Ongelma Sprintterin Sprintshift ohjauksessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Ongelma Sprintterin Sprintshift ohjauksessa

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Otsikon mukainen ongelma. Auto MB 313-01 ja poltti hydraulipumpun moottorin ja 40A n pääsulakkeen. Pumppu oli käynyt kuumana ja oikosulussa polttanut sulakkeen. Asennettiin uusi pumppu mutta pumpun pistokkeen kun laittaa paikoilleen, pumppu lähtee heti pyörimään. Tietääkö kukaan missä pumpun ohjaus rele sijaitsee tai tietääkö kukaan mikä vika voisi olla kyseessä. Olemme autolla Italiassa ja paniikki meinaa jo iskeä kun auto ei toimi.
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

releen sijainti

Viesti Kirjoittaja JussiM »

tarkoitan juuri kyseistä relettä.rele löytyi ja kärjet oli palaneet kiinni. Ainut ongelma nyt että mistä uuden releen löydän desenzanosta.käykö releeksi normaali neli napainen?
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Onkohan se tuo Bonera group joka myy noihin osia siellä?? http://www.boneragroup.it/page?10 Tämä täältä kotisohvalta, Suomesta :D

edit: näyttäs siinä Points of sale dropdown-valikossa olevan sekin kylä, mutta karttalinkki ei toimi.
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Löytyi paikka kartalta..pitänee käydä huomenna kyselemässä sieltä relettä ja pääsulaketta. Kiitosta vaan vinkistä. :D
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Rele ja pääsulake löytyi paikallisesta Mersuliikkeestä..ja hinnasta ei viitsinyt enään tingata, ei nimittäin maksanut mitään. Eivät ottaneet rahaa vastaan lainkaan. Auto pelaa ja kulkee taas. HIENOA!
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

No hitto..tuohon hintaan kannattaisi ottaa pari varalle :wink: Hyvä kun tuli kuntoon. Se on myötätunto aina reissaajan puolella kun on ite joskus kannen halkaissut jossain euroopan perukoilla..niin ja kaikki kytkin ja starttiongelmat lisäksi :P
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Hyvä Esme. kiitos myötätunnosta reissaajia kohtaan. Onhan se aika orpo olo reissussa kun laitteet hajoaa..Kaikki on meillä taas kuitenkin kunnossa ja kotimatka Italiasta alkaa perjantai iltana. Ajellaan Gardalta Travemundeen ja sieltä laivalla Helsinkiin. Pariviikkoinen reissu on sitten takana. Ainoastaa pieni ajo Hki-Oulu lopussa tuntuu lyhyeltä siirtymältä. Vielä kerran kiitos kaikille myötäeläneille.
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

kotona jälleen..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Reissu käyty ja auto pelasi hydraulipumpun osalta loppumatkan hienosti. Vanha vika palasi jälleen kun saavuttiin suomeen ja kylmempiin olosuhteisiin..eli tehot katoaa välillä. Kun moottori sammutetaan ja käynnistetään uudestaan vika häipyy. Vika saattaa tulla uudestaan lyhyen ajon jälkeen tai myöhemmin. Italian reissulla vikaa ei ollut kun oltiin plussan puolella lähes kokoajan. Suomessa oire tulee kun ollaan pakkasen puolella. Olen luetuttanut vika koodit ja antaa vikakoodin Egr venttiilille. Irroitin venttiilin aiemmin ja puhdistin sen. Venttiili olikin aivan karstainen. Vika taitaa olla egr venttiilille tulevan letkun päässä oleva sähköventtiili tai mikä lie onkaan..? Tietääkö kukaan mikä se on ja voisiko vika olla siinä?
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Noista eegeeärristä mä en tiedä mitään, mutta meillä oli samanlaista pakkasen pelkäämistä sprinterissä.
Vika poistui vaihtamalla polttoainesuodatin :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiM »

vaihdoin jo aiemmin poltto-aine suodattimen mutta vika ei poistunut.
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Ongelma Sprintterin Sprintshift ohjauksessa

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Vika korjaanui kun vaihdettiin uusi EGR venttiili..
Vastaa Viestiin