w210 290td 96 , kaikkea pientä rakentelua *vannehommia*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Turmelo kirjoitti:Kyllä se varmaan ilmamassamittari vika on , luettiin koodit ja nollattiin ja ajettiin lenkkin niin ilmamassamittaria valittaa. Ja edellinen omistaja sanoi että oli testannut toisella mittarilla ja silloin tuli potku takas. Täytyy nyt jokupäivä yksi tuttava pyytää käymään niin kokeillaan varmasti ehjällä mittarilla. Tuo evrymod tulossa luultavasti kunhan saan siihen järkevän päälle/pois kytkennän.

Edit: tuli mieleen kun tässä on noita egr:sun muita ronkittu, niin jos auto menee vikatilaan niin miten ilmenee ? . Rajoittaako kierrokset, tai syttyykö joku valo ?
mitenkäs järkevästi päälle/pois kytkentä? jos keksit paremman tyylin ku että kabiinissa on/off kytkin +sääjettävä potikka niin ilmoneeraa tännekki päin sitten.

eekös auttanu tuo Mika.T:n neuvo?



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Autolla ajelee muutkin kuin minä, niin aattelin jos toteuttaisi sillein tuon evryn että sille olisi merkkivalo ja lukkiutumaton kytkin , sillä sitten päälle/pois. Ja aina ajoon lähtiessä olisi oletuksena pois. Joo, ei ole painemittarin lähtö tukossa.

Tänään vetäisin fillerin tohon uuden peitelevyn päälle, mihin tulee mittarit(tein lasikuidusta). Odotellaan kuivumista, sitten kiinnikkeet ja pintamaali.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

InsaneMe kirjoitti:se nakkaa evrymodilla niitä paineita ja ...
Hetkinen. Tuosta saa nyt semmoisen käsityksen, että sulla on tuo evrymod käytössä...?

Eräs tuttu tuota suositteli ja hieman kyllä kiinnostaa. Ilmeisesti ei aiheuta vikatiloja, eikä muutakaan jonninjoutavaa hampaiden kiristelyä...?

Tästä kiinnostais kuulla lisää, laita vaikka yv:tä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tänään testattu toisella ilmamassamittarilla ja vetoja tuli aikalailla lisää :D . Eli tehottomuuteen ja ahtojen nousemattomuuteen löyty vika.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Tuo Turmelon idea ois ihan hyvä tosiaan sillä sehä nakkaa vikatilan päälle jos meet käynnistämään sen potikka päällä( tai ainaki jos se o täysillä aina kuten mulla :twisted: ) alussa se tosiaan anto käynnistääkki muutaman kerran iliman että löi vikatillaa päälle mutta nyt tosiaan lyö vikatilan päälle(tai no ei lyö kun ei oo ajossa nyt). Sitten o tosiaan ku isolla sitä pitää niin ku se hoksaa että huijataan ihan kunnolla niin ku nousee ahot niin se voi joko A:lyyä vikatilan päälle tai B:sammuttaa koko konneen joka ei oo kovin mukavaa esim. Rovaniemellä eräitä itänaapureita savustaessa :twisted: :lol:



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joo, eli järkevin tehdä se siis niin, että siinä on tuo turmelon pohtima on/off -kytkin ja että ei pidä sitä koko aikaa täysillä, vähän vaan kiusaa... :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tuo saattaa olla vaan että painonappiohaus pitää toteuttaa piirillä. Tuossa muron elektroniikka osastolla kyselin asiaa

http://murobbs.plaza.fi/elektroniikka/6 ... pilla.html

tuolla on myös kuva, jonka kaveri(joka tietää näistä elektroniikka-asioista reilusti enemmän kuin minä), teki nopeesti ja sanoi että saattaisi toimia(ei ole täyttä varmuutta). Pitäisi rakennella ja testata, pystyisi tekemään sitten ton kytkennän kolmella vaihtoreleellä ja yhdellä tehovastuksella.

Tuollahan se sitten onnistuisi jos ei muuten:
http://elektroniikkaabytane.blogspot.co ... ytkin.html

Mutta nuo herkät piirilevykytkennät ovat aina vähän niin ja näin autokäytössä :?

Edit: niin ja se helpoin tapa varmasti olisi kun ottaisi luetteloja käteen ja selailisi sopivan askelreleen :D ..
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Kurkkukipu ja kuume iski, niin vähän hidastaa vauhtia :cry:

Tänään tuli tuo lasikuituinen mittariteline maalattua ja lakattua, muutama roska tuli kun ei jaksanut tallia siivota, kun aika vetämätön olo. Mutta eiköhän tuo kelpaa :) .

Kuva
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt on mittarit paikoillaa, tosin vielä ei sopivaa sovitetta ÖP anturille. Ilmamassamittari vaihdettu, hienosti vetoja 5-10min, sitten menee vikatilaan :) . veikkaisin egr:n suuntaan kun se koodejakin anto. Oletteko muuten miten tulpanneet egr:ät ? . Ennen sitä alipainemötikkää vai jälkeen ? , vai letkut paikallaan, mutta vain välilaippa ? . Koitan huomenna noita ihmetellä carsoftin kanssa.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

On tuo kojelaudan puhelimen paikka semmosessa kohti että tulee koko kojelauta jos meinaa tuon piilottaa. Semmonen parin tunnin juttu :wink:
Joku mersupurkaamo??
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt ei vikatilaan ole mennyt parin päivän aikana kun kerran. Kilometrejä kumminkin melkein 500km takana. Vaihdoin ne painemuuntimet toisinpäin.

Räpsäsin kuvan tuosta mittaritelineestä, tohon mittarien keskelle mahtuukin sitten potikka ja kytkin :wink: :

Kuva

Ja nyt täytyy tuota kojalaudan reikien peittelyä alkaa miettimään, voin kyllä sanoa että ite en ainakaan vaihtaisi kojelautaa parissa tunnissa :shock:

Edit:

Mikä on 290td:n vakioahtimen tarkka malli ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tein nopeasti paintilla tuollaisen, pitää vielä kasata ja testata pöydällä. Yhdella painonapilla idean hautasin, koska olisi pitänyt tehdä vaikea kytkentä tai sitten piiriohjauksella toteuttaa. Eli tuossa on kaksi lukkiutumatonta painonappia(toinen avautuva ja toinen sulkeutuva) ja merkkivalo evrylle. Tuossa on ideana se, että evry ei ole käynnistäessä päällä koskaan.


Kuva

Edit: kytkentä toimii kunhan vetää vielä hypyn nastasta 30 --->87a vasemmanpuoleiseen releeseen.
Viimeksi muokannut Turmelo, To 25.03.2010 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

EDIT: Eipä mithän, pitänee hommata ajokoira seuraavaks linssinvahduudeks. :roll:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

en nyt oo varma mitä tolla meinasit, mutta tarkoituksena on että kun lukkiutumatonta painonappia kerran painetaan, jää eka rele vetäneeksi, sitten lähtee pois jos painetaan toista nappia tai virrat katkaistaan.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Juu, katsoin jotenkin kierosti ensin, en tiedä mitä ajattelin. :lol:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

InsaneMe kirjoitti:näkkee että o suomi-avari ku ei oo automaatti-ilmastointia :lol: muuten kyllä ihan komia peli on ei muutaku vannetta alle ja jotaki jännää värkätä :wink:
Kyllä täälläkin on ihan rehellisesti Saksasta jälkikäteen tuotu Avantgarde samoilla varusteilla kun topicin aloittajan auto, lukuunottamatta polttoainetta ja vaihteiston toimintatapaa, ja manuaali-ilmastoinnilla...

Vanhemman ulkonäön vastapuoleksi hyvä puoli tuossa manuaali-ilmastoinnissa on se ettei todennäkösesti ainakaan hajoa automaatti-ilmastoinnissa tyyppivikainen esivastus. Tuohon toiseen Väyryseen sellaisen vaihtaneena...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Meni uusiksi relekytkennän miettiminen :D Tein kytkennän ja summerihan se on :) . Ilmeisesti, nyt kun painaa nappia, niin samantien katkeaa napille tuleva 12V ja kosketin ei jaksa liikkua tarpeeksi pitkälle, että saisi toisesta kärestä 12V.

Edit: siitähän se , kun tolla ekalla releellä testailin ja otin laatikosta ekan konkan(1000uF) minkä löysin niin se 85 ja 87a väliin ni toimii. Ottaa vaan virtaa vähän turhan paljon kun molemmat napit pohjassa. Jatkamme tutkimuksia..

Edit2: tohon konkaksi riittää kyllä 15uF: kin . Täytyy käydä hakemassa osasia lisää, ja kasata kytkentä uudestaa
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tässä ollut hetken hiljaista, kun on ollut muita hommia ooppelin ruostekorjauksista digiboxin korjauksiin :) Otin perjantaina auton talliin, sisustasta on kaikki pinnat käsitelty prestan tuottein. Ja myllytys aloitettu, on muuten aika kovaa tuo mersun lakka, ja edelliset omistajat on varmaan teräsharjalla autoa pessyt. Pelkkä konepelti vei tunnin aikaa, kun 3m karkealla laikalla ja aineella ajoi(vihreä), ja siltikään ei aivan naarmuton ole :shock: .
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt olis myllytetty ja vahailtu. Kuvia tulee jahka saan otettua. Lisäksi tuli evry laitettua kyseisellä relekytkennällä, ja toimii niinkuin pitääkin. Tuollaiset huomiot tuli tehtyä:
-kun reilusti syöttöä, tyhjäkäynti lähtee kipuamaan ylös.
-kun evry päällä, kierrokset jää vähän päälle kun kaasuttelee, mutta tuskin haittaavasti.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Turmelo kirjoitti:Nyt olis myllytetty ja vahailtu. Kuvia tulee jahka saan otettua. Lisäksi tuli evry laitettua kyseisellä relekytkennällä, ja toimii niinkuin pitääkin. Tuollaiset huomiot tuli tehtyä:
-kun reilusti syöttöä, tyhjäkäynti lähtee kipuamaan ylös.
-kun evry päällä, kierrokset jää vähän päälle kun kaasuttelee, mutta tuskin haittaavasti.
samanlaisia havaintoja tuli toissapäivänä, kun kaverin TDI audiin räpellettiin everymodi. liika soppa aiheuttaa tyhjäkäynnin rytkytystä ja kierrosten hidasta laskua. pitäis olla joku semmonen systeemi, mikä on yhdistettynä kaasupolkimen asentoon, taikka ahtopaineesee, tai vastaavaan, että every olis päällä vasta, kun on vetojakin pikkasen. tälläin sais sitä soppaa vielä reilusti enemmän, ilman koneen sekoiluja. eihän sitä evryä pikkukaasulla, taikka tyhjäkäynnillä tartteta.
W201 250DT 20V
w201 190E
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Semmosen huomion tein, että kun autoa ajoin pois tallista(alamäki) , sit pitää sitä samaa mäkeä ajaa ylös että pääsee pois. Aluksi meinas vaan ruopia(joutuu antaa kierroksia vähän ettei sammu) ja meinasin että haen hiekkaa, sitten aattelin että nappaampas evryn päälle, niin johan lähti kun ei tarvinnut juuri kaasuun koskea ja kierroksia nostaa.

Täytyy varmaan mitata evryn vastukselle oikeat arvot ja ruveta suunnittelemaan, miten sen saa lineaarisesti huijaamaan kaasun asennon mukaan soppaa. Ei kai tuo vaadi kun kasan oppareita, ja muuta oheistilpehööriä :)

Edit: Jos joskus evryä laitattte niin kannattaa ne säädöt hakea rauhallisella tiellä. Tänään vilkkaalla kuivalla asfalttitiellä täyskiihdytys pieneen väliin, 2 vaihde loppuun ja EPC valo sytty ja auto sammu :D . Virrat pois ja päälle niin taas matka jatkuu.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt on mersua taas pikkusen fiksailtu.
-Vetokoukku poistettu
-Takalasin nostin vaihdettu(oli ostaessa jo ikkuna kiilattu jumiin).


Ensimmäisen pesun myllytyksen/vahauksen jälkeen suoritin tänään, niin napsasin pari kuvaa:

Kuva

Kuva


Sitten tuossa on evryn napit ja merkkivalo(toisen napin nupin jo hukkasin ennen ku sain paikalleen, pitäs joku päivä vaan muistaa hakea uusi:) ).
(pahoittelen kohinaa-->en hallitse kameroita)
Kuva

Edit:

Tässä vähän suunnitelmaa kesäksi, kun tulee remonttikelejä:
-Ahdin tulossa om606:sesta, ja samalla sitten putkisto(nämä sitten kun osat saatu haalittua kasaan pikkuhiljaa).
-Kesävanteet tulee olemaan 17" intran monoblock. Näissä kuitenkin vähän heittoa, niin tehdään ensin vanteen oikaisukone :D
-Massailua, ja parista kohtaa pientä pintaruosteen poistoa ja maalausta.
(takakaaret rullattu, kaaren sisäpinnoissa vähäsen ja yhden kylkilistan alla.)
-ehkä tummennuksia?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

itellä oli siinä potikan sääjössä semmoset kokemukset että kun rupeaa nostamaan sitä tyhjäkäyntiä niin siinä kohtaa on maksimi. Sitä ylemmäs jos nostaa niin se sammuttaa tietyssä vaiheessa ja alkupäässä se on silleen että lyö vikatilan päälle. En usko että se lineaarinen säätö oikeastaan muuttaa tilannetta koska se raja on omasta mielestä sama kun tyhjäkäynnillä sekä korkeilla kierroksilla. on siinä vähän kyllä muisteluakin ku ei oo tullu väykyllä ajettua yli puoleen vuoteen :P



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Mitäs muilla ovat w210 mersut vieneet polttoainetta, just laskeskelin omassa että keskikulutus ollut 7.57L/100km . Ajo ollut matkaa sekä lyhyitä kouluun ja takasin pyrähdyksiä , lisäksi välillä vetojakin annettu kun evryä testattu :twisted: .. Joten aika vähällä tuntus menevän, ainakin aiempiin autoihin verrattuna.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juhis. kirjoitti:
InsaneMe kirjoitti:näkkee että o suomi-avari ku ei oo automaatti-ilmastointia :lol:
Kyllä täälläkin on ihan rehellisesti Saksasta jälkikäteen tuotu Avantgarde samoilla varusteilla kun topicin aloittajan auto, lukuunottamatta polttoainetta ja vaihteiston toimintatapaa, ja manuaali-ilmastoinnilla...
Täältä löytyy myös tuontiavari manuaali-ilmastoinnilla :wink:

Suomiauton huomaa puuttuvista xenoneista. Nehän oli vielä 96-97 Kiellettyjä Suomessa, Suomeen tuotuihin vaihdettiin normaalit halogeenivalot. Suomi ei ole ihan aina lakipykälissä aikansa tasalla :lol:

Tummennuksia en kyllä itse laittaisi, nuo siniset lasithan on hienot tuollaisenaan. Kesävannetta alle ja alkaa näyttämään jo ihan hyvälle.
jatopi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 18:34
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja jatopi »

Turmelo kirjoitti:Mitäs muilla ovat w210 mersut vieneet polttoainetta, just laskeskelin omassa että keskikulutus ollut 7.57L/100km . Ajo ollut matkaa sekä lyhyitä kouluun ja takasin pyrähdyksiä , lisäksi välillä vetojakin annettu kun evryä testattu :twisted: .. Joten aika vähällä tuntus menevän, ainakin aiempiin autoihin verrattuna.
Emännän W210 avantgarde at,on noin 8l vastaavaa ajoa,mutta maantiellä pääsee kohtuu 6,5l/100km,sisältäen kumminkin reipasta 80km/h ja alinopeutta-ajavien ohittelua.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Taisitki seppälässä tänää ajella vastaan
Merseedespents
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Seppälässä päin tulee päivittäin ajeltua, kun siinä nurkilla asustelen :) . Nyt olisi ahdin valmiina, täytyy ruveta putkiston-osia kattelemaan ja varmaan cooleri laitettava kanssa uusiksi :). Vanteen oikomiskonetta varten akseli ja laakerointi valmiina, enää puuttuu laippa-aihio ja runko ja tunkki. Rupeaa nämä kesäkelit puskemaan päälle, niin pitää vanteet suoristaa :D .
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

hmm... taas näitä tyhmiä päähänpistoja mutta tomisikohan tämä:

Mietin että miten saan siistin ja fiksun ratkaisun pakopainemittaukseen, mieleeni juolahti:

Kun öljynpainemittarissa riittää ainakin asteikko ja on tarpeeksi tarkasti luettavissa, niin hommaisi toisen sähköisen öljynpaine-anturin. Sitten laittaisi vaihtokytkimen taakse noi, eli saisi valittua näyttääkö mittari pakopaineita vai öljynpainetta :!: . Ja anturillehan pakosarjaan kierre, siitä sitten kupariletkulla alkupätkä ja sitten pätkä normaali paineletkua ja siihen sitten anturi.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8796
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Toimii se sillä vaihtokatkasijalla.

Pakosarjan anturi vaan pitää vetää jonkinmatkan päähän pakosarjasta ja letkuun esim pieni bensansuodatin väliin ettei noki tuki anturia heti alkuunsa.
Vastaa Viestiin