Noo lapasestahan se homma taas vähä lähti, kuitenki aikataulussa koitin pitäytyä...koneen ku aukasin niin paljastui yks nokka kulahtaneen pahasti ja jakoketjun kiristinkiskoja oli rikki, joten lopen nostin koneen kokonaan pois ja käytin osina, et eipä oo sit yllätyksiä. Eikä sieltä enempää löytynytkään, muuta kuin kone paljastui virityksen suhteen paljon potentiaalisemmaksi kuin aluksi osasin aavistaakaan.

Huonokuntoset osat vaihtelin uusiin, alakerta kuitenki selvisi pelkällä putsauksella. Kansista rouhin lopen aika paljoki ainetta vaikka aluksi näytti ettei niitä voi ku vähä hifistellä...uudet venaohjarit ja erilaiset jouset(suuremman noston vuoksi) sekä jäykät venttiilinvälyksentasaajat hydraulisten tilalle. Nokkiin tuli asteita lisää ja nostoa venttiililtä mitattuna noin 3mm lisää. Nokkien asteet on sellaset että toimis blowerin kans, kuten myös muutkin muutokset...

Peltisarjat oli työ ja tuska saada mahdutettua...monta kompromissia sai niiden kans tehdä...pakoputket tein 3" putkesta yksillä pöntöillä ja H-putkella. Virranjakajaan värkkäsin säädettävän alipainekellon ja ruiskun karsin äärimmäisen yksinkertaiseksi(osin viallisten osienki vuoksi).
Öljyille laitoin jäähdyttimet ja keulalle sähköflektin viskon tilalle säädettävällä anturilla. Lootalle en vielä tehny remonttia, turbiinin vaihdoin 380sestä, muttei vaikuttanu mitään vaikka ois pitäny...
Peltityöt lähti sitte kans lapasesta...kylkimuovit päätin korvata pellillä ja hitsailtavaa oli siellä sun täällä, joten ylimaalaus oli edessä. Tyylisuuntana oli äkkimakia, muuten ois tältä kesältä ajot jääny ajamatta...Ja viimeistely on rehellisesti sanoen sitäluokkaa et lähempää tarkastelua ei kestä vaikka kötyksiä ei löydykään. Konekaan ei mikään raketti oo, tosin paljo paremmin kuitenki vetää ku ennen...mutta nykysen konseptin onki tarkotus olla välivaihe...ehkä jos innostun nii ens kesäks värkkään kaasarin ruiskun tilalle ku ei oikein noilla nokilla hyvin toimi näin. Ja kierrosten rajotin pitäs ohittaa jahka koneeseen kunnon öljyt saa...tuntus kuitenki hengittävän nyt. Laatikosa joku tuntuu haukkaavan tehoa, välillä lähtee äkäsesti paikalta, mutta yleensä ei...ja ero tuntuu tehoissa aateltuna yli 100hepalta...vielä pitäs monenlaista tehä, mut suurinpiirtein alkaa kasassa olla, sisustaa lukuunottamatta, nyt kuitenki ajoon et vähä ehtii tälle kesää =).
Kiitokset nimimerkille "unski" monista tiedoista!
Ja kuvia (ei oikein järjestyksessä):

Äänärit

Venakoneisto kasattuna



Pakovena hinkattu siliäks

Kansi valmiina

Valmis kansi ilman venoja

Imuvena hinkattuna

Takakontista peltiä pois

Takakontin reikiä

Kasausta

Portattu pakokanava

Portattu imukanava

Peltiä muovien paikalle

Peltisarjat kiinni

Peltisarjat


Peltisarjan tekoa

Pakkelihommia


Pakarit hollillaan

Nokat hiottuna

Männät putsattuna ja takas paikoillaan

Letkuja ja johtoja

Öljyille jäähdytystä

Peltihommia

Kylki ennen korjausta

Konehuonetta purettuna

Kone valmis

kannet paikallaan

kanavat vakiona

kanavat avarrettuna

kampura takas paikoillaan


Muutaman välyksentasaajan lukitsin hitsinapeilla ku oli kitka lähteny käveleen...

sähköflekti

etusuoja korjattu

enimmät ruosteet pois

Bensapumpulle ja hiluille tein uudet kiinnikkeet

alakerta

Pumppasin chevyn öljypumpulla porakoneen kans koneeseen öljyt joka paikkaan ennen eka starttia

Ulkoasu lähes "valmis", hämäräsä joltain näyttää




http://www.youtube.com/watch?v=7OuEpmQyY1E
vähä saundeja tyhjäkäynnillä