Jokin sähkövika W203 200cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hyvonti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 13.04.2006 16:23

Jokin sähkövika W203 200cdi

Viesti Kirjoittaja hyvonti »

Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Jokin sähkövika W203 200cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hyvonti kirjoitti:Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
Ekana mieleen tulee sähköinen lisä lämmitin, startti, laturi, päävirta kaapelli kulunut puhki, samrele sulake purkki, sähkö flektin ohjain purkki, penkkien ohjaimet tollasi on näistä vällillä mennyt

(pikusen räiskki aina kun akunpiuhat laitta kiinni)
mutta ei palljoa

se myös lienee syy että välillä menee noita sam laatikoita kun akku ollut irti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähes varmasti em. sähköinen lisälämmitin.
wiimax.fi
mese lahti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 08.02.2010 21:25

Re: Jokin sähkövika W203 200cdi

Viesti Kirjoittaja mese lahti »

hyvonti kirjoitti:Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
Löytykö vikaa?? Mulla sama ongelma akku purkaa ittensä tyhjäks neljässä tunnissa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Jokin sähkövika W203 200cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese lahti kirjoitti:
hyvonti kirjoitti:Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
Löytykö vikaa?? Mulla sama ongelma akku purkaa ittensä tyhjäks neljässä tunnissa.
Sähköinen lisä lämmitin
(joskus auttaa kun pistää sen lisä lämmitimen off sieltä asetuksita)
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

100% varmaksi sanoisin myös itse sähköisen lisälämmittimen. Itsellä teki juuri samankaltaisesti, kun lämmitin meni oikosulkuun!
Mercedes-Benz A45 AMG -14
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

temep kirjoitti:100% varmaksi sanoisin myös itse sähköisen lisälämmittimen. Itsellä teki juuri samankaltaisesti, kun lämmitin meni oikosulkuun!
Paljonko C:n sähkölämmitin ottaa tehoja? E:ssä se on 1600 tai 1700 wattia mallista riippuen. Tuo tekee jotain 133 ampeeria eli 100 ampeerin akku menisi tyhjäksi alle tunnissa. Vai ottaako tuo vain osatehoja jostain syystä kun vikaantuu? Mutta sehän on helppo mitata pihtivirtamittarilla.
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Määristä ja luvuista en osaa sen tarkemmin sanoa, mutta voin kertoa että huomattavia määriä. Itse jätin autoni noin 2 tunniksi seisomaan ja auton ovetkaan eivät enään aunneet, kun virta oli ilmeisesti niin lopussa. Ensimmäiseksi menin ja ostin uuden akun, laakista käyntiin. Työpäivän kävin tekemässä ja sama juttu; ei enää ovista sisään. Seuraavaksi foorumi auki ja sähköinen lisälämmitinhän se oli kepposet tehnyt. :)
Mercedes-Benz A45 AMG -14
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

temep kirjoitti:Määristä ja luvuista en osaa sen tarkemmin sanoa, mutta voin kertoa että huomattavia määriä. Itse jätin autoni noin 2 tunniksi seisomaan ja auton ovetkaan eivät enään aunneet, kun virta oli ilmeisesti niin lopussa. Ensimmäiseksi menin ja ostin uuden akun, laakista käyntiin. Työpäivän kävin tekemässä ja sama juttu; ei enää ovista sisään. Seuraavaksi foorumi auki ja sähköinen lisälämmitinhän se oli kepposet tehnyt. :)
Niin hainkin sitä että tuossa yhdessä tapauksessa akku kesti "peräti" neljä tuntia jolloin virrankulutus on paljon pienempi kuin mitä tuo 211:n sähkölämmitin kuluttaa. Siksi kyselin tarkempia lukuja tuosta C-korisesta.

Vai olisko omistaja vaan todennut neljän tunnin kuluttua että tyhjä on vaikka olisi ollut tyhjä jo aiemmin?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

En tiedä ottako se täyttä teho sillon kun toimii miten sattu,
pihtimittarilla viikon sisällä yhdestä autosta C203 tota virran kulutusta tullut mitattua useempaan kertaan ja laitetaan tulkoset näkösällä
tulokset lisätty 20A, 18A, 22A näytti kulutusta jäävän, autossa on 4kk vanha 100ah akku mikä kesti niin että lähttee vielä käyntiin reilun 2h pitempien seisotusten ajaksi akun maa johto irti, samalla tuli tehtyä eri ohjainyksiköiden, samien testi että miten siinä autossa kestää toistuvaa räpsy virtaa
(ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13745
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:En tiedä ottako se täyttä teho sillon kun toimii miten sattu,
pihtimittarilla viikon sisällä yhdestä autosta C203 tota virran kulutusta tullut mitattua useempaan kertaan ja laitetaan tulkoset näkösällä
tulokset lisätty 20A, 18A, 22A näytti kulutusta jäävän, autossa on 4kk vanha 100ah akku mikä kesti niin että lähttee vielä käyntiin reilun 2h pitempien seisotusten ajaksi akun maa johto irti, samalla tuli tehtyä eri ohjainyksiköiden, samien testi että miten siinä autossa kestää toistuvaa räpsy virtaa
(ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia :)
OK, noilla virroilla tuo vikakuvaus sopii siihen autoon jossa akku meni neljässä tunnissa tyhjäksi. Oletko mitannut pihtimittarilla paljonko ehjä sähkölämmitin tuossa mallissa ottaa sähköä (oliko itselläsi tollanen niin on helppo käydä mittaamassa)?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
OK, noilla virroilla tuo vikakuvaus sopii siihen autoon jossa akku meni neljässä tunnissa tyhjäksi. Oletko mitannut pihtimittarilla paljonko ehjä sähkölämmitin tuossa mallissa ottaa sähköä (oliko itselläsi tollanen niin on helppo käydä mittaamassa)?
Mun mielestä tuota mittausta ei pystynyt tekemään suoraan akulta lähtevistä kaapeleista kun joskus yritin? Eli meniskö se virta suoraan laturilta vahvalla johdolla vastukselle???

Voin olla väärässä mutta muistelen että oisin tuota kokeillut :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti: (ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia :)
Ei oo mullakaan yhtään boxia hajonnut vaikka oon tuota akkua irroitellut sen 10 kertaa ainakin.. KOP KOP :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Ei muuta kun nypit sulakkeita irti ja mittaat mikä kuluttaa virtaa!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

simppa80 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
OK, noilla virroilla tuo vikakuvaus sopii siihen autoon jossa akku meni neljässä tunnissa tyhjäksi. Oletko mitannut pihtimittarilla paljonko ehjä sähkölämmitin tuossa mallissa ottaa sähköä (oliko itselläsi tollanen niin on helppo käydä mittaamassa)?
Mun mielestä tuota mittausta ei pystynyt tekemään suoraan akulta lähtevistä kaapeleista kun joskus yritin? Eli meniskö se virta suoraan laturilta vahvalla johdolla vastukselle???

Voin olla väärässä mutta muistelen että oisin tuota kokeillut :roll:
Tuossa C-mallissa akun plus- kaapeli menee suoraan ensin sille vastukselle ja siitä haarautuu starttiin.

Kunhan Simppa oikein pääsee sitä AMGtään särkemään kunnolla, niin kyllä se akun irroittelukin tulee kunnolla tutuksi . . . :lol:
Kopkop tännekkin, minä olen kuitenkin irroitellut akkua ja hitasillut tuota rakkinetta kyllä useampia kymmeniä kertoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tuikku kirjoitti:
Kunhan Simppa oikein pääsee sitä AMGtään särkemään kunnolla, niin kyllä se akun irroittelukin tulee kunnolla tutuksi . . . :lol:
Kopkop tännekkin, minä olen kuitenkin irroitellut akkua ja hitasillut tuota rakkinetta kyllä useampia kymmeniä kertoja.
On tuo akku sieltä jo pariin kertaan pois nostettukkin wepaston asennuksen yhteydessä eli harjoiteltu jo on. Toivottavasti ei tarvis alkaa särkemään tuota auto ollenkaan. Voi olla että tulee.. :cry: jos tuo kunnolla särkyy

AMG:sä muuten tuota vastusta ei ole ollenkaan, ainakaan minulla.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sulakeitten irrotelu ei auta tässä homassa

Lämitin saa sähkönsä päävirta kaapelilta(samasta startin kanssa) lisäksi sinne tulee pari ohuenpaa johtoa laturin suunalta(niilä ei ole vaikutusta vian ollessa päälä) mittaus tulisi tehdä juuri ennen ko laitetta on vaan pikkasen hankalassa paikassa(siks että samassa johdossa ei olisi enään mitään muuta minne voisi sähköä hukkua)
mutta onistuu kyllä suoraan siitä paksusta johdosta mikä on siinä konnen takana
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Sulakeitten irrotelu ei auta tässä homassa

Lämitin saa sähkönsä päävirta kaapelilta(samasta startin kanssa) lisäksi sinne tulee pari ohuenpaa johtoa laturin suunalta(niilä ei ole vaikutusta vian ollessa päälä) mittaus tulisi tehdä juuri ennen ko laitetta on vaan pikkasen hankalassa paikassa(siks että samassa johdossa ei olisi enään mitään muuta minne voisi sähköä hukkua)
mutta onistuu kyllä suoraan siitä paksusta johdosta mikä on siinä konnen takana
Ahaa, hyvä tietää! Osaa sitten korjata omaa, kun siitä laukee lämmitin :lol:
Vastaa Viestiin