Mitä rasvaa oven tiivisteisiin??
Mitä rasvaa oven tiivisteisiin??
Hiukan on ruostetta noitten oventiivisteitten alla. Ajattelin nyt kesällä siivota ne pois, ja jotain rasvaa tekisi mieli laittaa väliin uudelleen kasatessa. Mieleen tuli jarrukumien asennusrasva, välttäisköhän sellainen?
ps. Ei taida enää mennä ruosteet takuuseen kun autolla ikää se 10v.?
pps. Kuinka hankalat noi ovitiivisteet on asennella takaisin??
ps. Ei taida enää mennä ruosteet takuuseen kun autolla ikää se 10v.?
pps. Kuinka hankalat noi ovitiivisteet on asennella takaisin??
W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
Re: Mitä rasvaa oven tiivisteisiin??
4tuoppi kirjoitti:Hiukan on ruostetta noitten oventiivisteitten alla. Ajattelin nyt kesällä siivota ne pois, ja jotain rasvaa tekisi mieli laittaa väliin uudelleen kasatessa. Mieleen tuli jarrukumien asennusrasva, välttäisköhän sellainen?
ps. Ei taida enää mennä ruosteet takuuseen kun autolla ikää se 10v.?
pps. Kuinka hankalat noi ovitiivisteet on asennella takaisin??



MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Mitä rasvaa oven tiivisteisiin??
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muistaakseni se silikoni vasta ruosteen ystävä onkin.tempera kirjoitti:4tuoppi kirjoitti:Hiukan on ruostetta noitten oventiivisteitten alla. Ajattelin nyt kesällä siivota ne pois, ja jotain rasvaa tekisi mieli laittaa väliin uudelleen kasatessa. Mieleen tuli jarrukumien asennusrasva, välttäisköhän sellainen?
ps. Ei taida enää mennä ruosteet takuuseen kun autolla ikää se 10v.?
pps. Kuinka hankalat noi ovitiivisteet on asennella takaisin??![]()
Ruiskuta silikonisprayta ja tiivisteen päälläkin on mahtavaa. Pitää tiivisteen nuorena ja pohjalla estää kosteuden pääsyn sinne.

kotelosuoja-ainetta
Eikait sinne mitään rasvaa kannata laittaa, kerää vaan hiekkaa ja paskaa sinne enempi ja sitten se vasta ruostuuki. Poistat ruosteet ja laitat uudet tiivisteet.
Vajaa tunti meni irrottaa Väykyn etuovista tiivisteet ja laittaa paketista uudet etuovien tiivisteet tilalle. Eiköhän ne osaavalla korjaamolla saa puoleen tuntiin jos menee sitäkään.
Vajaa tunti meni irrottaa Väykyn etuovista tiivisteet ja laittaa paketista uudet etuovien tiivisteet tilalle. Eiköhän ne osaavalla korjaamolla saa puoleen tuntiin jos menee sitäkään.
Mulla on siellä ikkunakarmin tiivisteiden alla jotain kotelosuoja-ainetta. Ei ole ruostetta, ei tosin hiekkaa, eikä muutakaan paskaa.
Ite en oo laittanut ollut jo vuosia tuo hoito. Ymmärtääkseni tullut (mitä merkkiasentajan kanssa joskus tuosta juttelin ja ihmettelin) jonkunlaisena yleishuolto-ohjeena siinä vaiheessa kun noita ruostevaurioita noihin on alkanut ilmaantumaan tjsp.
Ite en oo laittanut ollut jo vuosia tuo hoito. Ymmärtääkseni tullut (mitä merkkiasentajan kanssa joskus tuosta juttelin ja ihmettelin) jonkunlaisena yleishuolto-ohjeena siinä vaiheessa kun noita ruostevaurioita noihin on alkanut ilmaantumaan tjsp.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Timo L. kirjoitti:Ei missään nimessä silikonia maalipinnalle. Eikös silikoni ole sellainen "maalarin ystävä"...
on se...
itse laittaisin kumimattoihin (varsinkin kuskin) ja polkimiin, ehkä jopa rattiin jos ei nahkaa....ja sitä kiiltävää ehdottomasti...

nimim:18v aloitteleva autoilija

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mitä rasvaa oven tiivisteisiin??
Itellä ovien yläreunojen tiivisteitten alla on aikoinaan Vehon laittama suht. "jämäkkää" rasva. Koteloaineen oloista, mutta paksumpaa. Ei ruostetta missään.4tuoppi kirjoitti:Hiukan on ruostetta noitten oventiivisteitten alla. Ajattelin nyt kesällä siivota ne pois, ja jotain rasvaa tekisi mieli laittaa väliin uudelleen kasatessa. Mieleen tuli jarrukumien asennusrasva, välttäisköhän sellainen?
ps. Ei taida enää mennä ruosteet takuuseen kun autolla ikää se 10v.?
pps. Kuinka hankalat noi ovitiivisteet on asennella takaisin??
Sitten alareunassa tiiviste menee sellaisessa kourussa. Ne on joka ovessa ollu enempi/vähempi ruosteessa. Rassattu on ja laitettu ruostesyöjä, sekä suoja-aine. Juttua tuossa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=79031
Pitäs kohtapuoliin katella, miten on talvehtinu...
Biltemasta löysin tällaista pyöränlaakerirasvaa. On sopivan jämäkkää, tuosta voisi olla vaikka tiivisteitten alle.
Ite laitoin takalasin alareunan "huuli" -tiivisteen alla olevaan yhteen "klipsuun", kun oli hieman alkavan ruosteen oloinen.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=81
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Mitä rasvaa oven tiivisteisiin??
Totta toinen puoli. Nämä muut puhuvat silikoniöljystä ja sinä tarkoitat silikonia tuubissa. Siinä "kiinteässä" silikonissa on ollut etikkahappoa, joka ei tykkää mustasta raudasta (=ruostuttaa).RH kirjoitti: Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muistaakseni se silikoni vasta ruosteen ystävä onkin.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
4tuoppi kirjoitti:Heh, tulipahan vastauksia laidasta laitaan. Jokatapauksessa olin aikeissa tehdä homman tuohon Jukka-Tren tyyliin.
Kysymys kuuluukin miten kumi sietää kotelosuoja-ainetta tai muuta sellaista niin sanottua "normi" rasvaa??...
Tuossa tarkkana. Tiivistekumit ei siedä mitä vaan aineita.
Tuo, mitä ite laitoin: nimenomaan liikkeestä kysyin ja oli varma, että kunnon kuivumisen (24h) jälkeen ei ole kumeille haitta. Eikä ole ollut. Eli laita tota, mitä minäkin, niin ei ainakaan tule ongelmaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -