W124 300ce Tekniikanvaihto (OM606) TARINAN LOPPU.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Tuossa olis asiallinen kieppimittari diisseliin, mitenkäs hankala tuommonen on asentaa löytyykö tuo W johto laturista helpolla ?? Onko kellään kokemuksia ??

http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=221

W johdosta kuva ja vähän selvenystä
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/d ... esklm1.htm
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Haulla löytyi: Klick
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

veskola kirjoitti:Haulla löytyi: Klick
Kiitän. Oisko jollain kuvaa kyseisestä hommasta ?? Kyllähän sen varmaan saa sinne laittua ilmankin muta ois se mukava nähdä jos jollain sattus olemaan. :?
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

onnistuu tuolla om 606 omalla anturillakin laittaa. eli etsit sähkösarjasta vihree keltaisen johon joka menee kieppikellolle sen pistät anturin keskelle ja toisen eli sen ulkokehänmaahan niin mittari lähtee skulaamaan mutta vauhtipyöränä pitää olla bensamoottorin eli tässä tapauksessa 3 lovinen versio jokalöytyy kaikista k jetti 6 moottoreista. ja toinen tapa on laitta alkuperäinen diiseleissä käytetyissämoottoreissa oleva anturi ja rele jokamuntaa kierroslukutiedon mittarille sopivaksi. mittaria voi herkistellä sisältä rukkamalla suodatusta jos mittari ei reagoi tyhjäkäynnillä
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Hei onko kellää hyviä ideoita kuinka ilmata kytkin onko jotain hyväks havaittua konstia ?? Tuossa ilmattiin sitä alakautta tippakanulla ja välissä oli letkun pätkä, seki toimii kun vaan jaksaa pumpata. Mut oisko jollain jotain muuta konsti tiedossa ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mites olis jos kerta työsylinteri on alimmaisena niin syötät painetta huikan nestesäiliöön?

Ja sit ravotat ilmaruuvia siitä työsylinteristä välillä.
Pitäis toimia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Painetta säiliöön ja polkemaan, ilmautuu yleensä melko helposti.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Manu300cea24 kirjoitti:Mites olis jos kerta työsylinteri on alimmaisena niin syötät painetta huikan nestesäiliöön?

Ja sit ravotat ilmaruuvia siitä työsylinteristä välillä.
Pitäis toimia.
Toimii...

Maks 0.5bar painetta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

painetta vaan säiliöön ja ilmausnippaa vähän auki. loput hoituu itsestään. samalla tulee vaihdettua ne kytkimenkin jarrunesteet.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Aivan täytyypä koitta viikonloppuna että miten se onnistuis =)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ite oon nostanu keulan ilimaan ja löysänny sylinteristä ilmaruuvin.
Ei muutako tempasee muutaman nortin. Sitte ku nestettä tulee nätisti nii ruuvi kii.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

toi oli hyvä savolaisen kymmenen käskyn eka käsky älä hättäele
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

TeamAhma kirjoitti:Aivan täytyypä koitta viikonloppuna että miten se onnistuis =)
metri 5mm letkua,oikea etujarrusatulan ilmausruuvi auki. kytkimen ilmausruuvi auki,letku väliin. jarrua polkemaan hetkeks. nipat kiinni. letku irti. täts it,the end
jantsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.08.2007 16:54
Paikkakunta: kokkola

ilmaus

Viesti Kirjoittaja jantsku »

Ite ostin sellasen ison käsipumpun, eli korkki auki nippaa löysää vähäsen ja laittaa pätkä letkua siihen kiinni ja sit vetäsi kerran niin se imasee ne kaikki ilmat pois ja eiku nippa kiinni ja korkki kiinni ja menoks, kokeilin tuota poljin taktiikka, ja sitten tota satula juttua kans, ainakin mun tapauksessa tuo käsipumppu oli helpoin ratkaisu, ja se ei ollu kovin kalliskaan se makso sen 12€ :D
japex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 05.01.2010 09:56

Viesti Kirjoittaja japex »

Joo kannattaa todellakin ilmata alakautta, eli nestettä sisään ilmausnipasta, joko tippakannulla tai sitten jarrusatulasta. Jarrusatulasta kun laitat ni ei tartte tyhjennellä säiliötä, jarrupoljinta pitää vaan pumpata rauhallisesti =)
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

No niin, piti ottaa koulusta tämä päivä lomaa että pääs mersun kimppuun =D.. Cooleri, Öljylauhdutin, ja ahtoputket paikallaan, huomenne heti aamusta hakemaan lauhduttimen letkut. Sit kaasuvivustoja tekemään, ja pikkusen uusia polttoaina putki täytyy vetää. Sittenhän sitä vois pian päästä koittamaan käyntiin :twisted: Ahtoputki apparin puolelta menee lampun alta, vähän joutu niitä peltejä leikata pois edestä mut hyvin se sieltä sopi. Kuskinpuoleinen piti kierrättää syylärin sivusta alakautta, tuli suht kohta lyhyet ahtoputket :) Ainut miinus kun en saanu öljynlauhdutinta sopimaan millään mihinkään muualle kun cooleri etupuolella, joka ei kyllä oo ihan parasmahdollinen paikka sille. Lämmittää turhaan coolerille ja jäähdyttimelle menevää ilmaa, mutta pittä sen paikka siitä sitte muuttaa muualle kun löytyy sopivamman kokonen ja on kesä. Turhan kylmä ruvate nyt muuttelemaan se kyllä menee tuolla kokokoonpanolla kesään asti, muuttaa sitten jos sille näyttää =)

Kuva
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kannattaa laittaa vähän pitemmän matkaa tota silikooniletkua coolerille. siis ton rautaputken tilalle jonkin matkaa joustavaa tavaraa. täristää vähemmän koriin. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ei ne mitään täristä jos ne ei makaa koria vasten. turha vaan pullistelevia letkuja lisäillä.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

jeemu kirjoitti:Ite oon nostanu keulan ilimaan ja löysänny sylinteristä ilmaruuvin.
Ei muutako tempasee muutaman nortin. Sitte ku nestettä tulee nätisti nii ruuvi kii.
Joskus mennyt prkl toista tuntia ilmatessa tippakannulla alakautta, Noo tietääpä ens kerralla!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pera8x kirjoitti:kannattaa laittaa vähän pitemmän matkaa tota silikooniletkua coolerille. siis ton rautaputken tilalle jonkin matkaa joustavaa tavaraa. täristää vähemmän koriin. :wink:
Ja puhut kokemuksen rintaäänellä?

Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en väitä, että se automaattisesti täristää tolla kokokoonpanolla. voi täristää. mulla ainakin täristi aika lailla, kun oli melkein rautaa koko ahtoputket. meno oli samanlaista, kun olis ollu moottorin kumityyny rikki. niin no. kokemuksen syvällä rintaäänellä, 1 kappaletta coolereita olen mersuihin asentanut..

moottorihan elää aika paljon ja cooleri taas on korissa kiinteesti kiinni. jos putkisto ei jousta, niin kyllä se voi täristää.

kokeilemalla selviää.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Katohan ettei tuulihaka osu kuuleriin ku lyöt pellin kiinni...

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

No joo, nyt alkaa olemaan kaikki polttoaine putket ynnä muut letkut paikoillaan. Paitsi tuo ohjaustehostimen letku ei sovi siihen pumpun kylkeen kiinni, siinä on isompi liitin mitä siinä ite letkussa. Täytyy käydä jossain teettämässä semmonen mikä sopii. Enviikonloppuna ois tarkotus ottaa savut sieltä, jos ei mitään isompaa tuu eteen. Voi olla hymy herkässä jos se sattuu lähtemään käyntiin, kun kuitenkin kokotalven on sitä mutteroinu :D

Siinä kuva kaasuvivustoista, ei mitkään mailman kauneimmat mutta toimii :)
Kuva

Mangneetti venttiili viellä hakusessa jos jollain ylimääräisenä niin saa tarjota, joku tuossa kauppas semmosta mutta ei siitä nyt sitte oo mitään kuulunu :( 0443042008
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.
Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseen :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

XUX63 kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.
Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseen :roll:
Nii mullaki, mutta mulla on kapian pumppu misä ei alunperinkää oo sitä kuristinta. Miksei se toimi ilimanki, tollanen vaa tuli vastaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

jeemu kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.
Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseen :roll:
Nii mullaki, mutta mulla on kapian pumppu misä ei alunperinkää oo sitä kuristinta. Miksei se toimi ilimanki, tollanen vaa tuli vastaan.
Sori mulla ei kyllä oo nyt pienintäkään käsitystä että mistä te oikeen puhutte :D :shock: Jostain prässäämisestä ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

TeamAhma kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.
Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseen :roll:
Nii mullaki, mutta mulla on kapian pumppu misä ei alunperinkää oo sitä kuristinta. Miksei se toimi ilimanki, tollanen vaa tuli vastaan.
Sori mulla ei kyllä oo nyt pienintäkään käsitystä että mistä te oikeen puhutte :D :shock: Jostain prässäämisestä ??
Niin siis tossa ohojaustehostimen letkusa on prässätty kuristin mikä pienentää sisäreijän.
Ainakin tosa 93 c mallisa oli.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

TeamAhma kirjoitti:No niin, piti ottaa koulusta tämä päivä lomaa että pääs mersun kimppuun =D.. Cooleri, Öljylauhdutin, ja ahtoputket paikallaan, huomenne heti aamusta hakemaan lauhduttimen letkut. Sit kaasuvivustoja tekemään, ja pikkusen uusia polttoaina putki täytyy vetää. Sittenhän sitä vois pian päästä koittamaan käyntiin :twisted: Ahtoputki apparin puolelta menee lampun alta, vähän joutu niitä peltejä leikata pois edestä mut hyvin se sieltä sopi. Kuskinpuoleinen piti kierrättää syylärin sivusta alakautta, tuli suht kohta lyhyet ahtoputket :) Ainut miinus kun en saanu öljynlauhdutinta sopimaan millään mihinkään muualle kun cooleri etupuolella, joka ei kyllä oo ihan parasmahdollinen paikka sille. Lämmittää turhaan coolerille ja jäähdyttimelle menevää ilmaa, mutta pittä sen paikka siitä sitte muuttaa muualle kun löytyy sopivamman kokonen ja on kesä. Turhan kylmä ruvate nyt muuttelemaan se kyllä menee tuolla kokokoonpanolla kesään asti, muuttaa sitten jos sille näyttää =)

[ http://i78.photobucket.com/albums/j115/teamahma/Mersu%20300Tdt/Valokuva233.jpg ]
tuo lauhdutinko on kuitenki jo sen kokonen ettei mahdu palkin alapuolelle? ees palkkia muokkaamalla? vai onko siinä siitte mitää järkeä taas, tiedä häntä..
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Tompa124 kirjoitti:
TeamAhma kirjoitti:No niin, piti ottaa koulusta tämä päivä lomaa että pääs mersun kimppuun =D.. Cooleri, Öljylauhdutin, ja ahtoputket paikallaan, huomenne heti aamusta hakemaan lauhduttimen letkut. Sit kaasuvivustoja tekemään, ja pikkusen uusia polttoaina putki täytyy vetää. Sittenhän sitä vois pian päästä koittamaan käyntiin :twisted: Ahtoputki apparin puolelta menee lampun alta, vähän joutu niitä peltejä leikata pois edestä mut hyvin se sieltä sopi. Kuskinpuoleinen piti kierrättää syylärin sivusta alakautta, tuli suht kohta lyhyet ahtoputket :) Ainut miinus kun en saanu öljynlauhdutinta sopimaan millään mihinkään muualle kun cooleri etupuolella, joka ei kyllä oo ihan parasmahdollinen paikka sille. Lämmittää turhaan coolerille ja jäähdyttimelle menevää ilmaa, mutta pittä sen paikka siitä sitte muuttaa muualle kun löytyy sopivamman kokonen ja on kesä. Turhan kylmä ruvate nyt muuttelemaan se kyllä menee tuolla kokokoonpanolla kesään asti, muuttaa sitten jos sille näyttää =)



tuo lauhdutinko on kuitenki jo sen kokonen ettei mahdu palkin alapuolelle? ees palkkia muokkaamalla? vai onko siinä siitte mitää järkeä taas, tiedä häntä..
Se jää niin alas että ei tuu kestämään, vaikka laitta sen mihin asentoon niin ei oikeen hyvä tuu. Täytyy laittaa matalampi sitten joskus kun, tekee uusiks noita pikku juttuja. Sais sen nyt läjään ja leimalle niin se olis kovasana tässävaiheessa =)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Vastaa Viestiin