Etsintäkuulutus aut.laatikon asiantuntijasta
- salonristo
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 18.10.2009 16:35
Etsintäkuulutus aut.laatikon asiantuntijasta
Etsin joku kuukausi sitten automaattilaatikon asiantuntijaa huonolla menestyksellä. vm. 11/2003 w211 on johonkin vietävä, mutta varallisuus ei riitä hakuammuntaan. Tässä maassa täytyy olla joku, joka osaa oireet kuultuaan kertoa mikä on todennäköisesti vialla, kuinka se selvitetään/korjataan, ja mitä se maksaa!
Antakaa ilmi asiansa osaava korjaaja tai korjaamo, jolla on jo kokemusta ko. laatikoista! Sijainnilla ei ole väliä.
Antakaa ilmi asiansa osaava korjaaja tai korjaamo, jolla on jo kokemusta ko. laatikoista! Sijainnilla ei ole väliä.
- salonristo
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 18.10.2009 16:35
Siekkinen
Ei toimi. Soittelin tammi-helmikuulla ja sain vastaukseksi ongelmaan jotain tuskallista selitystä, että 'joo, kyseessä on hankala sähköohjattu laatikko, ja että on tässä muitakin kiireitä'...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Yksi vanhempi korjaaja Somerolla on korjanut noita kaikken laisia automaateja myös noita sähkö laatikoita kun on muilta hommilta ehtinyt kaikki on kuntoon tulleet, pitkkään vaan jo ollut lopettamaasa noita harraste hommia ja jäämässä täysin eläkkeelle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Suosittelisin Siekkisiä Maanogalta. Itse olen käynyt siellä edellisen automaattimersun kanssa ja ne kyl osas kertoo heti puhelimessa missä on vika ja miten saa korjattua.
Jatkossakin vien siekkiselle jos on jotain huoltoo sun muuta.
Olen kuullut että Siekkiset opettaa myös muita automaattilaatikon korjauksiin (siis näitä firmoja) ihan ympäri suomea.
Ne osaa homman.
Jatkossakin vien siekkiselle jos on jotain huoltoo sun muuta.
Olen kuullut että Siekkiset opettaa myös muita automaattilaatikon korjauksiin (siis näitä firmoja) ihan ympäri suomea.
Ne osaa homman.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Helsinki Automatic Centeristä jäi hyvä fiilis. Sielläkin kymmenien vuosien kokemus ja jaksoi puhelimessakin arvailla kaikki mahdolliset syyt, joskin ne menivät vain puoliksi oikein.
Sinänsä ymmärrän kyllä, ettei puhelimessa voi antaa mitään kovin spesifistä selitystä millekään vialle, koska syitä on paljon ja tekniikkaa liikaa.
Sinänsä ymmärrän kyllä, ettei puhelimessa voi antaa mitään kovin spesifistä selitystä millekään vialle, koska syitä on paljon ja tekniikkaa liikaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Etsintäkuulutus aut.laatikon asiantuntijasta
Ois mukava tietää minkälaiset oireet laatikossa. Ei kuitenkaan näytä kovin isolta vialta jos olet jo tammikuussa kysellyt korjausta ja kuitenkin pystynyt autolla ajamaan. Jos sattuu olemaan vaikka glykolia laatikossa,ei se kyllä ajamalla parane.Kysy Akip:ltä kun tuntuu olevan laatikoita hyllyssä ja tietää niille hinnankin,ja jos glykoolivaurio niin syylärin vaihto lisäksi. ja varmaan Siekkinenkin sen saa kuntoon,mutta jos siitä pitää antaa tarkka hintaarvio eivät varmaan siihen pysty ennekuin laatikko on avattu.salonristo kirjoitti:Etsin joku kuukausi sitten automaattilaatikon asiantuntijaa huonolla menestyksellä. vm. 11/2003 w211 on johonkin vietävä, mutta varallisuus ei riitä hakuammuntaan. Tässä maassa täytyy olla joku, joka osaa oireet kuultuaan kertoa mikä on todennäköisesti vialla, kuinka se selvitetään/korjataan, ja mitä se maksaa!
Antakaa ilmi asiansa osaava korjaaja tai korjaamo, jolla on jo kokemusta ko. laatikoista! Sijainnilla ei ole väliä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ei se vika välttämättä ole edes laatikossa, vaikea sanoa mitään näillä lähtötiedoilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Suosittelisin niinkin tylsää ja varmaa pajaa, kuin Veho pitäjänmäki.
Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Eikai nuo ny edes tutki sitä, vaan vaihtavat samantien uuden lootan.Division kirjoitti:Suosittelisin niinkin tylsää ja varmaa pajaa, kuin Veho pitäjänmäki.
Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
Niin kyllä minustakin oireista olisi voinut jotain kertoa vaikka ei uskoisikaan että foorumilla kukaan osaa niihin mitään kommentoida.Aki P kirjoitti:Kerro ensin oireet niin arvaillaan sitten![]()
![]()
Vaihtolaatikoita on joitain versioita hyllyssä.
Nyt tämä threadi tuntuu menneen muiden jäsenten keskinäiseen kisailuun hyvästä korjaamopaikasta eikä alkuperäistä kyselijää tunnu koko aihe kiinnostavan.
Tätähän nyt arvuuteltiin jo tuolla ja siell on oireet kuvattuna:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 129#533129
Turbiinilukko ei kytkeydy kylmänä kuten ei pidäkkään, taitaa olla ominaisuus eikä vika...tai sitten on lämpöanturissa tai kaasupolkimen asentoanturissa kosketushäiriötä. Ei parane lootaa korjaamalla.
Ai niin, oman kokemuksen mukaan myös öljyn vaahtoontuminen voi tehdä moisia temppuaja sähkölootassa. Se taas voisi johtua huonosta öljystä tai vähäisestä määrästä. Siinäkin on lämpötilariippuvuus.
Mutta ei näihin kannata tuhlata aikaa kun kysyjä ei edes vaivaudu vastaamaan onko ehdotettuja kohteita tarkistettu...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 129#533129
Turbiinilukko ei kytkeydy kylmänä kuten ei pidäkkään, taitaa olla ominaisuus eikä vika...tai sitten on lämpöanturissa tai kaasupolkimen asentoanturissa kosketushäiriötä. Ei parane lootaa korjaamalla.
Ai niin, oman kokemuksen mukaan myös öljyn vaahtoontuminen voi tehdä moisia temppuaja sähkölootassa. Se taas voisi johtua huonosta öljystä tai vähäisestä määrästä. Siinäkin on lämpötilariippuvuus.
Mutta ei näihin kannata tuhlata aikaa kun kysyjä ei edes vaivaudu vastaamaan onko ehdotettuja kohteita tarkistettu...

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä ne korjaavat, ainakin vielä takavuosina näin oli.masaf1 kirjoitti:Eikai nuo ny edes tutki sitä, vaan vaihtavat samantien uuden lootan.Division kirjoitti:Suosittelisin niinkin tylsää ja varmaa pajaa, kuin Veho pitäjänmäki.
Ei varmasti kaikkein halvin, mutta ko. kohteesta löytyy W211 laatikkoon ihan oikeaa asiantuntemusta ja työlle saa takuun.
Korjaavat W211 taksimersujen laatikoita liukuhihnatyönä tuossa Vehon pisteessä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- salonristo
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 18.10.2009 16:35
Kiitos kommenteista. Kävin Seinäjoen Käyttöautolla glygolitestissä tänään ja ajattelin sulkea tuon aiheen pois ennen kuin jatkan ongelman purkua. Glygolia ei ollut öljyn seassa. Samalla vaihteisto opetettiin uudelleen, ja todettiin uusimman ohjelman olevan asennettuna.
Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.
Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.
Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.
Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!
Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.
Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.
Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.
Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
meinaisit saada puhelimessa tiedon että mikä osa sinne pitää vaihtaa?? juu sitä varmaan saat odotella hetken ja soitella useempaankin mestaaan vielläsalonristo kirjoitti:Kiitos kommenteista. Kävin Seinäjoen Käyttöautolla glygolitestissä tänään ja ajattelin sulkea tuon aiheen pois ennen kuin jatkan ongelman purkua. Glygolia ei ollut öljyn seassa. Samalla vaihteisto opetettiin uudelleen, ja todettiin uusimman ohjelman olevan asennettuna.
Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.
Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.
Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.
Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!


Jos kerran tommosta heijaamista ja kylmänä korostuu niin on pakko ryhtyä kokeiluun. Soittelulla ja kyselyllä se ei korjaannu, se on fakta.salonristo kirjoitti:Kiitos kommenteista. Kävin Seinäjoen Käyttöautolla glygolitestissä tänään ja ajattelin sulkea tuon aiheen pois ennen kuin jatkan ongelman purkua. Glygolia ei ollut öljyn seassa. Samalla vaihteisto opetettiin uudelleen, ja todettiin uusimman ohjelman olevan asennettuna.
Yhtä kaikki ongelma jäi selvittämättä, ja oire jatkuu. Joku toikin nuo oireet tuossa edellä vanhasta kirjoituksestani, mutta tässä tiivistelmä. Kiihdyttäessä (paikaltaan ja pienissä nopeuksissa risteyksistä) nykäisee voimakkaasti kun on päästy liikkeelle tai hieman kiihdytetty. Kylmänä tuo korostuu. Ja sitten vain kylmänä; kierrokset harhailevat ajettaessa osakaasulla n. 60 km/h.
Nämähän ovat tuttua tarinaa näillä foorumeilla! Siksi olisikin luultavaa, että joku on jossain päässyt sinuiksi auton kanssa ja tietäisi mikä on vialla.
Puhelimessa mainitsemanne korjaajat luettelevat mahdollisia vikoja eurosta useampaan tuhanteen, ja että tuo auto niin katsotaan... Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan odotan silti, että löytyy taho joka osaisi paikantaa vian aiheuttajan, ennen kuin ruvetaan osia vaihtelemaan.
Kiitos vinkeistänne korjaamoiden suhteen. Jatkan etsintää!
Siihen löytyy lääke n. 200€:llä ja noin 90% varmuudella kuntoutuu.
Nimim. 5 semmosta uutta osaa jatkuvasti hyllyssä ja parikymmentä rikkinäistä osaa vaihdettu 3kk aikana. Kahteen tuli enempi remonttia glygolin ja toiseen huoltamattomuuden takia.
Jos seinäjoen kertakäyttöauton nurkilla liikut niin mee samantien Koskiselle ja laitata kuntoon, niin loppuu arpominen laatikolta ja mieheltä

Joku mersupurkaamo??
Eläs ny, sehän omistaa Mersun ja kyllähän Mersuvoorumilta pitää NYT HETI saada vika tietoon, ettei vaan tarttis maksaa kenellekään mitään varsinkaan mistään ongelman korjaavasta avustalaineracing kirjoitti:meinaisit saada puhelimessa tiedon että mikä osa sinne pitää vaihtaa?? juu sitä varmaan saat odotella hetken ja soitella useempaankin mestaaan viellä![]()
