Autona w124 300d -88 mittarissa rapiat 470 000. Pakkasella käynnistettäessä muutamilla ekoilla kierroksilla ei taho joka sylinteri olla mukana. käynti aika karkiaa ja epätasaista. Vähä lykkää sinertävää usvaa putkesta Sanotaanko että 20 sekunnin jälkeen alkaa suht koht käymään normaalisti. Oiskohan vika vaikka niissä suuttimien paineissa vai onkohan suutinkärjet kuluneet? Hehkut uusia, pumpun ajotuksen tarkistin ja se oli kohillaan. Polttoaine suodattimet molemmat olen vaihtanu
Moottorin lämmetessä jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin käy nätisti heti startatessa.
Vika viittais jonkun hehkun olevan kylmänä vaikkakin olet uusinut ne.
Releestä töpseli irti ja kokeilla johdon pätkällä jossa on virta jokaista hehkuille lähtevää liitintä jotka on numeroitu, jos kipinöi kun hipaisee on kunnossa, jos ei niin se ei toimi.
Itselläkin 300D rytkyttää kylmänä samalla tavalla. Lähtee kyllä ekalla pyörähdyksellä (kuin palmun alta) mutta käynti on epätasaista ensimmäiset puoli minuuttia. Kuumana ja puolilämpimänäkin pyörii kyllä tasaisesti. Täytyypä siis itsekin tehdä tuo kuntotarkastus hehkuille kun en ole sitä vielä tähän mennessä jaksanut tehdä
Kannattaa ne suuttimet tarkistuttaa ennen kun ruppee kansihommiin. Jos nuo kärjet on vaikka alkuperäiset, niin on niissä jo sanomista.
Tiedä vaikka käynti asettuis sillä, eikä kantta tarviis laittaa vielä. Ja jos kansi sitten kuitenkin pitää laittaa, niin ne suuttimet olis joka tapauksessa sitten laitettava, kun ovat kansirempan takia muutenkin jo kädessä.
Kannen olen käyttänyt auki. venttiilit pitää. samalla vaihoin pultit ja tiivisteen. Sylintereissä ei ollut pykälää ollenkaan. Että ei varmaan sieltäkään kuse. Täytyy kahtoa se hehkuhommaku pääsee autoon käsiksi. Jos se ei auta niin suuttimet seuraavaksi..
Itsellä -92 250D ja vatkaa käynnistettäessä. Viaksi on todettu ruiskupumppu,(sehän on kuin auton moottori pienoiskoossa) ja kun on kulunut niin sieltä karkaa polttoaine moottorin seisoessa, ja kun taas seuraavana päivänä starttaa niin menee muutamia sekuntteja ennenkuin se "ilmaa" itsensä. Viidestä sylinteristä neljä lähtee heti ja yks sitte ku kerkee. Onks sulla sit sama vika ????
Mersun syöttöpumppu on erittäin kestävä, eikä sen pitäisi vielä nuilla kilomterillä olla väljä.
Jos sulla oli kansi pois, ni katoitko, että kaikki imuventtiilit oli yhtä syvällä istukoissaan? Yleensä ne hakkautuu ajan kanssa eri mittaan, jolloin sylinterien välilllä palotilassa pieniä eroja. Pakkas-startissa se sitten näkyy se pienikin ero.