W203 C200 Cdi -05 lämpöongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hydexx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.07.2010 21:15
Paikkakunta: Laukaa

W203 C200 Cdi -05 lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja hydexx »

Moi!

Auton näyttöön tupsahtaa "lämpömittarin kuva" jonka jälkeen auton lämmöt on siinä 60 asteen tienoilla eikä nouse mihinkään.
Mistähän ongelmaa voisi alkaa etsiä. Autoon vähän aikaa sitten vaihdettu moniurahihna valtuutetulla ja otettu tehoja "lastulla" lisää.

Kiitoksia,

Tomi
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.

Terve
Onkohan termostaattia koskaan vaihdettu.
Olethan sulakkeet tarkastanut.
Moottorin lämpömittarin anturi on tarmostaatin kotelossa.
Tuleekos mitään muuta "oiretta", kun teksti vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sitä lämpömittarin kuvaa en oikein ymmärtänyt, viitsitkö katsoa ohjekirjasta selityksen sille havaitsemallesi kuvalle? Itse kun selaan 203:n ohjekirjaa niin en sieltä löydä muuta kuin ylikuumenemisesta varoituksen ja sitten taisi olla yksi flektiin liittyvä mutta eihän noiden pitäisi tulla jos mittari näyttää kuuskymmentä, lämpömittari nimittäin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hiukkaspönttöautossa se voisi tulla liian matalasta moottorin lämpötilasta.
Jos se ohjelma haluaisi tehdä puhdistuspolton, muttei moottori lämpiä tarpeeksi, jotta se voisi alkaa.
- Arvaus
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
hydexx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.07.2010 21:15
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hydexx »

Moi!

Itsellä käytössä vain saksankielinen ohjekirja jonka sivulla 272 on kuvattuna kyseinen "symboli". Ja siitähän ei saa mitään selvää =) Olisko, että kone käy liian kuumana ? vaikka lämpötila-anturi näyttää selvästi alle 80 astetta. Lämmöt kyllä nousee tuonne 80 asteen tienoille ihan ja ilmoitus tulee sen jälkeen jonka jälkeen lämmöt laskee. ja termostaattia ei ole vaihdettu (tuli kyllä mieleen =) )

Kiitokset Tuikulle viimeisestä.

Lastun jälkeen autolla ajettu noin 700km joten se DPF pönttö teoria voisi olla oikea. Tiedätkö Tuikku tuon jutun varmaksi ?

Kiitokset!
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No en tiedä - se oli arvaus.

Mutta kuten DBFI tuossa edellä kertoi, se voisi liittyä liian korkeaan lämpöön, muttei se nyt ole mahdollista, kun lämpöä on noin vähän.
Jos lämpö huitelisi jossain 120 tietämillä, niin silloin liian korkea lämpö voisi olla syynä - ja tehorajoitteet.

Jonkun merkityksen takia se sinne tulee, jos ohjekirja ei sitä kerro, ota vaikka kännyllä kuva ja laita maahantuojalle, kyllä sille selitys löytyy, joku sen on sinne koodannut.

Pissapojalla ja (moottorin) jäähdytys-systeemillä on sama herja siellä mittaristossa.
Eli lämpömittariherja voi tulla vaikka flektin toimintahäiriöstä - toimiihan se ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hydexx kirjoitti:Moi!

Itsellä käytössä vain saksankielinen ohjekirja jonka sivulla 272 on kuvattuna kyseinen "symboli". Ja siitähän ei saa mitään selvää =) Olisko, että kone käy liian kuumana ? vaikka lämpötila-anturi näyttää selvästi alle 80 astetta. Lämmöt kyllä nousee tuonne 80 asteen tienoille ihan ja ilmoitus tulee sen jälkeen jonka jälkeen lämmöt laskee. ja termostaattia ei ole vaihdettu (tuli kyllä mieleen =) )

Kiitokset Tuikulle viimeisestä.

Lastun jälkeen autolla ajettu noin 700km joten se DPF pönttö teoria voisi olla oikea. Tiedätkö Tuikku tuon jutun varmaksi ?

Kiitokset!
Selvii ainakin pikaisella käynillä jossain *:rin piuhan pääsä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hydexx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.07.2010 21:15
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hydexx »

Koska tuon flektin pitäisi alkaa pyöriä jotta näen onko se hengissä ?

DBFI: Voitko katsoa tuon sivun 272 siitä suomenkielisestä manuskasta ja kertoa mitä siellä höpötetään ? Eli sillä sivulla saksa manuaalissa on tuo herja joka tulee auton "ruutuun".

Auto tuntuu toimivan ihan normaalisti jotta kait sillä uskaltaa ajella =)
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tarkista ensin nyt kuitenkin, että moottorissa on sitä nestettä.
Muuten palaa kannentiiviste.

Minun autoni manuaalissa tuo merkitsee liian kuumaa moottoria, käskettiin tarkistamaan jäähdytysnesteen määrä ja moniurahihnan kunto/kireys.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hydexx kirjoitti:Koska tuon flektin pitäisi alkaa pyöriä jotta näen onko se hengissä ?

DBFI: Voitko katsoa tuon sivun 272 siitä suomenkielisestä manuskasta ja kertoa mitä siellä höpötetään ? Eli sillä sivulla saksa manuaalissa on tuo herja joka tulee auton "ruutuun".

Auto tuntuu toimivan ihan normaalisti jotta kait sillä uskaltaa ajella =)
Siis minulla ei ollut muuta kuin US-manuaali ja sivunumerot eivät tunnu täsmäävän:
http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... sedans.pdf
US-autoista pitäisi kyllä usein ottaa vuotta aiempi versio, noilla on vähän "tulevaisuuteen tähtäävä" tuo vuosimallien nimeäminen.

Noitten aiempien ohjeiden lisäksi voisi kai koittaa käyttää "defrostia" päällä, eikös tuo pakota ilmastoinnin täysille ja siten myös sähköflektin jos autossa sellainen on? Jos se vikailmoitus tulisikin flektistä.

Autot yleensä toimivat hyvin siihen asti kunnes menevät rikki eli kannattaa kyllä selvittää mistä ne varoitukset tulevat. Lähempänä se rikki meneminen kuitenkin silloin kun varoituksia tulee tauluun kuin ilman noita (ja todennäköisesti onkin jo rikki, ainakin vähän).
hydexx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.07.2010 21:15
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hydexx »

Juu tottakai vika selvitetään heti kun saa aikoja huoltoon.
Nestepinta on OK.

Tänään lähdin pienelle lenkille (70km) ja lämmöt nousi tuonne 80 asteeseen ok eikä mitään herjoja tullut. Tämä olil noin 35 km jälkeen. No auto sammuksiin ja syömään. Kun lähdin sen jälkeen ajamaan napsahti se vika herja liian suuresta moottorin lämpötilasta taas ruutuun. Olen yrittänyt seurailla flektin toimintaa ja ei se ole pyörinyt vielä kertaakaan.

Olikos tuolle flektille oma sulake jossain ?

Ja ihmeellistä on se, että kun vika tulee ruutuun niin auton lämmöt tipahtavat selvästi matalammalle kuin normaalisti.

Jatketaan ihmettelyä =)
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos satut etelä suomessa ajelemaan niin kurvaa pihaan
kurkataan*:rila mitä siellä tapahtuuP
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hydexx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.07.2010 21:15
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hydexx »

Auto nyt sitten huollettu ja vaihtoon meni Flekti, termari ja ortopedi-penkkien pumppu. Vehon hinta huollolle rapiat 1900 eunukkii =)
Varsinkin tuon ortopedi pumppendaalin hinta (500€) on pikkasen korkea ottaen huomioon pumpun mitat =)

Eli nyt auto pelittää ja lämmötkin nousee mukavasti tuonne 90 asteen tienoille termarin vaihdon jälkeen.

Onneksi saa osan takaisin cargarantie vakuutuksen kautta on sen verran tyyristä.

-Tomi
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Paljonkos liike veloitti pelkästä flektistä?

-Teemu
Mercedes-Benz A45 AMG -14
hydexx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.07.2010 21:15
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hydexx »

Flektin hinta oli 640€

Unohdin pyytää vanhan mukaan ikävä kyllä. Luultavasti vikana jotain siihen "ohjaimeen" liittyvää. En usko että itse moottorissa mitään vikaa oli.

On se hyvä tämä CAN-väylä kun pitää oma äly olla joka laitteella ja hinta kasvaa sen myötä =)
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Vastaa Viestiin