Vaihteistojen kestävyys erot. 722.413 ja 717.430

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:43
Paikkakunta: Keuruu

Vaihteistojen kestävyys erot. 722.413 ja 717.430

Viesti Kirjoittaja tuve »

Moi.

Elikkä nyt pitäis saada selville kumpi laatikko on kestävämpi ja mitä muita eroja on ko.laatikoilla
722.413 on omassa w201 2.5td.ssä ja toi 717.430 on w124 300d.ssä

Olis tuollainen vaihto suunnitteilla jos on kannattava, tai ellei tule hukattua tuota toista lootaa.

Kiitoksia etukäteen.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mekaanisesti niillä ei ole mitään eroa. Molemmissa on samat hilut sisällä.

Suurimmat poikkeukset tulevat työ- ja ohjauspaineen arvoista. Vaihtokohdat ovat hitusen eri kierrosluvuilla.

Nyt en pääse katsomaan, että olisiko momentinmuuntimissa eroa, mutta jos ne ovat samankokoiset, niin niissäkään ei ole mitään poikkeavaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Krhm... eikös tuo 717 oo manuaaliaski?
S204
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Eipäs perkama joo...

On se hyvä nukuksissa kirjotella ja katsella sitten uudelleen, kun on oikeesti heränny. :oops:

Pitääpäs WISsistä vilkasta, kunhan olen oikean koneen äärellä, että onko noitten manuaalien vääntömomenteissa joku raja.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Hmm...eihän niissä väännöt varmaan ylitä toisiaan, jos kerran 201:sessä on jo 722.4:nen, ja samanlainen on myös 300D:n jatkona...

Pikaisesti voisi uskoa, että kestäävät kyllä toisiaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
tuve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:43
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja tuve »

Moi, elikkäs molemmat laatikot ovat manuaali askeja, ja vin dekooderista se nuo tyypit antoi, eli onko tuo 722.413 automaatti.? eikä ko vaihdelaatikko mikä autossani on.

Ei meinaan vielä niin hirveästi ole tuota tietoa noista numeroista mitä ne meinaa.

Auto on alkuperäinen 2.5td mut onhan se tietty mahdollista että aski on vaihdettu manuaaliin joskus.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

722.4 ja numerot päälle tarkoittaa aina automaattia.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

722 alkuinen laatikko on automaatti, näitä löytyy esim. 722.3, 722.4 ja 722.5 tyyppejä w201 j w124 autoista...

717 alkuinen on sitten tosiaan manuaalin tyyppikoodin alku...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja peruna. »

No mikähän laatikko tuosa 320 cdi:sä on ja mitäkähän se mahtaa kestää?
Edit: Se taitaa olla tämmönen 722626 01 765386 onkohan tuosta jotain tehon/väännön kesto tietoja?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

peruna. kirjoitti:No mikähän laatikko tuosa 320 cdi:sä on ja mitäkähän se mahtaa kestää?
Edit: Se taitaa olla tämmönen 722626 01 765386 onkohan tuosta jotain tehon/väännön kesto tietoja?
on niin uusia, että ei kosketa meitä w201/w124 koppaisen omistajia... oliko se jotain 600-650 Nm kestoltaan :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tuve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:43
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja tuve »

Ahaa, minkähän lainen laatikko tossa sitten mahtaa olla?
Tai osaako joku sanoa mitä niissä yleensä on ollut?

Ja jos ei niin Saako mitenkään helposti selville?
vai vasta kun laatikko on pöydällä.?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

mulla ainakin vastaavassa ollu uudesta pitäen tuo 717.437
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vastaa Viestiin