Vettä W123:ssa: eikö se lopu koskaan? Paikka selvillä!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Vettä W123:ssa: eikö se lopu koskaan? Paikka selvillä!

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Muuten onnistuneen viikonvaihteen pilasi harmittava ilmiö W123:n takajalkatilassa: apukuskin puolella jalkatilassa on melkoisesti vettä. Autoonhan tehtiin merkittävä peltiremontti vuodenvaihteessa, jossa paikattiin vuotava kynnyskotelo.

Näin ollen syyllistä en varsinaisesti etsi sieltä, lähinnä mieleen tulee vuotava takalasintiiviste tai mahdollinen ruostevaurio takapenkin alla.

Takalasia saati tiivistettä ei irroitettu/vaihdettu maalauksen aikana. Ilmeisesti maalari kohotti sähköjohdon tms. kanssa tiivistettä sen verran, että sai maalausrajan tiivisteen alle. Tämä olisi jälkiviisaana pitänyt tehdä. Tiiviste itsessään on kyllä jo aika haperossa kunnossa, ja tippa siloin-toinen tällöin valuu joskus rankkasateella apukuskin puolen alakulmasta. Mutta en uskoisi sen noin hirveästi tihkuttavan. Ja jos tihkuttaa enemmänkin, eikö vesi valuisi silloin takakonttiin?

Mitenkäs sitten tuo takapenkin alunen? En ole tarkemmin auton alta katsonut, että onko siellä minkälainen "kotelo"? Jalkatilastahan menee aukko sinne penkin alle, jonka kautta alipaineletkut ja kaiutinjohdot nousevat selkänojan taakse. Onko jollakulla otullut eteen kuppavaurioita tuolta, tai mistä niitä voisi hakea? Vinkkejä kaivataan.
Viimeksi muokannut Timo L., La 27.03.2004 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Moron.

Siis takapenkin allahan on periaatteessa "allas", jolla on taipumuksena kyllä kerätä möhnää ja smäidää (huom. tieteelliset ilmaisut...)
Periaatteessahan on ihan mahdollista, että takalasin reunojen sisältä pääsee esim C-pilarien sisällä valumaan vesi penkin alle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pieni reikä riittää

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Vesi tulee yllättävän pienestä reiästä. Veljelläni oli pieni ruuvin reikä sopivalla hollilla kurakaaren sisäpuolella (tarkkaa sijaintia en muista). Seurauksena oli takajalkatilan tulva.

Ettei vain olisi jokin ruuvi tai kumitutti kateissa kurakaaren sisältä tai etujalkatilan pohjasta. Vesihän ajautuu aina takajalkatilaan...
Terveisin
Tero
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Yksi villi veikkaus on c-pilarin hengitysreikä. Tosta mun yhdestä projektista löyty nimittäin tämmönen reikä. :shock: Päällä oli jotain koriliimaa tms. ja kun siihen tökkäs, ni läpi meni että hujahti. Jaa-a millähän tuon hitsais :roll:

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen1.jpg

Ja kun katsoo sivusta, ni päättelisin, että vesi valuu pyöräkotelon etupuolelle ja se vois valua sieltä myös jalkatilaan.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen2.jpg

No tämä on vaan arvaus :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

On ollut samanlainen ongelma ja se päättyi kun tuli laitettua tiivistysainetta takalasin tiivisteen väliin!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ja sateet ja kurakeli jatkuvat. Aamulla kuivasin jalkatilan, nyt töistä tullessa johtosuojan alla oli taas vettä. Huomasin, että vesi oli kuraista, ja kurarannut löytyivät istuinosan ja kynnyslistan (verhoilun värinen) välistä. Eli juuri oviaukon ja istuintyynyn välistä.... Pe*kele etten paremmin sano. Samperi.

No, täytyy raportoida aiheesta jälleen, kunhan pääsen kuivaan tilaan jossa voin purkaa penkin pois.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Vastaus kysymykseen; ei, se ei ikinä lopu mikäli sitä sinne jostain on päässyt.

Tietenkin asialle voi tehdä jotain. Flosse sanoi hyvin että vesi kulkeutuu aina taakse (ainakin apparin puolella), eli on aika vaikeata löytää varsinainen vuotokohta.

Tässä tänään pienen yleishuollon yhteydessä jaksoin vihdoin raivat takapenkiltä rojut pois kun olin havainnut siellä jalkatilassa vettä.
Läpimärät matot veks ja siellähän sitä tavaraa riittikin taas, ainakin kolmisen senttiä.

Takapenkin alta ei ainakaan omaan autooni ole tullut vettä, siellä on kauttaaltaan täysin kuivaa, edes jalkatilasta ei ole voda ajautunut penkin alle.

Kerran avasin '77 230:n kaikki verhoilut ja apukuskin B-pilarin pohjalla oli noin kymmenen senttiä vettä. Aika hauskaa.
Myös ovien pohjiin oli aika hyvin kertynyt vettä ja mersulle tyypilliseen tapaan, se ei tietenkään päässyt sieltä pois.

Täytyy itsekin jatkaa tutkimuksia aiheeseen liittyen ja yrittää visioida jotain järkevää tilanteen korjaamiseksi.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Väliaikatietoa: eilen oli kuivat kelit :arrow: ei vettä lattialla.
Tänä aamuna loskaiset tiet :arrow: vettä lattialla. Irroitin maton pätkän istuinosan kulman alta ja katso: siinä maton alta paljastuu reikä (tehtaan peruja) ja sieltä taas pilkottaa vettä.

Lokasuojan kaari rengas paikoillaan tarkasteltuna vaikuttaa ehjältä. Eli auto nosturille ja tökittelemään.

:evil:
Viimeksi muokannut Timo L., Su 15.08.2004 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tänään otin penkin pois, komensin tyttökaverin rattiin ja menin itse loikoilemaan ei-niin-mukavalle takapenkin aluselle mielessäni paljastaa vuotokohta. Ja löytyihän se, ei kylläkään sieltä, mistä luulin! Paikka on aika vaikea selittää.

Eli vettä tulee n. 10 cm korkeudeltapenkin istuinosan alaraunasta mitattuna, oviaukon kangastiivisteen "takaa". W123-miehet ymmärävät heti, kun sanon, että siitä seinämästä, johon on hitsattu paikka selkänojan kiinnitysruuville. Siinä on pellissä kolme pitkulaista reikää, jotka on peitetty ohuella bitumisuikaleella. Tuo kotelo sisältää hiekkaa ja savea siihen alimpaan reikään saakka.

Kysymys kuuluukin, että mistä ihmeestä savi on sinne päässyt? Tuo kohde ei ole yhteydessä helmakoteloihin.

Otin pyörän pois, ja kaari oli ehjä. Mutta jos katsotaan suoraan pyöräholvin "takaseinään", siinä kohdassa, jossa takaseinän alalaita kaartuu ylöspäin tehdäkseen tilaa vetoakselille -juuri ennen pohjaanlyöntikumia- siihen sain reiän, kun tökin meisselillä. Mutta ei siinä varsinaista reikää ollut, ennen kuin tökkäsin. Onko siellä takana oleva kotelo yhteydessä tuohon "pyöränkaarikoteloon", jossa mönjää oli? Onpa kinkkistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Menipä mielenkiintoiseksi.

Täytyypä mennä itekin vilkaseen ko. kohta nytkun rohjake jököttää ovet auki (länteen?) tuossa kaijalla tuulettumassa.

Pesin auton tuossa juuri ja jostain sieltä torpedopellin rakosista valui vettä (oikeastaan pesuainetta) apparin kumimatolle. Tämä ainakin kuulostaa kinkyltä vai mitä, ellei jopa perverssiltä. Kirotut ovat nämä kevätkelit.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

raul kirjoitti:Menipä mielenkiintoiseksi.

Täytyypä mennä itekin vilkaseen ko. kohta nytkun rohjake jököttää ovet auki (länteen?) tuossa kaijalla tuulettumassa.

Pesin auton tuossa juuri ja jostain sieltä torpedopellin rakosista valui vettä (oikeastaan pesuainetta) apparin kumimatolle. Tämä ainakin kuulostaa kinkyltä vai mitä, ellei jopa perverssiltä. Kirotut ovat nämä kevätkelit.
Torpedopelti? Mikä se on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Taitaa olla konehuoneen ja ohjaamon välissä oleva seinä/tulipelti kyseessä.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Kysymys kuuluukin, että mistä ihmeestä savi on sinne päässyt? Tuo kohde ei ole yhteydessä helmakoteloihin.
Mutta ei siinä varsinaista reikää ollut, ennen kuin tökkäsin. Onko siellä takana oleva kotelo yhteydessä tuohon "pyöränkaarikoteloon", jossa mönjää oli? Onpa kinkkistä.
Lauantaina istusksittiin appiukon kanssa aurinkoista puolta päivää etupihalla (mittari seinustalla näytti 25 astetta :shock: ) janojuomaa siemaillen.
Kun pakolliset aiheet oli käsitelty = p..lu :? , päästiin myös Mersuasiaan. Miettiin myös näitä outoja ilmiöitä noin yleensäkin ja tulin muistaneeksi tämän sinun vesipulmasi.
No äijä alkoi turista, että omassaan oli samanlainen veden sisääntulo "ilman reikiä". Repsikan puolen takamatto oli märkä aina vesikelin jälkeen. Vuotopaikkaa haettiin kissojen, koirien ja miltei puolen kylän voimin, eikä mitään löytynyt.
Kun takapenkki ja matot oli kaikki purettu tieltä, huomio kiinnittyi kovin sotkuisiin valojohtoihin. Tarkastelu paljasti, että oikea takavalo päästi vettä sisään saumoistaan, kun perään tuli vauhdissa imua. Takavalosta vesi oli madellut johtoja pitkin aina lattialle asti, piilossa ja hiljaa. Kun valo tiivistettiin, veden tulo lakkasi siihen.
Tämä on mystisin ja kinkkisen vesireitti, jonka olen autossa koskaan kuullut olevan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kaapo kirjoitti: Kun takapenkki ja matot oli kaikki purettu tieltä, huomio kiinnittyi kovin sotkuisiin valojohtoihin. Tarkastelu paljasti, että oikea takavalo päästi vettä sisään saumoistaan, kun perään tuli vauhdissa imua. Takavalosta vesi oli madellut johtoja pitkin aina lattialle asti, piilossa ja hiljaa. Kun valo tiivistettiin, veden tulo lakkasi siihen.
Tämä on mystisin ja kinkkisen vesireitti, jonka olen autossa koskaan kuullut olevan.
Aika pervolta kuulostaa, mutta en usko tuohon selitykseen. Siinä kotelossa, jossa savi on, ei kulje mitään johtoja. Ja jos oikein muistan, valojohdot kulkevat kuskin puolella.

Työpaikan toisen Mersun (W123 200 D :D ) omistava mies kertoi, että hänellä tihkuttaa vettä Pepekyyn aiemmin mainitsemasta poistoilmanaukosta. Tuolta vesi mahdollisesti pääsisi pyöränkaarikoteloon, mutta kun vettä tuli lauantain koeajolenkilläkin, vaikka ei satanutkaan. Eli jostain altapäin kosteus sinne pääsee. Lauantaina kaadoin kastelukannulla vettä koteloon - ei valunut mistään, tietysti kun savi esti.

Mutta mitenkäs, kun takakontista otan sivumuovin pois, sieltähän näkyy pyöränkotelo. Onko takakontti suoraan yhteydessä tuohon oviaukon koteloon? Sieltä voisi myös tiirailla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Aika pervolta kuulostaa, mutta en usko tuohon selitykseen. Siinä kotelossa, jossa savi on, ei kulje mitään johtoja. Ja jos oikein muistan, valojohdot kulkevat kuskin puolella.


Aaarrgh ja no perskeles, tuossa kiireessä ei tietty tullut mainittua, että tämä oli ikään kuin esimerkki veden mitä oudoimmista kulkureiteistä. Tässä takavalotapauksessa kyseessä oli äijän syrjähyppy eli Passat, ts. tarkoitin kirjoitelman tuollaiseksi niksipirkkatason vihjeeksi.
Timo L. kirjoitti: Mutta mitenkäs, kun takakontista otan sivumuovin pois, sieltähän näkyy pyöränkotelo. Onko takakontti suoraan yhteydessä tuohon oviaukon koteloon? Sieltä voisi myös tiirailla.
Varmasti pohja on jo katsottuna kymmeneen kertaan, mutta vielä pitää kysyä, että onko takapenkin alunen varmasti saumattoman tiivis kaikkien koukeroiden kohdilta? Vanhaa kehnoa aikoinaan kopeloidessa takapenkin alusta on kohdakkoin aikaa herkkää tekoa, sittenkin. Silmämäärään se voi olla ehjä, mutta esim. massan välistä vesi voi silti päästä tupaan.
Lienet kuitenkin "tökitellyt" pellit meisselillä kauttaaltaan (siis ruuvisellaisella; Pohojammaan kielellä "tökittäminen" kun tarkoittaa ihan muuta kuin peltien pukkimista :oops: )
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
perttulaukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 18.03.2005 22:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja perttulaukka »

Tuota, tämä ei varsinaisesti asiaan liity, mutten viitsi uutta aihetta tehdä, joten kysynkin sen sitten tässä: Kaveri sanoi, että w123 mersussa takakonttiin pääsee huurua, tai kosteutta jostain, ettei vahvistimia kannata laittaa vaakatasoon sinne konttiin. Mistä tämä johtuu ja onko tämä ongelma tullut esille myös w124, kun aattelin, että laittaisin sitten omaani verhoilut sinne konttiin, että kärsiikö ne sitten sen kosteuden takia? Kun olen jo muutenkin tohkeissani(niinkuin yleensä :lol: ) Suunnitellut tulevaan autooni sisustaa yms., vaikka siihen onkin aikaa yli vuosi vielä. Toivottavasti joku vaivautuu vastaamaan tähänkin kysymykseen. Kiitos heille, jotka vaivautuvat! :roll:
jossei mersulla nii sitte pyörällä!
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

perttulaukka kirjoitti:Tuota, tämä ei varsinaisesti asiaan liity, mutten viitsi uutta aihetta tehdä, joten kysynkin sen sitten tässä: Kaveri sanoi, että w123 mersussa takakonttiin pääsee huurua
Kajuutan poistoilma kulkee kontin kautta. Talvella vesi tiivistyy kontissa oleviin metalliesineisiin (etenkin takaluukkuun).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
perttulaukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 18.03.2005 22:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja perttulaukka »

Sivonen kirjoitti: Kajuutan poistoilma kulkee kontin kautta. Talvella vesi tiivistyy kontissa oleviin metalliesineisiin (etenkin takaluukkuun).
No koskeeko tämä sama ilmiö w124?
jossei mersulla nii sitte pyörällä!
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

perttulaukka kirjoitti:
Sivonen kirjoitti: Kajuutan poistoilma kulkee kontin kautta. Talvella vesi tiivistyy kontissa oleviin metalliesineisiin (etenkin takaluukkuun).
No koskeeko tämä sama ilmiö w124?
Kyllä.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

PepeKyy kirjoitti:Yksi villi veikkaus on c-pilarin hengitysreikä. Tosta mun yhdestä projektista löyty nimittäin tämmönen reikä. :shock: Päällä oli jotain koriliimaa tms. ja kun siihen tökkäs, ni läpi meni että hujahti. Jaa-a millähän tuon hitsais :roll:

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen1.jpg

Ja kun katsoo sivusta, ni päättelisin, että vesi valuu pyöräkotelon etupuolelle ja se vois valua sieltä myös jalkatilaan.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen2.jpg
katoppa mun kirjoittamia juttuja,joku muukin kysyi samaa kuinka tuon pilarin saa hitsattua.omassa oli sama juttu. :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

sooppa kirjoitti:katoppa mun kirjoittamia juttuja,joku muukin kysyi samaa kuinka tuon pilarin saa hitsattua.omassa oli sama juttu. :wink:
Olipa muuten kolmas viesti mitä kirjoitit foorumille, eli selasin sen seitsemän sivua kirjoittamiasi viestejä, meinas usko jo loppua :-D. Mutta löytyihän se, itse asiassa aloittamastani topicista:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ght=#92355

Eli siis aukaisitko C-pilarin ulkoapäin? Hitsiläinen, ja vuosi takaperin maalautin auton :? .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

No tere

Tuli vanhat muistot mieleen noista vesiongelmista satakakskolmosissa. Itsellä oli aikoinaan liki kymmenen vuotta -83 230E ja vettä puski siihenkin aika-ajoin.
Yksi pomminvarma vuotodignoosi, jota ei vielä ole tässä topikissa ollut on seuraava: Konehuoneen vedenpoistoaukot ovat tosi herkkiä tukkeutumaan. Nehän ovat kahtapuolta toinen siellä akun alustan alla ja toinen kuskin puolella. Jos näitä aukkoja ei puhdista eli rassaa säännöllisesti- siis joka vuosi ainakin kerran- niin ne tukkeutuu ja vesi padottuu konehuoneeseen ja kas pikkuhiljaa se vesi luikertelee sisään konehuoneen ja ohjaamon välisen pellin saumoista(vaikka pelti olisi kuinka ehjä). sieltä vesi kulkeutuu uria ja johtokoteloita pitkin juuri tuonne takaosaston jalkatilaan, etuosassa vedentuloa ei juuri havaitse!. SUOSITTELEN kaikkia 123 miehiä huolehtimaan noista vedenpoistoaukoista, nimittäin lisä mausteena tukkeutuneet aukot pikkuhiljaa pehmentää myös pellit lähistöltä.
Takatilaanhan vesi pääse varmimmin myös rikkoutuneesta tai ehkä kokonaan puuttuvasta takapyöränsyvennyksen vedenpoistoaukon kumista.
Että tälleen, missähän se mun vielä vuosienkin jälkeen kaihoisia muistoja herättävä 230E taittaa matkaa?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

Ari V. kirjoitti:missähän se mun vielä vuosienkin jälkeen kaihoisia muistoja herättävä 230E taittaa matkaa?
Jos vielä samat kilvet, niin:
http://www.soneraplaza.fi/mobiili/artik ... 39,00.html

Tuolta irtoaa sitten vaikka koko omistajahistoria:
http://tietopalvelu.ake.fi/servlet/tulk ... f=hinnasto
Vastaa Viestiin