w202 yläkieroksilla tehoton (RATKAISTU)
w202 yläkieroksilla tehoton (RATKAISTU)
Eli nyt tuli sellane ongelma et yli 4000 kierroksen kone ei jaksa vääntää lisää nopeutta juurikaan. kone kuitenkin kiertää n6500 joten ei ole vikatilassa. Matalilla kierroksilla kone tuntuu ihan normaalilta. Ideoita mistä tämä voisi johtua? Kone on siis 1.8l bensa vm 95 ja ajettu 144000.
:EDIT:
Myöhemmin katsastuksessa tuli ilmi että päästöt liian suuret. Syyksi löytyi rikkinäinen katti.
:EDIT:
Myöhemmin katsastuksessa tuli ilmi että päästöt liian suuret. Syyksi löytyi rikkinäinen katti.
Viimeksi muokannut Uustolli, Ke 11.04.2012 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itellä kans w202 1.8 bensa -98. Ja omassa ilmenny samaa ongelmaa nyt. paikallaan kiertää ja kukkuu hyvin, ja myös 1,2, ja 3 vaihteellakin kiertää loppuun. Mut sit 4 ja 5 vaihteel meno tyssää kun kierroksia vähän yli 4000. Vikakoodeja luetutin tänään, mutta mitään kyseiseen vikaan viittaavaa koodia ei löytynyt.
Tuntuisi joltain rajoitinvialta tms..
täytyy kertoa jos saan ongelman korjattua.
Tai jos ite saat korjattua nii otappas yhteyttä.
Tuntuisi joltain rajoitinvialta tms..
täytyy kertoa jos saan ongelman korjattua.
Tai jos ite saat korjattua nii otappas yhteyttä.
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
No ei se nyt kauheen raketinlailla sillä 4-vaihteella varmaan menekkään. Mitäs siellä on jo vauhtia kun 4 päällä ja kierrokset vähän yli 4000?
4500rpm loppuu paras vääntökin.
4500rpm loppuu paras vääntökin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Voihan se olla se MAF tai lambda joka oikuttelee. Tai sitten vaan bensa suodatin tukossa ettei saa tarpeeksi tavaraa.
Toivottavasti vika selviää..
Toivottavasti vika selviää..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Eihän tossa 1.8l bensa vm 95 ole ilmamassamittaria? Ainoastaan imuilman lämpötila-anturi löyty tosta. Vähän tuntuisi että suodatin saattaisi olla tukkeessa kun sitä paremmin nyt tutkastelin, kuristuu heti kun painaa reippaamin kaasua, mut nätillä kaasulla ei huomaa mitään vikaa, paitsi sit korkeammil kierroksilla.
Onkos tuo millainen homma vaihtaa itse tuo suodatin pihalla ilman kunnon autotunkkia, ainoastaan mb oma tunkki löytyy. Jos ei ole suositeltavaa ite alkaa näissä olosuhteissa tekee, ni paljonkohan se mahtais maksaa jossain ryöstöliikkeessä töineen? Lohkolämppäristäkin kehtasivat paikalliset liikket lähemmäs 500e pyytää asennettuna
ja eipä ollut ihmeellinen itse asentaa 
Onkos tuo millainen homma vaihtaa itse tuo suodatin pihalla ilman kunnon autotunkkia, ainoastaan mb oma tunkki löytyy. Jos ei ole suositeltavaa ite alkaa näissä olosuhteissa tekee, ni paljonkohan se mahtais maksaa jossain ryöstöliikkeessä töineen? Lohkolämppäristäkin kehtasivat paikalliset liikket lähemmäs 500e pyytää asennettuna


no ainakin ennen on sen 170km/h ottanu sil 4 vaihteella suht helposti, nyt ei pääse 140km/h kovempaa nelosella vaikka kuinka punnertaa.jupehalm kirjoitti:No ei se nyt kauheen raketinlailla sillä 4-vaihteella varmaan menekkään. Mitäs siellä on jo vauhtia kun 4 päällä ja kierrokset vähän yli 4000?
4500rpm loppuu paras vääntökin.
vitosella taasen ei sit kule 160km/h kovempaa. vaikka huiput pitäis olla siel 200 km/h nurkilla.
Omasta 202:sta vaihoin bensasuodattimenkin tuos talvella, joten ei nyt luultavasti ole tukossa..
siitä bensasuodattimen vaihdosta sen verran että auton perää ois saatava sen verran paljon ylös että mahtuis alle, mut aika ahasta ja vaikeeta se silloinkin on.
Itellä rasvamonttu nii homma hoitu aika kätevästi.
Varmaan liikkeessä jos teettää työ nii varmaan alle 30min siin menee niillä ilman mitään ongelmia.
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
omassa autossa on tuo MAF, mut ainakaan siltä ei ollu tullu vikakoodia. Lambdalta oli tullu joku koodi muutaman kerran, pitänee mitata se tossa joku päivä, niin tietää sit ostaako uuden ja kokeilee onko vaikutusta..jupehalm kirjoitti:Voihan se olla se MAF tai lambda joka oikuttelee. Tai sitten vaan bensa suodatin tukossa ettei saa tarpeeksi tavaraa.
Toivottavasti vika selviää..
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
mulla rupes oma 300E tekemään vähän samaa viikonlopun aikana, eli ajaminen on vähän kuin olis peruna pakoputkessa
eli yläkierrosilta voima täysin hukassa (jossain 3000 rpm jälkeen alkaa "puutuminen"), epäilen katalysaattorin menneen tukkoon, vaikka oletin sen jo olevan tyhjää täynnä
huomenna pitää kokeeksi vetää rälläkällä putket poikki ennen kattia ja kokeilla suorilla putkilla tuleeko vedot takaisin
se veti välillä jo ihan iloisesti, joten tietää mitä odottaa...



se veti välillä jo ihan iloisesti, joten tietää mitä odottaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
omassa autossa varmistui nyt ainakin se, että katti ei ollut tukossa/syyllinen tehottomuuteen, ajelin kokeeksi pienen lenkin ilman putkea, eikä vaikutusta...
lopulta keskityin bensapumppuihin ja otin ne pois parempaa tutkimista varten... toinen niistä näytti olevan lähes uusi, kuten suodatin + se paineenvaraaja, mutta toinen oli kai alkuperäinen ruosteesta/hapetumisesta päätellen... molemmat kyllä pyörii, kun niille antoi virtaa, mutta se vanhempi oli aneemisen olonen ja surinasta päätellen ihan finaalissa, eiköhän mun tapauksessa vika ole siinä
huomenna laitan yhden uuden ja tehokkaamman pumpun tuon mersun "kaksoispumppu" systeemin tilalle... painetta pitäis irrota yli 5 bar. ja tuottoa olla n. 170 litraa/h tuosta uudesta pumpusta (iso bosch:n pumppu) mersun omat jotain max. 3 bar. ja 95 litraa/h, eli tuottoa on vain se 95 litraa, kun ne on sarjassa, painetta siis vain korotetaan tuolla asennus tavalla...
lopulta keskityin bensapumppuihin ja otin ne pois parempaa tutkimista varten... toinen niistä näytti olevan lähes uusi, kuten suodatin + se paineenvaraaja, mutta toinen oli kai alkuperäinen ruosteesta/hapetumisesta päätellen... molemmat kyllä pyörii, kun niille antoi virtaa, mutta se vanhempi oli aneemisen olonen ja surinasta päätellen ihan finaalissa, eiköhän mun tapauksessa vika ole siinä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itellä antaa vikakoodia tuolta lambdalta, että arvot ovat säätöalueen ulkopuolella.
Voisiko vika johtua viallisesta ilmamassamittarista?
Että olisiko järkevämpää vaihtaa ilmamassamittari ensiksi, vaikkei sieltä vielä vikakoodia ole tullutkaan?
Voisiko vika johtua viallisesta ilmamassamittarista?
Että olisiko järkevämpää vaihtaa ilmamassamittari ensiksi, vaikkei sieltä vielä vikakoodia ole tullutkaan?
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
Tämä menee vähän asian viereen ja eri automerkkiin. Kaverin manuaali Volvo 850 vm 1994näyttää samoja oireita ja todettiin että kytkin kaput. Ottaa hyvin alavaihteilla kiinni mutta vitosella kun painaa kaasua niin alkaa luistamaan. Oireet samansuuntaiset kun alkuperäisen kysyjän.Risebet kirjoitti:Itellä antaa vikakoodia tuolta lambdalta, että arvot ovat säätöalueen ulkopuolella.
Voisiko vika johtua viallisesta ilmamassamittarista?
Että olisiko järkevämpää vaihtaa ilmamassamittari ensiksi, vaikkei sieltä vielä vikakoodia ole tullutkaan?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Hmm... 170tkm ajettu tolla mun Ceellä, et vähä ois vaikee uskoo et kytkin ois valmis... mut joo pitää selvitellä asiaa.. kiitos kuitenkin.tempera kirjoitti:Tämä menee vähän asian viereen ja eri automerkkiin. Kaverin manuaali Volvo 850 vm 1994näyttää samoja oireita ja todettiin että kytkin kaput. Ottaa hyvin alavaihteilla kiinni mutta vitosella kun painaa kaasua niin alkaa luistamaan. Oireet samansuuntaiset kun alkuperäisen kysyjän.Risebet kirjoitti:Itellä antaa vikakoodia tuolta lambdalta, että arvot ovat säätöalueen ulkopuolella.
Voisiko vika johtua viallisesta ilmamassamittarista?
Että olisiko järkevämpää vaihtaa ilmamassamittari ensiksi, vaikkei sieltä vielä vikakoodia ole tullutkaan?
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
tänään purkasin sen katalysaattorin kokeeksi, kun se siinä niin sopivasti oli esillä ja kyllä sekin tukossa oli... oli oikein kunnolla vielä tukossa, että ihmetellä täytyy, että noinkin hyvin tuo oma on vetänyt
bensapumpun vaihdoin myös ja vedot palautui "normaaliksi"



bensapumpun vaihdoin myös ja vedot palautui "normaaliksi"


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."