Jokin sähkövika W203 200cdi
Jokin sähkövika W203 200cdi
Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Jokin sähkövika W203 200cdi
Ekana mieleen tulee sähköinen lisä lämmitin, startti, laturi, päävirta kaapelli kulunut puhki, samrele sulake purkki, sähkö flektin ohjain purkki, penkkien ohjaimet tollasi on näistä vällillä mennythyvonti kirjoitti:Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
(pikusen räiskki aina kun akunpiuhat laitta kiinni)
mutta ei palljoa
se myös lienee syy että välillä menee noita sam laatikoita kun akku ollut irti
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 08.02.2010 21:25
Re: Jokin sähkövika W203 200cdi
Löytykö vikaa?? Mulla sama ongelma akku purkaa ittensä tyhjäks neljässä tunnissa.hyvonti kirjoitti:Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Jokin sähkövika W203 200cdi
Sähköinen lisä lämmitinmese lahti kirjoitti:Löytykö vikaa?? Mulla sama ongelma akku purkaa ittensä tyhjäks neljässä tunnissa.hyvonti kirjoitti:Mistä kannattaisi etsiä vikaa. Aamulla kaikki virta oli kadoksissa akku oli oikosessa. Uusi akku tilalle ja - napa lyö tulta auto toimi edellisiltana normaalisti.
(joskus auttaa kun pistää sen lisä lämmitimen off sieltä asetuksita)
Paljonko C:n sähkölämmitin ottaa tehoja? E:ssä se on 1600 tai 1700 wattia mallista riippuen. Tuo tekee jotain 133 ampeeria eli 100 ampeerin akku menisi tyhjäksi alle tunnissa. Vai ottaako tuo vain osatehoja jostain syystä kun vikaantuu? Mutta sehän on helppo mitata pihtivirtamittarilla.temep kirjoitti:100% varmaksi sanoisin myös itse sähköisen lisälämmittimen. Itsellä teki juuri samankaltaisesti, kun lämmitin meni oikosulkuun!
Määristä ja luvuista en osaa sen tarkemmin sanoa, mutta voin kertoa että huomattavia määriä. Itse jätin autoni noin 2 tunniksi seisomaan ja auton ovetkaan eivät enään aunneet, kun virta oli ilmeisesti niin lopussa. Ensimmäiseksi menin ja ostin uuden akun, laakista käyntiin. Työpäivän kävin tekemässä ja sama juttu; ei enää ovista sisään. Seuraavaksi foorumi auki ja sähköinen lisälämmitinhän se oli kepposet tehnyt. 

Mercedes-Benz A45 AMG -14
Niin hainkin sitä että tuossa yhdessä tapauksessa akku kesti "peräti" neljä tuntia jolloin virrankulutus on paljon pienempi kuin mitä tuo 211:n sähkölämmitin kuluttaa. Siksi kyselin tarkempia lukuja tuosta C-korisesta.temep kirjoitti:Määristä ja luvuista en osaa sen tarkemmin sanoa, mutta voin kertoa että huomattavia määriä. Itse jätin autoni noin 2 tunniksi seisomaan ja auton ovetkaan eivät enään aunneet, kun virta oli ilmeisesti niin lopussa. Ensimmäiseksi menin ja ostin uuden akun, laakista käyntiin. Työpäivän kävin tekemässä ja sama juttu; ei enää ovista sisään. Seuraavaksi foorumi auki ja sähköinen lisälämmitinhän se oli kepposet tehnyt.
Vai olisko omistaja vaan todennut neljän tunnin kuluttua että tyhjä on vaikka olisi ollut tyhjä jo aiemmin?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
En tiedä ottako se täyttä teho sillon kun toimii miten sattu,
pihtimittarilla viikon sisällä yhdestä autosta C203 tota virran kulutusta tullut mitattua useempaan kertaan ja laitetaan tulkoset näkösällä
tulokset lisätty 20A, 18A, 22A näytti kulutusta jäävän, autossa on 4kk vanha 100ah akku mikä kesti niin että lähttee vielä käyntiin reilun 2h pitempien seisotusten ajaksi akun maa johto irti, samalla tuli tehtyä eri ohjainyksiköiden, samien testi että miten siinä autossa kestää toistuvaa räpsy virtaa
(ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia
pihtimittarilla viikon sisällä yhdestä autosta C203 tota virran kulutusta tullut mitattua useempaan kertaan ja laitetaan tulkoset näkösällä
tulokset lisätty 20A, 18A, 22A näytti kulutusta jäävän, autossa on 4kk vanha 100ah akku mikä kesti niin että lähttee vielä käyntiin reilun 2h pitempien seisotusten ajaksi akun maa johto irti, samalla tuli tehtyä eri ohjainyksiköiden, samien testi että miten siinä autossa kestää toistuvaa räpsy virtaa
(ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia

OK, noilla virroilla tuo vikakuvaus sopii siihen autoon jossa akku meni neljässä tunnissa tyhjäksi. Oletko mitannut pihtimittarilla paljonko ehjä sähkölämmitin tuossa mallissa ottaa sähköä (oliko itselläsi tollanen niin on helppo käydä mittaamassa)?CDI203 kirjoitti:En tiedä ottako se täyttä teho sillon kun toimii miten sattu,
pihtimittarilla viikon sisällä yhdestä autosta C203 tota virran kulutusta tullut mitattua useempaan kertaan ja laitetaan tulkoset näkösällä
tulokset lisätty 20A, 18A, 22A näytti kulutusta jäävän, autossa on 4kk vanha 100ah akku mikä kesti niin että lähttee vielä käyntiin reilun 2h pitempien seisotusten ajaksi akun maa johto irti, samalla tuli tehtyä eri ohjainyksiköiden, samien testi että miten siinä autossa kestää toistuvaa räpsy virtaa
(ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia
Mun mielestä tuota mittausta ei pystynyt tekemään suoraan akulta lähtevistä kaapeleista kun joskus yritin? Eli meniskö se virta suoraan laturilta vahvalla johdolla vastukselle???DBFI kirjoitti:
OK, noilla virroilla tuo vikakuvaus sopii siihen autoon jossa akku meni neljässä tunnissa tyhjäksi. Oletko mitannut pihtimittarilla paljonko ehjä sähkölämmitin tuossa mallissa ottaa sähköä (oliko itselläsi tollanen niin on helppo käydä mittaamassa)?
Voin olla väärässä mutta muistelen että oisin tuota kokeillut

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ei oo mullakaan yhtään boxia hajonnut vaikka oon tuota akkua irroitellut sen 10 kertaa ainakin.. KOP KOPCDI203 kirjoitti: (ajoitain irotaessa/kiinipistäessä noin 1cm valokaari)
hyvin kesti ei hajonut edes mitään halpaa boxsia

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tuossa C-mallissa akun plus- kaapeli menee suoraan ensin sille vastukselle ja siitä haarautuu starttiin.simppa80 kirjoitti:Mun mielestä tuota mittausta ei pystynyt tekemään suoraan akulta lähtevistä kaapeleista kun joskus yritin? Eli meniskö se virta suoraan laturilta vahvalla johdolla vastukselle???DBFI kirjoitti:
OK, noilla virroilla tuo vikakuvaus sopii siihen autoon jossa akku meni neljässä tunnissa tyhjäksi. Oletko mitannut pihtimittarilla paljonko ehjä sähkölämmitin tuossa mallissa ottaa sähköä (oliko itselläsi tollanen niin on helppo käydä mittaamassa)?
Voin olla väärässä mutta muistelen että oisin tuota kokeillut
Kunhan Simppa oikein pääsee sitä AMGtään särkemään kunnolla, niin kyllä se akun irroittelukin tulee kunnolla tutuksi . . .

Kopkop tännekkin, minä olen kuitenkin irroitellut akkua ja hitasillut tuota rakkinetta kyllä useampia kymmeniä kertoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
On tuo akku sieltä jo pariin kertaan pois nostettukkin wepaston asennuksen yhteydessä eli harjoiteltu jo on. Toivottavasti ei tarvis alkaa särkemään tuota auto ollenkaan. Voi olla että tulee..tuikku kirjoitti:
Kunhan Simppa oikein pääsee sitä AMGtään särkemään kunnolla, niin kyllä se akun irroittelukin tulee kunnolla tutuksi . . .![]()
Kopkop tännekkin, minä olen kuitenkin irroitellut akkua ja hitasillut tuota rakkinetta kyllä useampia kymmeniä kertoja.

AMG:sä muuten tuota vastusta ei ole ollenkaan, ainakaan minulla.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sulakeitten irrotelu ei auta tässä homassa
Lämitin saa sähkönsä päävirta kaapelilta(samasta startin kanssa) lisäksi sinne tulee pari ohuenpaa johtoa laturin suunalta(niilä ei ole vaikutusta vian ollessa päälä) mittaus tulisi tehdä juuri ennen ko laitetta on vaan pikkasen hankalassa paikassa(siks että samassa johdossa ei olisi enään mitään muuta minne voisi sähköä hukkua)
mutta onistuu kyllä suoraan siitä paksusta johdosta mikä on siinä konnen takana
Lämitin saa sähkönsä päävirta kaapelilta(samasta startin kanssa) lisäksi sinne tulee pari ohuenpaa johtoa laturin suunalta(niilä ei ole vaikutusta vian ollessa päälä) mittaus tulisi tehdä juuri ennen ko laitetta on vaan pikkasen hankalassa paikassa(siks että samassa johdossa ei olisi enään mitään muuta minne voisi sähköä hukkua)
mutta onistuu kyllä suoraan siitä paksusta johdosta mikä on siinä konnen takana
Ahaa, hyvä tietää! Osaa sitten korjata omaa, kun siitä laukee lämmitinSulakeitten irrotelu ei auta tässä homassa
Lämitin saa sähkönsä päävirta kaapelilta(samasta startin kanssa) lisäksi sinne tulee pari ohuenpaa johtoa laturin suunalta(niilä ei ole vaikutusta vian ollessa päälä) mittaus tulisi tehdä juuri ennen ko laitetta on vaan pikkasen hankalassa paikassa(siks että samassa johdossa ei olisi enään mitään muuta minne voisi sähköä hukkua)
mutta onistuu kyllä suoraan siitä paksusta johdosta mikä on siinä konnen takana
