Lipsasen 124 300tdt,vanteita alle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

eepi kirjoitti:Ei jos ne "spacerit" laitetaan vain alakohtiin, konehuoneen pultteihin ei kosketa...
No mutta sittenhän se irvistää sieltä alapäästä eikä siipi ole enää linjassa oven tai minkään muunkaan kanssa? :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

kyllähän se oven kanssa istuu kun laitetaan vain alareunan etummaiseen kiinnitys pisteeseen toi rikka. eikä kosketa etuoven puoleiseen pulttiin. kai se tietty on vähän väkisin vähän jänkäyksessä.
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

GUNTHER kirjoitti:kyllähän se oven kanssa istuu kun laitetaan vain alareunan etummaiseen kiinnitys pisteeseen toi rikka. eikä kosketa etuoven puoleiseen pulttiin. kai se tietty on vähän väkisin vähän jänkäyksessä.
Ai no sitte :P
Sellanen M3-levityshän olis helppo toteuttaa: rälläkällä viilto kaaren yläpuolelle sitte repii sit käsinee ulospäin ja tinaa reijät umpee :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

tässä topicci mistä ehkä selviää paremmin :D

KliK
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Tuli vaihdettua laatikkoöljyt/suodatin ja 2-3 vaihteen jousisarja.Luisto väheni 2-3:lle ja vitosella väheni vielä enemmän.Tässähän siis on 5v-bensan laatikko.


Vanhat jouset oli pidemmät ja paksummat mutta silti löysemmät.

Kuva

Kuvassa nro 2 siis jousisarjan paikka,ja oliko niin että nro 1 säädetään max vaihtokierroksia???
En viittiny mennä ruuvaan kun en ollu varma asiasta

Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Tuli hommattua välijäähy,mutta ei taida mahtua orggis puskurin taakse,joten väljempää puskuria ettiin :D

Kuva



missähän tällästä on käytetty?


Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

CDI-Sprinteristä (W906). Onko autossasi siis 722.5 vai uudempi 722.6? Miten laatikko on pelannut, ja minkälainen lienee ollut vaihto-operaatio? Mitä kierrokset ovat esim. 100 km/h vauhdissa, entä kulutus? Mielenkiintoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

se on siis 722.5 ja oli autossa jo kun ostin joten ei tietoo millanen vaihtaa.
Pelaa mielestäni ihan hyvin,lukuun ottamatta siis sitä että täys kaasulla ei vaihda isompaa ennen kun päästää kaasupoljinta.
Tosin 1-3 pykälät menee täyskaasulla hienosti.
Nyt en ihan 100% muista mutta 100km/h tais olla kierrokset jossain 3000rpm.Pitää tarkistaa.
Kulutus on 10/l 100km oikeestaan riippumatta ajaako matkaa vai kaupunkia enemmän.Ja auto on ihan vakio paitsi pumppua on ruuvattu(kai).
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Katsohan vaan... olisin luullut, että vitonen tiputtaisi kulutusta/kierroksia radikaalisti. Jos en väärin muista, oma auto menee satasessa n. 2700 k/min ja kulutus on sekalaisessa 8,5 l/100 km, sekä ennen että jälkeen pumpun säädön.

Edit: noin 2300 olikin kierrokset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kävin kans kokeilemas ja kierrokset oli siinä 2200rpm kun mittarinopeus sata.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Mikäs se mahtaa olla toi hapettunut osa tossa akun takana missä sulake päällä?



Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ylijännitesuojarele - josta vissii puuttuu yks sulake?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

No voi puuttuakin,mutta se ei oo haitannu :D. Tämä siis on se kuuluisa YJ-rele :?:.
enemmänkin haittaa kun on alkanut kiekkamittari,ABSit,5 vaihde ja tyhjäkäynti reistaan...pikku napautus releeseen ja taas toimii
Täytyy pistää rele vaihtoon asap.
Ai niin ja kiitos Sergeylle :)
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Jeppe_68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 22.07.2010 01:29

Viesti Kirjoittaja Jeppe_68 »

Ei nyt tule oikean topicin alle, mutta haluaisin valveutuneitten käyttäjien nopeaa ensiarviota MB 290 TD sedanista vm jotain -97 luokkaa. Ostin kännipäissäni tommosen ja kysyisin, onko odotettavissa käyttöhuolia, jotka maksaa rahaa? Pääseekö moisesta eroon nopeasti sopuhintaan,(6000€), kun oma käyttö on luokkaa 2 viikkoa ja sen jälkeen hei-hei. Vähän ajettu suomibiili kyseessä.
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Tuskin siinä sun kahdenviikon käytössä ehtii pahemmin vikoja tuleen,myy kännissä se kun kerran ostitkin...
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Otin nyt kuiteski auki ton YJ-releen ja olihan siellä yks juotos murtunu...
mää sen stanan kolvasin ja huomenaamulla ku lähen töihin nii tiän tuliko kuntoon.
Kerron sitte huomenna ku teitä kaikkia varmasti kiinnostaa niin että ei uni tuu :D
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Ja tuli kuntoon ja ei siinä oo paikkaa kun yhelle sulakkeelle muuten...
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Keulatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53

Viesti Kirjoittaja Keulatähti »

Ihan eka postaus ja ihan eka mersu hakusessa. Tarkoituksena ois hankkia m103:lla varustettu 2.6 litrainen bensa ja w201-koppainen. Koska en löydä uusi aihe-painiketta ja koska se vois ollakin vähän turhaa, niin kysyn nyt sitten täällä sen sijaan:

1. Mitä kannattaa huomioida ostaessa w201-koppainen? Tyyppivikoja?
2. Voiko 190:n mittarit ruuvata mitenkään helposti, onko tarinoita kuultu ruuvatuista mittareista?
3. Mitä kannattaa huomioida koneen puolesta, paitsi venttiilivarren kumit ja öljynsyöminen?

Kiitti etukäteen vastauksista!
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Keulatähti kirjoitti:Ihan eka postaus ja ihan eka mersu hakusessa. Tarkoituksena ois hankkia m103:lla varustettu 2.6 litrainen bensa ja w201-koppainen. Koska en löydä uusi aihe-painiketta ja koska se vois ollakin vähän turhaa, niin kysyn nyt sitten täällä sen sijaan:

1. Mitä kannattaa huomioida ostaessa w201-koppainen? Tyyppivikoja?
2. Voiko 190:n mittarit ruuvata mitenkään helposti, onko tarinoita kuultu ruuvatuista mittareista?
3. Mitä kannattaa huomioida koneen puolesta, paitsi venttiilivarren kumit ja öljynsyöminen?

Kiitti etukäteen vastauksista!
1. Ruoste, vaelteleva ajo
2. On helppo ruuvata.
3. Huoltohistoria.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Keulatähti kirjoitti:Koska en löydä uusi aihe-painiketta
Kuva haulla löytyy paljon asiaa w201 hankkimisesta :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Keulatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53

Viesti Kirjoittaja Keulatähti »

Aapo.T kirjoitti:
Keulatähti kirjoitti:Ihan eka postaus ja ihan eka mersu hakusessa. Tarkoituksena ois hankkia m103:lla varustettu 2.6 litrainen bensa ja w201-koppainen. Koska en löydä uusi aihe-painiketta ja koska se vois ollakin vähän turhaa, niin kysyn nyt sitten täällä sen sijaan:

1. Mitä kannattaa huomioida ostaessa w201-koppainen? Tyyppivikoja?
2. Voiko 190:n mittarit ruuvata mitenkään helposti, onko tarinoita kuultu ruuvatuista mittareista?
3. Mitä kannattaa huomioida koneen puolesta, paitsi venttiilivarren kumit ja öljynsyöminen?

Kiitti etukäteen vastauksista!
1. Ruoste, vaelteleva ajo
2. On helppo ruuvata.
3. Huoltohistoria.
Mitä tarkalleen vaeltelevalla ajolla meinaat? Huoltokirjaa pitäis olla ihan viimesten kilometrien asti, mutta mitä muita hyviä merkkejä viittaa siihen että ei olisi sen verran ajettu mitä taulussa nyt lukee?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vieläkö joku jaksaisi noin vanhoja autoja sitten ruuvata?
Kai se on mahdollista.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Voihan sitä olla ruuvattu vaikka miten, mutta jos kone laulaa ja kori on hyvässä kunnossa niin ostaisin sen vaan pois.. Turhaan sitä rupeaa 20v vanhassa autossa miettimään mittarilukemaa :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Mites toi tasonsäätö...kun ottaa sen säätötangon pois välistä ja liikuttelee sitä vipua,auto tietty käynnis.
Niin kuuluuko siinä olla sellanen sentti keskellä ettei iskarit liiku ylös eikä alas?
Kävin sitä perää laskemas ja siinä säädössä on keskellä sellanen "kuollu" kohta.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Juu ei kuulu,mutta perä pysyy nyt alhaalla.
Pitäis viedä auto ehkä ens viikolla alapallojen vaihtoon,ja tehdä 3"rst pakoputki.Tuleeko rajut äänet ilman vaimentimia vai pitäskö laittaa yks väliin?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Lipsanen kirjoitti:Juu ei kuulu,mutta perä pysyy nyt alhaalla.
Pitäis viedä auto ehkä ens viikolla alapallojen vaihtoon,ja tehdä 3"rst pakoputki.Tuleeko rajut äänet ilman vaimentimia vai pitäskö laittaa yks väliin?
Ite olen funtsinu kans samaa, että vois 3" pakoputken heittää oman lankun alle.

Mulla oli 2.5tds bimmerissä turbolta loppuun asti 3" putki, eikä ollu mitkään rajut äänet. Olin erittäin tyytyväinen niihin 8)

Tuskinpa se nyt hirveästi tässäkään alkaa ääntelemään, siis niin paljoa ettei jaksa kuunnella..

Miten muuten koneen yms kesto kun pakoputken vaihtaa esim. 3 tuumaiseksi ? Ei pitäs varmaankaan olla mitään ongelmia keston kans ??
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

Lipsanen kirjoitti:Mites toi tasonsäätö...kun ottaa sen säätötangon pois välistä ja liikuttelee sitä vipua,auto tietty käynnis.
Niin kuuluuko siinä olla sellanen sentti keskellä ettei iskarit liiku ylös eikä alas?
Kävin sitä perää laskemas ja siinä säädössä on keskellä sellanen "kuollu" kohta.
Kuuluu olla. Sehän liikkuu koko ajan vähän autoa ajaessa, jottei se koko ajan säätelisi painetta iskareihin, niin keskellä on väljä kohta.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

dansku kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Mites toi tasonsäätö...kun ottaa sen säätötangon pois välistä ja liikuttelee sitä vipua,auto tietty käynnis.
Niin kuuluuko siinä olla sellanen sentti keskellä ettei iskarit liiku ylös eikä alas?
Kävin sitä perää laskemas ja siinä säädössä on keskellä sellanen "kuollu" kohta.
Kuuluu olla. Sehän liikkuu koko ajan vähän autoa ajaessa, jottei se koko ajan säätelisi painetta iskareihin, niin keskellä on väljä kohta.
Joo niin varmaan pitäismutta toi on mun mielestä huomattavan iso välys...
meinaan niin paljon ei perä laske että se alkais tekeen painetta
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

h3ba kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Juu ei kuulu,mutta perä pysyy nyt alhaalla.
Pitäis viedä auto ehkä ens viikolla alapallojen vaihtoon,ja tehdä 3"rst pakoputki.Tuleeko rajut äänet ilman vaimentimia vai pitäskö laittaa yks väliin?
Ite olen funtsinu kans samaa, että vois 3" pakoputken heittää oman lankun alle.

Mulla oli 2.5tds bimmerissä turbolta loppuun asti 3" putki, eikä ollu mitkään rajut äänet. Olin erittäin tyytyväinen niihin 8)

Tuskinpa se nyt hirveästi tässäkään alkaa ääntelemään, siis niin paljoa ettei jaksa kuunnella..

Miten muuten koneen yms kesto kun pakoputken vaihtaa esim. 3 tuumaiseksi ? Ei pitäs varmaankaan olla mitään ongelmia keston kans ??
Joo ja saahan niitä pönttöjä sinne lisättyä jos pahaa tekee :)
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Riku I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 02.02.2009 18:28
Paikkakunta: Alaska

Viesti Kirjoittaja Riku I »

Lipsanen kirjoitti:se on siis 722.5 ja oli autossa jo kun ostin joten ei tietoo millanen vaihtaa.
Pelaa mielestäni ihan hyvin,lukuun ottamatta siis sitä että täys kaasulla ei vaihda isompaa ennen kun päästää kaasupoljinta.
Tosin 1-3 pykälät menee täyskaasulla hienosti.
Nyt en ihan 100% muista mutta 100km/h tais olla kierrokset jossain 3000rpm.Pitää tarkistaa.
Kulutus on 10/l 100km oikeestaan riippumatta ajaako matkaa vai kaupunkia enemmän.Ja auto on ihan vakio paitsi pumppua on ruuvattu(kai).
Onko tietoa mitä on tehty autolle, että on saatu viides (5) vaihde toimimaan?
Vastaa Viestiin