Taas kaivataan apuja ettei mene hakuammunnaksi.
300TE:ssä jäi eräänä aamuna palamaan ASD-merkkivalo. Nopeusmittarin keskellä oleva toiminnan merkkivalo vain vilahtaa laitettaessa virrat päälle.
Järjestelmä ei siis toimi tällä hetkellä; toiminnan merkkivalo ei syty luistossa.
Minkähän tuo nielasi.. Aiemmin järjestelmä toimi moitteetta. Ja eräänä aamuna kaikki muuttui. Mitään selvää yhteyttä toimimattomuuteen ei ole ja perä on täysin äänetön. Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään
Sehän järjestelmän häiriö valo. Jostakin tulee virheellistä tietoa tai tietoa ei tule jostakin paikasta.
Onko öljyä säiliössä, jos paine loppuu niin herjaa.
Antaako ABS- anturit tietoa, eli onko ne kunnossa?
Teeppä tuo testi, nopea ja yksinkertainen. Vika on yleensä yj-releessä, jarruvalokytkimessä tai abs-kehissä
Kiitän linkkivinkistä Tein testin ja vastaus oli kahdeksan vilkautusta.
Siis jarruvalokytkin tai magneettiventtiili. Jarruvalot toimivat normaalisti joten vika lienee magneettiventtiilissä.. missähän tämä mahtaa sijaita?
Kannattaa putsata kunnolla yj-releen kannat ja asd-releen kannat hapettumista(asd-releen pitäisi olla yj-releen vieressä). Sähkö kulkee molempien releiden läpi. Asd-magn. venttiilin ääni kuuluu, jos oikosulkee releiden määrätyt pohjakoskettimet.... en muista, mitkä, mutta jossain topiikissa on siitä juttua. Olisiko Mese.fi:n puolella?
Juu jarruvalokytkin vaihtoon, täysin samat oireet kun itselläni ja lähti toimimaan sen vaihdolla. Halpa osa ja helppo vaihtaa, eipä siinä juurikaan hävitä voi =)
Itsehän otin vanhan irti (liikkeen pihassa), kävelin varaosapuljuun, sain samalaisen tilalle, ennen asennusta (liikkeen pihassa) vertasin osia ja ihan samanmoiset oli, kiinni vaan. Sitten takalaatikosta pari johdon pätkää ja vian kuittaus -> toimii kuin unelma. Muistelin että täällä oli puhuttu jostakin osasta joka piti ottaa pois, mutta ei ainakaan tuossa facetin pirkassa tarvinnut mitään irrotella.
Lainaanpa tätä topicikkia hieman omaa kysymystäni varten. Eli ASD valo alkoi palamaan ja vikadiagnoosi anto 5 välähdystä eli pyörintänopeusanturi etu oikea pitäsi olla sökönä. Missähän tuo anturi oikeen on ja paljonko kyseisestä kamppeesta joutuu pulittaan?
Mää lainaan kans tätä topiccia ku ei viitti uutta tehä.
Elikkäs missähän mahtaa olla vika asd järjestelmässä kun auton alla olevassa poterossa mis on nuo asd vermeet niin kuuluu tasaisin väliajoin paukahdus? Eikös siel ole paineakkua sun muuta Eli päästääkö tuo paineet järjestelmästä vai mitä tekeepi? Ois kiva tietää nii vois korjata ja sais sutimaa sit varmasti molemmilla
Nii ja edelliseen viestii nii otappas eturatas pois nii alakaa antura löytymää
Teeppä tuo testi, nopea ja yksinkertainen. Vika on yleensä yj-releessä, jarruvalokytkimessä tai abs-kehissä
Juuri näin. Jarruvalokytkimen vaihto on helppo homma ja tarvikekytkin
maksaa 12,90 Motonetissa (pikakiinnitys, kahdet liittimet). Minulla olisi
yksi käytetty alkuperäinen kytkin ylimääräisenä (10 euroa).
Kytkimen juuressa on nasta, jota kuuluu painaa ja sitten kytkin irtoaa
kiertämällä. Johtoliittimet lähtevät vetämällä.
Jos ei vika korjaannu, niin sitten ylijönniterele vaihtoon tai korjaukseen.
Laitoin hiljattain Mesen puolelle kuvitetun ohjeen korjauksesta.
j4ki kirjoitti:Lainaanpa tätä topicikkia hieman omaa kysymystäni varten. Eli ASD valo alkoi palamaan ja vikadiagnoosi anto 5 välähdystä eli pyörintänopeusanturi etu oikea pitäsi olla sökönä. Missähän tuo anturi oikeen on ja paljonko kyseisestä kamppeesta joutuu pulittaan?
Voisko joku nyt sano varaosanumeron tuolle anturille tai laittaa joku räjäytyskuva missä se näkyy?(eivät varaosamyyjät tienneet itekkään koko anturista) Ei viittis montaa kertaa ruuvailla vannetta irti tyhjää.
Voisko joku nyt sano varaosanumeron tuolle anturille tai laittaa joku räjäytyskuva missä se näkyy?(eivät varaosamyyjät tienneet itekkään koko anturista)