
Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.
Ajakaa varovasti tai 4-maticilla

Näimpä, ainut huono puoli matikissakin on se että pysähtyminen ei ole yhtään sen tehokkaampaa kuin "normaali" autoissakaan...kaikki kun on varustettu samanlaisilla 4-pyörä jarruillapappa809D kirjoitti:
Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.
Ajakaa varovasti tai 4-maticilla
Näin on näreet, kyllä turvaväli on todella paikallaan kun tiet on tuossa kunnossa. Taitaa olla niitä pahimpia aikoja nämä kevään sulaa / jäätyy kelit.tese kirjoitti: Näimpä, ainut huono puoli matikissakin on se että pysähtyminen ei ole yhtään sen tehokkaampaa kuin "normaali" autoissakaan...kaikki kun on varustettu samanlaisilla 4-pyörä jarruilla![]()
![]()
On kyllä muuten aivan ylivoimainen kulkunsa puolesta näillä keleillä.
Aivan, voisinkin kertoa pienen tarinan asiaan liittyen:pappa809D kirjoitti:Näin on näreet, kyllä turvaväli on todella paikallaan kun tiet on tuossa kunnossa.
Automaatilla hieman ankalaa.Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä.
hankalaa se hieman on, mutta vähän kuitenkin pystyy heijaamaan... eilen kans hieman jouduin kokeilemaanHarri126 kirjoitti:Automaatilla hieman ankalaa.Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä.
Eilen jäin taas jumiin tasaisella sellaiseen "ränniin", edessä jäinen nousu ja takana myös.
Melko toivottomalata tuntui, kun ei edes nytkähtänyt mihinkään suuntaan pakilla ta Deellä. Onneksi oli vielä kissanhiekkaa takakontissa, mitä roiskimalla sai hieman pitoa.napa kirjoitti:hankalaa se hieman on, mutta vähän kuitenkin pystyy heijaamaan... eilen kans hieman jouduin kokeilemaanHarri126 kirjoitti:Automaatilla hieman ankalaa.Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä.
Eilen jäin taas jumiin tasaisella sellaiseen "ränniin", edessä jäinen nousu ja takana myös.toisaalta automaatilla pystyy vedättämään/ luistattamaan "kytkintä" siinä vetävien pyörien pidon rajalla, eikä tarvitse pelätä kytkinlevyn puolesta
Kyllä sen heijaamisen omasta mielestä taidan aikas hyvin. Tämä oli tälle talvelle eka kerta kun oli mersu työntöä vaillaWhaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä.
Automaatti on tosiaan hyvä jos on vähän liukasta niin voi pistää R:n tai D:n päälle ja mennä itse ulos työntämään...tosin silloin pitää varmistua siitä että lähellä ei ole rikki meneviä tavaroita jos sattuu lähtee ryntämään omia aikojaan tuo auto.Ari89 kirjoitti:Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan
Niin ja muistaa vielä katsoa ettei ole lumipenkkoja edessä silläpuolella millä työntää, ettei käy niinkuin sille sankarille joka puristui kuoliaaksi oman autonsa oven väliin.kaijan kirjoitti:Automaatti on tosiaan hyvä jos on vähän liukasta niin voi pistää R:n tai D:n päälle ja mennä itse ulos työntämään...tosin silloin pitää varmistua siitä että lähellä ei ole rikki meneviä tavaroita jos sattuu lähtee ryntämään omia aikojaan tuo auto.Ari89 kirjoitti:Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan
Aivan... aikamoinen tapahtumaketju tosiaan. Ei mulla oo kun kerran yks talvi karannut auto, mutta onneks se ei tyhjäkäynnillä menny ku jotain 2km/h eteenpäin niin pysty tämmönen läskikin juoksemaan sen kiinniKapi kirjoitti:Niin ja muistaa vielä katsoa ettei ole lumipenkkoja edessä silläpuolella millä työntää, ettei käy niinkuin sille sankarille joka puristui kuoliaaksi oman autonsa oven väliin.kaijan kirjoitti:Automaatti on tosiaan hyvä jos on vähän liukasta niin voi pistää R:n tai D:n päälle ja mennä itse ulos työntämään...tosin silloin pitää varmistua siitä että lähellä ei ole rikki meneviä tavaroita jos sattuu lähtee ryntämään omia aikojaan tuo auto.Ari89 kirjoitti:Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan
kaijan kirjoitti: Aivan... aikamoinen tapahtumaketju tosiaan. Ei mulla oo kun kerran yks talvi karannut auto, mutta onneks se ei tyhjäkäynnillä menny ku jotain 2km/h eteenpäin niin pysty tämmönen läskikin juoksemaan sen kiinni
Huh. Olipas kokemus tuo E320 CDi.pappa809D kirjoitti:ETTÄ EN OLE VAIHTANUT AIKAISEMMIN.
Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.
Ajakaa varovasti tai 4-maticilla
karu totuus taitaa sittenkin olla se, että jos mersulla haluaa ajaa järkevillä kustannuksilla, se menee tuonne w124 osastoon, eikä auta mikään... mitään karkiahan (ajotietokoneita + muita nykyajan mukavuuksia/hullutuksia) niiltä on turha odottaa, mutta eipähän tarvitse "tyhjästä" maksaa jatkuvastipappa809D kirjoitti:
Aika pettynyt sitten loppupelissä tekniikan kestoon ja näin kaksi HYVÄÄ mersua takana, molemmilla n. 50-65tkm kilometriä ajaneena, voin omakohtaisesti sanoa että eivät olleet hintansa arvoisia. Ei se ole tämä Ford Focuskaan, jolla nyt mennään, mutta huoltaminen ja korjaaminen kuitenkin on edullisempaa.
Hyviä autoja ei taida sitten enää olla olemassakaan.![]()
Luotto meni, harmi, sillä kyllähän toi E-mersu muutoin on laadukas ja aivan loistava auto.
oletko sitten ihan varma,että autolla oli ajettu 165 tkm kun sen ostit ?pappa809D kirjoitti:Huh. Olipas kokemus tuo E320 CDi.pappa809D kirjoitti:ETTÄ EN OLE VAIHTANUT AIKAISEMMIN.
Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.
Ajakaa varovasti tai 4-maticillaTaas mennään Fordilla nykyään. Mesellä oli ajettu ( soomi aaato, veho *****haka ) 165tkm kun se mulle tuli. Ostaessa vaihdettiin joku nivel ja ilmeisesti olivat jonkin muunkin fiksauksen tehneet kun auto täristi koeajolla niin maan perusteellisesti, etenkin vedättäessä. Olihan tuo loistavan laadukas auto ajella, vähän vajaan vuoden ajoin kunnes se kävi liian kalliiksi KORJATA ja huollattaa. 225tkm mittarissa ja viimeisen 15tkm aikana tuosta:
1- Startti hajosi n. 600€ ( Saksan mersun tiskiltä )
2- Etuvetari uusiksi n 1100€ ( Saksan mersun tiskiltä )
3- Paineventtiili jossain imupuolella ja pari hehkua ( n. 600€ töineen )
4- Huoltoihin ja korjauksiin meni viimeisen n. 3kk aikana reilu 4500€ ja kuulin autoliikkeestä jossa sen pois vaihdoin, että hehkujen ohjainboksikin oli rikki. Sitä en itse havainnut kun auto oli mulla pääasiassa roikassa, ehkä käynnistyi ton hehkun vaihtojen jälkeen huonommin kuin ennen sitä, mutta en siihen kiinnittänyt em. syystä sitten tarpeeksi huomiota. Lienevät rikkoneet sen paikallisessa MB merkkihuollossa, jonka nimeä en luonnollisesti voi sanoa. Meinaan aikas lailla osaamatonta porukkaa löytyy sekä MB että Ford huollon puolelta ko. putiikista.
Aika pettynyt sitten loppupelissä tekniikan kestoon ja näin kaksi HYVÄÄ mersua takana, molemmilla n. 50-65tkm kilometriä ajaneena, voin omakohtaisesti sanoa että eivät olleet hintansa arvoisia. Ei se ole tämä Ford Focuskaan, jolla nyt mennään, mutta huoltaminen ja korjaaminen kuitenkin on edullisempaa.
Hyviä autoja ei taida sitten enää olla olemassakaan.![]()
Luotto meni, harmi, sillä kyllähän toi E-mersu muutoin on laadukas ja aivan loistava auto.