w211 200cdi vikakoodeja turbon paineista

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

w211 200cdi vikakoodeja turbon paineista

Viesti Kirjoittaja sec500 »

juu rupesi toi emännän w211 200cdi-03 reistaamaan.tulee koodeja 2346 egr joka putsattu ton vikomisen jälkeen.ja 0105 charge pressure sensor.charge pressure is too high ja 2348 charge pressure too low.no painetunnistin tuli sitten vaihdettua ja edelleen tulee koodi charge pressure too low ja menee vikatilaan vähän väliä.ahtoletkut tarkistettu ja halkeamia ei ollut.jumiikohan tossa nyt sitten toi egr vai turbon säätösiivet.laittakaa vinkkejä jos jollain ollut vastaava ongelma.ei viitsis turhaan turboakaan vaihtaa.taitaa olla kohtalaisen kallis turbo??meneekö tohon suoraan "heittämällä"270cdi turbo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Oireiden ja historian perusteela EGR jumitta(ne EGR ja ahtopainen säätely systeemit saa testattua *:rila)
onko pako putken liitoksita/siipien säätö akselin juuresta tullut paljon mustaa?

turbon hinta saksassa ~500€
isomman turbon vaihdon jälkeen tarvis oikestaan ohjelmaa muuttaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

en ole katsonut onko mustaa putken tietämillä.meinaatko että se egr jumii vieläkin vaikka just lasikuulapuhallettu puhtaaks ja herkistelty.enää ei kyllä egr koodia tule.?pelkästään current charge pressure and control.stored charge pressure is too low.pitäisikö ton säätösiipien säätöakselin liikkua ääriasennosta toiseen kun laittaa virrat päälle?ei se ainakaan sitä tee??meneekö toi 270cdi turbo heittämällä paikoilleen.jos ton turbon joutuu uusimaa.miten ton egr sais testattuu toimiiko niinkuin pitää
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sec500 kirjoitti:en ole katsonut onko mustaa putken tietämillä.meinaatko että se egr jumii vieläkin vaikka just lasikuulapuhallettu puhtaaks ja herkistelty.enää ei kyllä egr koodia tule.?pelkästään current charge pressure and control.stored charge pressure is too low.pitäisikö ton säätösiipien säätöakselin liikkua ääriasennosta toiseen kun laittaa virrat päälle?ei se ainakaan sitä tee??meneekö toi 270cdi turbo heittämällä paikoilleen.jos ton turbon joutuu uusimaa.miten ton egr sais testattuu toimiiko niinkuin pitää
Ei välttämättä jumita voi liikkua herkästi, mutta valskata,
tarkastanut myös ne paine anturin johdot? (näyttikö *:ri testissä järjelisiälukuja?)
käynistäessä pitäisi siipien säätö vivun liikkua(saa myös testatua testerillä)
jos mustaa putken tietämillä tunkenut ulos katit/putki tukossa

turbon kiinitys sopii
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

juu toi egr-venttiili oli kyllä sen muovikotelon sisältä jossa se vipu liikkuu ihan karstassa,eli läpi puhaltelee.ei varmaankaan saisi tulla läpi.pitäisiköhän toi egr uusia ensin??mahtaakohan mitä kustantaa??ihan järellisiä lukuja toi paineanturi näytti sen vaihdon jälkeen.melko korkeita ahtoja näytti ennen vaihtoa.mutta se säätösiipien tanko ei kyllä liiku kun virrat laittaa eikä mielestäni silloinkaan kun käynnistää??kuuluuko se säätösiipien tanko liikkua ihan reilusti,siis että näkee ihan selvästi silloin kun käynnistää??sopiiko tohon 270cdi turboon kaikki letkut ja putketkin jotka turboon tulee kiinni.ettei tarvi alkaa soveltamaan mitään putkia.kun ei pysty hirveen kauaa seisottamaan tota pirssiä
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

juu toi egr-venttiili oli kyllä sen muovikotelon sisältä jossa se vipu liikkuu ihan karstassa,eli läpi puhaltelee.ei varmaankaan saisi tulla läpi.pitäisiköhän toi egr uusia ensin??mahtaakohan mitä kustantaa??ihan järellisiä lukuja toi paineanturi näytti sen vaihdon jälkeen.melko korkeita ahtoja näytti ennen vaihtoa.mutta se säätösiipien tanko ei kyllä liiku kun virrat laittaa eikä mielestäni silloinkaan kun käynnistää??kuuluuko se säätösiipien tanko liikkua ihan reilusti,siis että näkee ihan selvästi silloin kun käynnistää??sopiiko tohon 270cdi turboon kaikki letkut ja putketkin jotka turboon tulee kiinni.ettei tarvi alkaa soveltamaan mitään putkia.kun ei pysty hirveen kauaa seisottamaan tota pirssiä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos se liikkuu normaalisti voi sen tulpata ensin ohjelmasta ja sitten mekaanisesti, ei pääse paineet sitä kautta sen jälkeen karkuun/sekaisin

mikäs sen vivun testi tulos oli testissä ohjatuna toimiko ahtopaineen ohjaus normaalisti?
(*:rila sitä testatessa pitäisi vivun liikkua niin että sen huomaa)
kierrätys onkelmista johtuen on voinnut tukki pakopuoleen/jumittaa siivet, töhnätä katiti tukkon

pako putken lähtöjä on 2erilaista katto että on samanlainen niin menee nopeesti paikallen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

ei sitä egr-venttiilin toimintaa ole testattu millään testerillä vaan mitä silmämääräisesti katsoin kun pistää virrat päälle ja starttaa,niin ei se vipu liiku ollenkaan.ahtopaineen ohjauksesta en osaa sanoo toimiiko normaalisti.aina vaan tulee se alhainen turbon paine koodi.tuntuu vaan että tuskin se katti on tukossa kun se vetää hyvin silloin kun se vikatila ei ole päällä.jos ottaa siitä säätösiipien tangon servon päästä sokan pois niin pitääkö se tanko liikkua kuinka kevyesti?vai saako niitä sokkia edes kohtuudella irroitettua.sais kokeiltuu onko ne siivet jumissa.minkälainen homma toi turbon vaihto yleensäkin on?ei ole mersun turboja tullut vielä rassattuu.kannattaako tota egr-venttiiliä alkaa uusimaan,vaan kannattaako se tulpata heti kerrasta pois pelistä?onko tietoo onko kallis venttiili
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kallis venntiili suhteelinen käsite(hitaa tais olla useempi sata€) :roll: , omasta mielestä jokainen minutti/euro mikä liitty jotenkin siihen että sen systeemin kunnostaisi on liikaa, täysin turha osa, kaanatta ennemin sekin aika ja raha käyttä sen tulpaamiseen jos kerran on sähköisesti kunnossa,
testaa testerillä liikkuko se ahtimen säätö tanko(tai käynistä auto ja toinen katsoo liikkuuko se)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä testerit edc-16,sta älyää, jos vika on egr,ssä.
Pitäisi ainakin.

Tarkista, onko pakoputki tukossa.

Ahtimen säätömoottori on aivan "auki" - asennossa, kun virrat on pois päältä.
Kun moottori käynnistyy, siirtyy säätömoottori aivan "kiinni" - asentoon.
Eli käynnistettäessä vivun pitää liikkua äärilaidasta toiseen.
Jos ei liiku, vikaa voi olla itse säätömoottorin lisäksi johdoissa, tai sulakkeissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

juu.tänään taas rassattu tota katiskaa.käytin sen säätösiipien tangon irti siitä turbon päästä,ja siivet tuntui liikkuvan kun käsin sitä akselia liikutin.ilman ilmanputsarii käytin autoo ja en saanut vikomaan.kun kasailin putsarit ym letkut paikoilleen niin rupes taas vikomaan.aikani kun poljin paikoillaan vika päällä ja välillä virtoja pois käyttäen,niin rupesi melko mustaa pukkaamaan pakoputkesta,eli tosi nokista savua.aikana paikallaan polettuani,kävin ajaan mutkan ilman ilmanputsaria ja sen kantta..koko matkan toimi hemmetin hyvin.lopuksi laitoin ilmanputsarin paikoilleen kansineen ja sittenkin vielä toimi normaalisti.joten.oiskohan toi pakoputkisto vaan ollut ton egr-paskottumisen jäljiltä niin tukossa ettei hengittänyt kone.vai onkohan toi massamittari menossa paskaks?(kun toi imettävä ilmamassa muuttuu kun putsari ja kansi paikoillaan)silloin kun veteli hyvin kuului turbon suhahduskin ihan normaalisti,eli tuskin säätösiivet tai turbo paskana!!??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Missä kunnossa se putsari oli menikö ilma läpi niin kun kuulluu ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

vasta putsattu niin tuskin niin paskanen että ei menis ilma läpi??tänään taas toi paska vikoi kun emäntä meni töihin.tilasin ilmamassamittarin uuden.saa nähdä tuleeko kuntoon.menee hermot!!!!
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

juu no tulipa uusittuu toi ilmamassamittari ja ilmanputsari eikä ollut mitään vaikutusta.no seuraavaksi otin turbon irti ja säätösiipien akseli liikkui melko tahmeasti.no kas kummaa se säätösiipien herkistely ja pesukaan ei auttanut mitään.miten teillä joilla on toi egr hajonnut on auto vikonut vian tullessa.?ei viitsis tota turboa vaihtaa vain musta tuntuu periaatteella.hajoaako noista turboista se siipien säätömoottori vai mikä??saako sitä säätömoottoria erikseen mistään??loppuu ideat missä muualla toi vika vois olla??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vikomisella meinaat?
Jos EGR temppuilee se tekee kyllä vikaa tiloja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sec500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 15.08.2006 13:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sec500 »

no sillä vikomisella meinaan että kun moottoritiellä ajaa tasakaasulla niin menee vikatilaan eikä ole vetoja sen jälkeen.antaako toi egr oman koodinsa vai voiko antaa sen 2348 charge pressure and control.charge pressure is too low koodin myös?
Vastaa Viestiin