Otsikonmukaisesta toimenpiteestä kaivattaisiin neuvoja. Pari kaveria jo puhelimessa aiheesta tarinoikin, mutta ajattelin, josko arvon foorumilaisilla olisi kokemusta aiheesta, ja näin toimenpidettä jouduttavia tietoja.
"W126":n ystävällisellä myötävaikutuksella ostin sitten Bilsteinit KL:stä reilun 220 euron hintaan (tiedoksi: varaosaliikkeessä JNS 270 e, LPR 290 e), takaiskareiden suojapusseineen. Moisista pussukoista en ole kuullutkaan, nykyisissä (mitkä lieneekään, valkeat) on samanlainen muoviputkilo männän päällä kuin siinä "yläosassakin".
Onnistuuko työ kotipihassa hallitunkilla etc., vai vuokrataanko halli nostureineen? Kaikki vinkit tervetulleita.
W123 iskunvaimentimien vaihto -- suoritettu
W123 iskunvaimentimien vaihto -- suoritettu
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 12.05.2003 00:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Onnistuu, jos saa hallitunkilla perän tarpeeksi ylos, että iskari mahtuu taittumaan ulos. Hommaan menee noin 15 min / puoli, jos pultit aukeaa suosiolla, eli takapenkin selkänoja pois, valkoiset muovi läpät auki, avaa iskarin mutterit, sitten auton alle, josta kaksi iskarin alapulttia auki ja iskarit saa pois alakautta tiputtamalla. Sitten vaan uudet tilalle käänteisessä järjestyksessä. helppo homma.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Toimenpide tehty
No nyt on alustaa W123:ssa! W126:n ystävällisellä avustuksella ostin KL:stä Bilsteinin sarjan iskunvaimentimia. Kotikonstein laitoin alle, siitä pieni selostus.
Ajoin auton toisen puolen pukille, ja toisen maaston kohouman päälle, eli alle jäi oikein mainiosti tilaa. Hallitunkilla helmasta ylös, että rengas nousee, pultit alhaalta ja ylhäältä irti, tuloksen iskari suorastaan putoaa pois. Eikun uutta tilalle suojapusseineen käänteisessä järjestyksessä
Edessä sama proseduuri. Tunkilla ylös, pyörä pois, ja katselemaan kiinnitystä. Etuiskarit olivat kiinni ikäänkuin tiheäpykäläisillä pulteilla. Repsikan puolen alapulttien irroitus ei tahtonut onnistua, olivat tosi tiukassa, ja pinta ruosteessa. Yhtenä syynä voitaneen pitää Ardicia, joka syöksee pakokaasunsa tuohon lokasuojaan. Muutenkin tuntuu aina kaikki raidetangon päät ym. olevan tuolla kulmalla paljon tiukemmassa.
Helppo homma kuin mikä, ensikertalaisella tosin vaati hieman enemmän aikaa. Mutta kyllä nyt kulkee kuin juna. Huhhuh oikein. Ei vaella tiellä enää ollenkaan, vaikka alla on leveätkin renkaat. Ohjauksesta vaan kun kiristää väljyyden vielä pois ja takajouset vaihtaa, niin avot.... iskareista innostuneena moottoritielläkin tuli kokeiltua kokeiltua paljonka 230 E kulkee...
. Siitä gallup-osiossa.
Ajoin auton toisen puolen pukille, ja toisen maaston kohouman päälle, eli alle jäi oikein mainiosti tilaa. Hallitunkilla helmasta ylös, että rengas nousee, pultit alhaalta ja ylhäältä irti, tuloksen iskari suorastaan putoaa pois. Eikun uutta tilalle suojapusseineen käänteisessä järjestyksessä
Edessä sama proseduuri. Tunkilla ylös, pyörä pois, ja katselemaan kiinnitystä. Etuiskarit olivat kiinni ikäänkuin tiheäpykäläisillä pulteilla. Repsikan puolen alapulttien irroitus ei tahtonut onnistua, olivat tosi tiukassa, ja pinta ruosteessa. Yhtenä syynä voitaneen pitää Ardicia, joka syöksee pakokaasunsa tuohon lokasuojaan. Muutenkin tuntuu aina kaikki raidetangon päät ym. olevan tuolla kulmalla paljon tiukemmassa.
Helppo homma kuin mikä, ensikertalaisella tosin vaati hieman enemmän aikaa. Mutta kyllä nyt kulkee kuin juna. Huhhuh oikein. Ei vaella tiellä enää ollenkaan, vaikka alla on leveätkin renkaat. Ohjauksesta vaan kun kiristää väljyyden vielä pois ja takajouset vaihtaa, niin avot.... iskareista innostuneena moottoritielläkin tuli kokeiltua kokeiltua paljonka 230 E kulkee...

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
joo..
Itsekin sain tänään hommattua w123:een takaiskarit, merkki on Boge. (Made in Germany). Ovat ainakin päällepäin paljon tukevamman oloiset kuin KYB:n "tikut". Niihin ei sitten enää käynytkään suojaksi tyhjä silikoni tuubi
, eikä w124:n iskarin suojamuovi. Aikani tallissa ihmeteltyäni, että mistäs nyt saan niihin suojat, sattui silmään tyhjä, toisesta päästä avoin ja toisesta päästä pienellä reiällä varustettu vaseliinituubi.
Ne ovat kuin tehty suojaksi noihin uusiin iskareihin! 



w115,123,124,126,140, 210 yms.
Jep
Etkö ostanut originaalipusseja? Niiden varaosanro alkaa muuten 115...
Mulla oli entiset Gabrielit, ainakin takana. Etuiskareissa väljyys oli ihan siinä "alkuvaiheessa" siitä lienee kolinakin johtunut? Takana nyt olivat yllättävänbkin hyvässä kunnossa. Mikään ei jäänyt pohjaan.
Mulla oli entiset Gabrielit, ainakin takana. Etuiskareissa väljyys oli ihan siinä "alkuvaiheessa" siitä lienee kolinakin johtunut? Takana nyt olivat yllättävänbkin hyvässä kunnossa. Mikään ei jäänyt pohjaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lisää aiheesta...
suojuksia löytyy myös Motonetin listoilta ( ja varmaan muualtakin )
hintaan 6,39 kpl
hintaan 6,39 kpl
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
no..
Eipä ollut pusseja juuri silloin tarjolla (onneksi), säästyi taas ainakin 12€! Ja nuo tyhjät vaseliinitötsät ajavat varmasti asiansa suojina. Eivät häviä yhtään, jos vertaa w124:n takaiskarin suojiin.
Iskarit tuli vaihdettua tänään ja kyllä on taas tukeva ajaa. Ajaija. Sain käsiini sopivia suojia etsiessäni romukasasta w123:n etuiskareiden suojat, mutta ne eivät käyneetkään takaiskareihin. Niissä varaosanro. alkoi 126...

Iskarit tuli vaihdettua tänään ja kyllä on taas tukeva ajaa. Ajaija. Sain käsiini sopivia suojia etsiessäni romukasasta w123:n etuiskareiden suojat, mutta ne eivät käyneetkään takaiskareihin. Niissä varaosanro. alkoi 126...
w115,123,124,126,140, 210 yms.