napa kirjoitti:
mitä sä olet siinä omassas nyt kokeillut tai mikä siinä on kiinni
gt37 on nyt kiinni 54/62 siivil muistaakseni ja 0.84 pakopesää koittanu nyt kiinni .99 pesä.. kapeessa on ollu eberi,switseri,gt40 ja 37 ... tua mesel on rojekti jokseenki ajantasalla.. hopeless kun laittaa hakusanaksi
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
napa kirjoitti:
mitä sä olet siinä omassas nyt kokeillut tai mikä siinä on kiinni
gt37 on nyt kiinni 54/62 siivil muistaakseni ja 0.84 pakopesää koittanu nyt kiinni .99 pesä.. kapeessa on ollu eberi,switseri,gt40 ja 37 ... tua mesel on rojekti jokseenki ajantasalla.. hopeless kun laittaa hakusanaksi
huvittaisko kokeilla superia mulla olis se oma nyt vapaana ainakin toistaiseksi... 16 portiton pakopesä on kiinni...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:
huvittaisko kokeilla superia mulla olis se oma nyt vapaana ainakin toistaiseksi... 16 portiton pakopesä on kiinni...
höh.. mikä kysymys tuo nyt on?? TOTTAKAI!! ihan pakko vaa käydä kalajoen penkissä testaamassa tuo vielä nuolla asetuksilla ensin niin huomataan paljonko mulla on lahjahevoisia
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
napa kirjoitti:
höh.. mikä kysymys tuo nyt on?? TOTTAKAI!! ihan pakko vaa käydä kalajoen penkissä testaamassa tuo vielä nuolla asetuksilla ensin niin huomataan paljonko mulla on lahjahevoisia
jos et särije sitä, niin voisin hetkeksi sitä lainata kun kuitenkin sen otan irti siitä kilpurin koneesta ja alan sitä tuonne 300 konehuoneeseen sovittelemaan jossain vaiheessa... pitäis leimalla käyttää turbon ja remmin kanssa, ei kai niiden ole edes pakko olla toiminnassa, kunhan vain papereihin tulee molemmista maininta
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Noniin nyt se kytkin pitää jo paremmin, eli vaihdoin ton matalemman painelaakerin, ja muokatun haarukan, toisen työsylinterin, eli toisin sanoen samat osat mitkä sillä oli ollut kiinni jolta mä ostin kytkimen, nyt se tuntu jo paremmalta se ajettavuus, meinaa vaan olla vähän tympiä ajaa ku ei meinaa eteenpäin päästä ku on huonot nastarenkaat ja tommonen paska perä missä ei oo lukkoperää
Onko jollain ilmeny vastaava ongelmaa että kierrokset jää päälle kuin kaasuttaa??, vivuston ja kaasuvaijerin olen tutkinut ja ne tuntuu pelaavan ihan hyvin..
jantsku kirjoitti:Onko jollain ilmeny vastaava ongelmaa että kierrokset jää päälle kuin kaasuttaa??, vivuston ja kaasuvaijerin olen tutkinut ja ne tuntuu pelaavan ihan hyvin..
oletko itse roplannut pumppua, vai onko se säädetty ihan asianmukaisesti näissä ensimmäistä kertaa itse roplatuissa tahtoo olla kierrosten kanssa välillä ongelmia...
ei se on kyllä ihan suoraan tullut tuolta pp:ltä, laitoin ajoituksen kohdalle ja ruuvasin kiinni, ajattelin vielä huomenna yrittää noita vivustoja vähän säätä, soitin tonne pp:lle ja siellä neuvottiin että ottaa irti sen pallon siitä kaasuvivustosta ja yrittää kaasutella kädellä, jos ei se auta niin ruuva irti pumppu, ja tuoda sen uudestaan sinne pp:lle, kokeilin tänään sitä vivustoa niinku se neuvo mutta ei tepsiny, ei vaan oikeen mieluisasti haluais ruveta taas purkamaan ku on justiin saanu sen kasaan
eli tarkoittaako se sitä että pitää ottaa irti se ja lähettää sinne pp:lle, vai laittaa joku asiantuntija säätämään pumppua kuin se on kiinni autossa ?
jantsku kirjoitti:eli tarkoittaako se sitä että pitää ottaa irti se ja lähettää sinne pp:lle, vai laittaa joku asiantuntija säätämään pumppua kuin se on kiinni autossa ?
otat sen pumpun irti ja lähetät sen takaisin säädettäväksi sinne pp:lle tai sitten lähetät sen jollekkin muulle "ammattilaiselle" säädettäväksi, mutta siitä saa sittten maksaa taas erikseen... pp:n pitäis kyllä takuuna säätää nuo tekemänsä pumput kuntoon, ilman eri korvausta rahtimaksusta en tiedä, meneekö pp:n piikkiin... sais kyllä mennä...
vois sen joku kokenut saada kyllä roplattua autoonkin päin kuntoon, jos on hyvin tilaa OM603 pitäis olla ihan hyvät tilat sille koneeseen päin säätämiselle...
kyllä se pitäis saada itekkin tosta säädettyä. sitä keskipakolimppujen ruuvvia voi koittaa pikkasen säätää, jos ei sillä mene, niin sitten syöttöruuvvia vähän takasinpäin. tuskin se pasikaan muuta sille tekee.
joskus, kun mulla oli vähän vastaava ongelma, niin näin helpommaks aukasta pumpun takakantta ja säätää, kun irrottaa koko pumppua ja lähetellä sitä takas säätäjälle ja odotella, että koskahan mahtaa tulla takas..
noniin nyt sitä ois taas vähän viisampi vika oli sittenkin vivustossa, sen pitkittäis vivun olin laittanut keski kohtaan missä on se säätö vara nyt siirsin sen ihan etu asentoon eli nyt tuli lisää glappia vivustoon, niin nyt se rupes sitten pelittään
noniin nyt tolla coupella on tullut ajettua vähäsen ja ilmennyt sellasia ongelmia että se on ruvennu savuttamaan harmaata ja syömään öljyä? onko jollain kokemuksia tosta pp dieselin pumpusta että miten sitä saa säädettyä syöttöä ku siinähän on vaan se ahtopaineen mukainen säätyvä syöttö tuntuu jotenki että säädöt on ihan päin persettä ja se kävis laihalla, miten muut superturboilijat ovat tehneet ahtopaine säätöjen kanssa onko teillä ollu kello erikseen vai letku tukittuna vaan?
jep pitää tutkia vähän asiaa tarkemmin mun mielestä ku otin auki ahtoputket niin sieltä valu oikeen öljyä, ja toinen asia mikä on käyny mielessä tossa on ku ei ole tota huohotin systeemiä letku menee vaan suoraan kannesta maahan, venttiilivarrenkumeja en ole vaihtanut, metallisen kannentiivisteen vaihdoin silloin ku oli toi kone auki. sitä lähinnä hain tolla pumpun säätämisellä että olen ihmetellyt ku tota mustaa savua ei tule yhtään että mitenhän sitä lähtee säätämään ku ei ole tota ulkoista syötön säätöä?
noniin nyt tässä ois vähän tutkittu, öljyä oli veden seassa eli se tarkottaa vissiin sitä että kansipahvi on mennyt, voiskohan se johtua siitä että peltisessä kannentiivisteessä on liika reikiä porattu ku porasin sen silloin muistakseni 603 massatiivisteen mukaan ja muistakseni porasin 8 reikää, mutta oudolta tuntuu että se nyt vasta on antannu periks ku sillä on kumminkin ajettu jonkin verran sen jälkeen ku se kasattiin, toinen vaihtoehto on se että kansi on haljennut?
en käyny mutta putsasin kannen hyvin ennen kuin laitoin paikolleen ostin wurthilta sellasta paperia millä sai putsattua hiottua sen, mutta voi se olla että seki pitäis käydä putsaamassa, avaan viikonloppuna sen kannen niin katotaan jos sitä ois vähän viisampi
ei ollut mitään liima porasin vaan reijät ja putsasin metallipurut pois välistä ja ruuvasin kasaan, mutta voiskohan se vaikuttaa mitään että siellä on liika reikiä ku se on massatiivisteen mukaan porattu ja siinä on kumminkin vakiona ne reijät niin ei sitä luulis että sen pitäis siitä johtua?
Ei voi, siellä ei ole yhtään paikkaa, jossa reiän poraamalla saa öljyn ja veden sekaisin. Ainoa paikka jossa kulkee öljyä on jakokopan reunus ja kannen toisessa päässä on "matalapaineinen" paluukanava öljylle. Kuparispraynpuute ja koneistamattomat tasopinnat yhdessä metallitiivisteen kanssa kyllä aiheuttaa tuommosta nesteiden sekoittumista, varsinkin kun se ilmeni jonkin ajan kuluttua.
"Ei ole ulkoista syötön säädintä". Onko se pumppu vakiotapeilla ? jos on niin massatiiviste toimii ihan riittävän hyvin ja pitää nesteet paremmin omissa lokeroissa. Mikäli on 7mm elementit niin teetä hyvä mies siihen ulkoinen säädin. Semmonen on kiva.
veskola kirjoitti: Kuparispraynpuute ja koneistamattomat tasopinnat yhdessä metallitiivisteen kanssa kyllä aiheuttaa tuommosta nesteiden sekoittumista, varsinkin kun se ilmeni jonkin ajan kuluttua.
Aivan. Teräs tiivisteen kans lohkon ja kannen pinta on oltava suora.
Toi kupariliima, suorat ja sileet pinnat, nii kansi on kyllä kii meleko lujasti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
joo mulla on toi pp:n uusimalla päivityksellä oleva pumppu 7mm elementeillä, mun mielestä ku soitin sinne pp dieselille niin sanoi että se ei käytä noita ulkoisella syötönsäädöllä oleva ruuvia, otan varmaan tänään irti sen kannen ei viihti rikkoa tota moottoria ku toi jäähdytysneste on kuulemma aika syövyttävää ainetta, mutta ilmeisesti se kupariliima ja koneistettu pinta on siellä syynä.