C 280 harrastekilpuri...
C 280 harrastekilpuri...
Tuli hankittua saksanmaalta projekti harrastamiseen, kun on parikymmentä vuotta ajettu kilpaa, niin nyt siirrytään harrastamaan.
Tarkoitus ajella vähän useemmassa lajissa ja ainakin rallissa 0-autona.
Kampe oli pikkaisen kolaroitu, mutta nyt alkaa oleen kuosissa.
Kuvia projektista http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ec96+s ... jekti.html
Tarkoitus ajella vähän useemmassa lajissa ja ainakin rallissa 0-autona.
Kampe oli pikkaisen kolaroitu, mutta nyt alkaa oleen kuosissa.
Kuvia projektista http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ec96+s ... jekti.html
------------------------------------------
No vielä ei oo päässy kokeilemaan, mutta lumet sulaa vauhdilla.
Jostain olen jäänyt siihen käsitykseen että sportissa on jonkun verran nopeempi ohjaus, mutta jää nähtäväksi ehtiikö tehostin mukaan vauhdissa.
Eikä tuo nyt kovin kallis ole, aihioita löytyy alle kahden tonnin pilvin pimein. Toki rakentamiseen voi upottaa vaikka kuinka paljon rahaa.
Jostain olen jäänyt siihen käsitykseen että sportissa on jonkun verran nopeempi ohjaus, mutta jää nähtäväksi ehtiikö tehostin mukaan vauhdissa.
Eikä tuo nyt kovin kallis ole, aihioita löytyy alle kahden tonnin pilvin pimein. Toki rakentamiseen voi upottaa vaikka kuinka paljon rahaa.
------------------------------------------
joo se aihio siinä ei kauheita maksais. on muuten melkolailla saman näkonen mitä mulla kakkos auto ja pahasti samallainen kolarivaurio mitä omassa ostettaessa, ainua että mulla uupuu kaks pyttyä.
jääkö tuohon väriin vai tuleeko joku kisa väritys? tuo 199 on kyllä hyvä väri tuohon. mites tekniikka ja voiman siirto ootko niille mainannu tehä mitä, entä alusta?
jääkö tuohon väriin vai tuleeko joku kisa väritys? tuo 199 on kyllä hyvä väri tuohon. mites tekniikka ja voiman siirto ootko niille mainannu tehä mitä, entä alusta?
Värinä ajattelin pitää mustan, on se vaan komia väri.
Maalaamisesta tulee vaan kustannuksia lisää ja työtä.
Alusta saa olla tän kesän vakio, mutta perään tulee kemppilukko.
Moottorille ei vielä tehdä mitään muuta kuin ilmanputsari ja pakoputki, ens talvena sitten jatketaan. Sen verran selvitin että säätämällä saa ehkä pari- kolmekymmentä heppaa lisää, katotaan nyt sitten...
Maalaamisesta tulee vaan kustannuksia lisää ja työtä.
Alusta saa olla tän kesän vakio, mutta perään tulee kemppilukko.
Moottorille ei vielä tehdä mitään muuta kuin ilmanputsari ja pakoputki, ens talvena sitten jatketaan. Sen verran selvitin että säätämällä saa ehkä pari- kolmekymmentä heppaa lisää, katotaan nyt sitten...
------------------------------------------
Noni oikkee meininki. Itsellä kävi myös mielessä 202 osto isolla moottorilla mutta joutu tyytymään 201:seen. Niissä toki etuna että kaikkea on tarjolla paljon ja edullisesti. Ja tollanen ois pitänyt olla 36amg 

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kiva projekti, oikein kiva. Oliko sulla tarkoitus hommata juurikin tuo 280:sellä tekniikalla, vai tuliko ihan sattumalta. Ajattelin vain, että 230 kompurassahan on samat, jopa paremmat arvot ja 70 kiloa vähemmän painoa. Sanoit meneväsi nolla autoksi, mutta kai jokin muukin kisa on mielessä. Itselläkin monasti tullut mieleen, että vastaavaksi leluksi pitäisi saada joku tehokas, samalla edukas takaveto, mutta kun mersun tehokkaat (lue AMG) ovat automaatteja, on ne totaallisesti silloin pois kuvioista ja kun se taas olisi aivan täysin harraste vehje, ei siihen viitsisi aivan kauheita summia sijoittaa. Eli silloin on mulla katse kääntynyt W202 ja 230 kompuraan. Mitkään noista aihioista ei ole enään Saksassa kovinkaan arvokkaita, joten...
No mulla se auto tulisi kumminkin ihan radalle ja talvella toivottavasti jäälle, jos tuommoisia talvia, kuin viime talvi oli, olisi jatkossakin.
No mulla se auto tulisi kumminkin ihan radalle ja talvella toivottavasti jäälle, jos tuommoisia talvia, kuin viime talvi oli, olisi jatkossakin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
No joo, sattumalta oikeastaan tuo tuli, kun löytyi sopiva aihio hiukan etupäästä kolhittuna. Ensin löysin tollaisen Hagmannin viripajan tekemän joka oli 3,7 mootorilla ja 280hp, mutta se meni sivu suun.
Ajetaan sillä muutakin kisaa, mutta ralliin ei käy kun nollaksi, kun ei oo luokitusta tolla mallilla. Tänään ajetaan kelloa vastaan ja nähdään miten tolla ehtii seuran muita kuskeja vastaan, mutta viimevuotisiin saavutuksiin foortilla ei kyllä tällä yllä millään.
http://www.raumanua.fi/jassarisaannot10.html
http://www.raumanua.fi/piston.html
Ajetaan sillä muutakin kisaa, mutta ralliin ei käy kun nollaksi, kun ei oo luokitusta tolla mallilla. Tänään ajetaan kelloa vastaan ja nähdään miten tolla ehtii seuran muita kuskeja vastaan, mutta viimevuotisiin saavutuksiin foortilla ei kyllä tällä yllä millään.
http://www.raumanua.fi/jassarisaannot10.html
http://www.raumanua.fi/piston.html
------------------------------------------
teillä on tuo rengas sääntö aika tiukka, karsiiko osallistujia
(vaatimuksena siis "Mustat ja pyöreät.") selkäheittoa ei siis sallita millin sadasosaakaan 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo, rengassäännöt on FIA:n säännöistä kopioitu.
Heittoa tuli kun saksankitkoilla oli ajettu 10 km, niin kulutuspinnasta on poistunut puolet, eli arvioitu käyttöikä on noin 20 km.
Piti siinä maaliin tulon jälkeen vetää Alamäet, tais siinä lähtee pari milliä
Heittoa tuli kun saksankitkoilla oli ajettu 10 km, niin kulutuspinnasta on poistunut puolet, eli arvioitu käyttöikä on noin 20 km.
Piti siinä maaliin tulon jälkeen vetää Alamäet, tais siinä lähtee pari milliä

------------------------------------------
Eric lukkariston kuvaama video Koivuniemen radalta...
http://ponu.kuvat.fi/kuvat/Videot/PistonCup.mp4
http://ponu.kuvat.fi/kuvat/Videot/PistonCup.mp4
------------------------------------------
normaalisti jätän katsomatta kaiki autoihin liittyvät videot, joihin on ympätty musiikkia mukaan, mutta nyt oli niin taiteellista ja hyvälaatuista kuvaa, että piti oikein ihastella, kuinka jotku vain osaa... oliko oikein ammattilais kameralla kuvattu, vai pelkkä HD video?, eikä tuo musiikkikaan ollut mitään "amis poppia"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mä näin kuvaajan kädessä tavallisen digikameran, sillä se kai on kuvattu.
Mä en itsekään oo koskaan tykännyt noista musiikkivideoista, mutta tää oli poikkeus josta tykkäsin, ehkä siksi että ite esiinnyin siinä.
Ainakin oikea fiilis välittyi hienosti. Ajamisen ohella olin tapahtumassa kuuluttajana, välillä vaan kävin radalla hankkimassa hien pintaan...
Mä en itsekään oo koskaan tykännyt noista musiikkivideoista, mutta tää oli poikkeus josta tykkäsin, ehkä siksi että ite esiinnyin siinä.
Ainakin oikea fiilis välittyi hienosti. Ajamisen ohella olin tapahtumassa kuuluttajana, välillä vaan kävin radalla hankkimassa hien pintaan...
on kyllä kamerat kehittyneet rajusti muutamassa vuodessa, jos kerran jollakin "digijärkkärillä", jossa on hd video kuvaus ominaisuudet saa tuollaista jälkeäSape kirjoitti:Mä näin kuvaajan kädessä tavallisen digikameran, sillä se kai on kuvattu.

tuo kuvanlaatu antoi niin paljon anteeksi, että piti oikein ihastella... tosin näihon hidastusuviin ei oikein edes saa järkevästi sitä moottorin ääntä mukaan, kun sekin tulee hidastettuna... voi alkaa kuutoskoneinen mersukin kuulostamaan ruohonleikkurilta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
niin, sitä samaa asiaa tarkoitin, vaikka puhuin vain "kuvanlaadusta", tarkkuuttahan löytyy jo monesta "pokkaristakin" hd videolle, mutta hidastuksissa näkyy, että max. 25 fps on ollut kuvausnopeus... vai mikä se hieno termi sille asialle onnj^ kirjoitti:Ei tuo kuvanlaatu niin erikoinen ole, lähinnä ihmetyttää että saako nykykameroilla (ei videokamera) kuvattua tommosella frameratella

edit: aika moni digijärkkäri pystyy näköjään jo 60 fps, jos kuvataan vain 720P tarkuudella, 1080p tarkuudella taidetaan jäädä siihen 25 fps... muistikortilta tuo voi myös jo kysyä "tehoa", ettei tule pullonkaulaa siihen kohtaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C 280 harrastekilpuri...
No niin, pitkästä aikaa kirjoittelen...
Viime kesä kurvailtiin vain jäsentenvälisissä, ja kerran Alastaron radalla testaamassa alustaa.
Nyt on taas kaivettu mersu esiin, ja kävin ulkoiluttamassa Koivuniemen radalla.
Äijä oli vielä talviunessa, mutta sijoitus oli silti kolmas. Kelloa vastaan siis ajetaan kaksi kierrosta kerralla.
Incar video: " onclick="window.open(this.href);return false;
Viime kesä kurvailtiin vain jäsentenvälisissä, ja kerran Alastaron radalla testaamassa alustaa.
Nyt on taas kaivettu mersu esiin, ja kävin ulkoiluttamassa Koivuniemen radalla.
Äijä oli vielä talviunessa, mutta sijoitus oli silti kolmas. Kelloa vastaan siis ajetaan kaksi kierrosta kerralla.
Incar video: " onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------
Re: C 280 harrastekilpuri...
ei pysty katsomaan videota, kun ei ole facebook tunnuksia... saisko videon jonnekin sellaiseen paikkaan, josta sen sais katsottua myös sellaiset, jotka ei vittumaisuuttaankaan koske tuohon fucking facebookkiin pitkällä tikullakaan...Sape kirjoitti: Incar video: " onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C 280 harrastekilpuri...
Aivan, yritän saada sen muualle.
------------------------------------------
Re: C 280 harrastekilpuri...
hyvä, näitä sun videoita on nimittäin ollut mukava katsella, kun eivät ole mitään "pikselimössöjä" olleetSape kirjoitti:Aivan, yritän saada sen muualle.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C 280 harrastekilpuri...
Tässä linkki videoon http://www.youtube.com/watch?v=3l4DaYI2 ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvan laatu ei oo ihmeellinen, enkä edes tiedä millä kameralla on kuvattu.
Istu kyytiin...
Kuvan laatu ei oo ihmeellinen, enkä edes tiedä millä kameralla on kuvattu.
Istu kyytiin...
------------------------------------------
Re: C 280 harrastekilpuri...
Projekti on myynnissä. sopivasti...
0500 591981
0500 591981
------------------------------------------
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: C 280 harrastekilpuri...
hyvät oli videopätkät !!! 10p. 

Re: C 280 harrastekilpuri...
No nyt se tuli myytyä tämäkin laite, meni rokkiralliin.
Eka kerta muuten 25 vuoteen kun ei ole minkäänlaista kilpa-autoa pihassa.
Eka kerta muuten 25 vuoteen kun ei ole minkäänlaista kilpa-autoa pihassa.

------------------------------------------