W203 C200 Cdi -05 lämpöongelmia
W203 C200 Cdi -05 lämpöongelmia
Moi!
Auton näyttöön tupsahtaa "lämpömittarin kuva" jonka jälkeen auton lämmöt on siinä 60 asteen tienoilla eikä nouse mihinkään.
Mistähän ongelmaa voisi alkaa etsiä. Autoon vähän aikaa sitten vaihdettu moniurahihna valtuutetulla ja otettu tehoja "lastulla" lisää.
Kiitoksia,
Tomi
Auton näyttöön tupsahtaa "lämpömittarin kuva" jonka jälkeen auton lämmöt on siinä 60 asteen tienoilla eikä nouse mihinkään.
Mistähän ongelmaa voisi alkaa etsiä. Autoon vähän aikaa sitten vaihdettu moniurahihna valtuutetulla ja otettu tehoja "lastulla" lisää.
Kiitoksia,
Tomi
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Sitä lämpömittarin kuvaa en oikein ymmärtänyt, viitsitkö katsoa ohjekirjasta selityksen sille havaitsemallesi kuvalle? Itse kun selaan 203:n ohjekirjaa niin en sieltä löydä muuta kuin ylikuumenemisesta varoituksen ja sitten taisi olla yksi flektiin liittyvä mutta eihän noiden pitäisi tulla jos mittari näyttää kuuskymmentä, lämpömittari nimittäin.
Moi!
Itsellä käytössä vain saksankielinen ohjekirja jonka sivulla 272 on kuvattuna kyseinen "symboli". Ja siitähän ei saa mitään selvää =) Olisko, että kone käy liian kuumana ? vaikka lämpötila-anturi näyttää selvästi alle 80 astetta. Lämmöt kyllä nousee tuonne 80 asteen tienoille ihan ja ilmoitus tulee sen jälkeen jonka jälkeen lämmöt laskee. ja termostaattia ei ole vaihdettu (tuli kyllä mieleen =) )
Kiitokset Tuikulle viimeisestä.
Lastun jälkeen autolla ajettu noin 700km joten se DPF pönttö teoria voisi olla oikea. Tiedätkö Tuikku tuon jutun varmaksi ?
Kiitokset!
Itsellä käytössä vain saksankielinen ohjekirja jonka sivulla 272 on kuvattuna kyseinen "symboli". Ja siitähän ei saa mitään selvää =) Olisko, että kone käy liian kuumana ? vaikka lämpötila-anturi näyttää selvästi alle 80 astetta. Lämmöt kyllä nousee tuonne 80 asteen tienoille ihan ja ilmoitus tulee sen jälkeen jonka jälkeen lämmöt laskee. ja termostaattia ei ole vaihdettu (tuli kyllä mieleen =) )
Kiitokset Tuikulle viimeisestä.
Lastun jälkeen autolla ajettu noin 700km joten se DPF pönttö teoria voisi olla oikea. Tiedätkö Tuikku tuon jutun varmaksi ?
Kiitokset!
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
.
No en tiedä - se oli arvaus.
Mutta kuten DBFI tuossa edellä kertoi, se voisi liittyä liian korkeaan lämpöön, muttei se nyt ole mahdollista, kun lämpöä on noin vähän.
Jos lämpö huitelisi jossain 120 tietämillä, niin silloin liian korkea lämpö voisi olla syynä - ja tehorajoitteet.
Jonkun merkityksen takia se sinne tulee, jos ohjekirja ei sitä kerro, ota vaikka kännyllä kuva ja laita maahantuojalle, kyllä sille selitys löytyy, joku sen on sinne koodannut.
Pissapojalla ja (moottorin) jäähdytys-systeemillä on sama herja siellä mittaristossa.
Eli lämpömittariherja voi tulla vaikka flektin toimintahäiriöstä - toimiihan se ?
No en tiedä - se oli arvaus.
Mutta kuten DBFI tuossa edellä kertoi, se voisi liittyä liian korkeaan lämpöön, muttei se nyt ole mahdollista, kun lämpöä on noin vähän.
Jos lämpö huitelisi jossain 120 tietämillä, niin silloin liian korkea lämpö voisi olla syynä - ja tehorajoitteet.
Jonkun merkityksen takia se sinne tulee, jos ohjekirja ei sitä kerro, ota vaikka kännyllä kuva ja laita maahantuojalle, kyllä sille selitys löytyy, joku sen on sinne koodannut.
Pissapojalla ja (moottorin) jäähdytys-systeemillä on sama herja siellä mittaristossa.
Eli lämpömittariherja voi tulla vaikka flektin toimintahäiriöstä - toimiihan se ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Selvii ainakin pikaisella käynillä jossain *:rin piuhan pääsähydexx kirjoitti:Moi!
Itsellä käytössä vain saksankielinen ohjekirja jonka sivulla 272 on kuvattuna kyseinen "symboli". Ja siitähän ei saa mitään selvää =) Olisko, että kone käy liian kuumana ? vaikka lämpötila-anturi näyttää selvästi alle 80 astetta. Lämmöt kyllä nousee tuonne 80 asteen tienoille ihan ja ilmoitus tulee sen jälkeen jonka jälkeen lämmöt laskee. ja termostaattia ei ole vaihdettu (tuli kyllä mieleen =) )
Kiitokset Tuikulle viimeisestä.
Lastun jälkeen autolla ajettu noin 700km joten se DPF pönttö teoria voisi olla oikea. Tiedätkö Tuikku tuon jutun varmaksi ?
Kiitokset!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Koska tuon flektin pitäisi alkaa pyöriä jotta näen onko se hengissä ?
DBFI: Voitko katsoa tuon sivun 272 siitä suomenkielisestä manuskasta ja kertoa mitä siellä höpötetään ? Eli sillä sivulla saksa manuaalissa on tuo herja joka tulee auton "ruutuun".
Auto tuntuu toimivan ihan normaalisti jotta kait sillä uskaltaa ajella =)
DBFI: Voitko katsoa tuon sivun 272 siitä suomenkielisestä manuskasta ja kertoa mitä siellä höpötetään ? Eli sillä sivulla saksa manuaalissa on tuo herja joka tulee auton "ruutuun".
Auto tuntuu toimivan ihan normaalisti jotta kait sillä uskaltaa ajella =)
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Siis minulla ei ollut muuta kuin US-manuaali ja sivunumerot eivät tunnu täsmäävän:hydexx kirjoitti:Koska tuon flektin pitäisi alkaa pyöriä jotta näen onko se hengissä ?
DBFI: Voitko katsoa tuon sivun 272 siitä suomenkielisestä manuskasta ja kertoa mitä siellä höpötetään ? Eli sillä sivulla saksa manuaalissa on tuo herja joka tulee auton "ruutuun".
Auto tuntuu toimivan ihan normaalisti jotta kait sillä uskaltaa ajella =)
http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... sedans.pdf
US-autoista pitäisi kyllä usein ottaa vuotta aiempi versio, noilla on vähän "tulevaisuuteen tähtäävä" tuo vuosimallien nimeäminen.
Noitten aiempien ohjeiden lisäksi voisi kai koittaa käyttää "defrostia" päällä, eikös tuo pakota ilmastoinnin täysille ja siten myös sähköflektin jos autossa sellainen on? Jos se vikailmoitus tulisikin flektistä.
Autot yleensä toimivat hyvin siihen asti kunnes menevät rikki eli kannattaa kyllä selvittää mistä ne varoitukset tulevat. Lähempänä se rikki meneminen kuitenkin silloin kun varoituksia tulee tauluun kuin ilman noita (ja todennäköisesti onkin jo rikki, ainakin vähän).
Juu tottakai vika selvitetään heti kun saa aikoja huoltoon.
Nestepinta on OK.
Tänään lähdin pienelle lenkille (70km) ja lämmöt nousi tuonne 80 asteeseen ok eikä mitään herjoja tullut. Tämä olil noin 35 km jälkeen. No auto sammuksiin ja syömään. Kun lähdin sen jälkeen ajamaan napsahti se vika herja liian suuresta moottorin lämpötilasta taas ruutuun. Olen yrittänyt seurailla flektin toimintaa ja ei se ole pyörinyt vielä kertaakaan.
Olikos tuolle flektille oma sulake jossain ?
Ja ihmeellistä on se, että kun vika tulee ruutuun niin auton lämmöt tipahtavat selvästi matalammalle kuin normaalisti.
Jatketaan ihmettelyä =)
Nestepinta on OK.
Tänään lähdin pienelle lenkille (70km) ja lämmöt nousi tuonne 80 asteeseen ok eikä mitään herjoja tullut. Tämä olil noin 35 km jälkeen. No auto sammuksiin ja syömään. Kun lähdin sen jälkeen ajamaan napsahti se vika herja liian suuresta moottorin lämpötilasta taas ruutuun. Olen yrittänyt seurailla flektin toimintaa ja ei se ole pyörinyt vielä kertaakaan.
Olikos tuolle flektille oma sulake jossain ?
Ja ihmeellistä on se, että kun vika tulee ruutuun niin auton lämmöt tipahtavat selvästi matalammalle kuin normaalisti.
Jatketaan ihmettelyä =)
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos satut etelä suomessa ajelemaan niin kurvaa pihaan
kurkataan*:rila mitä siellä tapahtuuP
kurkataan*:rila mitä siellä tapahtuuP
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Auto nyt sitten huollettu ja vaihtoon meni Flekti, termari ja ortopedi-penkkien pumppu. Vehon hinta huollolle rapiat 1900 eunukkii =)
Varsinkin tuon ortopedi pumppendaalin hinta (500€) on pikkasen korkea ottaen huomioon pumpun mitat =)
Eli nyt auto pelittää ja lämmötkin nousee mukavasti tuonne 90 asteen tienoille termarin vaihdon jälkeen.
Onneksi saa osan takaisin cargarantie vakuutuksen kautta on sen verran tyyristä.
-Tomi
Varsinkin tuon ortopedi pumppendaalin hinta (500€) on pikkasen korkea ottaen huomioon pumpun mitat =)
Eli nyt auto pelittää ja lämmötkin nousee mukavasti tuonne 90 asteen tienoille termarin vaihdon jälkeen.
Onneksi saa osan takaisin cargarantie vakuutuksen kautta on sen verran tyyristä.
-Tomi
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14