Etsintäkuulutus aut.laatikon asiantuntijasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
salonristo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 18.10.2009 16:35

Etsintäkuulutus aut.laatikon asiantuntijasta

Viesti Kirjoittaja salonristo »

Etsin joku kuukausi sitten automaattilaatikon asiantuntijaa huonolla menestyksellä. vm. 11/2003 w211 on johonkin vietävä, mutta varallisuus ei riitä hakuammuntaan. Tässä maassa täytyy olla joku, joka osaa oireet kuultuaan kertoa mikä on todennäköisesti vialla, kuinka se selvitetään/korjataan, ja mitä se maksaa!

Antakaa ilmi asiansa osaava korjaaja tai korjaamo, jolla on jo kokemusta ko. laatikoista! Sijainnilla ei ole väliä.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
salonristo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 18.10.2009 16:35

Siekkinen

Viesti Kirjoittaja salonristo »

Ei toimi. Soittelin tammi-helmikuulla ja sain vastaukseksi ongelmaan jotain tuskallista selitystä, että 'joo, kyseessä on hankala sähköohjattu laatikko, ja että on tässä muitakin kiireitä'...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

No mikä siinä on vialla?
Onhan noista monenlaista juttua täällä foorumilla.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kerro ensin oireet niin arvaillaan sitten :roll: :wink:
Vaihtolaatikoita on joitain versioita hyllyssä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Siekkinen Kari ja Jarkko Maaningalta tekevät automaattilaatikko korjauksia.
Tuskin mikään korjaamo alkaa puhelimessa arvailemaan, mikähän siinä mahtaisi olla vikana. Soitat ja varaat ajan koeajoon, eiköhän se siitä selviä.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Suosittelen Maaningan pajaa, ammattitaitoista porukkaa ja takulla hyvä palvelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yksi vanhempi korjaaja Somerolla on korjanut noita kaikken laisia automaateja myös noita sähkö laatikoita kun on muilta hommilta ehtinyt kaikki on kuntoon tulleet, pitkkään vaan jo ollut lopettamaasa noita harraste hommia ja jäämässä täysin eläkkeelle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Toivalan Auto KY Sammontie 3 Toivala.

Nimimerkki toipoi tälläfoorumilla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Suosittelisin Siekkisiä Maanogalta. Itse olen käynyt siellä edellisen automaattimersun kanssa ja ne kyl osas kertoo heti puhelimessa missä on vika ja miten saa korjattua.
Jatkossakin vien siekkiselle jos on jotain huoltoo sun muuta.

Olen kuullut että Siekkiset opettaa myös muita automaattilaatikon korjauksiin (siis näitä firmoja) ihan ympäri suomea.

Ne osaa homman.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
juha79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 29.07.2006 09:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja juha79 »

Helsinki Automatic Centeristä jäi hyvä fiilis. Sielläkin kymmenien vuosien kokemus ja jaksoi puhelimessakin arvailla kaikki mahdolliset syyt, joskin ne menivät vain puoliksi oikein.

Sinänsä ymmärrän kyllä, ettei puhelimessa voi antaa mitään kovin spesifistä selitystä millekään vialle, koska syitä on paljon ja tekniikkaa liikaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Etsintäkuulutus aut.laatikon asiantuntijasta

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

salonristo kirjoitti:Etsin joku kuukausi sitten automaattilaatikon asiantuntijaa huonolla menestyksellä. vm. 11/2003 w211 on johonkin vietävä, mutta varallisuus ei riitä hakuammuntaan. Tässä maassa täytyy olla joku, joka osaa oireet kuultuaan kertoa mikä on todennäköisesti vialla, kuinka se selvitetään/korjataan, ja mitä se maksaa!

Antakaa ilmi asiansa osaava korjaaja tai korjaamo, jolla on jo kokemusta ko. laatikoista! Sijainnilla ei ole väliä.
Ois mukava tietää minkälaiset oireet laatikossa. Ei kuitenkaan näytä kovin isolta vialta jos olet jo tammikuussa kysellyt korjausta ja kuitenkin pystynyt autolla ajamaan. Jos sattuu olemaan vaikka glykolia laatikossa,ei se kyllä ajamalla parane.Kysy Akip:ltä kun tuntuu olevan laatikoita hyllyssä ja tietää niille hinnankin,ja jos glykoolivaurio niin syylärin vaihto lisäksi. ja varmaan Siekkinenkin sen saa kuntoon,mutta jos siitä pitää antaa tarkka hintaarvio eivät varmaan siihen pysty ennekuin laatikko on avattu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

RAM-auto Röyhkiö Antti Tmi,

kyseinen korjasi entisen A6:seni automaatin, erittäin asiallista toimintaa.
Toimii Suomusjärvellä.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se vika välttämättä ole edes laatikossa, vaikea sanoa mitään näillä lähtötiedoilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Heitetääs vielä US-motor Kiskossa (eli Salon kaupunkia nykyään).
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Suosittelisin niinkin tylsää ja varmaa pajaa, kuin Veho pitäjänmäki.

Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Siekkiselle ääni. Osaa laatikkohommat.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Division kirjoitti:Suosittelisin niinkin tylsää ja varmaa pajaa, kuin Veho pitäjänmäki.

Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
Eikai nuo ny edes tutki sitä, vaan vaihtavat samantien uuden lootan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aki P kirjoitti:Kerro ensin oireet niin arvaillaan sitten :roll: :wink:
Vaihtolaatikoita on joitain versioita hyllyssä.
Niin kyllä minustakin oireista olisi voinut jotain kertoa vaikka ei uskoisikaan että foorumilla kukaan osaa niihin mitään kommentoida.

Nyt tämä threadi tuntuu menneen muiden jäsenten keskinäiseen kisailuun hyvästä korjaamopaikasta eikä alkuperäistä kyselijää tunnu koko aihe kiinnostavan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tätähän nyt arvuuteltiin jo tuolla ja siell on oireet kuvattuna:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 129#533129

Turbiinilukko ei kytkeydy kylmänä kuten ei pidäkkään, taitaa olla ominaisuus eikä vika...tai sitten on lämpöanturissa tai kaasupolkimen asentoanturissa kosketushäiriötä. Ei parane lootaa korjaamalla.

Ai niin, oman kokemuksen mukaan myös öljyn vaahtoontuminen voi tehdä moisia temppuaja sähkölootassa. Se taas voisi johtua huonosta öljystä tai vähäisestä määrästä. Siinäkin on lämpötilariippuvuus.

Mutta ei näihin kannata tuhlata aikaa kun kysyjä ei edes vaivaudu vastaamaan onko ehdotettuja kohteita tarkistettu... :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

masaf1 kirjoitti:
Division kirjoitti:Suosittelisin niinkin tylsää ja varmaa pajaa, kuin Veho pitäjänmäki.

Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
Eikai nuo ny edes tutki sitä, vaan vaihtavat samantien uuden lootan.
Kyllä ne korjaavat, ainakin vielä takavuosina näin oli.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
kaide_n
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 28.02.2005 22:37

Viesti Kirjoittaja kaide_n »

Automaattiaskissa kun on vika niin yksi on ylitse muiden hinta/laatu asiassa! Soittakaa kaustisella olevalle pajalle... googleen vain automaattivaihteistokorjaus ja kaustinen!
Avatar
salonristo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 18.10.2009 16:35

Viesti Kirjoittaja salonristo »

Kiitos kommenteista. Kävin Seinäjoen Käyttöautolla glygolitestissä tänään ja ajattelin sulkea tuon aiheen pois ennen kuin jatkan ongelman purkua. Glygolia ei ollut öljyn seassa. Samalla vaihteisto opetettiin uudelleen, ja todettiin uusimman ohjelman olevan asennettuna.

Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.

Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.

Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.

Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

salonristo kirjoitti:Kiitos kommenteista. Kävin Seinäjoen Käyttöautolla glygolitestissä tänään ja ajattelin sulkea tuon aiheen pois ennen kuin jatkan ongelman purkua. Glygolia ei ollut öljyn seassa. Samalla vaihteisto opetettiin uudelleen, ja todettiin uusimman ohjelman olevan asennettuna.

Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.

Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.

Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.

Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!
meinaisit saada puhelimessa tiedon että mikä osa sinne pitää vaihtaa?? juu sitä varmaan saat odotella hetken ja soitella useempaankin mestaaan viellä :wink: :lol:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

salonristo kirjoitti:Kiitos kommenteista. Kävin Seinäjoen Käyttöautolla glygolitestissä tänään ja ajattelin sulkea tuon aiheen pois ennen kuin jatkan ongelman purkua. Glygolia ei ollut öljyn seassa. Samalla vaihteisto opetettiin uudelleen, ja todettiin uusimman ohjelman olevan asennettuna.

Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.

Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.

Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.

Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!
Jos kerran tommosta heijaamista ja kylmänä korostuu niin on pakko ryhtyä kokeiluun. Soittelulla ja kyselyllä se ei korjaannu, se on fakta.
Siihen löytyy lääke n. 200€:llä ja noin 90% varmuudella kuntoutuu.
Nimim. 5 semmosta uutta osaa jatkuvasti hyllyssä ja parikymmentä rikkinäistä osaa vaihdettu 3kk aikana. Kahteen tuli enempi remonttia glygolin ja toiseen huoltamattomuuden takia.

Jos seinäjoen kertakäyttöauton nurkilla liikut niin mee samantien Koskiselle ja laitata kuntoon, niin loppuu arpominen laatikolta ja mieheltä :idea:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

laineracing kirjoitti:meinaisit saada puhelimessa tiedon että mikä osa sinne pitää vaihtaa?? juu sitä varmaan saat odotella hetken ja soitella useempaankin mestaaan viellä :wink: :lol:
Eläs ny, sehän omistaa Mersun ja kyllähän Mersuvoorumilta pitää NYT HETI saada vika tietoon, ettei vaan tarttis maksaa kenellekään mitään varsinkaan mistään ongelman korjaavasta avusta :shock: Vehollahan vois olla semmonen palvelu, joka korjaa puhelinlinjan välityksellä sen auton kuntoon?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä veholla on huolto neuvonta ainakin raskaalla puolella.
Onkohan kukaan kysynyt ha-puolelta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin