E300TDT W210. Mistä näkee onko ajonestolaite päällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

E300TDT W210. Mistä näkee onko ajonestolaite päällä

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

väyrynen E300TDT -98 ei enää käynnisty ollenkaan. Pitkään on epäilty ilmavaivoja ym. Välillä tiputti alleenkin ruiskupumpun kyljessä olevan mustan muoviosan alta. Onko tuo ajonestoon liittyvä osa?

Mistä näkee kun autoa sahaa käyntiin, että onko ajonesto jäänyt päälle?

Eli mistä tietää että ajonestolaite estää käynnistymisen? Mitään virhevaloja tai ilmoituksia ei näy.

Piti viedä autoa o-renkaiden vaihtoon, mutta käyntiin se pitäisi ensin saada.

Vinkeistä kiittäen

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Katse taustapeiliin. Sen jalustassa on kaksi lediä, vihreä ja punainen. Jos punainen vilkkuu on ajonesto päällä.

En usko ajonestoprobleemiin, koska käsittääkseni ajonesto toimii siten, että virtalukon anturi tunnistaa oikean virta-avaimen ja purkaa ajoneston..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

O-rengas vaihdettu, ei apua

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Moi,

vaihdoin sitten o-renkaan tuon sammutusventtiilin alta.

Edelleen ei käynnisty ja sammutusventtiilin alusta kastuu. Vuoto on kai oltava sammutusventtiilin rungossa itsessään?

Onko kellään tietoa että kun sammutusventtiili on ruiskupumpun kyljessä kiinni, niin meneekö siitä jotain itse pumppuun sisään vai onko se siinä vain kiinni. Siihenhän tulee kolme polttoaineputkea, kaksi päällä ja yksi alla. Ja sitten nelinapainen sähköliitin.

Kun vaihdoin o-renkaan niin ainakin sieltä valutti ainetta eli ei ihan tyhjä ollut kyseinen osa.

Onkohan tuo sammutusventtili autokohtainen eli pitääkö tilata runkonumerolla vai ihan yleinen varaosa?

Napsaatakohan se tms. kun virrat laitetaan päälle. Eli siis tunteekohan sen sormin kun venttiili aukeaa?

Kun starttaa, niin ei edes lupaa. Ei potkaise kertaakaan.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Sammutusventtiilin osanumero on A 000 078 44 49. Sama venttiili on ainakin OM605 ja OM606 turbokoneissa.
S204
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: O-rengas vaihdettu, ei apua

Viesti Kirjoittaja xr »

JariTre kirjoitti:Moi,

vaihdoin sitten o-renkaan tuon sammutusventtiilin alta.

Edelleen ei käynnisty ja sammutusventtiilin alusta kastuu. Vuoto on kai oltava sammutusventtiilin rungossa itsessään?

Onko kellään tietoa että kun sammutusventtiili on ruiskupumpun kyljessä kiinni, niin meneekö siitä jotain itse pumppuun sisään vai onko se siinä vain kiinni. Siihenhän tulee kolme polttoaineputkea, kaksi päällä ja yksi alla. Ja sitten nelinapainen sähköliitin.

Kun vaihdoin o-renkaan niin ainakin sieltä valutti ainetta eli ei ihan tyhjä ollut kyseinen osa.

Onkohan tuo sammutusventtili autokohtainen eli pitääkö tilata runkonumerolla vai ihan yleinen varaosa?

Napsaatakohan se tms. kun virrat laitetaan päälle. Eli siis tunteekohan sen sormin kun venttiili aukeaa?

Kun starttaa, niin ei edes lupaa. Ei potkaise kertaakaan.

Jari
joo kolme lähtöä on ulkopuolella ja yksi on piilossa joka menee pumpun sisälle siinä myös o-rengas joka ilmeisesti vuotaa ruuvaa irti ja vaihda o-rengas 12mm sisä 16mm ulko 2mm paksu
ei ole auto kohtainen
täällä on kyllä yksi ylimääräinen jos tarvetta on
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Mystiikkaa jarruissa

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Kiitos vastauksesta.

Ehdin jo tuon pumppuunkin menevän tiivisteen löytämään ja vaihdoin. Ja auto tuli kuntoon.

Samalla korjaantui jarrut. Kun oli ilmavaivoja polttoainepuolella, niin ei tahtonut pysyä jarruissa alipaine juuri yhtään kun auton sammutti.

Sinänsä ihme homma kun tässä on koneen sammutus pelkästään sähköllä, ei pitäisi olla mitään yhteyttä.

Keksiikö kukaan mikä tämä maaginen yhteys on? Eli kun alkoi o-rengas vuotaa sammutinventtiilillä, niin jarrut veti heti "kovaksi" kun auto oli hetkenkin seissyt. O-renkaan vaihdon jälkeen tämä ongelma korjaantui itsestään.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Vastaa Viestiin