Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

ETTÄ EN OLE VAIHTANUT AIKAISEMMIN. :D

Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.

Ajakaa varovasti tai 4-maticilla ;)
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Aika harhaanjohtava otsikko! :D
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja tese »

pappa809D kirjoitti:
Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.

Ajakaa varovasti tai 4-maticilla ;)
Näimpä, ainut huono puoli matikissakin on se että pysähtyminen ei ole yhtään sen tehokkaampaa kuin "normaali" autoissakaan...kaikki kun on varustettu samanlaisilla 4-pyörä jarruilla :D :D
On kyllä muuten aivan ylivoimainen kulkunsa puolesta näillä keleillä. :!:
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

CDW210 kirjoitti:Aika harhaanjohtava otsikko! :D
Ai miten niin :D :lol:
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

tese kirjoitti: Näimpä, ainut huono puoli matikissakin on se että pysähtyminen ei ole yhtään sen tehokkaampaa kuin "normaali" autoissakaan...kaikki kun on varustettu samanlaisilla 4-pyörä jarruilla :D :D
On kyllä muuten aivan ylivoimainen kulkunsa puolesta näillä keleillä. :!:
Näin on näreet, kyllä turvaväli on todella paikallaan kun tiet on tuossa kunnossa. Taitaa olla niitä pahimpia aikoja nämä kevään sulaa / jäätyy kelit.

Mulla haussa ilmanputsari + moottorin päälle suojamuovi, jos sattuu jollakin olemaan sellaisia. Olen etsinyt (ja etsin edelleen) myyntipalstan ja laittanut myös ostoilmoitusta. Nuo osat puuttuu autosta.
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mihin sitä 4-maticcia tarvii, ei tarvii kuin piikkikärkisen lapion, vahvan liinan ja 4-veto hiacen. Nimimerkkillä eilen reilun tunnin kotipihassa Sprintteri kaivaneena :evil: :evil:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja nj^ »

pappa809D kirjoitti:Näin on näreet, kyllä turvaväli on todella paikallaan kun tiet on tuossa kunnossa.
Aivan, voisinkin kertoa pienen tarinan asiaan liittyen:

Tänään tulin töistä kasitietä pitkin, aivan kuten jokainen muukin arkipäivä. Jo kasitielle kääntyessäni huomasin että tie on hemmetin liukas, rauhallisesti liikkeelle lähtiessäni suti vielä nelosella pintakaasullakin. Tällöin päätin että ohitukset eivät kuulu tämän päivän kotimatkalleni. Ajoin mittarin mukaan 80km/h muiden autojen seassa ja pidin oikein reilun turvavälin. Hetken päästä henkilöautot olivat tieltäni haihtuneet huitsin nevadaan ja edessäni olikin todella roiman turvavälin päässä tukkirekka ja päätin että pidän vielä normaalia pidemmän turvavälin, koska jos täydessä lastissa olevan tukkirekan täytyy tehdä äkkijarrutus, niin minähän en ehdi mitenkään pysäämään tuolla kelillä ns. normaalilla turvavälillä.

Hetken päästä huomasin taustapeilistäni että perässäni notkui musta Toyota Aygo, turvaväliä oli se peukalon paksuus. En uskaltanut tässä vaiheessa tehdä sitä perus jekkua takana roikkujille, eli näpäyttää hieman jarruvaloa. Tässä vaiheessa mainittakoon että kuljettaja oli arviolta 20-23v mukiin menevä blondi.

Aikansa hän notkui siinä perässäni (epäilen että oli saanut autonsa jotenkin sidottua peräkoukkuuni), kunnes kyllästyi ja lähti ohittamaan. Osaisin kuvitella että jo kaistaa vaihtaessa tuli ainakin lusikallinen housuun, sillä sen verran paha valli oli keskelle päässyt kertymään. Siitä hän sitten pääsi vastaantulevien kaistalle, jolloin hän todennäköisesti huomasi että nyt on niin liukasta että tästä ei tule lasta eikä paskaa. Nyt oltiin jo niin pitkällä että se valkoinen avensis joka notkui toyodan takana, oli vaihtanut kohdettaan ja notkui puolestaan minun peräkoukussa.

Hetken aikaa katselin toyodan epätoivosta lipumista, kunnes totesin että pakko hidastaa että se pääsee eteeni, suoran päässä näkyi nimittäin ajovalot. Sain kun sainkin hidastettua vauhtiani ilman, että peräkoukustani olisi ruoste siirtynyt avensiksen puskuriin ja nyt tuo nuori tytteli pääsisi siirtymään takaisin omalle kaistalleen, "onnistuneen ohituksen jälkeen". Mutta eihän se mennyt niinkuin elokuvissa, vaan aikasemmin mainitsemani lumivallin yli päästyään, lähti se musta kärpäsen paskan kokoinen muovikippo nelipyöräluisuun. Tässä vaiheessa olin lähes satavarma, että voisin alkaa soittamaan palokuntaa ja ambulanssia paikalle. Tyttö sai kuitenkin autonsa sen verran haltuun, että se osui vain tien vieressä olleeseen jäiseen lumipenkkaan.

Tässä vaiheessa näin kuinka mustat muovinpalaset lentelivät pitkin kasitien karua tiensivua. Nyt tämä blondin ns. vitutusmittari alkoi varmasti nousta, eikä tilannetta varmasti auttanut se että nauroin takana aikaslailla makeasti.

Onni onnettomuudessa, potenttiaalia oli hieman vakavempaan onnettomuuteen. Nyt sentään säästyttiin uudella puskurilla + maalauksella, jotka yhteensä tosin maksavat varmaan aivan helvetisti!

Mutta mitäs me kaikki tästä opimme?
------
No tietysti sen että reikä päähän ja keli pois mielestä liikenteessä, kuuluuhan järkiohitukset eläkeläisille (jotka ei muuten ikinä ohita..)!
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Itsekin VT-8:a viikottain pompottaessa , ihmettelen aina ihmisten ajattelemattomuutta: Mitä huonompi keli sitä hullummat ohitukset ja ajotapa. No varmasti joka tiellä sama juttu, tuota nyt tulee ajeltua enimmäkseen.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Näin on, liukkaalla kannattaa pysytellä omalla kaistalla ...

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

Olin työmatkalla tuolla etelä-suomessa päin parisen päivää ja eilen sinne mennessä, ennen Vaajakoskea tuolla Jyväskylään päin, oli emäntä lähtenyt ohittamaan Toyotalla kolmea emäntää Mersussa peilijäisellä tiellä. ( eli mersuasiaa tämäkin :) ) Oli sitten ohituksessa tytöllä lähtenyt Toyota hieman lapasesta ja pussanut meseä kylkeen. Siitä sitten Mese pyörähtänyt ja napannut muutaman kerran kaiteisiin, mutta henkilövahingoilta onneksi säästyttiin ja mesekin kävi ja kukkui ihan mainiosti ;)

Vaihdoin siinä muutaman sanan emäntien kanssa, olivat silminnähden pelästyneitä eikä ihme. Kaikkein eniten oli shokissa itse ohittaja, ihan kalpeana. Mutta jos tuo opettaisi, itse ainakin rauhotin ennestään menoa vaikka tuo 4-matic on petollisen vakava peli menemään.
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Osaakos muute joku heittää arviota mitä köyhtyy kun tommosen aygon etupuskurin vaihdattaa ja maalauttaa? Ei varmaan tonnilla selviä merkkiliikkeessä?

Noh anyhow, ei suomalaiset osaa ajaa liukkaalla, mitä pahempi keli sitä typerämmiksi ihmiset muuttuu :?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

puskurin korjaushinnasta ei ole tietoa, mutta vastaavan, jonkun uuden fiiatin puskurin kaveri halkas parkkipaikalla, jätti lapun tuulilasiin, missä oli kaverin numero. niin, ehtoommalla fiiatin omistaja soitteli sitten ja kerto, että oli kyselly korjaushintoja. puoltoista tonnia oli uus puskuri maalattuna ja asennettuna. vakuutuksiin meni.

toissa päivänä raahasin polttopuita peräkärrillä. karseeta hommaa vetää loskassa peräkärryä, missä on 2 mottia puita. välillä tuntu, että nyt lähtee oikeesti lapasesta. vauhti oli kyllä aikas alhainen paikka paikoin ja välillä meinas tulla jonookin taakse. selvisin kuitenkin kotio saakka.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Itekin tuossa toissapäivänä sai touhuta mersujen kanssa lumessa.. Tulin asumani kerrostalon pihaan ja kattoin että parkkipaikalla mersu jumissa kärryn kanssa, noh sitä auttamaan..

Puolisen tunnin jälkeen oman kimppuun, tuiskuttanut peräkontin puoleen väliin asti lunta.. Kola hakemaan.. Liikkeelle hiljaa (ylämäkeen pakittaen), perä luisuu sivulle, pohjan varassa.. Harjalla enimmät lumet pois, liikkeelle.. Peruuttamisen jälkeen eteenpäin-> eli ei mihinkään, lunta sen verran että hipoo puskuria ja pohjaa.. Vitutus nousee, vaihde silmään, kytkin ylös, pihalle, työntämään.. :) Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan :)
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä. :wink:
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä. :wink:
Automaatilla hieman ankalaa.
Eilen jäin taas jumiin tasaisella sellaiseen "ränniin", edessä jäinen nousu ja takana myös.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Harri126 kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä. :wink:
Automaatilla hieman ankalaa.
Eilen jäin taas jumiin tasaisella sellaiseen "ränniin", edessä jäinen nousu ja takana myös.
hankalaa se hieman on, mutta vähän kuitenkin pystyy heijaamaan... eilen kans hieman jouduin kokeilemaan :P toisaalta automaatilla pystyy vedättämään/ luistattamaan "kytkintä" siinä vetävien pyörien pidon rajalla, eikä tarvitse pelätä kytkinlevyn puolesta :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

napa kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä. :wink:
Automaatilla hieman ankalaa.
Eilen jäin taas jumiin tasaisella sellaiseen "ränniin", edessä jäinen nousu ja takana myös.
hankalaa se hieman on, mutta vähän kuitenkin pystyy heijaamaan... eilen kans hieman jouduin kokeilemaan :P toisaalta automaatilla pystyy vedättämään/ luistattamaan "kytkintä" siinä vetävien pyörien pidon rajalla, eikä tarvitse pelätä kytkinlevyn puolesta :wink:
Melko toivottomalata tuntui, kun ei edes nytkähtänyt mihinkään suuntaan pakilla ta Deellä. Onneksi oli vielä kissanhiekkaa takakontissa, mitä roiskimalla sai hieman pitoa. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

leveä metrinen lauta tai lankku ja kunnon tunkki on hyvä apu jos on lujasti lumessa.Satoja kertoja kiinni jääneenä lumeen ja liejuun :P
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Whaeva kirjoitti:Kandee opetella heijaamaan autoa oikealla tavalla eestaas(pakkia-eteen-pakkia-eteen), niin pääsee takavetosellakin pahoista paikoista usein pois ilman lykkäämistä. :wink:
Kyllä sen heijaamisen omasta mielestä taidan aikas hyvin. Tämä oli tälle talvelle eka kerta kun oli mersu työntöä vailla :) Tällä kertaa sitä lunta vaan oli tullut niin paljon ja ensin piti parkkipaikalta pakittaa ylämäkeen ja sitten taas eteenpäin lähtiessäkin oli ylämäkeä, loivaa tosin mutta kuitenkin..
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Vielä tuosta 4-Maticista sen verran että jotkut on noituneet huonoja ajokelejä, mut mie olen vain odotellut milloin ne huonot kelit alkaa ! Totta puhuen entisiin takavetoisiin ( 210, 124, 123) verrattuna matikki menee kuin juna, oli keli minkälainen hyvänsä. Mutta siihen liittyy kieltämättä myös turtuminen liukkaisiin olosuhteisiin ja tulee vääränlaista turvallisuuden tunneta. Ennenkuin menee sit jarrutus pitkäksi tiukassa paikassa tai tulee fyysiikan lait mutkassa mukaan. Ja silloin voipi olla myöhäistä.

Mutta ei muuta kun oikeaa asennetta peliin ja muistaa ettei neliveto ja hyvät renkaat talvesta kesää tee.

PS. Vielä edelleenkin hämmästyttää nuo matikin talviominaisuudet, vaikka tekniikka on jo yli 20 vuotta vanhaa...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mulla on aina sepelisäkki peräkontissa talvella. Pinttynyt entisen taunusmiehen tapa.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Ari89 kirjoitti:Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan :)
Automaatti on tosiaan hyvä jos on vähän liukasta niin voi pistää R:n tai D:n päälle ja mennä itse ulos työntämään...tosin silloin pitää varmistua siitä että lähellä ei ole rikki meneviä tavaroita jos sattuu lähtee ryntämään omia aikojaan tuo auto. :)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Kapi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 17.01.2004 20:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kapi »

kaijan kirjoitti:
Ari89 kirjoitti:Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan :)
Automaatti on tosiaan hyvä jos on vähän liukasta niin voi pistää R:n tai D:n päälle ja mennä itse ulos työntämään...tosin silloin pitää varmistua siitä että lähellä ei ole rikki meneviä tavaroita jos sattuu lähtee ryntämään omia aikojaan tuo auto. :)
Niin ja muistaa vielä katsoa ettei ole lumipenkkoja edessä silläpuolella millä työntää, ettei käy niinkuin sille sankarille joka puristui kuoliaaksi oman autonsa oven väliin.
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Kapi kirjoitti:
kaijan kirjoitti:
Ari89 kirjoitti:Näin edettiin pihasta pois ja sitten saikin pitoja ja hölkkä vauhdista hypätä autoon sisään ja eikun matkaan :)
Automaatti on tosiaan hyvä jos on vähän liukasta niin voi pistää R:n tai D:n päälle ja mennä itse ulos työntämään...tosin silloin pitää varmistua siitä että lähellä ei ole rikki meneviä tavaroita jos sattuu lähtee ryntämään omia aikojaan tuo auto. :)
Niin ja muistaa vielä katsoa ettei ole lumipenkkoja edessä silläpuolella millä työntää, ettei käy niinkuin sille sankarille joka puristui kuoliaaksi oman autonsa oven väliin.
Aivan... aikamoinen tapahtumaketju tosiaan. Ei mulla oo kun kerran yks talvi karannut auto, mutta onneks se ei tyhjäkäynnillä menny ku jotain 2km/h eteenpäin niin pysty tämmönen läskikin juoksemaan sen kiinni
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

kaijan kirjoitti: Aivan... aikamoinen tapahtumaketju tosiaan. Ei mulla oo kun kerran yks talvi karannut auto, mutta onneks se ei tyhjäkäynnillä menny ku jotain 2km/h eteenpäin niin pysty tämmönen läskikin juoksemaan sen kiinni
:D

Tuttu tunne, kauan sitten autona oli Chevy Scottsdale, 5.7 V8 Diesel polttouunilla. Hyppäsin kuskin pukilta laittamaan kirjekuorta kaverin postilaatikkoon ja tuuppasin auton mielestäni P:lle. Meni R:lle, eli melkein sama asia. Koitin siinä vierellä sitten pomppia takas hyttiin samalla kun avonainen ovi niisti koko postilaatikkorivistön nurin. Pääsin kyllä kyytiin takas, mutta "too late" :) Ovikin mokoma vääntyi ainakin kolme milliä. Postilaatikot ei selvinneet hengissä. :oops:
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

pappa809D kirjoitti:ETTÄ EN OLE VAIHTANUT AIKAISEMMIN. :D

Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.

Ajakaa varovasti tai 4-maticilla ;)
Huh. Olipas kokemus tuo E320 CDi. :( Taas mennään Fordilla nykyään. Mesellä oli ajettu ( soomi aaato, veho *****haka ) 165tkm kun se mulle tuli. Ostaessa vaihdettiin joku nivel ja ilmeisesti olivat jonkin muunkin fiksauksen tehneet kun auto täristi koeajolla niin maan perusteellisesti, etenkin vedättäessä. Olihan tuo loistavan laadukas auto ajella, vähän vajaan vuoden ajoin kunnes se kävi liian kalliiksi KORJATA ja huollattaa. 225tkm mittarissa ja viimeisen 15tkm aikana tuosta:
1- Startti hajosi n. 600€ ( Saksan mersun tiskiltä )
2- Etuvetari uusiksi n 1100€ ( Saksan mersun tiskiltä )
3- Paineventtiili jossain imupuolella ja pari hehkua ( n. 600€ töineen )
4- Huoltoihin ja korjauksiin meni viimeisen n. 3kk aikana reilu 4500€ ja kuulin autoliikkeestä jossa sen pois vaihdoin, että hehkujen ohjainboksikin oli rikki. Sitä en itse havainnut kun auto oli mulla pääasiassa roikassa, ehkä käynnistyi ton hehkun vaihtojen jälkeen huonommin kuin ennen sitä, mutta en siihen kiinnittänyt em. syystä sitten tarpeeksi huomiota. Lienevät rikkoneet sen paikallisessa MB merkkihuollossa, jonka nimeä en luonnollisesti voi sanoa. Meinaan aikas lailla osaamatonta porukkaa löytyy sekä MB että Ford huollon puolelta ko. putiikista.

Aika pettynyt sitten loppupelissä tekniikan kestoon ja näin kaksi HYVÄÄ mersua takana, molemmilla n. 50-65tkm kilometriä ajaneena, voin omakohtaisesti sanoa että eivät olleet hintansa arvoisia. Ei se ole tämä Ford Focuskaan, jolla nyt mennään, mutta huoltaminen ja korjaaminen kuitenkin on edullisempaa.

Hyviä autoja ei taida sitten enää olla olemassakaan. :wtf:

Luotto meni, harmi, sillä kyllähän toi E-mersu muutoin on laadukas ja aivan loistava auto.
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja napa »

pappa809D kirjoitti:
Aika pettynyt sitten loppupelissä tekniikan kestoon ja näin kaksi HYVÄÄ mersua takana, molemmilla n. 50-65tkm kilometriä ajaneena, voin omakohtaisesti sanoa että eivät olleet hintansa arvoisia. Ei se ole tämä Ford Focuskaan, jolla nyt mennään, mutta huoltaminen ja korjaaminen kuitenkin on edullisempaa.

Hyviä autoja ei taida sitten enää olla olemassakaan. :wtf:

Luotto meni, harmi, sillä kyllähän toi E-mersu muutoin on laadukas ja aivan loistava auto.
karu totuus taitaa sittenkin olla se, että jos mersulla haluaa ajaa järkevillä kustannuksilla, se menee tuonne w124 osastoon, eikä auta mikään... mitään karkiahan (ajotietokoneita + muita nykyajan mukavuuksia/hullutuksia) niiltä on turha odottaa, mutta eipähän tarvitse "tyhjästä" maksaa jatkuvasti :wave:

kalliit oli kyllä kilometrit tuossa sun kokeilussa, ei voi muuta sanoa... (n. 4500 € turhiin remontteihin alkaa varmasti vituttamaan hiljaisempaakin miestä, sillä olis kuitenkin saanut polttoaineet ja vakuutukset muutamaan w124 mersuun koko vuodeksi)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja koyama »

pappa809D kirjoitti:
pappa809D kirjoitti:ETTÄ EN OLE VAIHTANUT AIKAISEMMIN. :D

Kyllä foormätic ruletti eilen ja tänään tuolla ****a kelissä ajellessa.

Ajakaa varovasti tai 4-maticilla ;)
Huh. Olipas kokemus tuo E320 CDi. :( Taas mennään Fordilla nykyään. Mesellä oli ajettu ( soomi aaato, veho *****haka ) 165tkm kun se mulle tuli. Ostaessa vaihdettiin joku nivel ja ilmeisesti olivat jonkin muunkin fiksauksen tehneet kun auto täristi koeajolla niin maan perusteellisesti, etenkin vedättäessä. Olihan tuo loistavan laadukas auto ajella, vähän vajaan vuoden ajoin kunnes se kävi liian kalliiksi KORJATA ja huollattaa. 225tkm mittarissa ja viimeisen 15tkm aikana tuosta:
1- Startti hajosi n. 600€ ( Saksan mersun tiskiltä )
2- Etuvetari uusiksi n 1100€ ( Saksan mersun tiskiltä )
3- Paineventtiili jossain imupuolella ja pari hehkua ( n. 600€ töineen )
4- Huoltoihin ja korjauksiin meni viimeisen n. 3kk aikana reilu 4500€ ja kuulin autoliikkeestä jossa sen pois vaihdoin, että hehkujen ohjainboksikin oli rikki. Sitä en itse havainnut kun auto oli mulla pääasiassa roikassa, ehkä käynnistyi ton hehkun vaihtojen jälkeen huonommin kuin ennen sitä, mutta en siihen kiinnittänyt em. syystä sitten tarpeeksi huomiota. Lienevät rikkoneet sen paikallisessa MB merkkihuollossa, jonka nimeä en luonnollisesti voi sanoa. Meinaan aikas lailla osaamatonta porukkaa löytyy sekä MB että Ford huollon puolelta ko. putiikista.

Aika pettynyt sitten loppupelissä tekniikan kestoon ja näin kaksi HYVÄÄ mersua takana, molemmilla n. 50-65tkm kilometriä ajaneena, voin omakohtaisesti sanoa että eivät olleet hintansa arvoisia. Ei se ole tämä Ford Focuskaan, jolla nyt mennään, mutta huoltaminen ja korjaaminen kuitenkin on edullisempaa.

Hyviä autoja ei taida sitten enää olla olemassakaan. :wtf:

Luotto meni, harmi, sillä kyllähän toi E-mersu muutoin on laadukas ja aivan loistava auto.
oletko sitten ihan varma,että autolla oli ajettu 165 tkm kun sen ostit ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
pappa809D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 08.09.2008 05:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja pappa809D »

No siitähän ei voi olla mitenkään varma tänä päivänä. Sen verran kuitenkin autoa tutkin, että esim. kivenhakkaumia, tuulilasin- ja etulamppujen naarmuuntumista, väsynyttä kuskinpenkkiä tai muuta selkeesti nähtävää kulumaa ei autossa ollut. Sisusta autossa oli iskemättömän oloinen - hyväksihän ne meikataan, tottahan toki, mutta sellaisia selkeitä paljon ajetun auton merkkejä ei ollut havaittavissa. Mutta vaikeahan sitä on todistaa näinä päivinä, huoltokirjassa oli toki kotimaiset merkinnät huolloista, että se ehkä voi kertoa jotain. Edellinen väykky ennen tätä oli niin ikään 4matic, siinäkin meni vaihtoon etuvetari tuossa reilu 200tkm metreillä, ymmärrettävä kuluva osa, onhan noissa koneissä vääntöä yllin kyllin. Mutta näillä kokemuksilla, en voisi sanoa että Mersu olisi kestävyydeltään mitenkään erityisen ylistettävä. Eikä mulle ole mikään yllätys että auto kuluu, kuluuhan se kun sitä käytetään, mutta mun mielipide on näillä kokemuksilla se että ei ole hintansa arvoinen - vaikka erinomainen auto ominaisuuksiltaan onkin.

Se on vaan mun mielipide. Jokaisella on omansa. :) Ja mä en vaan usko että on olemassakaan autoa joka ei korjausta tarvitse kun sillä sahataan Suomen maantietä 50 - 65 tuhatta kilsaa vuoteen.
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

Mulla oli 202-korinen cdi farkku 60tkm-->220tkm ~4vuotta. Alla saldo korjauksista.
virtalukko (takuu)
yksi hehku
etupyörän laakeri
narinahela
jarrupalat
Ei ne kaikki mersut susia oo...

Nykyiseen 211 koriseen 320cdi farkkuun 220tkm--240tkm 1,5vuotta
iskarivuoto ostaessa --> alustasarja
jarrupalat
termostaatti
ksenonlamppu
narinahelat

Tiedä sitten mitä olis maksanut marmoritiskillä noi hommat, mutta itse tekemällä/ osaavia korjaamoja käyttämällä on homma pysynyt siedettävän hintaisena.
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihdoin hiljattain Fordin Väyryseen ja nyt kaduttaa ...

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Saattaa olla aika häijy peli tuommoinen 280 hv / 610 Nm kiristetty neliveto puoliaktiivisella Airmatic-alustalla ja 245/45-renkailla.

Tarttis varmaan kokeilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin