220cdi Väyrystä ostamassa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
220cdi Väyrystä ostamassa
400tkm ajettua -02 väyrystä olen ostamassa, ja huoltokirjaa ei ole. Mitä savutusarvo kertoo moottorin kunnosta? Ko. autolla 0,96, vastaisiko ajettuja kilometrejä? Olen kyllä lukenut ostajan oppaat joten perusjutut on selvillä, mutta jos jotain viisauksia tulee mieleen, niin kiitollisena otetaan tieto vastaan.
mersun savut
Itse ostin juuri 220CDI:n vuosimallia 99.. savut konttorilla 0,75. mitatrissa 516tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Ei välttämättä kerro yhtään mitään. Mittareita on erilaisia ja autoa voi olla ennen mittausta poljettu vaikka kuinka tai ajettu Helsingistä Porvooseen kolmosvaihteella. Toisaalta jos on just ajettu pitkä reissu toooosi rauhallista ajoa, niin sen jälkeen savuarvo voi olla isokin kun seuraavan kerran polkasee. Tai sitten suodattimet tukossa tms. niin vaikuttaa sekin.
Omassa 320cdi:ssä alimmillaan ollu 0,19 ja ylimmillään jotain 2 tienoilla.
Ennemmin kattosin sitä auton yleiskuntoa, peltejä, koeajokokemusta, nitinöitä ja natinoita jne...
Omassa 320cdi:ssä alimmillaan ollu 0,19 ja ylimmillään jotain 2 tienoilla.
Ennemmin kattosin sitä auton yleiskuntoa, peltejä, koeajokokemusta, nitinöitä ja natinoita jne...
Moi!
Tietty se ihmetyttää jos ei minkäänlaista huoltokirjaa ole...
Saahan joku bittinikkari niitä kilometrejä helposti muuteltua.
Kyllähän sen pitää pikkaisen mustaa pilveä pöläyttää kun äkkiseltään kiihdyttelet, mutta rajansa kaikella.
Minäkin kattelisin yleiskuntoa, onko autoa hoidettu mitenkään. Lokarien kaarien pokkausten maalit, ovien maaalipinnat, etulokareitten ja puskurin liitoskohdat, takaluukun lukon ympäristö,kilinää, kolinaa, kuskin penkin kunto (onko lisäilty toppauksia tai koko penkki), miten laatikko pelittää (automaatti?)...
Tietty se ihmetyttää jos ei minkäänlaista huoltokirjaa ole...

Saahan joku bittinikkari niitä kilometrejä helposti muuteltua.
Kyllähän sen pitää pikkaisen mustaa pilveä pöläyttää kun äkkiseltään kiihdyttelet, mutta rajansa kaikella.
Minäkin kattelisin yleiskuntoa, onko autoa hoidettu mitenkään. Lokarien kaarien pokkausten maalit, ovien maaalipinnat, etulokareitten ja puskurin liitoskohdat, takaluukun lukon ympäristö,kilinää, kolinaa, kuskin penkin kunto (onko lisäilty toppauksia tai koko penkki), miten laatikko pelittää (automaatti?)...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: 220cdi Väyrystä ostamassa
Tuo ei kerro moottorin kunnosta juurikaan muuta, kun että se ilmeisesti käy ja ilmamassamittari sekä jokunen muu härpäke on toiminnassa. Toki nuo tiedot on jo monessakin mielessä tärkeitä, eli siis motti selkeesti pelaaPoutahaukka kirjoitti:400tkm ajettua -02 väyrystä olen ostamassa, ja huoltokirjaa ei ole. Mitä savutusarvo kertoo moottorin kunnosta? Ko. autolla 0,96, vastaisiko ajettuja kilometrejä? Olen kyllä lukenut ostajan oppaat joten perusjutut on selvillä, mutta jos jotain viisauksia tulee mieleen, niin kiitollisena otetaan tieto vastaan.

Savuarvo 3 aiheuttaa hylkäyksen. Mutta tuolla arvolla vajaa 1 ei pitäs olla mitään hätää. Imusarja on tietennii hieman tukossa, jos ei ole koskaan putsattu/vaihdettu. Ehkä ilmanputsari hieman tukossa jne. Jotain 0,6 olis jo hyvä.
Mutta siis ei tossa autossa ole savuarvolla mitään väliä, jos läpi menee. Katso ruosteet nyt enste. Alusta kaikin puolin ja yleiskunto. Ilman huoltokirjaa en maksais hyvästäkään kun 6-7 tonnia. Jos alkavat enempi pyydellä, niin jätä sinne. Suattaa pysyä kauan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Tämä auto siis kyseessä:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3417791
Ruotsin tuonti, ja webasto kuulemma löytyy. Minkälaista (minkä hintaista) jumppaa tuon lämmittimen kanssa tulee jos on tullakseen?
Penkit ainakin omasta mielestäni näyttävät yllättävän hyviltä jopa 400tkm ajetuksi, saahan ne tietysti vaihdettuakin. Täytyy käydä katsomassa, vaikkei ihan naapurissa olekaan.
mage_90 onko sun autosi farkku? Kerro lisää jos on.
Ruotsin tuonti, ja webasto kuulemma löytyy. Minkälaista (minkä hintaista) jumppaa tuon lämmittimen kanssa tulee jos on tullakseen?
Penkit ainakin omasta mielestäni näyttävät yllättävän hyviltä jopa 400tkm ajetuksi, saahan ne tietysti vaihdettuakin. Täytyy käydä katsomassa, vaikkei ihan naapurissa olekaan.
mage_90 onko sun autosi farkku? Kerro lisää jos on.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Kyllä mulla farkku hakusessa on.
Kävin tänään koeajamassa C-sarjan farkkua (jota olen tähän asti pitänyt auttamattoman pienenä), -03 200cdi aut. Kiinnostava auto, ei ihan niin pieni kuin ajattelin, voisi nippa nappa riittää. Vaan laatikko ei pelannut niin kuin pitää. Paikaltaan lähtiessä 1-2 vaihto nykäisee aika kovasti jos vähänkin rauhallisemmin yrittää lähteä, kaasu pohjassa toimii ok. Moiseen en ole törmännyt väyrysissä, enkä -06 Vitossani jossa ymmärtääkseni on myös sama laatikko. Onkohan isoakin murhetta tiedossa? Hakua käyttämällä en viisastunut. Huohottikin kyllä omasta mielestäni aika paljon, toki 400tkm ajettu oli tuokin.
Kävin tänään koeajamassa C-sarjan farkkua (jota olen tähän asti pitänyt auttamattoman pienenä), -03 200cdi aut. Kiinnostava auto, ei ihan niin pieni kuin ajattelin, voisi nippa nappa riittää. Vaan laatikko ei pelannut niin kuin pitää. Paikaltaan lähtiessä 1-2 vaihto nykäisee aika kovasti jos vähänkin rauhallisemmin yrittää lähteä, kaasu pohjassa toimii ok. Moiseen en ole törmännyt väyrysissä, enkä -06 Vitossani jossa ymmärtääkseni on myös sama laatikko. Onkohan isoakin murhetta tiedossa? Hakua käyttämällä en viisastunut. Huohottikin kyllä omasta mielestäni aika paljon, toki 400tkm ajettu oli tuokin.
Tuo 1-2 nykäisy on väykyissäkin tuttua kauraa, omani tekee sitä ajoittain
Mersulle 1 vaihde ollut automaateissa aina jotenkin vaikea, ilmeisesti jonkunlainen viritys, vanhat hydrauliset laatikothan lähtivät kevyellä kaasulla aina kakkosella.
Mersulle 1 vaihde ollut automaateissa aina jotenkin vaikea, ilmeisesti jonkunlainen viritys, vanhat hydrauliset laatikothan lähtivät kevyellä kaasulla aina kakkosella.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Kyseessähän on sellainen "itseoppiva"-laatikko, jonka voi resetoida kunnon testerillä.Poutahaukka kirjoitti:Onko tuolle laatikon toiminnalle jotain "helposti" tehtävissä, sähköisestihän sitä ohjataan?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Juu, resetilla tilanne paranee, myös öljynvaihto auttaa. Olen vaihtanut n. 200Mm välien. Laatikko vielä orginaalikunnossa 580 Mm takana, eli ei tunnu ennakoivan hajoamista, on vain mukavuushaitta. Käyttäytyminen ollut suunnillleen samanlaista uudesta asti.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Tulee ja menee, riippuu ajotyylistä ja olosuhteista, laatikko selvästi on oppiva, oppii kuitenkin aina joskus pahoille tavoille. En ole oikein saanut otetta että millaisen ajon jälkeen nykii. Lämpötila ei myöskään korreloi, joskus nykii niin pirusti kylmänä, joskus taas vaihtaa sametinpehmeästi. Öljynvaihdon/resetin jälkeen menee yleensä (no kolme kertaa vasta vaihdettu) jokunen tuhat siististi, vaihdettin pari viikkoa sitten ja vielä vaihtaa nykimättä.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Sulla ollut uudesta asti tuo auto ja olet moista sietänyt? Puhutaankohan me samasta ilmiöstä... Eihän tuo siis mailmaa kaada, mutta herrasmiesmäisesti mahdotonta tuolla oli lähteä liikkeelle, paukauttaa sen verran kovaa että ihan kuin turbiinilukko menisi päälle. Muuten ajossa ei mitään haittaa ollut paitsi liikkeelle lähtiessä.
En ole itse omistanut uudesta saakka mutta auto ollut lähipiirissä uudesta, huoltosoppari kolme ekaa vuotta, ei saatu koskaan kuntoon, monta kertaa yrittivät. Tämä tekee niin että vaihtaa n.s. kertaheitolla kun kenkkuilee, ei vähennä vääntöä yhtään, vaan vaihtaa viivettä, mistä seuraa aikamoinen nykäisy. Tätä esiintyy muissakin väyrysissä, hakekaa kirjoituksilla automaatti nykäisee, kyllä löytyy
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90