niin loppuu arvailu, ..... yleensä.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vika kohteita on tosiian kohtalaisen paljon...
testerin vaikka vehoon ennemin kun alkaa arpomaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Vaihdoin eilen se ilmamassa antturi ja auto kulkee kuin juna taas.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Hieno homma!
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin