onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossajeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.
W124 300ce Tekniikanvaihto (OM606) TARINAN LOPPU.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pois aattellin sen ainakin ottaa omassani, jos ei muuta niin ainakin toivottavasti imu ääni kovenisnapa kirjoitti:onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossajeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo asia ja olis hyvä saada faktaa asiasta, onko sillä mitään vaikutusta
Ei kyllä oo sen kummempaa tietoa asiasta, toivottavasti joku viisaampi osaa kertoa ??
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Mulla ei ekasa superisa ollu ollenkaa tota. Toisesa oli, mutta otin heti uutena sen pois ja löytyy tuolta tallista vieläki sokkinee. Eli en osaa sanoo miten vaikuttaa.napa kirjoitti:onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossajeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo asia ja olis hyvä saada faktaa asiasta, onko sillä mitään vaikutusta
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
ok. sellaista muistan joskus joltain jenkki foorumilta lukeneeni, että pois se kannattaa kuitenkin ottaa...
mietin vain, olisko jollakin ihan käytännön kokemusta asiasta, eli miten paljon se vaikuttaa, vai vaikuttaako muuta, kuin ääniin...
teoriassa kun asiaa miettii, niin tuolla renkaalla tapetaan juuri sen MWE solan toiminta (vai mikä se hieno nimitys sille oli
), joka siis saa ahtimen paremmin heräämään/laajentaa karttaa, ettei sakkaa niin helposti...
mietin vain, olisko jollakin ihan käytännön kokemusta asiasta, eli miten paljon se vaikuttaa, vai vaikuttaako muuta, kuin ääniin...
teoriassa kun asiaa miettii, niin tuolla renkaalla tapetaan juuri sen MWE solan toiminta (vai mikä se hieno nimitys sille oli
Viimeksi muokannut napa, Ke 27.01.2010 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jokuha tota oli Suomesa iha penkisä testannu. Sitä en muista mikä oli ero, mutta kuitenki parempi oli iliman.napa kirjoitti:ok. sellaista muistan joskus joltain jenkki foorumilta lukeneeni, että pois se kannattaa kuitenkin ottaa...
mietin vain, olisko jollakin ihan käytännön kokemusta asiasta, eli miten paljon se vaikuttaa, vai vaikuttaako muuta, kuin ääniin...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
No joo nyt pitäs alkaa purkamaan vähä moottoria kaikki turhat hilppeet pois eka. tulevana viikonloppuna olis tarkotus läiskiä jo uudet osat kiinni ja nosta se nokalle, JOS kaikki menee niiku pitää =)


Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)



Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)

http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Niimpä näkyy, siinä on kyllä hyvä mersu jollekkinJiiTee_ kirjoitti:Komiaa, komiaa! Näkkyy tuo sun (entinen?) farkku olevan nyt nettiautossa myynnissä.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Noniin!TeamAhma kirjoitti:Niimpä näkyy, siinä on kyllä hyvä mersu jollekkinJiiTee_ kirjoitti:Komiaa, komiaa! Näkkyy tuo sun (entinen?) farkku olevan nyt nettiautossa myynnissä.
Asiallista Coupe projektia!
Meikäläisellä on tuo Jarnon tekemä farkku tällähetkellä. Ei voi muutakun kehua! Hyvin on poika saanu mesen nippuun. Ei ole ollut mitään vikaa vielä tähän päivään saakka. Ja saahan niihin vähä tullakin, mut sitä odotellessa
Ajattelin pistää sen myyntiin ja kattellaan mitä siitä seuraa, mutta mitään pakottavaa tarvetta siitä luopua ei ole. Jotenkin 325tds bmw prjoktin jälkeen, piti saada joku asiapeli tillalle. No mersu on sitä parhaimmillaan..
Mutta kattellaan!
Palataan Jarno Sjoella penkityksessä viimeistään!
-Krisu-
Se on Heikinmäki hyvin koonnu koneen ni mitäs vikaa siinä olisKingman kirjoitti:Noniin!TeamAhma kirjoitti:Niimpä näkyy, siinä on kyllä hyvä mersu jollekkinJiiTee_ kirjoitti:Komiaa, komiaa! Näkkyy tuo sun (entinen?) farkku olevan nyt nettiautossa myynnissä.
Asiallista Coupe projektia!
Meikäläisellä on tuo Jarnon tekemä farkku tällähetkellä. Ei voi muutakun kehua! Hyvin on poika saanu mesen nippuun. Ei ole ollut mitään vikaa vielä tähän päivään saakka. Ja saahan niihin vähä tullakin, mut sitä odotellessa
Ajattelin pistää sen myyntiin ja kattellaan mitä siitä seuraa, mutta mitään pakottavaa tarvetta siitä luopua ei ole. Jotenkin 325tds bmw prjoktin jälkeen, piti saada joku asiapeli tillalle. No mersu on sitä parhaimmillaan..
Mutta kattellaan!
Palataan Jarno Sjoella penkityksessä viimeistään!
-Krisu-
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Komiat on palstat. Kyllähän ne ainakin rengaskoon puolesta mahtuu, jos ET on suht "alueella".TeamAhma kirjoitti: Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
ET 45 varmaan levikepalaa kaipaa väliin ettei jää oikeen sisään ?!Juhis. kirjoitti:Komiat on palstat. Kyllähän ne ainakin rengaskoon puolesta mahtuu, jos ET on suht "alueella".TeamAhma kirjoitti: Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Heikinmäkikö sulle nuo koneet tekee? Ekkö teekkään itte?TeamAhma kirjoitti:
Se on Heikinmäki hyvin koonnu koneen ni mitäs vikaa siinä olis
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Jep. Näin voisi olettaa jos vanteet on jotain 8"-9" luokkaa. ET35 / 8" / 225 leveellä renkaalla tulee eessä ainakin aika hyvin kaarelle, takana vois tulla jokusen "millin" enemmänkin. Mut näistähän löytyy threadeja varmasti kyllästymiseen asti tältäkin foorumilta.TeamAhma kirjoitti:ET 45 varmaan levikepalaa kaipaa väliin ettei jää oikeen sisään ?!Juhis. kirjoitti:Komiat on palstat. Kyllähän ne ainakin rengaskoon puolesta mahtuu, jos ET on suht "alueella".TeamAhma kirjoitti: Siinä olis meseen uude vanteet ja renkaat 225/30R20" Innolla odottaa että sopiiko ne edes pyörimään siellä =)
Em. havainto perustuu testailuun vm.1990 pikkukoneisella.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
No melkeenpä, oon siinä aina apuna ja tekemässä nii paljon kun osaan. Eli varmaan edessä pyörimässä suurimmaks osaksKummeli kirjoitti:Heikinmäkikö sulle nuo koneet tekee? Ekkö teekkään itte?TeamAhma kirjoitti:
Se on Heikinmäki hyvin koonnu koneen ni mitäs vikaa siinä olis
Nyt olis pakosarja valmis, kohtuullisen työllistävä vaikutus semmosen tekemisessä
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
No nii nyt ois moottori paikoilleen laittoa vaille, piti tänään saaha se paikoilleen mutta joutu takkuamaan pakosarjan turbon ja yljyn paluu putkien kanssa niin siinähän se menikin sitte kokopäivä. Mutta enviikonloppuna pääsee suoraa asentamaan paikoilleen, pumpussa on tosi pitkä liikerata että saa nähä minkälaiset vivustot sinne joutuu oikeen kyhäilemään =/
Imusarjan käytin pulveri maalauksessa.
M5 race asetelma

Pumppu asennettuna =)




Viikot joutuu olla koulussa ni vähän rajottaa tätä harrastus toimintaa, viikonloppusin vaan aikaa tehä
Imusarjan käytin pulveri maalauksessa.
M5 race asetelma

Pumppu asennettuna =)




Viikot joutuu olla koulussa ni vähän rajottaa tätä harrastus toimintaa, viikonloppusin vaan aikaa tehä
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
tuossa muuten voi ruveta remmi luistamaanMika.T kirjoitti:Apulaite remmi kiertää väärin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
hetken kyllä saat itse miettiä oikeaa vastausta... kyllä me sitten sanotaan, jos se ei aukeaTeamAhma kirjoitti:Mites se pitäs kiertää ????Mika.T kirjoitti:Apulaite remmi kiertää väärin.![]()
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eikö se ota tuohon vesipumpun pyörään jos noin laittaa ??
Viimeksi muokannut TeamAhma, Su 07.02.2010 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
mä olisin laittanut tämän kuvan, mutta Mika.T hätäili taas, eikä antanut oppilaan edes esittää omia ratkaisu mallejaan
tuossa on vain tuo ilmastoinnnin kompura ylimääräisenä komponenttina, mutta periaate kyllä selviää...
tuossa on vain tuo ilmastoinnnin kompura ylimääräisenä komponenttina, mutta periaate kyllä selviää...W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ottaahan se tuossa sunkin versiossa, mutta kampuralta ei taideta saada ihan riittävästi kitkaa, että lähtis remmi pyörimäänTeamAhma kirjoitti:Eikö se ota tuohon vesipumpun pyörään jos noin laittaa ??
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo sitä mietinkin että aika vähän se ottaa kapuran pyörään, kun remmiä asentelin =) Mutta noin se tais olla edellisessäkinnapa kirjoitti:ottaahan se tuossa sunkin versiossa, mutta kampuralta ei taideta saada ihan riittävästi kitkaa, että lähtis remmi pyörimäänTeamAhma kirjoitti:Eikö se ota tuohon vesipumpun pyörään jos noin laittaa ??
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art








