190 cossu om603 st, Feenikslintu?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noniin, ja taas vähän päivitystä. Imusarja on vähän hahmollaan, imusuppilot puuttuu, mutta tuotekehittely on alotettu niinku alimmasta kuvasta näkyypi. :D Muoto ja virtaus on saatu jo hyväksi, mutta vaikeeta tehä 6kpl. justiin samanlaisia... :D
Kuva

Kuva

Kuva
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mulla tuli tommosia tohon omaan vanhaan moottoriin,

http://www.mese.fi/forum/userpix/5180_017_2.jpg
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jaahans, tämäkin projekti meni sinne "tehoa ja perkeleeseti lisää" osioon 8) hyvä meininki !

Mielenkiinnolla seurataan...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

laineracing kirjoitti:mulla tuli tommosia tohon omaan vanhaan moottoriin,

http://www.mese.fi/forum/userpix/5180_017_2.jpg
Hyvännäkösiä. Sehän pitäs olla "paraabelinen ellipsi" vai mikälie tuo profiili, mutta sitä on vaikea prässäämällä saada kääntymään ylitte sen reunan. Tahtoo revetä tuo alumiini.

Mullekkin tulee sellaset, että 64,5mm on tuo reunan halkasija, ja suppilo kääntyy vaan 90astetta, eikä silleesä ympäri niinkun se pitäis. Jos hyvin haluais, ni pitäs sorvauttaa sellaset oikeenlaiset.

Mutta sen verran voi sanoa, että parempi tästä tulee, (jos sais ees jonkinlaiset suppilot) mitä amw kotelosta... :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:Jaahans, tämäkin projekti meni sinne "tehoa ja perkeleeseti lisää" osioon 8) hyvä meininki !

Mielenkiinnolla seurataan...
Kyllä kestävyys on ennemmin erusijalla ku penkkilappu, mutta se tässä justiin vähän hirvittää, ku otin öljy koneesta pois, ni siellä oli sellanen hyppysellinen silikonimoskaa öljyn seassa. Että sellanen ku tuumaa mennä nokan, tai kiertokangen laakerin öljyreikään ni mitäs sitte tapahtuu? En tiiä miten monta kertaa pitäs öljyt vaihtaa, ja uskaltaako turbon kans pyörittää vielä ollenkaa... :?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kummeli kirjoitti:Mutta sen verran voi sanoa, että parempi tästä tulee, (jos sais ees jonkinlaiset suppilot) mitä amw kotelosta... :wink:
Mikäs siinä AMW kotelossa on vikana tuohon omaas verrattuna?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tässä tuo kartion "viilto" on pyöreä. Se on prässätty sellaseen muottiin, että ne huulet on pyöreet, ku amw:ssä on terävät. Ne on niinku jollain kanttikoneella käännetty. Ja samaten jos nuo suppilot saa sellaset ku on ollu tarkotus, ni ne on muodoltaan paremmat ku amw:n rinkulat. Ku siinä pitää olla justiin sellanen pyöristys, ja sen jälkeen kartiota jonkin matkaa, ennenku se pienenee tuohon imusarjan putken vahvuuteen. En tiedä sitten onko käytännössä merkitystä, mutta paperilla pitäs olla parempi. :roll: Samaten plenumin tilavuus pitäs olla enemmän "oikea".

Amw:n kartiossahan on lisäks sellanen lisäpala kutoskoneille, elikkä se ei ole ees kartio kokomatkalla. Vaan kuutoseen tulee ensin suoraa pätkää, ja sitten vasta kartio. Niin se ei jaa sitä ilmaa tasasesti.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kummeli kirjoitti:plenumin tilavuus pitäs olla enemmän "oikea".
Paljos sulla on plenumin tilavuus??? Näyttäs hieman reilulta mitoitus?? Entäs railon pinta-ala?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No mutta jos noin tarkasti tehdään, niin eikös noi runnerit olisi eka paikka laittaa oikean pituiseksi ja turhat mutkat pois.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Petehri kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:plenumin tilavuus pitäs olla enemmän "oikea".
Paljos sulla on plenumin tilavuus??? Näyttäs hieman reilulta mitoitus?? Entäs railon pinta-ala?
2xkoneen sylinteritilavuus. Vissiin paljon käytetty sitä ~1.7, mutta yhen toisen tietolähteen mukaan pitäs olla paljon isompi, joten se on nyt siltä väliltä, eli reilu 6l.

Railon pinta-ala on tuon 3" ahtoputken sisäpinta-ala. Ja kapenee päähänpäin. Ei aivan kolmion mallista uskaltanu tehä, ku jotenki vaikuttaa huonolta jos railon toinen pää on aivan terävä.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:No mutta jos noin tarkasti tehdään, niin eikös noi runnerit olisi eka paikka laittaa oikean pituiseksi ja turhat mutkat pois.
No sepä se. Ne on hiottu sisältä, ja "oikea pituus" on aika lähellä. Ei oikeestaan tartte muutta mihinkään päin, mutta noilla suppiloilla sitä voi vielä mulkata, kun se suppilo tarttee vartta kumminki, niin sillä varren pituudella on mahollisuutta pelata.

Tuo on totta, että nuo on eripituset, mutta siinä taas aattelin tuota pumpun rassausta. Jos ne kaikki olis yhtä pitkät, ni olis vaikee saada kättä sopimaan tuonne pumpun kylykeen... :roll:

Jos hifistellä haluaa, niin noilla suppilon varsilla voi vielä muuttaa runnerit samanmittasiks, mutta sitte ne taas sijoittuu eri asentoihin plenumissa. Mutta jonkinlaisia kompromisseja on näemmä tehtävä... :(
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mistäs kautta ootte ahtoputkia vetäny? Nimittäin niinku kuvasta näkyy, niin tuo tuloputki on suunniteltu tuossa valkosessa 190:ssä ja tarkotettu niin että ahtoputkisto tulee tuosta lokasuojan läpi. Mutta, kuinka ollakkaan, eihän tuossa sitä abs mokkulaa ookkaan mikä on cossussa. Joten, pitäskö siirtää abs systeemi jossa on miljoona johtoa ja niitä putkia, vai pitäskö keksiä uus paikka ahtoputkistolle? Runkopalkin sisäpuolelta ei ainakaan mahu, ku tuo kartio on tuollalailla tehty... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuo allekirjoituksesi kuvalinkki ei toimi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Vissiin ovat poistaneet käytöstä hetkeks teknisten ongelmien vuoks. On se nimittäin toiminu tähän asti...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noni, nyt on suppiloita. Tehään tuon kokosia suppiloita, ja varren pituuden saa valita. 10e/kpl. Kuvia tulee ku kerkeen ottaa.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noni, pakosarja alkaa olla lopullisen valamis, ja imusarjakin ku saa tehtyä nipat ja jengat. Öljyletkut tuli, ja vielä pitää vähän asua niitten kans, jotta saa helmi lähöt kunnolla ja turbon paluun tehtyä.

Mynäpumppu tuli, ja rahat meni... :cry:

Niijoo, mitäs painelaakereita ootte käyttäny näissä m5 asetelmissa? Pitäs vissiin sama laakeri sopia, oli sitten race tai normi m5?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Kummeli kirjoitti:Noni, pakosarja alkaa olla lopullisen valamis, ja imusarjakin ku saa tehtyä nipat ja jengat. Öljyletkut tuli, ja vielä pitää vähän asua niitten kans, jotta saa helmi lähöt kunnolla ja turbon paluun tehtyä.

Mynäpumppu tuli, ja rahat meni... :cry:

Niijoo, mitäs painelaakereita ootte käyttäny näissä m5 asetelmissa? Pitäs vissiin sama laakeri sopia, oli sitten race tai normi m5?
Mulla on siellä cossun oma painelaakeri, menee suoraan ei tarvi tehä mihinkään mitään muutoksia :)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo, ahtoputkien sopiminen tuntuu olevan pieni murhe tällä hetkellä. Ei sovi tuo moottori yhtään tuonne cossun pellin alle. :cry: Ottaa palopeltiin kiinni, ottaa nokkapeltiin ja alemmas ei voi juurikaan enää laittaa, kun häävin mahtuu kämmen tuonne öljypohjan ja poikittais tuen väliin. Että sellasta... Imusarja ei sovi, ja downpipe ihme kyllä sopii, mutta tilaa ei oo siinäkään liikaa. Konetta vaan pitäs saaha paljon alemmas, ja eteenpäin. Että nyt olis tarkotus listoilla koittaa, eli mottorinkiinnikkeiden alimmaisten pulttien väliin listat, ja sitte vielä eteen ni koneen pitäs siirtyä eteen ja alas. Saa nähä miten käy, vitsit alkaa olla vähissä, jos ei onnisut. :roll: Joko moottorin jalat/öljypohja tehä uudestaan tai sitte uus kori...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Että kun ottaa päähän, että pitääkin olla erilaisia noitten 190:ien runkorakenteet. Imusarja, pakosarja, downpipe ja kaikki muutkin sovitin ensi 200d:hen. Sillä livulla, että cossulla sai ajaa loppuun asti kun ei oo toista autoa. Ja kaikki sopi helposti tuohon 200d:hen, ei mitään ongelmaa. Kone oli alaalla, ja edessä. Ois saanu olla jopa taempanaki... No, sitten kävi näin. Kaikki rungossa erilaista. Että mitä opimme tästä -> kone rakennettava lopulliseen autoon jo heti alusta.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Pistäs jotai kuvaa mitä eroa noissa on
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Vaihda 200deen apurunko tuohon cossuun, tuskin niissä apurungon kiinnitykset/kori erilainen on.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noni. Jatkoa taas:

Pitkällisten "neuvotteluiden" jälkeen on mottori autossa. Sen verran on kuitenki korkealla, että justiin mahtuu sormet venttiilinkopan ja nokkapellin väliin. Vaihelaatikon kiinnikkeet tehty, vaihekepin tangot lyhennetty ja perää, kardaania/kannatinilaakeria siirretty n. 1,5cm eteenpäin. -> sopi suoraan 200d:n kardaani. 8) Kone on nyt niin takana ku vaan voi olla, palopelti nuijittu suoraks ja moottorinjalkojen alle mutterit että se käänty vielä taakseppäin. No, tästä operaatiosta seuras että imusarja ei enää sopinu, eikä downpipe:n aihio. Ja lääke: 200d:n alipainetehostaja, ja akkukotelon muokkaaminen uuteen uskoon. Siinä korin muokkaukset pitkälti.

Nyt on sitte syylärin teline ja samalla coolerin teline valmis. Tuli aika järeä, mutta eipä tässä nyt painoa oo muutenkaan säästetty. Syyläri tuli alumiininen, oikeestaan niin iso ku vaan sai. Ehkä ois voinu korkeempi hivenen olla, mutta pitäs se nyt riittä. Ja ahtoputkiston värkit on hommatu.

Hommaa jälellä:

Downpipe:n hitsaus/kiillotus ja loppu pakoputkisto.
Ahtoputkisto.
Syyläriä vähän pitää muokkailla.
Imusarjan loppu "käsittely", tod. näk. tulee lasikuulapuhallus ja lakkaus...
Pakosarjan viimesin kiillotus ja pintojen oikasu. (Tulee myös downpipe:n laippaan.)
Prikat esikammioitten alle, ja suutinputkien kiillotus ja kasaus.

-> JA SITTEN: On the road! 8) (toivottavasti)
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kuva
Kuva
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

mistä tollasia syyläreitä saa? vai teetitkö mittatyönä johnaki?. missä ja minkä hintaluokan syyläri toi on?
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mää voin sulle toimittaa tuollasen. Se on sen 250e, uus täysin alumiininen. Kiinnitys on heleppo, ja jäähytysteho hyvä, kun vielä aika paksu tuo kenno.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noni, nyt on edetty jonnin verran. Kuvia laitan tässä ku kerkee. On muuten kumma ku ei näy nuo vanhat kuvat... :roll:

Kaikki on niin paikallaan, että testilenkkiä kerenny jo heittää. Ekan 10s jälkeen sylkäs öljy pihalle. No, toinen yritys ku liittimet korjattu ni onnistu jo pidemmän aikaa. Tällä hetkellä vedet pihalla jne. :D Mutta kohtuu pientä, ainakin vielä.

Mutta, kysymys kuuluu, missä on syöttö? Nimittäin pumppu mynältä 120kuutiomilliä, ja morkooli suoraan imusarjasta, ahot nous 1.3bar, ja vetoa ei näy missään, eikä savua. Elikkä nyt on hevoset karannu pahasti jonnekki...

Onko kokemuksia, miten tuo mynän tekemä painekello toimii? Onko se on/off henkinen, että kun ahot yli 0.5bar ni antaa heti syöttää täydet, vai onko se hiljanen se liike? Eli ensin tuolla 0.5bar vaikka 70kuutiomilliä, ja sitte siitä eteenpäin nousee hiljalleen kun ahot nousee? Ja jos on, ni missä vaiheessa se antaa syöttää kaiken? Ku ei oikeen viittis millään reilulla 2bar heti alkuunsa ajella... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäs painekello siinä pumpussa on, kun niitä on ainakin kolmea eri versiota:
- Pumpun alkuperäinen painekello (tämä toimii joskus tosi huonosti, ei kestä painetta)
- Pumpun kyljessä oleva pitkä painekello, joka rajoittaa stop vivun liikettä
- Pumpun päällä oleva soma kello, korvaa pumpun alkuperäisen kellon. (= paras)

Säädöthän sulla on siinä, eli saat sen alasyötön tarvittaessa nostettua -> savua ennen kuin ahdot nousee. Myös yläsyötölle on erillien säätö.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo siis tuo jäläkimmäinen, elikkä mynän tekemä uus kello, ja turbon pumpusta tehty.

Nii, aattelis vaan että pitäshän se olla kohallaan ku pajalta tullu... :roll: Ajotus on varmaan sekin vähän väärä, ku seilaa tyhjäkäynnillä, mutta ei sekään niin väärä oo että se pääsis vetoon vaikuttamaan...

Tosin sitä vaan, että vähän outo kun ei mitään tapahdu vaikka ahot lähentelee 1.5bar. Kylähän tuossa pitäs jo jotain elämää olla...? :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kato se ajotus eka vaikuttaa yllättävän paljo ja jos oikee seilailee nii kyl on aika paljo pielesä :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Pumpun perästä se punainen liitin irti, niin käy tyhjäkäyntiäkin kunnolla ;)

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Vastaa Viestiin