C 280 harrastekilpuri...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja Sape »

Tuli hankittua saksanmaalta projekti harrastamiseen, kun on parikymmentä vuotta ajettu kilpaa, niin nyt siirrytään harrastamaan.
Tarkoitus ajella vähän useemmassa lajissa ja ainakin rallissa 0-autona.
Kampe oli pikkaisen kolaroitu, mutta nyt alkaa oleen kuosissa.
Kuvia projektista http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ec96+s ... jekti.html
------------------------------------------
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mahtava kampe. jotaki tämmöstä itekki suunnitellu kuhan joskus vaan ois rahaa toteuttaa. mitenhän tuonne istuis hammastanko ohjaus väykystä.
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

No vielä ei oo päässy kokeilemaan, mutta lumet sulaa vauhdilla.
Jostain olen jäänyt siihen käsitykseen että sportissa on jonkun verran nopeempi ohjaus, mutta jää nähtäväksi ehtiikö tehostin mukaan vauhdissa.
Eikä tuo nyt kovin kallis ole, aihioita löytyy alle kahden tonnin pilvin pimein. Toki rakentamiseen voi upottaa vaikka kuinka paljon rahaa.
------------------------------------------
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

joo se aihio siinä ei kauheita maksais. on muuten melkolailla saman näkonen mitä mulla kakkos auto ja pahasti samallainen kolarivaurio mitä omassa ostettaessa, ainua että mulla uupuu kaks pyttyä.

jääkö tuohon väriin vai tuleeko joku kisa väritys? tuo 199 on kyllä hyvä väri tuohon. mites tekniikka ja voiman siirto ootko niille mainannu tehä mitä, entä alusta?
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Värinä ajattelin pitää mustan, on se vaan komia väri.
Maalaamisesta tulee vaan kustannuksia lisää ja työtä.
Alusta saa olla tän kesän vakio, mutta perään tulee kemppilukko.
Moottorille ei vielä tehdä mitään muuta kuin ilmanputsari ja pakoputki, ens talvena sitten jatketaan. Sen verran selvitin että säätämällä saa ehkä pari- kolmekymmentä heppaa lisää, katotaan nyt sitten...
------------------------------------------
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Nyt on ensi testi ajettu! Yllätyinpä positiivisesti, oli johdonmukainen ajaa ja kulkuakin oli, nooh, ainakin mukavasti. Keskiviikkona ajetaan jäsentenväliset ja nähdään riittääkö edes kympin sakkiin.
------------------------------------------
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Noni oikkee meininki. Itsellä kävi myös mielessä 202 osto isolla moottorilla mutta joutu tyytymään 201:seen. Niissä toki etuna että kaikkea on tarjolla paljon ja edullisesti. Ja tollanen ois pitänyt olla 36amg :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kiva projekti, oikein kiva. Oliko sulla tarkoitus hommata juurikin tuo 280:sellä tekniikalla, vai tuliko ihan sattumalta. Ajattelin vain, että 230 kompurassahan on samat, jopa paremmat arvot ja 70 kiloa vähemmän painoa. Sanoit meneväsi nolla autoksi, mutta kai jokin muukin kisa on mielessä. Itselläkin monasti tullut mieleen, että vastaavaksi leluksi pitäisi saada joku tehokas, samalla edukas takaveto, mutta kun mersun tehokkaat (lue AMG) ovat automaatteja, on ne totaallisesti silloin pois kuvioista ja kun se taas olisi aivan täysin harraste vehje, ei siihen viitsisi aivan kauheita summia sijoittaa. Eli silloin on mulla katse kääntynyt W202 ja 230 kompuraan. Mitkään noista aihioista ei ole enään Saksassa kovinkaan arvokkaita, joten...

No mulla se auto tulisi kumminkin ihan radalle ja talvella toivottavasti jäälle, jos tuommoisia talvia, kuin viime talvi oli, olisi jatkossakin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

No joo, sattumalta oikeastaan tuo tuli, kun löytyi sopiva aihio hiukan etupäästä kolhittuna. Ensin löysin tollaisen Hagmannin viripajan tekemän joka oli 3,7 mootorilla ja 280hp, mutta se meni sivu suun.
Ajetaan sillä muutakin kisaa, mutta ralliin ei käy kun nollaksi, kun ei oo luokitusta tolla mallilla. Tänään ajetaan kelloa vastaan ja nähdään miten tolla ehtii seuran muita kuskeja vastaan, mutta viimevuotisiin saavutuksiin foortilla ei kyllä tällä yllä millään.
http://www.raumanua.fi/jassarisaannot10.html
http://www.raumanua.fi/piston.html
------------------------------------------
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Samuel »

No, miten kulki?
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Yllättävän hyvin kulki! Sijoitus taisi olla viides tai kuudes.
ABS vaan haittaa jarrutuksissa pirusti, kun ei anna tarpeeksi tehoja, joten happea sai haukkoa muutamaan kertaan kun ei meinannut topata ajoissa.
Laitan linkin tuloksiin ja kuviin kunhan ne tulee nettiin.
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

teillä on tuo rengas sääntö aika tiukka, karsiiko osallistujia :roll: (vaatimuksena siis "Mustat ja pyöreät.") selkäheittoa ei siis sallita millin sadasosaakaan :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Joo, rengassäännöt on FIA:n säännöistä kopioitu.
Heittoa tuli kun saksankitkoilla oli ajettu 10 km, niin kulutuspinnasta on poistunut puolet, eli arvioitu käyttöikä on noin 20 km.
Piti siinä maaliin tulon jälkeen vetää Alamäet, tais siinä lähtee pari milliä :)
------------------------------------------
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Eric lukkariston kuvaama video Koivuniemen radalta...
http://ponu.kuvat.fi/kuvat/Videot/PistonCup.mp4
------------------------------------------
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

normaalisti jätän katsomatta kaiki autoihin liittyvät videot, joihin on ympätty musiikkia mukaan, mutta nyt oli niin taiteellista ja hyvälaatuista kuvaa, että piti oikein ihastella, kuinka jotku vain osaa... oliko oikein ammattilais kameralla kuvattu, vai pelkkä HD video?, eikä tuo musiikkikaan ollut mitään "amis poppia"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

...siltikin, jos ei ole niitä ajoneuvojen aitoja ääniä, ei saa myöskään kunnon fiilistä :?
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Mä näin kuvaajan kädessä tavallisen digikameran, sillä se kai on kuvattu.
Mä en itsekään oo koskaan tykännyt noista musiikkivideoista, mutta tää oli poikkeus josta tykkäsin, ehkä siksi että ite esiinnyin siinä.
Ainakin oikea fiilis välittyi hienosti. Ajamisen ohella olin tapahtumassa kuuluttajana, välillä vaan kävin radalla hankkimassa hien pintaan...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sape kirjoitti:Mä näin kuvaajan kädessä tavallisen digikameran, sillä se kai on kuvattu.
on kyllä kamerat kehittyneet rajusti muutamassa vuodessa, jos kerran jollakin "digijärkkärillä", jossa on hd video kuvaus ominaisuudet saa tuollaista jälkeä :roll: tuskin tuota sentään ihan pokkarilla on kuvattu, vaikka ei sekään mahdottomuus ole, tosin kameran hinta on silloin varmaan jo jotain muuta kuin 69 €...

tuo kuvanlaatu antoi niin paljon anteeksi, että piti oikein ihastella... tosin näihon hidastusuviin ei oikein edes saa järkevästi sitä moottorin ääntä mukaan, kun sekin tulee hidastettuna... voi alkaa kuutoskoneinen mersukin kuulostamaan ruohonleikkurilta :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ei tuo kuvanlaatu niin erikoinen ole, lähinnä ihmetyttää että saako nykykameroilla (ei videokamera) kuvattua tommosella frameratella :shock:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:Ei tuo kuvanlaatu niin erikoinen ole, lähinnä ihmetyttää että saako nykykameroilla (ei videokamera) kuvattua tommosella frameratella :shock:
niin, sitä samaa asiaa tarkoitin, vaikka puhuin vain "kuvanlaadusta", tarkkuuttahan löytyy jo monesta "pokkaristakin" hd videolle, mutta hidastuksissa näkyy, että max. 25 fps on ollut kuvausnopeus... vai mikä se hieno termi sille asialle on :oops:

edit: aika moni digijärkkäri pystyy näköjään jo 60 fps, jos kuvataan vain 720P tarkuudella, 1080p tarkuudella taidetaan jäädä siihen 25 fps... muistikortilta tuo voi myös jo kysyä "tehoa", ettei tule pullonkaulaa siihen kohtaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja Sape »

No niin, pitkästä aikaa kirjoittelen...
Viime kesä kurvailtiin vain jäsentenvälisissä, ja kerran Alastaron radalla testaamassa alustaa.
Nyt on taas kaivettu mersu esiin, ja kävin ulkoiluttamassa Koivuniemen radalla.
Äijä oli vielä talviunessa, mutta sijoitus oli silti kolmas. Kelloa vastaan siis ajetaan kaksi kierrosta kerralla.
Incar video: " onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja napa »

Sape kirjoitti: Incar video: " onclick="window.open(this.href);return false;
ei pysty katsomaan videota, kun ei ole facebook tunnuksia... saisko videon jonnekin sellaiseen paikkaan, josta sen sais katsottua myös sellaiset, jotka ei vittumaisuuttaankaan koske tuohon fucking facebookkiin pitkällä tikullakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja Sape »

Aivan, yritän saada sen muualle.
------------------------------------------
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja napa »

Sape kirjoitti:Aivan, yritän saada sen muualle.
hyvä, näitä sun videoita on nimittäin ollut mukava katsella, kun eivät ole mitään "pikselimössöjä" olleet :thumbup:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja Sape »

Tässä linkki videoon http://www.youtube.com/watch?v=3l4DaYI2 ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvan laatu ei oo ihmeellinen, enkä edes tiedä millä kameralla on kuvattu.
Istu kyytiin...
------------------------------------------
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja Sape »

Projekti on myynnissä. sopivasti...

0500 591981
------------------------------------------
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

hyvät oli videopätkät !!! 10p. :D
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Re: C 280 harrastekilpuri...

Viesti Kirjoittaja Sape »

No nyt se tuli myytyä tämäkin laite, meni rokkiralliin.
Eka kerta muuten 25 vuoteen kun ei ole minkäänlaista kilpa-autoa pihassa. :?
------------------------------------------
Vastaa Viestiin