124 4maticin etuvetarien suojakumit
124 4maticin etuvetarien suojakumit
onko foorumilaiset joutunu vaihtaan 4maticciin vetarien suojakumeja? laitettiin auto nosturille ja ruvettiin katteleen, että kumpikos suojakumi se nyt olikaan rikki. sitten huomasin, että edestä oli molemmilta puolilta sisemmät suojakumit sökönä.
no, ei muutaku KL:ään. kerroin tarvitsevani 2 kappaletta suojakumeja. myyjä sanoi hinnaks 360€! hetken aikaa pyörittelin silmiäni ja sanoin, että nyt jää kyllä kaupat tekemättä. 180€ kappaleelta yhdestä kumista. siihen sitten viä klemmarit ja rasvat päälle... huhhuh.
no, takasin verstaalle ja pähkäileen, että mitähän tässä sitten tekis. vanhat repalseiset kumit irti ja toiseen varaosa kauppaan. sitten siälä selitin tilanteen, että kun mersun kumeista joutuu maksaan niin ja niin paljon, että oiskohan jotakin muuta. sitten se myyjä katteli sitä kumia hetken, mittaili, selaili muutamaa kirjaa ja hävis jonnekkin varaosahyllyjen taakse. sitten hetken päästä se tuli paketti kainalossa. tossa on ducaton kumi. aukasin paketin ja kattelin sitä hetken, se oli just täydellisesti sopiva tohon mersuun. kysyin hintaa, kokonaisen kympin! eli 2 kappaletta teki siis kaks kymppiä. ja paketissa tuli kunnolliset rosteriset klemmarit ja rasvat mukaan. ei muuta kun asentaan. ja hyvinhän ne sinne meni.
toinen kauppa myy kumia 180€ ja toinen kauppa 10€...
ajattelin vaan, että jos jollakin muulla nortsahtaa suojakumi, niin fiat ducaton kumit käy sitten 4 maticciin.
no, ei muutaku KL:ään. kerroin tarvitsevani 2 kappaletta suojakumeja. myyjä sanoi hinnaks 360€! hetken aikaa pyörittelin silmiäni ja sanoin, että nyt jää kyllä kaupat tekemättä. 180€ kappaleelta yhdestä kumista. siihen sitten viä klemmarit ja rasvat päälle... huhhuh.
no, takasin verstaalle ja pähkäileen, että mitähän tässä sitten tekis. vanhat repalseiset kumit irti ja toiseen varaosa kauppaan. sitten siälä selitin tilanteen, että kun mersun kumeista joutuu maksaan niin ja niin paljon, että oiskohan jotakin muuta. sitten se myyjä katteli sitä kumia hetken, mittaili, selaili muutamaa kirjaa ja hävis jonnekkin varaosahyllyjen taakse. sitten hetken päästä se tuli paketti kainalossa. tossa on ducaton kumi. aukasin paketin ja kattelin sitä hetken, se oli just täydellisesti sopiva tohon mersuun. kysyin hintaa, kokonaisen kympin! eli 2 kappaletta teki siis kaks kymppiä. ja paketissa tuli kunnolliset rosteriset klemmarit ja rasvat mukaan. ei muuta kun asentaan. ja hyvinhän ne sinne meni.
toinen kauppa myy kumia 180€ ja toinen kauppa 10€...
ajattelin vaan, että jos jollakin muulla nortsahtaa suojakumi, niin fiat ducaton kumit käy sitten 4 maticciin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 124 4maticin etuvetarien suojakumit
Pelkän kumin saat KL:stä vajaalla 60 eurolla, tänään kävin paketin postista. Se kalliimpi sisältää koko korjaussarjan, eli holkit ja kaiketi rasvat ym. Tilasin samalla uudet etujouset ja alapallonivelen.pera8x kirjoitti:onko foorumilaiset joutunu vaihtaan 4maticciin vetarien suojakumeja? laitettiin auto nosturille ja ruvettiin katteleen, että kumpikos suojakumi se nyt olikaan rikki. sitten huomasin, että edestä oli molemmilta puolilta sisemmät suojakumit sökönä.
no, ei muutaku KL:ään. kerroin tarvitsevani 2 kappaletta suojakumeja. myyjä sanoi hinnaks 360€! hetken aikaa pyörittelin silmiäni ja sanoin, että nyt jää kyllä kaupat tekemättä. 180€ kappaleelta yhdestä kumista. siihen sitten viä klemmarit ja rasvat päälle... huhhuh.
no, takasin verstaalle ja pähkäileen, että mitähän tässä sitten tekis. vanhat repalseiset kumit irti ja toiseen varaosa kauppaan. sitten siälä selitin tilanteen, että kun mersun kumeista joutuu maksaan niin ja niin paljon, että oiskohan jotakin muuta. sitten se myyjä katteli sitä kumia hetken, mittaili, selaili muutamaa kirjaa ja hävis jonnekkin varaosahyllyjen taakse. sitten hetken päästä se tuli paketti kainalossa. tossa on ducaton kumi. aukasin paketin ja kattelin sitä hetken, se oli just täydellisesti sopiva tohon mersuun. kysyin hintaa, kokonaisen kympin! eli 2 kappaletta teki siis kaks kymppiä. ja paketissa tuli kunnolliset rosteriset klemmarit ja rasvat mukaan. ei muuta kun asentaan. ja hyvinhän ne sinne meni.
toinen kauppa myy kumia 180€ ja toinen kauppa 10€...
ajattelin vaan, että jos jollakin muulla nortsahtaa suojakumi, niin fiat ducaton kumit käy sitten 4 maticciin.
Tuo olisi kyllä ollut hyvä tietää ennen kuin tilasin osat, mutta ei voi mitään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 124 4maticin etuvetarien suojakumit
pera8x kirjoitti:onko foorumilaiset joutunu vaihtaan 4maticciin vetarien suojakumeja? laitettiin auto nosturille ja ruvettiin katteleen, että kumpikos suojakumi se nyt olikaan rikki. sitten huomasin, että edestä oli molemmilta puolilta sisemmät suojakumit sökönä.
no, ei muutaku KL:ään. kerroin tarvitsevani 2 kappaletta suojakumeja. myyjä sanoi hinnaks 360€! hetken aikaa pyörittelin silmiäni ja sanoin, että nyt jää kyllä kaupat tekemättä. 180€ kappaleelta yhdestä kumista. siihen sitten viä klemmarit ja rasvat päälle... huhhuh.
no, takasin verstaalle ja pähkäileen, että mitähän tässä sitten tekis. vanhat repalseiset kumit irti ja toiseen varaosa kauppaan. sitten siälä selitin tilanteen, että kun mersun kumeista joutuu maksaan niin ja niin paljon, että oiskohan jotakin muuta. sitten se myyjä katteli sitä kumia hetken, mittaili, selaili muutamaa kirjaa ja hävis jonnekkin varaosahyllyjen taakse. sitten hetken päästä se tuli paketti kainalossa. tossa on ducaton kumi. aukasin paketin ja kattelin sitä hetken, se oli just täydellisesti sopiva tohon mersuun. kysyin hintaa, kokonaisen kympin! eli 2 kappaletta teki siis kaks kymppiä. ja paketissa tuli kunnolliset rosteriset klemmarit ja rasvat mukaan. ei muuta kun asentaan. ja hyvinhän ne sinne meni.
toinen kauppa myy kumia 180€ ja toinen kauppa 10€...
ajattelin vaan, että jos jollakin muulla nortsahtaa suojakumi, niin fiat ducaton kumit käy sitten 4 maticciin.
Fiat Dukaton kumit käy kyllä sisäpuolelle,muistaakseni sisemmäistä reikää,joutui vähän pienentään,eli leikkaan vanhasta kumista sen sisemmäisestä päätystä rinkulan ja liimasin sen Dukaton kumin sisään,ja sen jälkeen passas hyvin.Ulommat kumit löytyy tarvikkeena,Audi cuatron kumit.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
laineracing kirjoitti:kuka laittaaa jotain tarvike fiatin kumeja mersuuun?
Se jolla on vähänkin järkeä päässä,eikait mersu mitään kumeja tee,niin on sama mihin merkkiin,kumi on tarkoitettu jos passaa,eihän renkaissakaan ole mersun merkkiä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
[quote="jussilampi"][quote="laineracing"]kuka laittaaa jotain tarvike fiatin kumeja mersuuun?
[/quote]
Se jolla on vähänkin järkeä päässä,eikait mersu mitään kumeja tee,niin on sama mihin merkkiin,kumi on tarkoitettu jos passaa,eihän renkaissakaan ole mersun merkkiä![/quote]
järjenkäyttö sallittu, myös mersuilla ajavilla. riippuu tietty lompakon paksuudesta


Se jolla on vähänkin järkeä päässä,eikait mersu mitään kumeja tee,niin on sama mihin merkkiin,kumi on tarkoitettu jos passaa,eihän renkaissakaan ole mersun merkkiä![/quote]
järjenkäyttö sallittu, myös mersuilla ajavilla. riippuu tietty lompakon paksuudesta


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Jaa että Audi Quattro ulommaksi ja Fiat Ducato sisemmäksi.
Onko tarkempaa tietoa malleista?
Motonet tarjoaa Fiatille kahta vaihtoehtoa, kai se on tuo halvempi?:
Vetoniv kumi mm Ducato S 17-3051 Ducato ->89 Sisempi [1980 - 1989] 9.08 €
Vetonivel/sisempi Ducato -94 17-4085 Ducato-Diesel 82->94 sisempi (vain sisus-tripoidi) [1982 - 1994] 65.50 €
Audi x Quattrollekin on kolme vaihtoehtoa (Ur-Quattroa ei ollut):
Vetoniv suojak VAG 17-3036 100 1.6-2.2 71->12.90 ulompi (myös Diesel) [1971 - 1990] 6.40 €
Vetonivelen suojak A100 92- 17-3323 100 1.6-2.3 1.91->94 ulompi (ei Diesel) [1991 - 1994] 9.00 €
Vetoniv kumi Audi 17-3035 100 Diesel/V6 92->94 ulompi [1992 - 1994] 9.90 €
Vetoniv suojak VAG 17-3036 100 Quattro 85->91 ulompi eteen [1985 - 1991] 6.40 €
Vetonivelen suojak A100 92- 17-3323 100 Quattro 92->94 ulompi eteen [1992 - 1994] 9.00 €
Vetoniv suojak VAG 17-3036 200 ulompi (ei Turbo/Quattro) [1980 - 1991] 6.40 €
Vetoniv kumi Audi 17-3035 200 ulompi/Turbo (ja Quattro-eteen ->87) [1980 - 1991] 9.90 €
Vetoniv suojak VAG 17-3036 200 ulompi Quattro-eteen 88-> [1988 - 1991] 6.40 €
Motonetin ylivedettävä yleismalli maksaa 9,90 euroa, mutta mahtuuko se
halkeamatta paikalleen?
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=51&t=7014
Vetoakseli lähtee pois avaamatta pyöränripustusta. Akselin purkaminen
vaatii ulosvetäjän.
Onko tarkempaa tietoa malleista?
Motonet tarjoaa Fiatille kahta vaihtoehtoa, kai se on tuo halvempi?:
Vetoniv kumi mm Ducato S 17-3051 Ducato ->89 Sisempi [1980 - 1989] 9.08 €
Vetonivel/sisempi Ducato -94 17-4085 Ducato-Diesel 82->94 sisempi (vain sisus-tripoidi) [1982 - 1994] 65.50 €
Audi x Quattrollekin on kolme vaihtoehtoa (Ur-Quattroa ei ollut):
Vetoniv suojak VAG 17-3036 100 1.6-2.2 71->12.90 ulompi (myös Diesel) [1971 - 1990] 6.40 €
Vetonivelen suojak A100 92- 17-3323 100 1.6-2.3 1.91->94 ulompi (ei Diesel) [1991 - 1994] 9.00 €
Vetoniv kumi Audi 17-3035 100 Diesel/V6 92->94 ulompi [1992 - 1994] 9.90 €
Vetoniv suojak VAG 17-3036 100 Quattro 85->91 ulompi eteen [1985 - 1991] 6.40 €
Vetonivelen suojak A100 92- 17-3323 100 Quattro 92->94 ulompi eteen [1992 - 1994] 9.00 €
Vetoniv suojak VAG 17-3036 200 ulompi (ei Turbo/Quattro) [1980 - 1991] 6.40 €
Vetoniv kumi Audi 17-3035 200 ulompi/Turbo (ja Quattro-eteen ->87) [1980 - 1991] 9.90 €
Vetoniv suojak VAG 17-3036 200 ulompi Quattro-eteen 88-> [1988 - 1991] 6.40 €
Motonetin ylivedettävä yleismalli maksaa 9,90 euroa, mutta mahtuuko se
halkeamatta paikalleen?
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=51&t=7014
Vetoakseli lähtee pois avaamatta pyöränripustusta. Akselin purkaminen
vaatii ulosvetäjän.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Meikäläisellä on huonoja kokemuksia noista fiiatin kumeista.oliko se Dukato.
no välttämättä kaikki mitkä tulee tuolta laheltä välimerta ei kestä täällä pohjosen pakkasessa.jos on mahdollista kokeilla lyö kamppeen pakastimeen niin rupee erottumaan siis mikä on kumia ja mikä jotain tekokamaa .semmosta kokemusta on että jotkut välimeren tuotteet on oikeen rapsakoita mutta kun noita Sakun kamoja laittaa ainakin volkkarilta löytyy monta kokoa tai sitten aikuperäistä tuskin hinnassa on paljon eroa ja on kovillakin pakkasilla taivuteltavissa.
eikö ne yleensä leviä aina pakkasilla kuin muutkin määrätyt kamat jossa on näitä tiiviys ongelmia
no välttämättä kaikki mitkä tulee tuolta laheltä välimerta ei kestä täällä pohjosen pakkasessa.jos on mahdollista kokeilla lyö kamppeen pakastimeen niin rupee erottumaan siis mikä on kumia ja mikä jotain tekokamaa .semmosta kokemusta on että jotkut välimeren tuotteet on oikeen rapsakoita mutta kun noita Sakun kamoja laittaa ainakin volkkarilta löytyy monta kokoa tai sitten aikuperäistä tuskin hinnassa on paljon eroa ja on kovillakin pakkasilla taivuteltavissa.

Viimeksi muokannut kutos-z, To 18.03.2010 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä ne italot Ferrareita tekee taitaa olla aika huipulla mutta nämä tavallisten kaurojen syöjät on oltava tarkempia mihin ne euronsa iskee remppaa tehdessään muuten tulee harmia .Ainakin jos kaverille tekee ja takuu pitää olla pitempi kuin takavalot loimottaa. Ei mulla mitään Fiiatteja vastaan ole nehän oli kuin ammattikoulu autoalalle kun en ole kouluja muuten käynyt.ikinä ei tiennyt jos aamulla lähti pääsikö illalla takaasin näin pohojalaasittain. äitee oli sievistä. Pohojanmaa on jeesimpi kuin Kerava vaiikka mihtänsä katoottais.Terveesiä sinne lakeuven mihille jotka tekee kunnoon Mersuja.
itse olen pärvötellyt tuolla omalla ducatolla vähän vajaa 200 000 km, josta varmaan 1/4 metsäautoteillä... (mittarissa hieman vajaa 300 000 km), eikä ole vetarin suojakumeja mennyt
ellei sitten edellinen omistaja ole sinne jotain "long life" malleja vaihtanut, mutta epäilen...
eikä oikein mitään muutakaan, paitsi öljyä ja suodattimia ja muutama hassu raidetangon nivel... iskarit sentään uusin toissa syksynä, kun ne oli päässyt tyhjenemään
tuo oma taitaa olla joku maanatai malli, kun ei päde fiat yleistykset
muutenkin mulla on ollut ihme tuuria fiatien kanssa, ne on pelanneet paremmin, kuin monen muun "merkkiautot"
fiatin omistajilla on kuitenkin ainakin yksi etu, varaosat on aina olleet niin halvoiksi hinnoitellut, että pieni remontti ei ole saanut suurta lovea lompsaan... nykyään tosin varaosien hinnat alkaa olla samaa luokkaa merkillä, kuin merkillä

eikä oikein mitään muutakaan, paitsi öljyä ja suodattimia ja muutama hassu raidetangon nivel... iskarit sentään uusin toissa syksynä, kun ne oli päässyt tyhjenemään



fiatin omistajilla on kuitenkin ainakin yksi etu, varaosat on aina olleet niin halvoiksi hinnoitellut, että pieni remontti ei ole saanut suurta lovea lompsaan... nykyään tosin varaosien hinnat alkaa olla samaa luokkaa merkillä, kuin merkillä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no joo. meillä oli ajossa tommonen punto vähän aikaa. alapallonivelen jouduin siihen vaihtaan, niin hinnaks ilmotettiin jotakin sata euroa. ihmettelin, kunnes näin sen. koko alatukivaris piti vaihtaa. pallonivel on siihen hitsattuna kiinni..napa kirjoitti:itse olen pärvötellyt tuolla omalla ducatolla vähän vajaa 200 000 km, josta varmaan 1/4 metsäautoteillä... (mittarissa hieman vajaa 300 000 km), eikä ole vetarin suojakumeja mennytellei sitten edellinen omistaja ole sinne jotain "long life" malleja vaihtanut, mutta epäilen...
eikä oikein mitään muutakaan, paitsi öljyä ja suodattimia ja muutama hassu raidetangon nivel... iskarit sentään uusin toissa syksynä, kun ne oli päässyt tyhjenemääntuo oma taitaa olla joku maanatai malli, kun ei päde fiat yleistykset
muutenkin mulla on ollut ihme tuuria fiatien kanssa, ne on pelanneet paremmin, kuin monen muun "merkkiautot"
![]()
fiatin omistajilla on kuitenkin ainakin yksi etu, varaosat on aina olleet niin halvoiksi hinnoitellut, että pieni remontti ei ole saanut suurta lovea lompsaan... nykyään tosin varaosien hinnat alkaa olla samaa luokkaa merkillä, kuin merkillä
melkein sama homma takatukivarren kumeissa. hinta sen satasen ja pusla on yhtä puuta koko varren kanssa. tosin pelkkää puslaakin siihen myydään, mutta on kuulemma melko hankala vaihtaa se pelkkä kumiosa. tarkemmin en tosta tiedä, vaihdoin suosiolla koko tukivarren.
sittemmin kyllästyin koko romuun, kun ei menny päästöistäkään läpi ja pohjakin happani liikaa. lopulta se jäi tohon pihaan seisoon. paska auto toi ainakin oli. muista fiiateista ei pahemmin kokemusta. kait se on fiiattikin jotakin kehitystä saanut aikaan 15 vuodessa. toi meitin punto oli 95 vm.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
ehkä juuri päinvastoin, vanhat fiatit eli ennen vielä halpoja pitää, samantyyliset alatukivarret niissä on aina olleet, eli aina koko varsi vaihtoon... mutta ne ei maksaneet ennen kuin jotain 20 markkaa kappale
kun esim. saabin alapallo maksoi melkein 70 mk... mersuun varmaan tuohon aikaan, kun tarvike osia ei saanut niin hyvin kuin nykyään, niin 500 mk...
takajarru sylinterin korjaus sarja olis maksanut jotain 30 mk tarvikkeena, niin koko uuden sylinterin sai kympillä jne.
nykyään taas w124 mersu tuntuu yhtä halvalta pitää, kuin fiat/lada ennen (-80 luvulla), varaosat on edullisia, kun taas fiatin osat maksaa hunajaa
tietysti nämä 4-matic ja muut erikoisemmat on kalliita pitää/huoltaa, mutta siksi yleensä aina joku lähtee etsimään vaihtoehtoista varaosaa, kun harvoin mikään osa autossa on niin uniikki, ettei sitä voisi korvata toisesta merkistä otetulla
ehkä uusin bensakoneinen fiat jonka ostaisin on 131 mirafiori (racing), se oli mukava auto ajella, kun toisilla oli vain välikoppa eskoa tai jotain 320 kaasari bemua (bemut tuntui olevan aina ruikulla), tosin niidenkin valmistus tais loppua jo -83... mutta eipähän tarttis tapella päästöjen kanssa
ei nuo uunot, puntot sun muut ole paljoa innostaneet...

takajarru sylinterin korjaus sarja olis maksanut jotain 30 mk tarvikkeena, niin koko uuden sylinterin sai kympillä jne.
nykyään taas w124 mersu tuntuu yhtä halvalta pitää, kuin fiat/lada ennen (-80 luvulla), varaosat on edullisia, kun taas fiatin osat maksaa hunajaa

tietysti nämä 4-matic ja muut erikoisemmat on kalliita pitää/huoltaa, mutta siksi yleensä aina joku lähtee etsimään vaihtoehtoista varaosaa, kun harvoin mikään osa autossa on niin uniikki, ettei sitä voisi korvata toisesta merkistä otetulla

ehkä uusin bensakoneinen fiat jonka ostaisin on 131 mirafiori (racing), se oli mukava auto ajella, kun toisilla oli vain välikoppa eskoa tai jotain 320 kaasari bemua (bemut tuntui olevan aina ruikulla), tosin niidenkin valmistus tais loppua jo -83... mutta eipähän tarttis tapella päästöjen kanssa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minkäs ikänen ducato Navalla oikein on?itse olen pärvötellyt tuolla omalla ducatolla vähän vajaa 200 000 km, josta varmaan 1/4 metsäautoteillä... (mittarissa hieman vajaa 300 000 km), eikä ole vetarin suojakumeja mennyt ellei sitten edellinen omistaja ole sinne jotain "long life" malleja vaihtanut, mutta epäilen...
itse tarkoitin näitä vm.99-06 malleja missä saa murroksia ja suojakumeja vaihtaa yhtenään.Pitäisin suorastaan ihmeenä jos autosi on joku 2000 mallinen ja ei ole vielä 300tkm murrosta vaihdettu

ML W164
Missäkohtaa sitä muka tarvii? ei ainakaan etupäässä.Vetoakseli lähtee pois avaamatta pyöränripustusta. Akselin purkaminen
vaatii ulosvetäjän.
oliko niistä malleista tarkempaa tietoa mikä vuodet ja muuta?
Tahi joutilaita kumeja eteen?
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
tuo on -98 mallinen... eli on kai hyvää tuuria, kun on osannut valita riittävän vanhan mallinTeppo L kirjoitti:
Minkäs ikänen ducato Navalla oikein on?
itse tarkoitin näitä vm.99-06 malleja missä saa murroksia ja suojakumeja vaihtaa yhtenään.Pitäisin suorastaan ihmeenä jos autosi on joku 2000 mallinen ja ei ole vielä 300tkm murrosta vaihdettu

niin ja on maxi ducato, eli k-auto ja alustan osat on kyllä järeämpää tavaraa, kuin niissä yleisissä "1.9 tdi pikku pakuissa"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kuka oli uusinut neulat vetareihin siitä oli joskus juttua täälä?
Eteen tarvis kaikki uutta..
Edit, kl antaa netissä suojakumisarjan hinnaksi 29€ mitähän se sisältää?
Eteen tarvis kaikki uutta..
Edit, kl antaa netissä suojakumisarjan hinnaksi 29€ mitähän se sisältää?
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
4matic vetonivelten suojakumit etuakseleihin
Mielestäni Fixus nettikauppa http://www.fixusnet.fi/ on erinomainen, koska siellä on hyvät kuvat mittoineen mm. vetonivelen suojakumeista ja varastotilanteen näkee heti.JarkkoN kirjoitti:Jaa että Audi Quattro ulommaksi ja Fiat Ducato sisemmäksi.
Onko tarkempaa tietoa malleista?
Esimerkiksi eräs ducaton kumi.
Molempiin päihin käypi yleismallin pakettiauton kumi.
Ulompaan se on täydellinen, sisäpäässä pitäisi olla pikkasen pienempi se akselinympärille tuleva pää mutta kun siihen vetäsee klemmarin niin homma käy.
hinta oli 18€/kumi sis rasvat ja lemmarit.
Varsin kohtuullista,
Ulompaan se on täydellinen, sisäpäässä pitäisi olla pikkasen pienempi se akselinympärille tuleva pää mutta kun siihen vetäsee klemmarin niin homma käy.
hinta oli 18€/kumi sis rasvat ja lemmarit.
Varsin kohtuullista,
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
4matic vetonivelten suojakumit etuakseleihin
Laitoin itsekkin uudet nivelten suojakumit etuakseleille.
Uloimpaan niveleen laitoin Fiat Scudon vm. 1996-2001 suojakumin. Fixus tuotenumero 802-50016.

Vasemman puoleinen on mersun alkuperäinen ja oikealla Scudon kumi (klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen). Ovat kuin samasta muotissa tehtyjä.
Sisempään niveleen laitoin Fiat Ducaton vm. 1988-1993 suojakumin. Fixus tuotenumero 802-52451.

Vasemman puoleinen on mersun alkuperäinen kahden kumin yhdistelmä ja oikealla Ducaton kumi (klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen).

Kumit asennettuna. Sovivat täydellisesti paikalleen.
Kumit maksoivat 9e/kpl sisältäen klemmarit ja rasvan. Kun uusi kaikki kumit molemmilta etuakseleilta, tuli säästöä Mertelin hintoihin verrattuna noin 500 euroa. Vehon hintoja en uskalla edes kuvitella...
Uloimpaan niveleen laitoin Fiat Scudon vm. 1996-2001 suojakumin. Fixus tuotenumero 802-50016.

Vasemman puoleinen on mersun alkuperäinen ja oikealla Scudon kumi (klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen). Ovat kuin samasta muotissa tehtyjä.
Sisempään niveleen laitoin Fiat Ducaton vm. 1988-1993 suojakumin. Fixus tuotenumero 802-52451.

Vasemman puoleinen on mersun alkuperäinen kahden kumin yhdistelmä ja oikealla Ducaton kumi (klikkaa kuvaa suurentaaksesi sen).

Kumit asennettuna. Sovivat täydellisesti paikalleen.
Kumit maksoivat 9e/kpl sisältäen klemmarit ja rasvan. Kun uusi kaikki kumit molemmilta etuakseleilta, tuli säästöä Mertelin hintoihin verrattuna noin 500 euroa. Vehon hintoja en uskalla edes kuvitella...