Moottorin lämmetessä jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin käy nätisti heti startatessa.
300d suutin vikaako?
300d suutin vikaako?
Autona w124 300d -88 mittarissa rapiat 470 000. Pakkasella käynnistettäessä muutamilla ekoilla kierroksilla ei taho joka sylinteri olla mukana. käynti aika karkiaa ja epätasaista. Vähä lykkää sinertävää usvaa putkesta Sanotaanko että 20 sekunnin jälkeen alkaa suht koht käymään normaalisti. Oiskohan vika vaikka niissä suuttimien paineissa vai onkohan suutinkärjet kuluneet? Hehkut uusia, pumpun ajotuksen tarkistin ja se oli kohillaan. Polttoaine suodattimet molemmat olen vaihtanu 
Moottorin lämmetessä jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin käy nätisti heti startatessa.
Moottorin lämmetessä jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin käy nätisti heti startatessa.
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Itselläkin 300D rytkyttää kylmänä samalla tavalla. Lähtee kyllä ekalla pyörähdyksellä (kuin palmun alta) mutta käynti on epätasaista ensimmäiset puoli minuuttia. Kuumana ja puolilämpimänäkin pyörii kyllä tasaisesti. Täytyypä siis itsekin tehdä tuo kuntotarkastus hehkuille kun en ole sitä vielä tähän mennessä jaksanut tehdä 
W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: 300d suutin vikaako?
Pakollinen 500tkm:n määräaikaishuolto, eli kansiremontti edessä...Spröö kirjoitti:Autona w124 300d -88 mittarissa rapiat 470 000.
Itsellä juurikin noilla kilometreillä alkoi samanlainen vaiva ja viaksi ilmeni vuotava imuventtiili.
Mutta toki noista hehkuista kannattaa aloittaa. Sit jos sieltä ei löydy, niin ohivuotomittaukseen mars.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Kannattaa ne suuttimet tarkistuttaa ennen kun ruppee kansihommiin. Jos nuo kärjet on vaikka alkuperäiset, niin on niissä jo sanomista.
Tiedä vaikka käynti asettuis sillä, eikä kantta tarviis laittaa vielä. Ja jos kansi sitten kuitenkin pitää laittaa, niin ne suuttimet olis joka tapauksessa sitten laitettava, kun ovat kansirempan takia muutenkin jo kädessä.
Tiedä vaikka käynti asettuis sillä, eikä kantta tarviis laittaa vielä. Ja jos kansi sitten kuitenkin pitää laittaa, niin ne suuttimet olis joka tapauksessa sitten laitettava, kun ovat kansirempan takia muutenkin jo kädessä.
kansiremppa
Kannen olen käyttänyt auki. venttiilit pitää. samalla vaihoin pultit ja tiivisteen. Sylintereissä ei ollut pykälää ollenkaan. Että ei varmaan sieltäkään kuse. Täytyy kahtoa se hehkuhommaku pääsee autoon käsiksi. Jos se ei auta niin suuttimet seuraavaksi..
Itsellä -92 250D ja vatkaa käynnistettäessä. Viaksi on todettu ruiskupumppu,(sehän on kuin auton moottori pienoiskoossa) ja kun on kulunut niin sieltä karkaa polttoaine moottorin seisoessa, ja kun taas seuraavana päivänä starttaa niin menee muutamia sekuntteja ennenkuin se "ilmaa" itsensä. Viidestä sylinteristä neljä lähtee heti ja yks sitte ku kerkee. Onks sulla sit sama vika ????
Mersun syöttöpumppu on erittäin kestävä, eikä sen pitäisi vielä nuilla kilomterillä olla väljä.
Jos sulla oli kansi pois, ni katoitko, että kaikki imuventtiilit oli yhtä syvällä istukoissaan? Yleensä ne hakkautuu ajan kanssa eri mittaan, jolloin sylinterien välilllä palotilassa pieniä eroja. Pakkas-startissa se sitten näkyy se pienikin ero.
Jos sulla oli kansi pois, ni katoitko, että kaikki imuventtiilit oli yhtä syvällä istukoissaan? Yleensä ne hakkautuu ajan kanssa eri mittaan, jolloin sylinterien välilllä palotilassa pieniä eroja. Pakkas-startissa se sitten näkyy se pienikin ero.




