W124 300ce Tekniikanvaihto (OM606) TARINAN LOPPU.
Tuossa olis asiallinen kieppimittari diisseliin, mitenkäs hankala tuommonen on asentaa löytyykö tuo W johto laturista helpolla ?? Onko kellään kokemuksia ??
http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=221
W johdosta kuva ja vähän selvenystä
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/d ... esklm1.htm
http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=221
W johdosta kuva ja vähän selvenystä
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/d ... esklm1.htm
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Kiitän. Oisko jollain kuvaa kyseisestä hommasta ?? Kyllähän sen varmaan saa sinne laittua ilmankin muta ois se mukava nähdä jos jollain sattus olemaan.veskola kirjoitti:Haulla löytyi: Klick

http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
onnistuu tuolla om 606 omalla anturillakin laittaa. eli etsit sähkösarjasta vihree keltaisen johon joka menee kieppikellolle sen pistät anturin keskelle ja toisen eli sen ulkokehänmaahan niin mittari lähtee skulaamaan mutta vauhtipyöränä pitää olla bensamoottorin eli tässä tapauksessa 3 lovinen versio jokalöytyy kaikista k jetti 6 moottoreista. ja toinen tapa on laitta alkuperäinen diiseleissä käytetyissämoottoreissa oleva anturi ja rele jokamuntaa kierroslukutiedon mittarille sopivaksi. mittaria voi herkistellä sisältä rukkamalla suodatusta jos mittari ei reagoi tyhjäkäynnillä
Hei onko kellää hyviä ideoita kuinka ilmata kytkin onko jotain hyväks havaittua konstia ?? Tuossa ilmattiin sitä alakautta tippakanulla ja välissä oli letkun pätkä, seki toimii kun vaan jaksaa pumpata. Mut oisko jollain jotain muuta konsti tiedossa ??
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ilmaus
Ite ostin sellasen ison käsipumpun, eli korkki auki nippaa löysää vähäsen ja laittaa pätkä letkua siihen kiinni ja sit vetäsi kerran niin se imasee ne kaikki ilmat pois ja eiku nippa kiinni ja korkki kiinni ja menoks, kokeilin tuota poljin taktiikka, ja sitten tota satula juttua kans, ainakin mun tapauksessa tuo käsipumppu oli helpoin ratkaisu, ja se ei ollu kovin kalliskaan se makso sen 12€ 

No niin, piti ottaa koulusta tämä päivä lomaa että pääs mersun kimppuun =D.. Cooleri, Öljylauhdutin, ja ahtoputket paikallaan, huomenne heti aamusta hakemaan lauhduttimen letkut. Sit kaasuvivustoja tekemään, ja pikkusen uusia polttoaina putki täytyy vetää. Sittenhän sitä vois pian päästä koittamaan käyntiin
Ahtoputki apparin puolelta menee lampun alta, vähän joutu niitä peltejä leikata pois edestä mut hyvin se sieltä sopi. Kuskinpuoleinen piti kierrättää syylärin sivusta alakautta, tuli suht kohta lyhyet ahtoputket
Ainut miinus kun en saanu öljynlauhdutinta sopimaan millään mihinkään muualle kun cooleri etupuolella, joka ei kyllä oo ihan parasmahdollinen paikka sille. Lämmittää turhaan coolerille ja jäähdyttimelle menevää ilmaa, mutta pittä sen paikka siitä sitte muuttaa muualle kun löytyy sopivamman kokonen ja on kesä. Turhan kylmä ruvate nyt muuttelemaan se kyllä menee tuolla kokokoonpanolla kesään asti, muuttaa sitten jos sille näyttää =)




http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
en väitä, että se automaattisesti täristää tolla kokokoonpanolla. voi täristää. mulla ainakin täristi aika lailla, kun oli melkein rautaa koko ahtoputket. meno oli samanlaista, kun olis ollu moottorin kumityyny rikki. niin no. kokemuksen syvällä rintaäänellä, 1 kappaletta coolereita olen mersuihin asentanut..
moottorihan elää aika paljon ja cooleri taas on korissa kiinteesti kiinni. jos putkisto ei jousta, niin kyllä se voi täristää.
kokeilemalla selviää.
moottorihan elää aika paljon ja cooleri taas on korissa kiinteesti kiinni. jos putkisto ei jousta, niin kyllä se voi täristää.
kokeilemalla selviää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No joo, nyt alkaa olemaan kaikki polttoaine putket ynnä muut letkut paikoillaan. Paitsi tuo ohjaustehostimen letku ei sovi siihen pumpun kylkeen kiinni, siinä on isompi liitin mitä siinä ite letkussa. Täytyy käydä jossain teettämässä semmonen mikä sopii. Enviikonloppuna ois tarkotus ottaa savut sieltä, jos ei mitään isompaa tuu eteen. Voi olla hymy herkässä jos se sattuu lähtemään käyntiin, kun kuitenkin kokotalven on sitä mutteroinu
Siinä kuva kaasuvivustoista, ei mitkään mailman kauneimmat mutta toimii

Mangneetti venttiili viellä hakusessa jos jollain ylimääräisenä niin saa tarjota, joku tuossa kauppas semmosta mutta ei siitä nyt sitte oo mitään kuulunu
0443042008

Siinä kuva kaasuvivustoista, ei mitkään mailman kauneimmat mutta toimii


Mangneetti venttiili viellä hakusessa jos jollain ylimääräisenä niin saa tarjota, joku tuossa kauppas semmosta mutta ei siitä nyt sitte oo mitään kuulunu

http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseenjeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Nii mullaki, mutta mulla on kapian pumppu misä ei alunperinkää oo sitä kuristinta. Miksei se toimi ilimanki, tollanen vaa tuli vastaan.XUX63 kirjoitti:Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseenjeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Sori mulla ei kyllä oo nyt pienintäkään käsitystä että mistä te oikeen puhuttejeemu kirjoitti:Nii mullaki, mutta mulla on kapian pumppu misä ei alunperinkää oo sitä kuristinta. Miksei se toimi ilimanki, tollanen vaa tuli vastaan.XUX63 kirjoitti:Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseenjeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.


http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Niin siis tossa ohojaustehostimen letkusa on prässätty kuristin mikä pienentää sisäreijän.TeamAhma kirjoitti:Sori mulla ei kyllä oo nyt pienintäkään käsitystä että mistä te oikeen puhuttejeemu kirjoitti:Nii mullaki, mutta mulla on kapian pumppu misä ei alunperinkää oo sitä kuristinta. Miksei se toimi ilimanki, tollanen vaa tuli vastaan.XUX63 kirjoitti:Mulla on kans itte rässätty letku alkuperäisten päitten kera ja toiminnassa ei mitään eroa orggikseenjeemu kirjoitti:Tosa tehtii yhtee c mallii tehostajanletku, nii siinä alakuperäsesä oli kuristin.
Me katkastii yks liitin ja rässättii holokki päälle. Ei tiete kuristanu tarpeeks ku ohojaus o jäykänpuoleine.![]()
Jostain prässäämisestä ??
Ainakin tosa 93 c mallisa oli.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
tuo lauhdutinko on kuitenki jo sen kokonen ettei mahdu palkin alapuolelle? ees palkkia muokkaamalla? vai onko siinä siitte mitää järkeä taas, tiedä häntä..TeamAhma kirjoitti:No niin, piti ottaa koulusta tämä päivä lomaa että pääs mersun kimppuun =D.. Cooleri, Öljylauhdutin, ja ahtoputket paikallaan, huomenne heti aamusta hakemaan lauhduttimen letkut. Sit kaasuvivustoja tekemään, ja pikkusen uusia polttoaina putki täytyy vetää. Sittenhän sitä vois pian päästä koittamaan käyntiinAhtoputki apparin puolelta menee lampun alta, vähän joutu niitä peltejä leikata pois edestä mut hyvin se sieltä sopi. Kuskinpuoleinen piti kierrättää syylärin sivusta alakautta, tuli suht kohta lyhyet ahtoputket
Ainut miinus kun en saanu öljynlauhdutinta sopimaan millään mihinkään muualle kun cooleri etupuolella, joka ei kyllä oo ihan parasmahdollinen paikka sille. Lämmittää turhaan coolerille ja jäähdyttimelle menevää ilmaa, mutta pittä sen paikka siitä sitte muuttaa muualle kun löytyy sopivamman kokonen ja on kesä. Turhan kylmä ruvate nyt muuttelemaan se kyllä menee tuolla kokokoonpanolla kesään asti, muuttaa sitten jos sille näyttää =)
[ http://i78.photobucket.com/albums/j115/teamahma/Mersu%20300Tdt/Valokuva233.jpg ]
Se jää niin alas että ei tuu kestämään, vaikka laitta sen mihin asentoon niin ei oikeen hyvä tuu. Täytyy laittaa matalampi sitten joskus kun, tekee uusiks noita pikku juttuja. Sais sen nyt läjään ja leimalle niin se olis kovasana tässävaiheessa =)Tompa124 kirjoitti:TeamAhma kirjoitti:No niin, piti ottaa koulusta tämä päivä lomaa että pääs mersun kimppuun =D.. Cooleri, Öljylauhdutin, ja ahtoputket paikallaan, huomenne heti aamusta hakemaan lauhduttimen letkut. Sit kaasuvivustoja tekemään, ja pikkusen uusia polttoaina putki täytyy vetää. Sittenhän sitä vois pian päästä koittamaan käyntiinAhtoputki apparin puolelta menee lampun alta, vähän joutu niitä peltejä leikata pois edestä mut hyvin se sieltä sopi. Kuskinpuoleinen piti kierrättää syylärin sivusta alakautta, tuli suht kohta lyhyet ahtoputket
Ainut miinus kun en saanu öljynlauhdutinta sopimaan millään mihinkään muualle kun cooleri etupuolella, joka ei kyllä oo ihan parasmahdollinen paikka sille. Lämmittää turhaan coolerille ja jäähdyttimelle menevää ilmaa, mutta pittä sen paikka siitä sitte muuttaa muualle kun löytyy sopivamman kokonen ja on kesä. Turhan kylmä ruvate nyt muuttelemaan se kyllä menee tuolla kokokoonpanolla kesään asti, muuttaa sitten jos sille näyttää =)
tuo lauhdutinko on kuitenki jo sen kokonen ettei mahdu palkin alapuolelle? ees palkkia muokkaamalla? vai onko siinä siitte mitää järkeä taas, tiedä häntä..
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art