Jousien vaihto Veholla
Jousien vaihto Veholla
Kyseessä on auto 260E, aut -91, ml 218 tkm. Auto ollut minulla 2v. Katsastuksessa tuli hylkäys. Toinen etujousi poikki. Oli niin vähän katkennut (ilmeisesti vajaan kierroksen, mikä on näissä malleissa tavallista ja yleensä alapäästä) etten ollut sitä huomannut.
Olen nähnyt niin monta Meseä ajavan keula korkealla, joten ajattelin ottaa varman päälle ja käyttää Oulun Veholla etujousien vaihdossa. Koska merkkiliikkeessä laskevat grammalleen lisävarusteiden mukaan millaiset kuuluu vakiojouset olla. Olin asiaan kuitenkin skeptinen, että käskin laittaa 2:sen kumit jousien yläpuolelle, vaikka heidän laskelmien mukaan sinne kuuluisi 4:en kumit. 4:sta 2:seen vaikutus on noin 2 cm alemmas. Etukäteen asiaa vakuuteltiin moneen kertaan, että hyvä tulee, jopa yksi asentajakin sanoi, että he käyvät koeajolla jousien vaihdon jälkeen ennen kuin auton luovuttavat. Kumien korkeudet etupäässä ovat 8, 13, 18 ja 23 mm (1-4). Vipuvaikutuksesta johtuen korkeus muuttuu noin kaksinkertaiseksi renkaan kohdalla.
Turha luulo, että olisi mennyt käsikirjoituksen mukaan. Eturenkaiden ja lokasuojan väliin jäi noin 7 cm ja takapäässä väli on noin 5 cm, mikä on minusta normaalivälys vakiojousilla. Valitin autoa noudettaessa, että tuohan on liian korkealla. Työnjohtaja sanoi, että kyllä se siitä laskeutuu. Maksoin laskun, mutta epäilin suuresti tuota väitettä.
Viikon päästä tuli kysely tekstiviestinä Veholta, että olinko tyytyväinen palveluun. Sai vastata asteikolla 1-6. Vastasin 1.
Parin päivän päästä työnjohtaja soitti olinko tyytyväinen jousien vaihtoon. Siellä on muka joku tyytyväisyysseuranta, olin ällistynyt. Sanoin työnjohtajalle. että jouset eivät ole laskeutuneet, vaan keula edelleen 2 cm korkeammalla kuin takapää. Hän väitti, että se johtui siitä, että kun olin halunnut sinne eteen ne 2:sen kumit??? Heh, heh. Melkoinen ammattitaito Vehon työnjohtajalla. Hän aikoi ottaa asiasta selvää ja soittaa. Meni 4 päivää, eikä puhelua kuulunut, eikä hän vastanut puheluihin. Se siitä palvelun kehittämisestä. Hoh, hoijaa.
Menin seuraavalla viikolla kyselemän, että tehdäänkö asialle mitään. Työnjohtaja ehdotteli, että vaihdetaan 1:sen kumit. Vastasin, että kokeillaan. Olisi pitänyt olla tiukempi ja vaatia toisia jousia.
Mutta kun sitä kunnioittaa suurta yritystä liikaa. Kumit vaihdettiin samana päivänä. Keula laskeusi sentin verran, kuten oli odotettavissa. Eli nyt keulassa ilmävälys 6 cm ja takana 5 cm. Eli keula edelleen korkeammalla. Tuli tunne, että yrittivät päästä eroon mahdollisimman pienellä vaivalla.
Vaikutelma pitäisi olla, että asia tehdään kunnolla.
Keula pysyy suunnilleen samalla korkeudella auton lisäkuormasta riippumatta. Takapää sen sijaan laskeutuu. Jos etupäässä olisi välys 4 – 5 cm, niin asia olisi ok.
En tiedä olenko liian tarkka.
Pari viikkoa kului ja Veholta taas tuli uusi kysely, että olenko palveluun tyytyväinen. Annoin arvosanaksi 3 ja ilmoitin, että keula edelleen korkeammalla kuin perä. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu.
Ei kovin tieteelliseltä vaikuta heidän jousien mitoitus. Vai onko jousien valmistaja vaihtunut tai heidän hyväksyntä mennyt leväperäiseksi vanhempien autojen varaosien suhteen.
Viimeiset 14 vuotta olen ajanut Mersuilla. Ensimmäistä käytin Vehon korjaamolla. Silloin oli autona 280 SEA . Siinä oli terävä vaihto 3:sta 4:lle. Asentaja mittasi toimintapaineen ja sanoi, että se on ok ja muuta sille ei voi tehdä. Se valohoito maksoi 420 mk. Niinpä tuli 14 vuoden tauko, kun käytin Mersua Veholla. Usko vahvistui sen suhteen, että merkkiliikkeet ovat vain rahankeräyspaikkoja.
Varaosista sen sijaan olen ostellut suurimman osan Veholta. Hinnat ovat usein kohtuuhintaisia.
Halusin nyt myös katsoa, onko korjaustyyli muuttunut. Palvelun seuranta on ainakin tullut mukaan, mikä oli todella suuri yllätys.
Olen nähnyt niin monta Meseä ajavan keula korkealla, joten ajattelin ottaa varman päälle ja käyttää Oulun Veholla etujousien vaihdossa. Koska merkkiliikkeessä laskevat grammalleen lisävarusteiden mukaan millaiset kuuluu vakiojouset olla. Olin asiaan kuitenkin skeptinen, että käskin laittaa 2:sen kumit jousien yläpuolelle, vaikka heidän laskelmien mukaan sinne kuuluisi 4:en kumit. 4:sta 2:seen vaikutus on noin 2 cm alemmas. Etukäteen asiaa vakuuteltiin moneen kertaan, että hyvä tulee, jopa yksi asentajakin sanoi, että he käyvät koeajolla jousien vaihdon jälkeen ennen kuin auton luovuttavat. Kumien korkeudet etupäässä ovat 8, 13, 18 ja 23 mm (1-4). Vipuvaikutuksesta johtuen korkeus muuttuu noin kaksinkertaiseksi renkaan kohdalla.
Turha luulo, että olisi mennyt käsikirjoituksen mukaan. Eturenkaiden ja lokasuojan väliin jäi noin 7 cm ja takapäässä väli on noin 5 cm, mikä on minusta normaalivälys vakiojousilla. Valitin autoa noudettaessa, että tuohan on liian korkealla. Työnjohtaja sanoi, että kyllä se siitä laskeutuu. Maksoin laskun, mutta epäilin suuresti tuota väitettä.
Viikon päästä tuli kysely tekstiviestinä Veholta, että olinko tyytyväinen palveluun. Sai vastata asteikolla 1-6. Vastasin 1.
Parin päivän päästä työnjohtaja soitti olinko tyytyväinen jousien vaihtoon. Siellä on muka joku tyytyväisyysseuranta, olin ällistynyt. Sanoin työnjohtajalle. että jouset eivät ole laskeutuneet, vaan keula edelleen 2 cm korkeammalla kuin takapää. Hän väitti, että se johtui siitä, että kun olin halunnut sinne eteen ne 2:sen kumit??? Heh, heh. Melkoinen ammattitaito Vehon työnjohtajalla. Hän aikoi ottaa asiasta selvää ja soittaa. Meni 4 päivää, eikä puhelua kuulunut, eikä hän vastanut puheluihin. Se siitä palvelun kehittämisestä. Hoh, hoijaa.
Menin seuraavalla viikolla kyselemän, että tehdäänkö asialle mitään. Työnjohtaja ehdotteli, että vaihdetaan 1:sen kumit. Vastasin, että kokeillaan. Olisi pitänyt olla tiukempi ja vaatia toisia jousia.
Mutta kun sitä kunnioittaa suurta yritystä liikaa. Kumit vaihdettiin samana päivänä. Keula laskeusi sentin verran, kuten oli odotettavissa. Eli nyt keulassa ilmävälys 6 cm ja takana 5 cm. Eli keula edelleen korkeammalla. Tuli tunne, että yrittivät päästä eroon mahdollisimman pienellä vaivalla.
Vaikutelma pitäisi olla, että asia tehdään kunnolla.
Keula pysyy suunnilleen samalla korkeudella auton lisäkuormasta riippumatta. Takapää sen sijaan laskeutuu. Jos etupäässä olisi välys 4 – 5 cm, niin asia olisi ok.
En tiedä olenko liian tarkka.
Pari viikkoa kului ja Veholta taas tuli uusi kysely, että olenko palveluun tyytyväinen. Annoin arvosanaksi 3 ja ilmoitin, että keula edelleen korkeammalla kuin perä. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu.
Ei kovin tieteelliseltä vaikuta heidän jousien mitoitus. Vai onko jousien valmistaja vaihtunut tai heidän hyväksyntä mennyt leväperäiseksi vanhempien autojen varaosien suhteen.
Viimeiset 14 vuotta olen ajanut Mersuilla. Ensimmäistä käytin Vehon korjaamolla. Silloin oli autona 280 SEA . Siinä oli terävä vaihto 3:sta 4:lle. Asentaja mittasi toimintapaineen ja sanoi, että se on ok ja muuta sille ei voi tehdä. Se valohoito maksoi 420 mk. Niinpä tuli 14 vuoden tauko, kun käytin Mersua Veholla. Usko vahvistui sen suhteen, että merkkiliikkeet ovat vain rahankeräyspaikkoja.
Varaosista sen sijaan olen ostellut suurimman osan Veholta. Hinnat ovat usein kohtuuhintaisia.
Halusin nyt myös katsoa, onko korjaustyyli muuttunut. Palvelun seuranta on ainakin tullut mukaan, mikä oli todella suuri yllätys.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
mulla vähän vastaavia kokemuksia korjaamoista. sen takia en ole huollattanu autoani missään 5 viimeseen vuoteen. itte kun tekee, niin saa sitä, mitä tekee. tietää ainakin ketä syyttää.
kyllä tossa tarinassa tuntuis olevan vehon puolesta ainakin yrittämistä, että haluaa palvella vanhoillakin autoilla ajavia asiakkaita. sieltä uudemmista autoistahan se raha tulee, kun aletaan vaihtaan jotakin mikropiirejä. lopputulos vaan jäi syystä taikka toisesta huonoks. soittoo vaan vehoon ja sanoo, että ei tää oikein vieläkään kovin hyvä ole, että uudet jouset tilalle.

kyllä tossa tarinassa tuntuis olevan vehon puolesta ainakin yrittämistä, että haluaa palvella vanhoillakin autoilla ajavia asiakkaita. sieltä uudemmista autoistahan se raha tulee, kun aletaan vaihtaan jotakin mikropiirejä. lopputulos vaan jäi syystä taikka toisesta huonoks. soittoo vaan vehoon ja sanoo, että ei tää oikein vieläkään kovin hyvä ole, että uudet jouset tilalle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Taitaa 124ehjillä jousilla olla edessä liki 10cm väli renkaasta kaareen vakiona. ja kyllä se noillakin laskeutuu kun entiselleen seuraavan 20 vuoden kuluessa. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon että takakaaret on alempana kuin edessä, vertaa vaikka kylkilistaan. Omaan 87 vuotiseen vaihdoin 40mm madaltavat jouset ja keula nousu ainakin sentin ylemmäs orkkis jousiin verrattuna, kumit kun vielä vaihdoin ykköiin niin sain sen hieman vakiojousia alemmas, nyt kun on pari vuotta kulunu niin on jo liian matala.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
käsket ottaa etujousista pois kierroksen ja kumeilla sitten kohilleen. Kun ei kerran kumeista enää riitä sitä laskemaan.
Tai sitten jos haluat sen siihen korkeuteen missä on kuuluu olla niin taakse myös uudet jouset + useempi eri pusla uusiksi niin nousee se takapääkin oikeelle korkeudelle.
edit , noin vähän ajettu niin saattaa olla et riittää pelkkien takajousien vaihto.
Tai sitten jos haluat sen siihen korkeuteen missä on kuuluu olla niin taakse myös uudet jouset + useempi eri pusla uusiksi niin nousee se takapääkin oikeelle korkeudelle.
edit , noin vähän ajettu niin saattaa olla et riittää pelkkien takajousien vaihto.
Jousien vaihto
En katsonut ennen vaihtoa mitkä kumit keulassa oli.
Keula oli alempana kuin perä. Välys oli noin 3-4 cm.
Sattoi johtua osaksi jousen katkeamisesta.
Jos tuossa on alla nyt alkuperäiset jouset ja siihen olisi laitettu ne
taulukon mukaiset kumit (4:set), niin välys olisi ollut edessä 9 cm.
Olisko ollut noin suuri välys uutena?
1. Koska takapään jouset ovat laskeutuneet ( on saatettu nekin vaihtaa jo kertaalleen), niin siksi halusin eteen matalammat kumet, jotta keula ei
nousisi liian koekealle.
2. Miksi MB:n suunnittelijat ovat kehittäneet erikorkuiset kumit 1 cm välein. Tarvittaessa auto saadaan suoraan.
3. Silmämääräisesti katsoen muita 124:ia välys on noin 5 cm luokkaa.
Madalletut autot eri juttu.
4. Jos uudet jouset kuoleutuvat nopeammin kuin vanhemmat, niin sitten niitä ei kannata enää vaihtaa, vaan odotella. Kuten edellä mainittiin.
Hyvä kuulla muidenkin näkemyksiä jousien vaihdosta ja niiden käyttäytymisestä ajan kuluessa.
Keula oli alempana kuin perä. Välys oli noin 3-4 cm.
Sattoi johtua osaksi jousen katkeamisesta.
Jos tuossa on alla nyt alkuperäiset jouset ja siihen olisi laitettu ne
taulukon mukaiset kumit (4:set), niin välys olisi ollut edessä 9 cm.
Olisko ollut noin suuri välys uutena?
1. Koska takapään jouset ovat laskeutuneet ( on saatettu nekin vaihtaa jo kertaalleen), niin siksi halusin eteen matalammat kumet, jotta keula ei
nousisi liian koekealle.
2. Miksi MB:n suunnittelijat ovat kehittäneet erikorkuiset kumit 1 cm välein. Tarvittaessa auto saadaan suoraan.
3. Silmämääräisesti katsoen muita 124:ia välys on noin 5 cm luokkaa.
Madalletut autot eri juttu.
4. Jos uudet jouset kuoleutuvat nopeammin kuin vanhemmat, niin sitten niitä ei kannata enää vaihtaa, vaan odotella. Kuten edellä mainittiin.
Hyvä kuulla muidenkin näkemyksiä jousien vaihdosta ja niiden käyttäytymisestä ajan kuluessa.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Re: Jousien vaihto
Aikalailla tuo se lienee ollut, nykymittapuun mukaan 124 on ollut jousitukseltaan citymaasturi. Omakin tosiaan oli sen noin 5cm edestä ja -4cm jousilla nousi noin 6cm, mutta onnseksi kumien vaihdolla sai tiputettua haluttuun 1cm lukemaan. Nyt se tosin on laskenu jo niin paljon että kumi on jo lokasuojan reunan yläpuolella, ilmeisesti nämä tarvike madallusjouset kuoleentuvat alkuperäisiä nopeammin.Rise kirjoitti:Jos tuossa on alla nyt alkuperäiset jouset ja siihen olisi laitettu ne
taulukon mukaiset kumit (4:set), niin välys olisi ollut edessä 9 cm.
Olisko ollut noin suuri välys uutena?

Tuosta kuvasta selviää että takapää kuuluu orkkiksenakin olla lähempänä kaarta ja edessä tosiaan on todella paljon rakoa. Nykyiset "maastoautot" on pienemmällä joustovaralla varustettuja

Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Ei tossa mun 250:ssä ole kyllä kuin jotain 3-4 senttiä ilmarakoa orkkis jousilla.
Tuossa mun autossa ei ole noita taksimallin vahvistettuja jousia,niin oisko sen takia vähän inhimillisemmän korkunen
Tuossa mun autossa ei ole noita taksimallin vahvistettuja jousia,niin oisko sen takia vähän inhimillisemmän korkunen

MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto






tää w201 mikä mul oli, sisälsi uudet EPC:n mukaiset jouset ... vain edessä. 11cm vapaaväli vakio 185/65/15 renkaan kanssa. Takajousia ei ole kuvanottohetkel vielä vaihdettu ja ne olikin poikki tasan 1,5 kierrosta molemmat. tilalle tuli H&R madallusjouset.

kun ostin tuon mun coupen, niin siinä oli alkuperäiset 16v vanhat sportlinejouset alla ja se näytti tältä 205/60/15 renkailla (takakontissa roinaa ja oikeanpuoleinen takajousi poikki 1 kierros
) edessä vapaaväli oli 6cm luokkaa. ja coupe on sedania hieman matalampi PLUS sportline joka on toiset 2cm matalampi.


kun ostin tuon mun coupen, niin siinä oli alkuperäiset 16v vanhat sportlinejouset alla ja se näytti tältä 205/60/15 renkailla (takakontissa roinaa ja oikeanpuoleinen takajousi poikki 1 kierros


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Omassa oli kans toinen etujousi vajaan puolikiekkaa poikki. Tasaisella lattialla mitalla mitattuna 2mm eroa (Inssin mittaamana). Uusasin sitten kaikki jouset just sen takia että ryhti säilyisi oikeana. Laitoin samalla myös uudet aluskumitkin. Nekun ei paljoa maksa. Auton maavara nousi noin 3 - 4 cm. Ajettavuus yllättäen parani. Tiä sit paljonko auraukset sun muut muuttui mutta kait ne hiukan muuttu kun ajettavuus kerta parani.
Tässä TDT keula 15 vuotta vanhoilla vakiojousilla, ajettu alle 300tkm
http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... usilla.jpg
Tässä Eibach -30 mm
http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... keilla.jpg
Mitta edessä vanteen keskiöstä suojanreunaan vakiojousilla "2" kumeilla 37 cm, Eibacheilla ja edelleen "2" kumeilla 34 cm.
Takana vastaavasti vakiojousilla ja "2" kumeilla 38 cm, Eibacheilla ja yhtä pykälää paksummilla eli "3" kumeilla 35,5 cm.
Mikäli auto nousee madallusjousilla on ennestään alla mitä sattuu tai madallussarja on väärä tai huonolaatuinen.
http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... usilla.jpg
Tässä Eibach -30 mm
http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... keilla.jpg
Mitta edessä vanteen keskiöstä suojanreunaan vakiojousilla "2" kumeilla 37 cm, Eibacheilla ja edelleen "2" kumeilla 34 cm.
Takana vastaavasti vakiojousilla ja "2" kumeilla 38 cm, Eibacheilla ja yhtä pykälää paksummilla eli "3" kumeilla 35,5 cm.
Mikäli auto nousee madallusjousilla on ennestään alla mitä sattuu tai madallussarja on väärä tai huonolaatuinen.
No oma oli jo 20 vuotta vanha ja vakio jouset oli todella kuoleentuneet ja ulkopinnastaankin ruosteessa.
kuva
Farkku kun on kyseessä niin tasonsäätö piti takapään orkkis korkeudella, joten tuo kulki aikalailla etukenossa.
Ei tuo kyllä varmaankaa olisi noussu pelkillä madallusjousilla, mutta samalla vaihtui jämäkämmät iskarit.
Edit kävin pihalla mittaamassa näyttäisi olevan nyt 1 kumeilla parin vuoden jälkeen vanteen keskiöstä 32cm
kuva
Farkku kun on kyseessä niin tasonsäätö piti takapään orkkis korkeudella, joten tuo kulki aikalailla etukenossa.
Ei tuo kyllä varmaankaa olisi noussu pelkillä madallusjousilla, mutta samalla vaihtui jämäkämmät iskarit.
Edit kävin pihalla mittaamassa näyttäisi olevan nyt 1 kumeilla parin vuoden jälkeen vanteen keskiöstä 32cm
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: Jousien vaihto Veholla
Päivitystä vanhaan aiheeseen.
Puoli vuotta etujousien vaihdon jälkeen (14.12.2010) suoritin jousien uudelleen mittaukset.
Mittaukset suoritin autotallissa, missä lattia on varmaan suorempi kuin asfaltilla.
Auton korkeudeksi sain 140,9 cm. Korkeus on alempi kuin sportlinen korkeus uutena (141.1 ).
Kyseinen auto (260E -91) on vakioalustalla, mutta molemmissa päissä ykkösen kumit.
Tämän auton korkeus uutena on ollut 142,8 cm (mercefreaken).
Takapäässä on vanhemmat jouset, en tiedä kuinka vanhat.
Renkaat samankokoiset (niin talvi- kuin kesäkumit): 195/65-15.
Puoli vuotta etujousien vaihdon jälkeen, jousien korkeudet olivat seuraavat:
Vanteen keskipisteestä Renkaan ja lokasuojan
lokasuojan alareunaan: välinen mitta:
OE: 37.5 cm 5,5 cm
OT: 36,5 cm 4,5 cm
VE: 37,5 cm 5,5 cm
VT: 36,5 cm 4,5 cm
Kesäkuussa 2010 mittasin seuraavat jousien korkeudet asfaltilla.
Vanteen keskipisteestä
lokasuojan alareunaan:
OE: 38,0 cm
OT: 36,2 cm
VE: 37,0 cm
VT: 37,5 cm
Silloin auto vaikutti olevan kierossa. Toisaalta asfaltti ei ehkä ollut tasainen, tai jouset ovat hakeneet paikkansa puolen vuoden aikana.
Keula on edelleen korkeammalla 1 cm verran. Taitaa olla viisainta vaihtaa taakse 2:en kumit, niin sillähän se oikenee.
MB 124:en korkeus alkuvuosina on ollut 144,6 cm. Joten ilmaväli renkaan ja lokasuojan välissä on ollut n. 8,7 cm. On se tosiaan ollut aika suuri.
Puoli vuotta etujousien vaihdon jälkeen (14.12.2010) suoritin jousien uudelleen mittaukset.
Mittaukset suoritin autotallissa, missä lattia on varmaan suorempi kuin asfaltilla.
Auton korkeudeksi sain 140,9 cm. Korkeus on alempi kuin sportlinen korkeus uutena (141.1 ).
Kyseinen auto (260E -91) on vakioalustalla, mutta molemmissa päissä ykkösen kumit.
Tämän auton korkeus uutena on ollut 142,8 cm (mercefreaken).
Takapäässä on vanhemmat jouset, en tiedä kuinka vanhat.
Renkaat samankokoiset (niin talvi- kuin kesäkumit): 195/65-15.
Puoli vuotta etujousien vaihdon jälkeen, jousien korkeudet olivat seuraavat:
Vanteen keskipisteestä Renkaan ja lokasuojan
lokasuojan alareunaan: välinen mitta:
OE: 37.5 cm 5,5 cm
OT: 36,5 cm 4,5 cm
VE: 37,5 cm 5,5 cm
VT: 36,5 cm 4,5 cm
Kesäkuussa 2010 mittasin seuraavat jousien korkeudet asfaltilla.
Vanteen keskipisteestä
lokasuojan alareunaan:
OE: 38,0 cm
OT: 36,2 cm
VE: 37,0 cm
VT: 37,5 cm
Silloin auto vaikutti olevan kierossa. Toisaalta asfaltti ei ehkä ollut tasainen, tai jouset ovat hakeneet paikkansa puolen vuoden aikana.
Keula on edelleen korkeammalla 1 cm verran. Taitaa olla viisainta vaihtaa taakse 2:en kumit, niin sillähän se oikenee.
MB 124:en korkeus alkuvuosina on ollut 144,6 cm. Joten ilmaväli renkaan ja lokasuojan välissä on ollut n. 8,7 cm. On se tosiaan ollut aika suuri.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07