Terve,
väyrynen E300TDT -98 ei enää käynnisty ollenkaan. Pitkään on epäilty ilmavaivoja ym. Välillä tiputti alleenkin ruiskupumpun kyljessä olevan mustan muoviosan alta. Onko tuo ajonestoon liittyvä osa?
Mistä näkee kun autoa sahaa käyntiin, että onko ajonesto jäänyt päälle?
Eli mistä tietää että ajonestolaite estää käynnistymisen? Mitään virhevaloja tai ilmoituksia ei näy.
Piti viedä autoa o-renkaiden vaihtoon, mutta käyntiin se pitäisi ensin saada.
Vinkeistä kiittäen
Jari
E300TDT W210. Mistä näkee onko ajonestolaite päällä
E300TDT W210. Mistä näkee onko ajonestolaite päällä
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Katse taustapeiliin. Sen jalustassa on kaksi lediä, vihreä ja punainen. Jos punainen vilkkuu on ajonesto päällä.
En usko ajonestoprobleemiin, koska käsittääkseni ajonesto toimii siten, että virtalukon anturi tunnistaa oikean virta-avaimen ja purkaa ajoneston..
En usko ajonestoprobleemiin, koska käsittääkseni ajonesto toimii siten, että virtalukon anturi tunnistaa oikean virta-avaimen ja purkaa ajoneston..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
O-rengas vaihdettu, ei apua
Moi,
vaihdoin sitten o-renkaan tuon sammutusventtiilin alta.
Edelleen ei käynnisty ja sammutusventtiilin alusta kastuu. Vuoto on kai oltava sammutusventtiilin rungossa itsessään?
Onko kellään tietoa että kun sammutusventtiili on ruiskupumpun kyljessä kiinni, niin meneekö siitä jotain itse pumppuun sisään vai onko se siinä vain kiinni. Siihenhän tulee kolme polttoaineputkea, kaksi päällä ja yksi alla. Ja sitten nelinapainen sähköliitin.
Kun vaihdoin o-renkaan niin ainakin sieltä valutti ainetta eli ei ihan tyhjä ollut kyseinen osa.
Onkohan tuo sammutusventtili autokohtainen eli pitääkö tilata runkonumerolla vai ihan yleinen varaosa?
Napsaatakohan se tms. kun virrat laitetaan päälle. Eli siis tunteekohan sen sormin kun venttiili aukeaa?
Kun starttaa, niin ei edes lupaa. Ei potkaise kertaakaan.
Jari
vaihdoin sitten o-renkaan tuon sammutusventtiilin alta.
Edelleen ei käynnisty ja sammutusventtiilin alusta kastuu. Vuoto on kai oltava sammutusventtiilin rungossa itsessään?
Onko kellään tietoa että kun sammutusventtiili on ruiskupumpun kyljessä kiinni, niin meneekö siitä jotain itse pumppuun sisään vai onko se siinä vain kiinni. Siihenhän tulee kolme polttoaineputkea, kaksi päällä ja yksi alla. Ja sitten nelinapainen sähköliitin.
Kun vaihdoin o-renkaan niin ainakin sieltä valutti ainetta eli ei ihan tyhjä ollut kyseinen osa.
Onkohan tuo sammutusventtili autokohtainen eli pitääkö tilata runkonumerolla vai ihan yleinen varaosa?
Napsaatakohan se tms. kun virrat laitetaan päälle. Eli siis tunteekohan sen sormin kun venttiili aukeaa?
Kun starttaa, niin ei edes lupaa. Ei potkaise kertaakaan.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: O-rengas vaihdettu, ei apua
joo kolme lähtöä on ulkopuolella ja yksi on piilossa joka menee pumpun sisälle siinä myös o-rengas joka ilmeisesti vuotaa ruuvaa irti ja vaihda o-rengas 12mm sisä 16mm ulko 2mm paksuJariTre kirjoitti:Moi,
vaihdoin sitten o-renkaan tuon sammutusventtiilin alta.
Edelleen ei käynnisty ja sammutusventtiilin alusta kastuu. Vuoto on kai oltava sammutusventtiilin rungossa itsessään?
Onko kellään tietoa että kun sammutusventtiili on ruiskupumpun kyljessä kiinni, niin meneekö siitä jotain itse pumppuun sisään vai onko se siinä vain kiinni. Siihenhän tulee kolme polttoaineputkea, kaksi päällä ja yksi alla. Ja sitten nelinapainen sähköliitin.
Kun vaihdoin o-renkaan niin ainakin sieltä valutti ainetta eli ei ihan tyhjä ollut kyseinen osa.
Onkohan tuo sammutusventtili autokohtainen eli pitääkö tilata runkonumerolla vai ihan yleinen varaosa?
Napsaatakohan se tms. kun virrat laitetaan päälle. Eli siis tunteekohan sen sormin kun venttiili aukeaa?
Kun starttaa, niin ei edes lupaa. Ei potkaise kertaakaan.
Jari
ei ole auto kohtainen
täällä on kyllä yksi ylimääräinen jos tarvetta on
Mystiikkaa jarruissa
Kiitos vastauksesta.
Ehdin jo tuon pumppuunkin menevän tiivisteen löytämään ja vaihdoin. Ja auto tuli kuntoon.
Samalla korjaantui jarrut. Kun oli ilmavaivoja polttoainepuolella, niin ei tahtonut pysyä jarruissa alipaine juuri yhtään kun auton sammutti.
Sinänsä ihme homma kun tässä on koneen sammutus pelkästään sähköllä, ei pitäisi olla mitään yhteyttä.
Keksiikö kukaan mikä tämä maaginen yhteys on? Eli kun alkoi o-rengas vuotaa sammutinventtiilillä, niin jarrut veti heti "kovaksi" kun auto oli hetkenkin seissyt. O-renkaan vaihdon jälkeen tämä ongelma korjaantui itsestään.
Jari
Ehdin jo tuon pumppuunkin menevän tiivisteen löytämään ja vaihdoin. Ja auto tuli kuntoon.
Samalla korjaantui jarrut. Kun oli ilmavaivoja polttoainepuolella, niin ei tahtonut pysyä jarruissa alipaine juuri yhtään kun auton sammutti.
Sinänsä ihme homma kun tässä on koneen sammutus pelkästään sähköllä, ei pitäisi olla mitään yhteyttä.
Keksiikö kukaan mikä tämä maaginen yhteys on? Eli kun alkoi o-rengas vuotaa sammutinventtiilillä, niin jarrut veti heti "kovaksi" kun auto oli hetkenkin seissyt. O-renkaan vaihdon jälkeen tämä ongelma korjaantui itsestään.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998