w124 m119 startti ei pyöri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

w124 m119 startti ei pyöri

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Auto on ollut kuukauden verran perä ylhäällä pakoputkirempan takia. Innostuin nyt viimeinkin tekemään homman loppuun mutta autopa ei enää starttaakaan. Kaikki sähköt tuntuu muuten toimivan normaalisti mutta ei starttaa. Ei edes päästä mitään ääntä kun avainta kääntää.
Varmaan käynnistyksenesto mennyt jostain syystä päälle? Voisikohan johtua öljypinnan epätasaisuusta öljypohjassa jos siellä on joku anturi joka luulee että öljyä on liian vähän? Apuvirtaakin koitettu toisesta akusta eikä tee mitään.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

kokeile yhdistää starttimoottorin heräte ja plus napa. jos on virtaa eikä pyöri, on se startti sökö. Tietenki voisi kalauttaa lekalla (tekohengitystä)
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Tuskin startissa häikkää on kun tähän asti toiminut aina moitteetta. Mittariston valot tai radiokaan ei himmene kun koittaa startata joten virtaakaan ei mahda startille kulkea.

Koitan huomenna hinata auton pukeilta alas ja koittaa startata vaakatasossa. En taida väkisinkään uskaltaa startata jos voitelu ei kumminkaan pelaa..
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

hitsasitko putkistoa? jos näin,niin olihan akunkenkä irti..useasti käy niin,että hitsausvirta särkee sähkölaitteita...(kokemusta on :oops: )
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Niin muuten tein :oops: . Tein koko putkiston alusta asti uusiksi. Jännä juttu on se, että tein 99% putkesta juuri samalla tavalla eikä silloin ollut mitään ongelmia. Putki kalkatti hiukan runkoon kiinni ja korjasin nyt vain sen. Jännä kyllä jos tässä ajassa on sitten jotain kerennyt tapahtua :evil: . Perkele mitä tuuria.

Koitan kumminkin ensin hinuuttaa auton pukeilta alas ja koittaa sitten vaikka sitä ruuvimeisselitemppua jollei muuten lähde.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Nonniin. Talon kaksi vahvinta remmiä rikottu yritettäessä kiskoa autoa alas. Vahvemmatkaan ei varmaan auttaisi koska seuraavaksi pukit keikkaa. Mahtaa olla käsijarru hiukan jämähtänyt kun taas fiksuna olin jättänyt sen päälle..
Pukit on siis itse tekemäni, alin korkeus 30cm ja ylin 55cm. Perä ajetaan pukeille ramppeja pitkin ja keula sitten tunkkaamalla.
Uskaltaako perämurikasta tunkata? Niin saisin pukit pyörien alta pois.

Mutta pitäisihän sen startata. Ennenkin olen samassa asennossta autoa käyttänyt, öljynpaineet oli ihan normaalit eikä öljypinnan varoitusvalokaan palanut.. Tosin auto oli sillon ollut ko. asennossa vain noin tunnin.
Akun jännite oli 10,5v joten otin sen kokonaan irti ja koitin täyteen ladatulla akulla. Ei sano/tee vieläkään mitään. Kaikki muu tapahtuu täysin normaalisti mutta ei starttaa. Mikä ihme autoa riivaa??
Uskaltaako ruuvimeisselistarttia yrittää jos voitelu ei kumminkaan pelaa?


Oikein minun tuuria taas kun maanantaina oli tarkoitus asettaa mersun kurssiksi Säkylä ja Porin prikaati :evil: . Bussihan ei ole vaihtoehto.

Ja kyllä, pitäisi suunnitella pukit joilla on pienempi alin korkeus :lol:.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Kyllä sen pitäisi startata vaikka "mäessä" onkin.

Olet aika varmasti polttanut hitsaamalla sieltä jotakin. :roll:
Onko pääsulakkeet ehjät? (siellä akun luona)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Onko akun jännite nyt ok? Mitattu?
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Akun jännite on 12,3v, sen puolen pitäisi nyt olla kunnossa.

Pääsulaketta en kyllä löytänyt :oops: . Akku on tässä takaluukussa eikä sulake ole ainakaan siinä metrin pätkässä piuhaa mikä menee akulta takapenkin läpimenoon. Sulakeboksin pellin alla tsekkasin ja siellä kaikki ok.
Jos pääsulake olisi mennyt niin eikö sillon katkeaisi kaikki sähköt? Nyt toimii kaikki normaalisti siihen asti kun avaimen kääntää viimeiseen asentoon startatakseen. Sama juttu kun yrittää startata kun on D unohtunut päälle.

Kiitos vinkeistä! Lisää näköjään tarvittaisiin :( .
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Väittäisin että virtalukon ja startin välillä ei ole muita hilpetöörejö ja releitä kuin se ajonesto joka ajan oloon kyllä pettää.
Minkä merkkinen häly sulla on?
Ja kun tutkii sitä sisään niin lelujahan ne on ja käynnistys virta menee sen läpi.
olen kuullut monessa w124 jossa ajon esto on vain otettava pois käytöstä koska se joko pelaa,tai pätkii ja muutenkin kun omastani poistin niin abikoilla oli liitokset tehty ja ohut oli siitä johto boxiin ja takas kun omansa oli3.5neliömm.Abikot pois ja tinaamalla alkuperäinen takas.
Beckerin häly taitaa olla alkuperäinen ja kaiketi parempi mutta ajankanssa nämäkin pettää.
Se ajon esto löytyi mulla ratin alta johtonipusta siis paikka josta se oli rosvottu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Kuulostaa hyvinkin hyvin mahdolliselta! Auton hälyt ja sähköt muutenkin tuntuu olevan mallia viritelmä. Vanha omistaja laitattanut jossain pajalla ties mitä puhelinviritelmiäkin.
Olen muuten ihmetellyt ~20sek kestävää tikitysääntä apparin jalkatilasta aina kun esimerkiksi avaa oven, kääntää avainta tai painaa jarrua. Äsken huomasin jalkatilan nurkassahan on kaiutin :lol: . Tätä ääntä ei ole ennen kuulunut.

Arvostaisin erittäin suuresti jos joku vääntäisi rautalangasta miten hälyn saa pois päältä..
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Hahhaa :lol: . Ovet lukkoon ja auki niin taas toimii! Oli ilmeisesti ajonesto jotenkin mennyt sekaisin kun oli kuukauden ollut avaimet lukossa ja ovet auki.

Kiitos avusta kaikille!
iso-Timppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 06.07.2010 16:50
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja iso-Timppa »

"Hahhaa Laughing . Ovet lukkoon ja auki niin taas toimii! Oli ilmeisesti ajonesto jotenkin mennyt sekaisin kun oli kuukauden ollut avaimet lukossa ja ovet auki. "

Tuosta tuli mieleen pieni vinkki.
Jos vielä hitsailet ja olet irroittanut akun kengän, ota avaimet taskuun!

Kun akun kengän laittaa takaisin, ovet menevät lukkoon ja mahd. ikkunatkin kiinni (jos sähkölasit)+kattoluukku....!
W124 300tdt -92 farkku
W210 270cdi -01 farkku
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Hyvä tietää, kiitokset!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mutta jos silti haluat purkaa käynnistyksen eston ja laittaa pelkän kauko ohjauksen lukoille niin ensin etsit boxin ja sitten vaan johto kerrallaan purat sitä ja kotsot mikä menee minnekin ja poistat johtoja ihan juurimutineen ja lopulta löydät ajoeston jonka liität alkuperäiselle paikalleen.
Muutenkin taaksemäneviin johtoihin on tehty ohitukset niin hälyn johdot pois ja tinaamalla omat takas.
Itse halusin DEFA merkkkisen hälyn pois sekoilun pelossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin