Mikä tekniikka 411 unimoggiin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Mikä tekniikka 411 unimoggiin?

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Alkuperäinen 1,8 savumoottori on hukattu jo edellisten omistajen toimesta ja ompa moottorin virkaa jossain vaiheessa hoitanut Volvon b20 mottikin.
Tarkoitus olisi pysyä muuten alkuperäisessa voimalinjassa
vain moottorin osalta poiketen. Leimaan saaminen? ÖÖhh vertailu tehot 38hv ja se tilavuus edellä mainittu 1,8... No jospa ei takerruta siihen.
Bensa krematorio ei käy ja tilaa on vain 4:n tai max 5:n sylinterin verran.
Koneen pitäisi toimia kaikissa offroad asennoissa ja olla muutenkin idioottivarma. Tehoa +95hv. Mieluummin hiukan uudempaa tuotantoa kuin om617A mikä onkin se viimeinen vaihtoehto.
GD 300turbo aut -81
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

om602 turbo? 5sylinterinen 122-126 heponen.. Löytyy tenavista ja satalankuista! Tai no toki uudemmissakin (vito ja väykky ainakin), mutta ne ovat sitten isommalla porauksella ja iskulla (2.9l)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Laitat sinne CDI:n. Jonku koriltaan loppuun ajetun w202:n hankit ja ei muuta ku moottori irti, työnnät 'mogin sen päälle ja nostat paikoillee...

Jokuha on asentamassa muistaakseni w111 coupeen 270cdi moottoria, mut en kyllä nyt haullakaan löytäny sitä topikkia.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

nj^ kirjoitti:(vito ja väykky ainakin), mutta ne ovat sitten isommalla porauksella ja iskulla (2.9l)
Onko tuossa koneessa vielä mitään erikoisia sähköhimmeleitä kiinni esim pumpussa?

jackie kirjoitti:Laitat sinne CDI:n.
On käyny mielessä mutta mutta, mitenkähän täydellisenä esim johtosarjat pitää riipiä esim c sarjasesta moggiin jotta koneen saa pelaamaan?

Kun nuo koneiden sähkö hässäkät ei tuppaa aina toimaan varsinkaan kaikissa offroad asennoissa.
GD 300turbo aut -81
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Olisi kyllä moggi ihan kiva vempain Cdi koneella, mutta ei kauheen mukava ole korjailla keskellä ei mitään, muniiin asti suossa olevaa moggia kun moottori tekee jonkun virheilmoituksen...

Itse ottasin off road käyttöön jotain vähän yksinkertasempaa tekniikkaa. esim joku om605? niissä ei ole mitään ufotekniikkaa käytetty. ja pystyy korjailee sillonkin kun marmori tiski on kiinni.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Tumi kirjoitti:Onko tuossa koneessa vielä mitään erikoisia sähköhimmeleitä kiinni esim pumpussa?
Pitäis käydä kun nappaa akun irti käynnissä :wink: Toinen on tietysti tuo Mikadoo:n sanoma uudemman mallin moniventtiilimylly (eli 5syl 2.5l 20v tyrpö), siinä vakiona vissiin hieman enemmän löylyä, 150hp vai?

Tässä onkin sitten muistaakseni joku sähköhärpäkepumppusydeemi, mutta vanhemman 10v koneen (eli 602) pumpun pitäisi passata suoraan, fiksummat korjaa jos (jälleen kerran ;D) olen väärässä!
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti:Jokuha on asentamassa muistaakseni w111 coupeen 270cdi moottoria, mut en kyllä nyt haullakaan löytäny sitä topikkia.
Ja tässä silvuplee:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=56532
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jackie kirjoitti:
Jokuha on asentamassa muistaakseni w111 coupeen 270cdi moottoria, mut en kyllä nyt haullakaan löytäny sitä topikkia.
Siinä rojektissa koneeksi tulee 320cdi. :D
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

om605 ja turpolla vaikuttas melko järkevältä moottorilta. Pumppuhan tästä menee vaihtoo sähkösyyden vuoksi?

Minkähänlainen 606 vs 603 ois vaparina? Jäis pakoputken ylimääräiset mutkat pois.
GD 300turbo aut -81
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Tämmönen tekniikka nyt kiigarissa W202 om605 turbo, mutta mistä voi tietää mikä laatikko noissa on 722.6 vai 722.3. Onko vuosimalli kohtainen ero vai mitä? Pitäisi olla luonnolisestikkin 722.3...
GD 300turbo aut -81
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Tumi kirjoitti:Tämmönen tekniikka nyt kiigarissa W202 om605 turbo, mutta mistä voi tietää mikä laatikko noissa on 722.6 vai 722.3. Onko vuosimalli kohtainen ero vai mitä? Pitäisi olla luonnolisestikkin 722.3...
722.3 on nelivaihteinen ja .6 on viisvaihteinen..
..ja noita 722.6 :sia on ollut saatavilla -96 lähtien..
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

JuhoK kirjoitti: 722.3 on nelivaihteinen ja .6 on viisvaihteinen..
..ja noita 722.6 :sia on ollut saatavilla -96 lähtien..
Nuo laatikoiden ominaisuudet on tiedossa. Ja kun en nimen omaan halua sitä sähköohjattua lootaa.

Eli jos ostan kokonaisen W202 c250td:n joka on valmistettu vuoden -95 puolella niin siinä pitäisi olla vielä 722.3 laatikko? Oiskohan manuaalilaatikon välityksen jollakin tiedossa?
GD 300turbo aut -81
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla vapautuisi tämän kuun aikana rempattu -84 OM616 "uudella" (eli täysin uusi ahdin) kunnostetulla STT-turbosarjalla. Eli OM616 viripumpulla ja tavallisella, ahdin, painekotelo, Forgen hukkis, välijäähdytin yms mums.

Syy luopumiseen on tuo tuommonen:

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Tumi kirjoitti:Tämmönen tekniikka nyt kiigarissa W202 om605 turbo, mutta mistä voi tietää mikä laatikko noissa on 722.6 vai 722.3. Onko vuosimalli kohtainen ero vai mitä? Pitäisi olla luonnolisestikkin 722.3...
Itse itselleni vastaten, loota on 722.4 ja -96 vaihtuu 722.6 laatikkoon... että näin.

Eli näin ollen moggiin taitaa tulla kuitenkin 617A moottoriksi. Joka saadaan G:n keulalta ja jonnekka laitetaan tilalle 605.9+722.3!
GD 300turbo aut -81
Vastaa Viestiin