Vettä W123:ssa: eikö se lopu koskaan? Paikka selvillä!
Vettä W123:ssa: eikö se lopu koskaan? Paikka selvillä!
Muuten onnistuneen viikonvaihteen pilasi harmittava ilmiö W123:n takajalkatilassa: apukuskin puolella jalkatilassa on melkoisesti vettä. Autoonhan tehtiin merkittävä peltiremontti vuodenvaihteessa, jossa paikattiin vuotava kynnyskotelo.
Näin ollen syyllistä en varsinaisesti etsi sieltä, lähinnä mieleen tulee vuotava takalasintiiviste tai mahdollinen ruostevaurio takapenkin alla.
Takalasia saati tiivistettä ei irroitettu/vaihdettu maalauksen aikana. Ilmeisesti maalari kohotti sähköjohdon tms. kanssa tiivistettä sen verran, että sai maalausrajan tiivisteen alle. Tämä olisi jälkiviisaana pitänyt tehdä. Tiiviste itsessään on kyllä jo aika haperossa kunnossa, ja tippa siloin-toinen tällöin valuu joskus rankkasateella apukuskin puolen alakulmasta. Mutta en uskoisi sen noin hirveästi tihkuttavan. Ja jos tihkuttaa enemmänkin, eikö vesi valuisi silloin takakonttiin?
Mitenkäs sitten tuo takapenkin alunen? En ole tarkemmin auton alta katsonut, että onko siellä minkälainen "kotelo"? Jalkatilastahan menee aukko sinne penkin alle, jonka kautta alipaineletkut ja kaiutinjohdot nousevat selkänojan taakse. Onko jollakulla otullut eteen kuppavaurioita tuolta, tai mistä niitä voisi hakea? Vinkkejä kaivataan.
Näin ollen syyllistä en varsinaisesti etsi sieltä, lähinnä mieleen tulee vuotava takalasintiiviste tai mahdollinen ruostevaurio takapenkin alla.
Takalasia saati tiivistettä ei irroitettu/vaihdettu maalauksen aikana. Ilmeisesti maalari kohotti sähköjohdon tms. kanssa tiivistettä sen verran, että sai maalausrajan tiivisteen alle. Tämä olisi jälkiviisaana pitänyt tehdä. Tiiviste itsessään on kyllä jo aika haperossa kunnossa, ja tippa siloin-toinen tällöin valuu joskus rankkasateella apukuskin puolen alakulmasta. Mutta en uskoisi sen noin hirveästi tihkuttavan. Ja jos tihkuttaa enemmänkin, eikö vesi valuisi silloin takakonttiin?
Mitenkäs sitten tuo takapenkin alunen? En ole tarkemmin auton alta katsonut, että onko siellä minkälainen "kotelo"? Jalkatilastahan menee aukko sinne penkin alle, jonka kautta alipaineletkut ja kaiutinjohdot nousevat selkänojan taakse. Onko jollakulla otullut eteen kuppavaurioita tuolta, tai mistä niitä voisi hakea? Vinkkejä kaivataan.
Viimeksi muokannut Timo L., La 27.03.2004 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Moron.
Siis takapenkin allahan on periaatteessa "allas", jolla on taipumuksena kyllä kerätä möhnää ja smäidää (huom. tieteelliset ilmaisut...)
Periaatteessahan on ihan mahdollista, että takalasin reunojen sisältä pääsee esim C-pilarien sisällä valumaan vesi penkin alle.
Siis takapenkin allahan on periaatteessa "allas", jolla on taipumuksena kyllä kerätä möhnää ja smäidää (huom. tieteelliset ilmaisut...)
Periaatteessahan on ihan mahdollista, että takalasin reunojen sisältä pääsee esim C-pilarien sisällä valumaan vesi penkin alle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pieni reikä riittää
Heip!
Vesi tulee yllättävän pienestä reiästä. Veljelläni oli pieni ruuvin reikä sopivalla hollilla kurakaaren sisäpuolella (tarkkaa sijaintia en muista). Seurauksena oli takajalkatilan tulva.
Ettei vain olisi jokin ruuvi tai kumitutti kateissa kurakaaren sisältä tai etujalkatilan pohjasta. Vesihän ajautuu aina takajalkatilaan...
Vesi tulee yllättävän pienestä reiästä. Veljelläni oli pieni ruuvin reikä sopivalla hollilla kurakaaren sisäpuolella (tarkkaa sijaintia en muista). Seurauksena oli takajalkatilan tulva.
Ettei vain olisi jokin ruuvi tai kumitutti kateissa kurakaaren sisältä tai etujalkatilan pohjasta. Vesihän ajautuu aina takajalkatilaan...
Terveisin
Tero
Tero
Yksi villi veikkaus on c-pilarin hengitysreikä. Tosta mun yhdestä projektista löyty nimittäin tämmönen reikä.
Päällä oli jotain koriliimaa tms. ja kun siihen tökkäs, ni läpi meni että hujahti. Jaa-a millähän tuon hitsais
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen1.jpg
Ja kun katsoo sivusta, ni päättelisin, että vesi valuu pyöräkotelon etupuolelle ja se vois valua sieltä myös jalkatilaan.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen2.jpg
No tämä on vaan arvaus


http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen1.jpg
Ja kun katsoo sivusta, ni päättelisin, että vesi valuu pyöräkotelon etupuolelle ja se vois valua sieltä myös jalkatilaan.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen2.jpg
No tämä on vaan arvaus

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Ja sateet ja kurakeli jatkuvat. Aamulla kuivasin jalkatilan, nyt töistä tullessa johtosuojan alla oli taas vettä. Huomasin, että vesi oli kuraista, ja kurarannut löytyivät istuinosan ja kynnyslistan (verhoilun värinen) välistä. Eli juuri oviaukon ja istuintyynyn välistä.... Pe*kele etten paremmin sano. Samperi.
No, täytyy raportoida aiheesta jälleen, kunhan pääsen kuivaan tilaan jossa voin purkaa penkin pois.
No, täytyy raportoida aiheesta jälleen, kunhan pääsen kuivaan tilaan jossa voin purkaa penkin pois.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaus kysymykseen; ei, se ei ikinä lopu mikäli sitä sinne jostain on päässyt.
Tietenkin asialle voi tehdä jotain. Flosse sanoi hyvin että vesi kulkeutuu aina taakse (ainakin apparin puolella), eli on aika vaikeata löytää varsinainen vuotokohta.
Tässä tänään pienen yleishuollon yhteydessä jaksoin vihdoin raivat takapenkiltä rojut pois kun olin havainnut siellä jalkatilassa vettä.
Läpimärät matot veks ja siellähän sitä tavaraa riittikin taas, ainakin kolmisen senttiä.
Takapenkin alta ei ainakaan omaan autooni ole tullut vettä, siellä on kauttaaltaan täysin kuivaa, edes jalkatilasta ei ole voda ajautunut penkin alle.
Kerran avasin '77 230:n kaikki verhoilut ja apukuskin B-pilarin pohjalla oli noin kymmenen senttiä vettä. Aika hauskaa.
Myös ovien pohjiin oli aika hyvin kertynyt vettä ja mersulle tyypilliseen tapaan, se ei tietenkään päässyt sieltä pois.
Täytyy itsekin jatkaa tutkimuksia aiheeseen liittyen ja yrittää visioida jotain järkevää tilanteen korjaamiseksi.
Tietenkin asialle voi tehdä jotain. Flosse sanoi hyvin että vesi kulkeutuu aina taakse (ainakin apparin puolella), eli on aika vaikeata löytää varsinainen vuotokohta.
Tässä tänään pienen yleishuollon yhteydessä jaksoin vihdoin raivat takapenkiltä rojut pois kun olin havainnut siellä jalkatilassa vettä.
Läpimärät matot veks ja siellähän sitä tavaraa riittikin taas, ainakin kolmisen senttiä.
Takapenkin alta ei ainakaan omaan autooni ole tullut vettä, siellä on kauttaaltaan täysin kuivaa, edes jalkatilasta ei ole voda ajautunut penkin alle.
Kerran avasin '77 230:n kaikki verhoilut ja apukuskin B-pilarin pohjalla oli noin kymmenen senttiä vettä. Aika hauskaa.
Myös ovien pohjiin oli aika hyvin kertynyt vettä ja mersulle tyypilliseen tapaan, se ei tietenkään päässyt sieltä pois.
Täytyy itsekin jatkaa tutkimuksia aiheeseen liittyen ja yrittää visioida jotain järkevää tilanteen korjaamiseksi.
Väliaikatietoa: eilen oli kuivat kelit
ei vettä lattialla.
Tänä aamuna loskaiset tiet
vettä lattialla. Irroitin maton pätkän istuinosan kulman alta ja katso: siinä maton alta paljastuu reikä (tehtaan peruja) ja sieltä taas pilkottaa vettä.
Lokasuojan kaari rengas paikoillaan tarkasteltuna vaikuttaa ehjältä. Eli auto nosturille ja tökittelemään.


Tänä aamuna loskaiset tiet

Lokasuojan kaari rengas paikoillaan tarkasteltuna vaikuttaa ehjältä. Eli auto nosturille ja tökittelemään.

Viimeksi muokannut Timo L., Su 15.08.2004 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tänään otin penkin pois, komensin tyttökaverin rattiin ja menin itse loikoilemaan ei-niin-mukavalle takapenkin aluselle mielessäni paljastaa vuotokohta. Ja löytyihän se, ei kylläkään sieltä, mistä luulin! Paikka on aika vaikea selittää.
Eli vettä tulee n. 10 cm korkeudeltapenkin istuinosan alaraunasta mitattuna, oviaukon kangastiivisteen "takaa". W123-miehet ymmärävät heti, kun sanon, että siitä seinämästä, johon on hitsattu paikka selkänojan kiinnitysruuville. Siinä on pellissä kolme pitkulaista reikää, jotka on peitetty ohuella bitumisuikaleella. Tuo kotelo sisältää hiekkaa ja savea siihen alimpaan reikään saakka.
Kysymys kuuluukin, että mistä ihmeestä savi on sinne päässyt? Tuo kohde ei ole yhteydessä helmakoteloihin.
Otin pyörän pois, ja kaari oli ehjä. Mutta jos katsotaan suoraan pyöräholvin "takaseinään", siinä kohdassa, jossa takaseinän alalaita kaartuu ylöspäin tehdäkseen tilaa vetoakselille -juuri ennen pohjaanlyöntikumia- siihen sain reiän, kun tökin meisselillä. Mutta ei siinä varsinaista reikää ollut, ennen kuin tökkäsin. Onko siellä takana oleva kotelo yhteydessä tuohon "pyöränkaarikoteloon", jossa mönjää oli? Onpa kinkkistä.
Eli vettä tulee n. 10 cm korkeudeltapenkin istuinosan alaraunasta mitattuna, oviaukon kangastiivisteen "takaa". W123-miehet ymmärävät heti, kun sanon, että siitä seinämästä, johon on hitsattu paikka selkänojan kiinnitysruuville. Siinä on pellissä kolme pitkulaista reikää, jotka on peitetty ohuella bitumisuikaleella. Tuo kotelo sisältää hiekkaa ja savea siihen alimpaan reikään saakka.
Kysymys kuuluukin, että mistä ihmeestä savi on sinne päässyt? Tuo kohde ei ole yhteydessä helmakoteloihin.
Otin pyörän pois, ja kaari oli ehjä. Mutta jos katsotaan suoraan pyöräholvin "takaseinään", siinä kohdassa, jossa takaseinän alalaita kaartuu ylöspäin tehdäkseen tilaa vetoakselille -juuri ennen pohjaanlyöntikumia- siihen sain reiän, kun tökin meisselillä. Mutta ei siinä varsinaista reikää ollut, ennen kuin tökkäsin. Onko siellä takana oleva kotelo yhteydessä tuohon "pyöränkaarikoteloon", jossa mönjää oli? Onpa kinkkistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Menipä mielenkiintoiseksi.
Täytyypä mennä itekin vilkaseen ko. kohta nytkun rohjake jököttää ovet auki (länteen?) tuossa kaijalla tuulettumassa.
Pesin auton tuossa juuri ja jostain sieltä torpedopellin rakosista valui vettä (oikeastaan pesuainetta) apparin kumimatolle. Tämä ainakin kuulostaa kinkyltä vai mitä, ellei jopa perverssiltä. Kirotut ovat nämä kevätkelit.
Täytyypä mennä itekin vilkaseen ko. kohta nytkun rohjake jököttää ovet auki (länteen?) tuossa kaijalla tuulettumassa.
Pesin auton tuossa juuri ja jostain sieltä torpedopellin rakosista valui vettä (oikeastaan pesuainetta) apparin kumimatolle. Tämä ainakin kuulostaa kinkyltä vai mitä, ellei jopa perverssiltä. Kirotut ovat nämä kevätkelit.
Torpedopelti? Mikä se on?raul kirjoitti:Menipä mielenkiintoiseksi.
Täytyypä mennä itekin vilkaseen ko. kohta nytkun rohjake jököttää ovet auki (länteen?) tuossa kaijalla tuulettumassa.
Pesin auton tuossa juuri ja jostain sieltä torpedopellin rakosista valui vettä (oikeastaan pesuainetta) apparin kumimatolle. Tämä ainakin kuulostaa kinkyltä vai mitä, ellei jopa perverssiltä. Kirotut ovat nämä kevätkelit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Lauantaina istusksittiin appiukon kanssa aurinkoista puolta päivää etupihalla (mittari seinustalla näytti 25 astettaTimo L. kirjoitti: Kysymys kuuluukin, että mistä ihmeestä savi on sinne päässyt? Tuo kohde ei ole yhteydessä helmakoteloihin.
Mutta ei siinä varsinaista reikää ollut, ennen kuin tökkäsin. Onko siellä takana oleva kotelo yhteydessä tuohon "pyöränkaarikoteloon", jossa mönjää oli? Onpa kinkkistä.

Kun pakolliset aiheet oli käsitelty = p..lu

No äijä alkoi turista, että omassaan oli samanlainen veden sisääntulo "ilman reikiä". Repsikan puolen takamatto oli märkä aina vesikelin jälkeen. Vuotopaikkaa haettiin kissojen, koirien ja miltei puolen kylän voimin, eikä mitään löytynyt.
Kun takapenkki ja matot oli kaikki purettu tieltä, huomio kiinnittyi kovin sotkuisiin valojohtoihin. Tarkastelu paljasti, että oikea takavalo päästi vettä sisään saumoistaan, kun perään tuli vauhdissa imua. Takavalosta vesi oli madellut johtoja pitkin aina lattialle asti, piilossa ja hiljaa. Kun valo tiivistettiin, veden tulo lakkasi siihen.
Tämä on mystisin ja kinkkisen vesireitti, jonka olen autossa koskaan kuullut olevan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aika pervolta kuulostaa, mutta en usko tuohon selitykseen. Siinä kotelossa, jossa savi on, ei kulje mitään johtoja. Ja jos oikein muistan, valojohdot kulkevat kuskin puolella.Kaapo kirjoitti: Kun takapenkki ja matot oli kaikki purettu tieltä, huomio kiinnittyi kovin sotkuisiin valojohtoihin. Tarkastelu paljasti, että oikea takavalo päästi vettä sisään saumoistaan, kun perään tuli vauhdissa imua. Takavalosta vesi oli madellut johtoja pitkin aina lattialle asti, piilossa ja hiljaa. Kun valo tiivistettiin, veden tulo lakkasi siihen.
Tämä on mystisin ja kinkkisen vesireitti, jonka olen autossa koskaan kuullut olevan.
Työpaikan toisen Mersun (W123 200 D

Mutta mitenkäs, kun takakontista otan sivumuovin pois, sieltähän näkyy pyöränkotelo. Onko takakontti suoraan yhteydessä tuohon oviaukon koteloon? Sieltä voisi myös tiirailla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti: Aika pervolta kuulostaa, mutta en usko tuohon selitykseen. Siinä kotelossa, jossa savi on, ei kulje mitään johtoja. Ja jos oikein muistan, valojohdot kulkevat kuskin puolella.
Aaarrgh ja no perskeles, tuossa kiireessä ei tietty tullut mainittua, että tämä oli ikään kuin esimerkki veden mitä oudoimmista kulkureiteistä. Tässä takavalotapauksessa kyseessä oli äijän syrjähyppy eli Passat, ts. tarkoitin kirjoitelman tuollaiseksi niksipirkkatason vihjeeksi.
Varmasti pohja on jo katsottuna kymmeneen kertaan, mutta vielä pitää kysyä, että onko takapenkin alunen varmasti saumattoman tiivis kaikkien koukeroiden kohdilta? Vanhaa kehnoa aikoinaan kopeloidessa takapenkin alusta on kohdakkoin aikaa herkkää tekoa, sittenkin. Silmämäärään se voi olla ehjä, mutta esim. massan välistä vesi voi silti päästä tupaan.Timo L. kirjoitti: Mutta mitenkäs, kun takakontista otan sivumuovin pois, sieltähän näkyy pyöränkotelo. Onko takakontti suoraan yhteydessä tuohon oviaukon koteloon? Sieltä voisi myös tiirailla.
Lienet kuitenkin "tökitellyt" pellit meisselillä kauttaaltaan (siis ruuvisellaisella; Pohojammaan kielellä "tökittäminen" kun tarkoittaa ihan muuta kuin peltien pukkimista

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 18.03.2005 22:16
- Paikkakunta: Nivala
Tuota, tämä ei varsinaisesti asiaan liity, mutten viitsi uutta aihetta tehdä, joten kysynkin sen sitten tässä: Kaveri sanoi, että w123 mersussa takakonttiin pääsee huurua, tai kosteutta jostain, ettei vahvistimia kannata laittaa vaakatasoon sinne konttiin. Mistä tämä johtuu ja onko tämä ongelma tullut esille myös w124, kun aattelin, että laittaisin sitten omaani verhoilut sinne konttiin, että kärsiikö ne sitten sen kosteuden takia? Kun olen jo muutenkin tohkeissani(niinkuin yleensä
) Suunnitellut tulevaan autooni sisustaa yms., vaikka siihen onkin aikaa yli vuosi vielä. Toivottavasti joku vaivautuu vastaamaan tähänkin kysymykseen. Kiitos heille, jotka vaivautuvat! 


jossei mersulla nii sitte pyörällä!
Kajuutan poistoilma kulkee kontin kautta. Talvella vesi tiivistyy kontissa oleviin metalliesineisiin (etenkin takaluukkuun).perttulaukka kirjoitti:Tuota, tämä ei varsinaisesti asiaan liity, mutten viitsi uutta aihetta tehdä, joten kysynkin sen sitten tässä: Kaveri sanoi, että w123 mersussa takakonttiin pääsee huurua
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 18.03.2005 22:16
- Paikkakunta: Nivala
katoppa mun kirjoittamia juttuja,joku muukin kysyi samaa kuinka tuon pilarin saa hitsattua.omassa oli sama juttu.PepeKyy kirjoitti:Yksi villi veikkaus on c-pilarin hengitysreikä. Tosta mun yhdestä projektista löyty nimittäin tämmönen reikä.Päällä oli jotain koriliimaa tms. ja kun siihen tökkäs, ni läpi meni että hujahti. Jaa-a millähän tuon hitsais
![]()
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen1.jpg
Ja kun katsoo sivusta, ni päättelisin, että vesi valuu pyöräkotelon etupuolelle ja se vois valua sieltä myös jalkatilaan.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuppa/vasen2.jpg

Olipa muuten kolmas viesti mitä kirjoitit foorumille, eli selasin sen seitsemän sivua kirjoittamiasi viestejä, meinas usko jo loppuasooppa kirjoitti:katoppa mun kirjoittamia juttuja,joku muukin kysyi samaa kuinka tuon pilarin saa hitsattua.omassa oli sama juttu.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ght=#92355
Eli siis aukaisitko C-pilarin ulkoapäin? Hitsiläinen, ja vuosi takaperin maalautin auton

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No tere
Tuli vanhat muistot mieleen noista vesiongelmista satakakskolmosissa. Itsellä oli aikoinaan liki kymmenen vuotta -83 230E ja vettä puski siihenkin aika-ajoin.
Yksi pomminvarma vuotodignoosi, jota ei vielä ole tässä topikissa ollut on seuraava: Konehuoneen vedenpoistoaukot ovat tosi herkkiä tukkeutumaan. Nehän ovat kahtapuolta toinen siellä akun alustan alla ja toinen kuskin puolella. Jos näitä aukkoja ei puhdista eli rassaa säännöllisesti- siis joka vuosi ainakin kerran- niin ne tukkeutuu ja vesi padottuu konehuoneeseen ja kas pikkuhiljaa se vesi luikertelee sisään konehuoneen ja ohjaamon välisen pellin saumoista(vaikka pelti olisi kuinka ehjä). sieltä vesi kulkeutuu uria ja johtokoteloita pitkin juuri tuonne takaosaston jalkatilaan, etuosassa vedentuloa ei juuri havaitse!. SUOSITTELEN kaikkia 123 miehiä huolehtimaan noista vedenpoistoaukoista, nimittäin lisä mausteena tukkeutuneet aukot pikkuhiljaa pehmentää myös pellit lähistöltä.
Takatilaanhan vesi pääse varmimmin myös rikkoutuneesta tai ehkä kokonaan puuttuvasta takapyöränsyvennyksen vedenpoistoaukon kumista.
Että tälleen, missähän se mun vielä vuosienkin jälkeen kaihoisia muistoja herättävä 230E taittaa matkaa?
Tuli vanhat muistot mieleen noista vesiongelmista satakakskolmosissa. Itsellä oli aikoinaan liki kymmenen vuotta -83 230E ja vettä puski siihenkin aika-ajoin.
Yksi pomminvarma vuotodignoosi, jota ei vielä ole tässä topikissa ollut on seuraava: Konehuoneen vedenpoistoaukot ovat tosi herkkiä tukkeutumaan. Nehän ovat kahtapuolta toinen siellä akun alustan alla ja toinen kuskin puolella. Jos näitä aukkoja ei puhdista eli rassaa säännöllisesti- siis joka vuosi ainakin kerran- niin ne tukkeutuu ja vesi padottuu konehuoneeseen ja kas pikkuhiljaa se vesi luikertelee sisään konehuoneen ja ohjaamon välisen pellin saumoista(vaikka pelti olisi kuinka ehjä). sieltä vesi kulkeutuu uria ja johtokoteloita pitkin juuri tuonne takaosaston jalkatilaan, etuosassa vedentuloa ei juuri havaitse!. SUOSITTELEN kaikkia 123 miehiä huolehtimaan noista vedenpoistoaukoista, nimittäin lisä mausteena tukkeutuneet aukot pikkuhiljaa pehmentää myös pellit lähistöltä.
Takatilaanhan vesi pääse varmimmin myös rikkoutuneesta tai ehkä kokonaan puuttuvasta takapyöränsyvennyksen vedenpoistoaukon kumista.
Että tälleen, missähän se mun vielä vuosienkin jälkeen kaihoisia muistoja herättävä 230E taittaa matkaa?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Jos vielä samat kilvet, niin:Ari V. kirjoitti:missähän se mun vielä vuosienkin jälkeen kaihoisia muistoja herättävä 230E taittaa matkaa?
http://www.soneraplaza.fi/mobiili/artik ... 39,00.html
Tuolta irtoaa sitten vaikka koko omistajahistoria:
http://tietopalvelu.ake.fi/servlet/tulk ... f=hinnasto