kyllähän se oven kanssa istuu kun laitetaan vain alareunan etummaiseen kiinnitys pisteeseen toi rikka. eikä kosketa etuoven puoleiseen pulttiin. kai se tietty on vähän väkisin vähän jänkäyksessä.
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
GUNTHER kirjoitti:kyllähän se oven kanssa istuu kun laitetaan vain alareunan etummaiseen kiinnitys pisteeseen toi rikka. eikä kosketa etuoven puoleiseen pulttiin. kai se tietty on vähän väkisin vähän jänkäyksessä.
Ai no sitte
Sellanen M3-levityshän olis helppo toteuttaa: rälläkällä viilto kaaren yläpuolelle sitte repii sit käsinee ulospäin ja tinaa reijät umpee
Tuli vaihdettua laatikkoöljyt/suodatin ja 2-3 vaihteen jousisarja.Luisto väheni 2-3:lle ja vitosella väheni vielä enemmän.Tässähän siis on 5v-bensan laatikko.
Vanhat jouset oli pidemmät ja paksummat mutta silti löysemmät.
Kuvassa nro 2 siis jousisarjan paikka,ja oliko niin että nro 1 säädetään max vaihtokierroksia???
En viittiny mennä ruuvaan kun en ollu varma asiasta
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
CDI-Sprinteristä (W906). Onko autossasi siis 722.5 vai uudempi 722.6? Miten laatikko on pelannut, ja minkälainen lienee ollut vaihto-operaatio? Mitä kierrokset ovat esim. 100 km/h vauhdissa, entä kulutus? Mielenkiintoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
se on siis 722.5 ja oli autossa jo kun ostin joten ei tietoo millanen vaihtaa.
Pelaa mielestäni ihan hyvin,lukuun ottamatta siis sitä että täys kaasulla ei vaihda isompaa ennen kun päästää kaasupoljinta.
Tosin 1-3 pykälät menee täyskaasulla hienosti.
Nyt en ihan 100% muista mutta 100km/h tais olla kierrokset jossain 3000rpm.Pitää tarkistaa.
Kulutus on 10/l 100km oikeestaan riippumatta ajaako matkaa vai kaupunkia enemmän.Ja auto on ihan vakio paitsi pumppua on ruuvattu(kai).
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Katsohan vaan... olisin luullut, että vitonen tiputtaisi kulutusta/kierroksia radikaalisti. Jos en väärin muista, oma auto menee satasessa n. 2700 k/min ja kulutus on sekalaisessa 8,5 l/100 km, sekä ennen että jälkeen pumpun säädön.
Edit: noin 2300 olikin kierrokset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No voi puuttuakin,mutta se ei oo haitannu . Tämä siis on se kuuluisa YJ-rele .
enemmänkin haittaa kun on alkanut kiekkamittari,ABSit,5 vaihde ja tyhjäkäynti reistaan...pikku napautus releeseen ja taas toimii
Täytyy pistää rele vaihtoon asap.
Ai niin ja kiitos Sergeylle
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Ei nyt tule oikean topicin alle, mutta haluaisin valveutuneitten käyttäjien nopeaa ensiarviota MB 290 TD sedanista vm jotain -97 luokkaa. Ostin kännipäissäni tommosen ja kysyisin, onko odotettavissa käyttöhuolia, jotka maksaa rahaa? Pääseekö moisesta eroon nopeasti sopuhintaan,(6000€), kun oma käyttö on luokkaa 2 viikkoa ja sen jälkeen hei-hei. Vähän ajettu suomibiili kyseessä.
Otin nyt kuiteski auki ton YJ-releen ja olihan siellä yks juotos murtunu...
mää sen stanan kolvasin ja huomenaamulla ku lähen töihin nii tiän tuliko kuntoon.
Kerron sitte huomenna ku teitä kaikkia varmasti kiinnostaa niin että ei uni tuu
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Ihan eka postaus ja ihan eka mersu hakusessa. Tarkoituksena ois hankkia m103:lla varustettu 2.6 litrainen bensa ja w201-koppainen. Koska en löydä uusi aihe-painiketta ja koska se vois ollakin vähän turhaa, niin kysyn nyt sitten täällä sen sijaan:
1. Mitä kannattaa huomioida ostaessa w201-koppainen? Tyyppivikoja?
2. Voiko 190:n mittarit ruuvata mitenkään helposti, onko tarinoita kuultu ruuvatuista mittareista?
3. Mitä kannattaa huomioida koneen puolesta, paitsi venttiilivarren kumit ja öljynsyöminen?
Keulatähti kirjoitti:Ihan eka postaus ja ihan eka mersu hakusessa. Tarkoituksena ois hankkia m103:lla varustettu 2.6 litrainen bensa ja w201-koppainen. Koska en löydä uusi aihe-painiketta ja koska se vois ollakin vähän turhaa, niin kysyn nyt sitten täällä sen sijaan:
1. Mitä kannattaa huomioida ostaessa w201-koppainen? Tyyppivikoja?
2. Voiko 190:n mittarit ruuvata mitenkään helposti, onko tarinoita kuultu ruuvatuista mittareista?
3. Mitä kannattaa huomioida koneen puolesta, paitsi venttiilivarren kumit ja öljynsyöminen?
Kiitti etukäteen vastauksista!
1. Ruoste, vaelteleva ajo
2. On helppo ruuvata.
3. Huoltohistoria.
Keulatähti kirjoitti:Ihan eka postaus ja ihan eka mersu hakusessa. Tarkoituksena ois hankkia m103:lla varustettu 2.6 litrainen bensa ja w201-koppainen. Koska en löydä uusi aihe-painiketta ja koska se vois ollakin vähän turhaa, niin kysyn nyt sitten täällä sen sijaan:
1. Mitä kannattaa huomioida ostaessa w201-koppainen? Tyyppivikoja?
2. Voiko 190:n mittarit ruuvata mitenkään helposti, onko tarinoita kuultu ruuvatuista mittareista?
3. Mitä kannattaa huomioida koneen puolesta, paitsi venttiilivarren kumit ja öljynsyöminen?
Kiitti etukäteen vastauksista!
1. Ruoste, vaelteleva ajo
2. On helppo ruuvata.
3. Huoltohistoria.
Mitä tarkalleen vaeltelevalla ajolla meinaat? Huoltokirjaa pitäis olla ihan viimesten kilometrien asti, mutta mitä muita hyviä merkkejä viittaa siihen että ei olisi sen verran ajettu mitä taulussa nyt lukee?
Voihan sitä olla ruuvattu vaikka miten, mutta jos kone laulaa ja kori on hyvässä kunnossa niin ostaisin sen vaan pois.. Turhaan sitä rupeaa 20v vanhassa autossa miettimään mittarilukemaa
Mites toi tasonsäätö...kun ottaa sen säätötangon pois välistä ja liikuttelee sitä vipua,auto tietty käynnis.
Niin kuuluuko siinä olla sellanen sentti keskellä ettei iskarit liiku ylös eikä alas?
Kävin sitä perää laskemas ja siinä säädössä on keskellä sellanen "kuollu" kohta.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Juu ei kuulu,mutta perä pysyy nyt alhaalla.
Pitäis viedä auto ehkä ens viikolla alapallojen vaihtoon,ja tehdä 3"rst pakoputki.Tuleeko rajut äänet ilman vaimentimia vai pitäskö laittaa yks väliin?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Lipsanen kirjoitti:Juu ei kuulu,mutta perä pysyy nyt alhaalla.
Pitäis viedä auto ehkä ens viikolla alapallojen vaihtoon,ja tehdä 3"rst pakoputki.Tuleeko rajut äänet ilman vaimentimia vai pitäskö laittaa yks väliin?
Ite olen funtsinu kans samaa, että vois 3" pakoputken heittää oman lankun alle.
Mulla oli 2.5tds bimmerissä turbolta loppuun asti 3" putki, eikä ollu mitkään rajut äänet. Olin erittäin tyytyväinen niihin
Tuskinpa se nyt hirveästi tässäkään alkaa ääntelemään, siis niin paljoa ettei jaksa kuunnella..
Miten muuten koneen yms kesto kun pakoputken vaihtaa esim. 3 tuumaiseksi ? Ei pitäs varmaankaan olla mitään ongelmia keston kans ??
Lipsanen kirjoitti:Mites toi tasonsäätö...kun ottaa sen säätötangon pois välistä ja liikuttelee sitä vipua,auto tietty käynnis.
Niin kuuluuko siinä olla sellanen sentti keskellä ettei iskarit liiku ylös eikä alas?
Kävin sitä perää laskemas ja siinä säädössä on keskellä sellanen "kuollu" kohta.
Kuuluu olla. Sehän liikkuu koko ajan vähän autoa ajaessa, jottei se koko ajan säätelisi painetta iskareihin, niin keskellä on väljä kohta.
Lipsanen kirjoitti:Mites toi tasonsäätö...kun ottaa sen säätötangon pois välistä ja liikuttelee sitä vipua,auto tietty käynnis.
Niin kuuluuko siinä olla sellanen sentti keskellä ettei iskarit liiku ylös eikä alas?
Kävin sitä perää laskemas ja siinä säädössä on keskellä sellanen "kuollu" kohta.
Kuuluu olla. Sehän liikkuu koko ajan vähän autoa ajaessa, jottei se koko ajan säätelisi painetta iskareihin, niin keskellä on väljä kohta.
Joo niin varmaan pitäismutta toi on mun mielestä huomattavan iso välys...
meinaan niin paljon ei perä laske että se alkais tekeen painetta
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Lipsanen kirjoitti:Juu ei kuulu,mutta perä pysyy nyt alhaalla.
Pitäis viedä auto ehkä ens viikolla alapallojen vaihtoon,ja tehdä 3"rst pakoputki.Tuleeko rajut äänet ilman vaimentimia vai pitäskö laittaa yks väliin?
Ite olen funtsinu kans samaa, että vois 3" pakoputken heittää oman lankun alle.
Mulla oli 2.5tds bimmerissä turbolta loppuun asti 3" putki, eikä ollu mitkään rajut äänet. Olin erittäin tyytyväinen niihin
Tuskinpa se nyt hirveästi tässäkään alkaa ääntelemään, siis niin paljoa ettei jaksa kuunnella..
Miten muuten koneen yms kesto kun pakoputken vaihtaa esim. 3 tuumaiseksi ? Ei pitäs varmaankaan olla mitään ongelmia keston kans ??
Joo ja saahan niitä pönttöjä sinne lisättyä jos pahaa tekee
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Lipsanen kirjoitti:se on siis 722.5 ja oli autossa jo kun ostin joten ei tietoo millanen vaihtaa.
Pelaa mielestäni ihan hyvin,lukuun ottamatta siis sitä että täys kaasulla ei vaihda isompaa ennen kun päästää kaasupoljinta.
Tosin 1-3 pykälät menee täyskaasulla hienosti.
Nyt en ihan 100% muista mutta 100km/h tais olla kierrokset jossain 3000rpm.Pitää tarkistaa.
Kulutus on 10/l 100km oikeestaan riippumatta ajaako matkaa vai kaupunkia enemmän.Ja auto on ihan vakio paitsi pumppua on ruuvattu(kai).
Onko tietoa mitä on tehty autolle, että on saatu viides (5) vaihde toimimaan?