W210
W210
E290td Aut.ilmastointi rupes präkää,elikä hanttarin puoli pelaa niinku pitää,mut kuskin puolelta ei tule kylmää,"pihinää"kuuluu ilmastointi päällä ollessa,kun painaa ec:n pois päältä,toimii moitteitta.
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?
Mb W210 E55 AMG-98
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Re: W210
Niinhän se kuuluu ollakkin!!! EC päällä niin ilmastointilaite ei jäähdytä sisätilaan virtaavaa ilmaa eikä poista siitä kosteutta. Kun painat ECn pois päältä niin ilmastointi toimii moitteetta. Mitä olet ajatellut kun pidät ECn päällä???????. Se pihinä kuuluu siitä kun EC on päällä niin ei päästä ilmaa vapaasti virtaamaan eli SUN AUTOSSA EI OLE MITÄÄN VIKAAjatopi kirjoitti:E290td Aut.ilmastointi rupes präkää,elikä hanttarin puoli pelaa niinku pitää,mut kuskin puolelta ei tule kylmää,"pihinää"kuuluu ilmastointi päällä ollessa,kun painaa ec:n pois päältä,toimii moitteitta.
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W210
Pyöriikö ilmastoinnin kompura kun katot pellin alle silloin kun EC on pois päältä?jatopi kirjoitti:E290td Aut.ilmastointi rupes präkää,elikä hanttarin puoli pelaa niinku pitää,mut kuskin puolelta ei tule kylmää,"pihinää"kuuluu ilmastointi päällä ollessa,kun painaa ec:n pois päältä,toimii moitteitta.
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210
tempera kirjoitti:Niinhän se kuuluu ollakkin!!! EC päällä niin ilmastointilaite ei jäähdytä sisätilaan virtaavaa ilmaa eikä poista siitä kosteutta. Kun painat ECn pois päältä niin ilmastointi toimii moitteetta. Mitä olet ajatellut kun pidät ECn päällä???????. Se pihinä kuuluu siitä kun EC on päällä niin ei päästä ilmaa vapaasti virtaamaan eli SUN AUTOSSA EI OLE MITÄÄN VIKAAjatopi kirjoitti:E290td Aut.ilmastointi rupes präkää,elikä hanttarin puoli pelaa niinku pitää,mut kuskin puolelta ei tule kylmää,"pihinää"kuuluu ilmastointi päällä ollessa,kun painaa ec:n pois päältä,toimii moitteitta.
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?
no ei se nyt ihan noinkaan taida olla....mulla ei kyllä pidä mitään ääniä on se "ec" nappi asennossa missä hyvänsä...ainoastaan flektit hörähtelee silloin tällöin....mitään pihinöitä ei kuulu mistään.
ja laite just huollettu ja korjattu.
mä epäilen että se "pässinkiveshärdelli" on jumissa....koittaa putsata sen.
ja alkuperäinen aloittaja vois vähän selventää ulosantiaan....kun se punainen valo palaa ec napissa niin toimii vai ei toimi...???
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210
Viime keväänä laitettu uudet mömmöt sisään,tähän asti pelannut moitteitta,siis kun ilmastointi on pois päältä ec napissa palaa punainen valo,niin molemmin puolin tulee yhtä lämmintä ilmaa,mutta kun laitta ilm.päälle ec napissa ei pala tällöin valoa,kuuluu pihinää ja kuskin puolelta ei tule jäähdytettyä ilmaa????jatopi kirjoitti:E290td Aut.ilmastointi rupes präkää,elikä hanttarin puoli pelaa niinku pitää,mut kuskin puolelta ei tule kylmää,"pihinää"kuuluu ilmastointi päällä ollessa,kun painaa ec:n pois päältä,toimii moitteitta.
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?
Kompukkahan pyörii aina kun kone käy,moniurahihnahan sitä pyörittää.
Mb W210 E55 AMG-98
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210
jatopi kirjoitti:Viime keväänä laitettu uudet mömmöt sisään,tähän asti pelannut moitteitta,siis kun ilmastointi on pois päältä ec napissa palaa punainen valo,niin molemmin puolin tulee yhtä lämmintä ilmaa,mutta kun laitta ilm.päälle ec napissa ei pala tällöin valoa,kuuluu pihinää ja kuskin puolelta ei tule jäähdytettyä ilmaa????jatopi kirjoitti:E290td Aut.ilmastointi rupes präkää,elikä hanttarin puoli pelaa niinku pitää,mut kuskin puolelta ei tule kylmää,"pihinää"kuuluu ilmastointi päällä ollessa,kun painaa ec:n pois päältä,toimii moitteitta.
Oliskohan ilmastoinnin putkistoissa vuotoa,vai mistä se pihinä kuuluisi?
Kompukkahan pyörii aina kun kone käy,moniurahihnahan sitä pyörittää.
eli just niikuin laitoin, se pässinkives on jumissa....putsaa se niin tomii.
itselläni (ja monella, monella tällä palstalla) oli ihan sama vika mutta apparin puolelta tuli lämmintä....ec-nappi painettuna toimi kuten pitääkin.
Opel, "weird lieben autos"....
Kylmäaine vähissä.
Mulla oli samaa oireilua. Pihinää ja heikkoa ja toispuoleista jäähdytystehoa. Se jäähdytysteho hiipui jostain syystä ensin toiselta puolin. Jos täytetty viime keväänä, siellä on jossain vuotoa. Mulla korkkaamisen aiheutti flekti, joka ei aina suostunut käynnistymään, jolloin järjestelmään tuli painetta, ja uloshan tuo jostain aina pyrkii.
Mulla oli samaa oireilua. Pihinää ja heikkoa ja toispuoleista jäähdytystehoa. Se jäähdytysteho hiipui jostain syystä ensin toiselta puolin. Jos täytetty viime keväänä, siellä on jossain vuotoa. Mulla korkkaamisen aiheutti flekti, joka ei aina suostunut käynnistymään, jolloin järjestelmään tuli painetta, ja uloshan tuo jostain aina pyrkii.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no oire ja tulos voi olla noin.RH kirjoitti:Kylmäaine vähissä.
Mulla oli samaa oireilua. Pihinää ja heikkoa ja toispuoleista jäähdytystehoa. Se jäähdytysteho hiipui jostain syystä ensin toiselta puolin. Jos täytetty viime keväänä, siellä on jossain vuotoa. Mulla korkkaamisen aiheutti flekti, joka ei aina suostunut käynnistymään, jolloin järjestelmään tuli painetta, ja uloshan tuo jostain aina pyrkii.
mutta se paine ei aiheuta vuota, jos siinä on max paine 15bar tai enemmän jne...on se kaikki mitoitettu tuplalle....
ja siellä on mitä luultavimmin painetunnistin joka pistää pelin poikki ennen laitteiston puhkeamista.
itse kyllä etsisin myös vuotoa lauhduttimesta, kuivaimen paineanturista ja kompuraan tulevasta letkusta.....nämä kuulemma yleisimmät 210:n ongelmat....
tosin ensin ihan vaan tarkistaisin sen pässinkiveksen....edelleen.
näillä koodeilla voipi katsoa paineenkin....
eli 5sek "restiä" ja autonapilla kelailee...
1 IN-CAR TEMPERATURE SENSOR
2 OUTSIDE TEMPERATURE SENSOR
3 LEFT HEAT EXCHANGER TEMP.SENSOR
4 RIGHT HEAT EXCHANGER TEMP.SENSOR
5 EVAPORATOR TEMPERATURE SENSOR
6 COOLANT TEMPERATURE SENSOR
7 REFRIGERANT PRESSURE
8 REFRIGERANT TEMPERATURE SENSOR
9 NOT ASSIGNED
10 BLOWER CONTROL VOLTAGE
11 EMISSION SENSOR
12 SUN SENSOR
20 AUXILIARY FAN CONTROL CURRENT
21 ENGINE SPEED
22 VEHICLE SPEED
23 CIRCUIT58d (% OF BATT.VOLTAGE)
24 BATTERY VOLTAGE
40 SOFTWARE STATUS
41 SOFTWARE STATUS
Opel, "weird lieben autos"....
Juu,flekti ei suostu käynnistymään vaikka kylmimmälle säätää,"pässinkiveksiä"koputtelin,en usko vian olevan niissä,missäköhän flektiä ohjaava anturi sijaitsee,siinä nyt ainakin tuntuis olevan vikaa?RH kirjoitti:Kylmäaine vähissä.
Mulla oli samaa oireilua. Pihinää ja heikkoa ja toispuoleista jäähdytystehoa. Se jäähdytysteho hiipui jostain syystä ensin toiselta puolin. Jos täytetty viime keväänä, siellä on jossain vuotoa. Mulla korkkaamisen aiheutti flekti, joka ei aina suostunut käynnistymään, jolloin järjestelmään tuli painetta, ja uloshan tuo jostain aina pyrkii.
Mb W210 E55 AMG-98
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Re: W210
Kyllä siinä kompuran päässä on magneettikytkin joka kytkeytyy päälle ja pois. Hihnapyörä kyllä pyörii koko ajan.jatopi kirjoitti:Kompukkahan pyörii aina kun kone käy,moniurahihnahan sitä pyörittää.
Uudemmissa autoissa on sitten muuttuvaiskunpituuksisia kompuroita, jotka pyörivät koko ajan.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Juu tuota sen paremmin tunne. Noin ne mulle viime kesänä sanoi korjaamolla. Vikalistan kyllä melko pitkälti luettelitkin tuossa, mitä kaikkea siihen meikäläisen autoon joutui uusimaan. Ei ihan tainnut riittääkään. Itte seisoskelin vieressä, kun tuota purettiin. Alun perin se vuoto oli paikallistettu lauhduttimen kennoon siihen flektin taakse ja osat oli valmiiksi viereen hilattu kasaamista varten. Sitten kun sitä aloitettiin purkamaan, niin asentaja siinä leppoisastieemeli 210 kirjoitti:no oire ja tulos voi olla noin.RH kirjoitti:Kylmäaine vähissä.
Mulla oli samaa oireilua. Pihinää ja heikkoa ja toispuoleista jäähdytystehoa. Se jäähdytysteho hiipui jostain syystä ensin toiselta puolin. Jos täytetty viime keväänä, siellä on jossain vuotoa. Mulla korkkaamisen aiheutti flekti, joka ei aina suostunut käynnistymään, jolloin järjestelmään tuli painetta, ja uloshan tuo jostain aina pyrkii.
mutta se paine ei aiheuta vuota, jos siinä on max paine 15bar tai enemmän jne...on se kaikki mitoitettu tuplalle....
ja siellä on mitä luultavimmin painetunnistin joka pistää pelin poikki ennen laitteiston puhkeamista.
itse kyllä etsisin myös vuotoa lauhduttimesta, kuivaimen paineanturista ja kompuraan tulevasta letkusta.....nämä kuulemma yleisimmät 210:n ongelmat....

No nyt kyllä pukkaa viileää ihan kivasti. Noilla toissa viikon helteilläkin oli ihan mukavat oltavat aina kun sai olla autossa.