Ongelma Sprintterin Sprintshift ohjauksessa
Ongelma Sprintterin Sprintshift ohjauksessa
Otsikon mukainen ongelma. Auto MB 313-01 ja poltti hydraulipumpun moottorin ja 40A n pääsulakkeen. Pumppu oli käynyt kuumana ja oikosulussa polttanut sulakkeen. Asennettiin uusi pumppu mutta pumpun pistokkeen kun laittaa paikoilleen, pumppu lähtee heti pyörimään. Tietääkö kukaan missä pumpun ohjaus rele sijaitsee tai tietääkö kukaan mikä vika voisi olla kyseessä. Olemme autolla Italiassa ja paniikki meinaa jo iskeä kun auto ei toimi.
Tarkoittanet tuota: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... printshift
releen sijainti
tarkoitan juuri kyseistä relettä.rele löytyi ja kärjet oli palaneet kiinni. Ainut ongelma nyt että mistä uuden releen löydän desenzanosta.käykö releeksi normaali neli napainen?
Onkohan se tuo Bonera group joka myy noihin osia siellä?? http://www.boneragroup.it/page?10 Tämä täältä kotisohvalta, Suomesta 
edit: näyttäs siinä Points of sale dropdown-valikossa olevan sekin kylä, mutta karttalinkki ei toimi.

edit: näyttäs siinä Points of sale dropdown-valikossa olevan sekin kylä, mutta karttalinkki ei toimi.
Hyvä Esme. kiitos myötätunnosta reissaajia kohtaan. Onhan se aika orpo olo reissussa kun laitteet hajoaa..Kaikki on meillä taas kuitenkin kunnossa ja kotimatka Italiasta alkaa perjantai iltana. Ajellaan Gardalta Travemundeen ja sieltä laivalla Helsinkiin. Pariviikkoinen reissu on sitten takana. Ainoastaa pieni ajo Hki-Oulu lopussa tuntuu lyhyeltä siirtymältä. Vielä kerran kiitos kaikille myötäeläneille.
kotona jälleen..
Reissu käyty ja auto pelasi hydraulipumpun osalta loppumatkan hienosti. Vanha vika palasi jälleen kun saavuttiin suomeen ja kylmempiin olosuhteisiin..eli tehot katoaa välillä. Kun moottori sammutetaan ja käynnistetään uudestaan vika häipyy. Vika saattaa tulla uudestaan lyhyen ajon jälkeen tai myöhemmin. Italian reissulla vikaa ei ollut kun oltiin plussan puolella lähes kokoajan. Suomessa oire tulee kun ollaan pakkasen puolella. Olen luetuttanut vika koodit ja antaa vikakoodin Egr venttiilille. Irroitin venttiilin aiemmin ja puhdistin sen. Venttiili olikin aivan karstainen. Vika taitaa olla egr venttiilille tulevan letkun päässä oleva sähköventtiili tai mikä lie onkaan..? Tietääkö kukaan mikä se on ja voisiko vika olla siinä?
Noista eegeeärristä mä en tiedä mitään, mutta meillä oli samanlaista pakkasen pelkäämistä sprinterissä.
Vika poistui vaihtamalla polttoainesuodatin
Vika poistui vaihtamalla polttoainesuodatin

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Ongelma Sprintterin Sprintshift ohjauksessa
Vika korjaanui kun vaihdettiin uusi EGR venttiili..