w124 m119 startti ei pyöri
w124 m119 startti ei pyöri
Auto on ollut kuukauden verran perä ylhäällä pakoputkirempan takia. Innostuin nyt viimeinkin tekemään homman loppuun mutta autopa ei enää starttaakaan. Kaikki sähköt tuntuu muuten toimivan normaalisti mutta ei starttaa. Ei edes päästä mitään ääntä kun avainta kääntää.
Varmaan käynnistyksenesto mennyt jostain syystä päälle? Voisikohan johtua öljypinnan epätasaisuusta öljypohjassa jos siellä on joku anturi joka luulee että öljyä on liian vähän? Apuvirtaakin koitettu toisesta akusta eikä tee mitään.
Varmaan käynnistyksenesto mennyt jostain syystä päälle? Voisikohan johtua öljypinnan epätasaisuusta öljypohjassa jos siellä on joku anturi joka luulee että öljyä on liian vähän? Apuvirtaakin koitettu toisesta akusta eikä tee mitään.
Tuskin startissa häikkää on kun tähän asti toiminut aina moitteetta. Mittariston valot tai radiokaan ei himmene kun koittaa startata joten virtaakaan ei mahda startille kulkea.
Koitan huomenna hinata auton pukeilta alas ja koittaa startata vaakatasossa. En taida väkisinkään uskaltaa startata jos voitelu ei kumminkaan pelaa..
Koitan huomenna hinata auton pukeilta alas ja koittaa startata vaakatasossa. En taida väkisinkään uskaltaa startata jos voitelu ei kumminkaan pelaa..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Niin muuten tein
. Tein koko putkiston alusta asti uusiksi. Jännä juttu on se, että tein 99% putkesta juuri samalla tavalla eikä silloin ollut mitään ongelmia. Putki kalkatti hiukan runkoon kiinni ja korjasin nyt vain sen. Jännä kyllä jos tässä ajassa on sitten jotain kerennyt tapahtua
. Perkele mitä tuuria.
Koitan kumminkin ensin hinuuttaa auton pukeilta alas ja koittaa sitten vaikka sitä ruuvimeisselitemppua jollei muuten lähde.


Koitan kumminkin ensin hinuuttaa auton pukeilta alas ja koittaa sitten vaikka sitä ruuvimeisselitemppua jollei muuten lähde.
Nonniin. Talon kaksi vahvinta remmiä rikottu yritettäessä kiskoa autoa alas. Vahvemmatkaan ei varmaan auttaisi koska seuraavaksi pukit keikkaa. Mahtaa olla käsijarru hiukan jämähtänyt kun taas fiksuna olin jättänyt sen päälle..
Pukit on siis itse tekemäni, alin korkeus 30cm ja ylin 55cm. Perä ajetaan pukeille ramppeja pitkin ja keula sitten tunkkaamalla.
Uskaltaako perämurikasta tunkata? Niin saisin pukit pyörien alta pois.
Mutta pitäisihän sen startata. Ennenkin olen samassa asennossta autoa käyttänyt, öljynpaineet oli ihan normaalit eikä öljypinnan varoitusvalokaan palanut.. Tosin auto oli sillon ollut ko. asennossa vain noin tunnin.
Akun jännite oli 10,5v joten otin sen kokonaan irti ja koitin täyteen ladatulla akulla. Ei sano/tee vieläkään mitään. Kaikki muu tapahtuu täysin normaalisti mutta ei starttaa. Mikä ihme autoa riivaa??
Uskaltaako ruuvimeisselistarttia yrittää jos voitelu ei kumminkaan pelaa?
Oikein minun tuuria taas kun maanantaina oli tarkoitus asettaa mersun kurssiksi Säkylä ja Porin prikaati
. Bussihan ei ole vaihtoehto.
Ja kyllä, pitäisi suunnitella pukit joilla on pienempi alin korkeus
.
Pukit on siis itse tekemäni, alin korkeus 30cm ja ylin 55cm. Perä ajetaan pukeille ramppeja pitkin ja keula sitten tunkkaamalla.
Uskaltaako perämurikasta tunkata? Niin saisin pukit pyörien alta pois.
Mutta pitäisihän sen startata. Ennenkin olen samassa asennossta autoa käyttänyt, öljynpaineet oli ihan normaalit eikä öljypinnan varoitusvalokaan palanut.. Tosin auto oli sillon ollut ko. asennossa vain noin tunnin.
Akun jännite oli 10,5v joten otin sen kokonaan irti ja koitin täyteen ladatulla akulla. Ei sano/tee vieläkään mitään. Kaikki muu tapahtuu täysin normaalisti mutta ei starttaa. Mikä ihme autoa riivaa??
Uskaltaako ruuvimeisselistarttia yrittää jos voitelu ei kumminkaan pelaa?
Oikein minun tuuria taas kun maanantaina oli tarkoitus asettaa mersun kurssiksi Säkylä ja Porin prikaati

Ja kyllä, pitäisi suunnitella pukit joilla on pienempi alin korkeus

Kyllä sen pitäisi startata vaikka "mäessä" onkin.
Olet aika varmasti polttanut hitsaamalla sieltä jotakin.
Onko pääsulakkeet ehjät? (siellä akun luona)
Olet aika varmasti polttanut hitsaamalla sieltä jotakin.

Onko pääsulakkeet ehjät? (siellä akun luona)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Akun jännite on 12,3v, sen puolen pitäisi nyt olla kunnossa.
Pääsulaketta en kyllä löytänyt
. Akku on tässä takaluukussa eikä sulake ole ainakaan siinä metrin pätkässä piuhaa mikä menee akulta takapenkin läpimenoon. Sulakeboksin pellin alla tsekkasin ja siellä kaikki ok.
Jos pääsulake olisi mennyt niin eikö sillon katkeaisi kaikki sähköt? Nyt toimii kaikki normaalisti siihen asti kun avaimen kääntää viimeiseen asentoon startatakseen. Sama juttu kun yrittää startata kun on D unohtunut päälle.
Kiitos vinkeistä! Lisää näköjään tarvittaisiin
.
Pääsulaketta en kyllä löytänyt

Jos pääsulake olisi mennyt niin eikö sillon katkeaisi kaikki sähköt? Nyt toimii kaikki normaalisti siihen asti kun avaimen kääntää viimeiseen asentoon startatakseen. Sama juttu kun yrittää startata kun on D unohtunut päälle.
Kiitos vinkeistä! Lisää näköjään tarvittaisiin

Väittäisin että virtalukon ja startin välillä ei ole muita hilpetöörejö ja releitä kuin se ajonesto joka ajan oloon kyllä pettää.
Minkä merkkinen häly sulla on?
Ja kun tutkii sitä sisään niin lelujahan ne on ja käynnistys virta menee sen läpi.
olen kuullut monessa w124 jossa ajon esto on vain otettava pois käytöstä koska se joko pelaa,tai pätkii ja muutenkin kun omastani poistin niin abikoilla oli liitokset tehty ja ohut oli siitä johto boxiin ja takas kun omansa oli3.5neliömm.Abikot pois ja tinaamalla alkuperäinen takas.
Beckerin häly taitaa olla alkuperäinen ja kaiketi parempi mutta ajankanssa nämäkin pettää.
Se ajon esto löytyi mulla ratin alta johtonipusta siis paikka josta se oli rosvottu.
Minkä merkkinen häly sulla on?
Ja kun tutkii sitä sisään niin lelujahan ne on ja käynnistys virta menee sen läpi.
olen kuullut monessa w124 jossa ajon esto on vain otettava pois käytöstä koska se joko pelaa,tai pätkii ja muutenkin kun omastani poistin niin abikoilla oli liitokset tehty ja ohut oli siitä johto boxiin ja takas kun omansa oli3.5neliömm.Abikot pois ja tinaamalla alkuperäinen takas.
Beckerin häly taitaa olla alkuperäinen ja kaiketi parempi mutta ajankanssa nämäkin pettää.
Se ajon esto löytyi mulla ratin alta johtonipusta siis paikka josta se oli rosvottu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kuulostaa hyvinkin hyvin mahdolliselta! Auton hälyt ja sähköt muutenkin tuntuu olevan mallia viritelmä. Vanha omistaja laitattanut jossain pajalla ties mitä puhelinviritelmiäkin.
Olen muuten ihmetellyt ~20sek kestävää tikitysääntä apparin jalkatilasta aina kun esimerkiksi avaa oven, kääntää avainta tai painaa jarrua. Äsken huomasin jalkatilan nurkassahan on kaiutin
. Tätä ääntä ei ole ennen kuulunut.
Arvostaisin erittäin suuresti jos joku vääntäisi rautalangasta miten hälyn saa pois päältä..
Olen muuten ihmetellyt ~20sek kestävää tikitysääntä apparin jalkatilasta aina kun esimerkiksi avaa oven, kääntää avainta tai painaa jarrua. Äsken huomasin jalkatilan nurkassahan on kaiutin

Arvostaisin erittäin suuresti jos joku vääntäisi rautalangasta miten hälyn saa pois päältä..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti 06.07.2010 16:50
- Paikkakunta: Turkhauta
"Hahhaa Laughing . Ovet lukkoon ja auki niin taas toimii! Oli ilmeisesti ajonesto jotenkin mennyt sekaisin kun oli kuukauden ollut avaimet lukossa ja ovet auki. "
Tuosta tuli mieleen pieni vinkki.
Jos vielä hitsailet ja olet irroittanut akun kengän, ota avaimet taskuun!
Kun akun kengän laittaa takaisin, ovet menevät lukkoon ja mahd. ikkunatkin kiinni (jos sähkölasit)+kattoluukku....!
Tuosta tuli mieleen pieni vinkki.
Jos vielä hitsailet ja olet irroittanut akun kengän, ota avaimet taskuun!
Kun akun kengän laittaa takaisin, ovet menevät lukkoon ja mahd. ikkunatkin kiinni (jos sähkölasit)+kattoluukku....!
W124 300tdt -92 farkku
W210 270cdi -01 farkku
W210 270cdi -01 farkku
Mutta jos silti haluat purkaa käynnistyksen eston ja laittaa pelkän kauko ohjauksen lukoille niin ensin etsit boxin ja sitten vaan johto kerrallaan purat sitä ja kotsot mikä menee minnekin ja poistat johtoja ihan juurimutineen ja lopulta löydät ajoeston jonka liität alkuperäiselle paikalleen.
Muutenkin taaksemäneviin johtoihin on tehty ohitukset niin hälyn johdot pois ja tinaamalla omat takas.
Itse halusin DEFA merkkkisen hälyn pois sekoilun pelossa.
Muutenkin taaksemäneviin johtoihin on tehty ohitukset niin hälyn johdot pois ja tinaamalla omat takas.
Itse halusin DEFA merkkkisen hälyn pois sekoilun pelossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-