300d suutin vikaako?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Spröö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 01.11.2009 15:37
Paikkakunta: Kalajoki

300d suutin vikaako?

Viesti Kirjoittaja Spröö »

Autona w124 300d -88 mittarissa rapiat 470 000. Pakkasella käynnistettäessä muutamilla ekoilla kierroksilla ei taho joka sylinteri olla mukana. käynti aika karkiaa ja epätasaista. Vähä lykkää sinertävää usvaa putkesta Sanotaanko että 20 sekunnin jälkeen alkaa suht koht käymään normaalisti. Oiskohan vika vaikka niissä suuttimien paineissa vai onkohan suutinkärjet kuluneet? Hehkut uusia, pumpun ajotuksen tarkistin ja se oli kohillaan. Polttoaine suodattimet molemmat olen vaihtanu :?:

Moottorin lämmetessä jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin käy nätisti heti startatessa.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Vika viittais jonkun hehkun olevan kylmänä vaikkakin olet uusinut ne.
Releestä töpseli irti ja kokeilla johdon pätkällä jossa on virta jokaista hehkuille lähtevää liitintä jotka on numeroitu, jos kipinöi kun hipaisee on kunnossa, jos ei niin se ei toimi. :wink:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
vetku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 29.06.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja vetku »

Itselläkin 300D rytkyttää kylmänä samalla tavalla. Lähtee kyllä ekalla pyörähdyksellä (kuin palmun alta) mutta käynti on epätasaista ensimmäiset puoli minuuttia. Kuumana ja puolilämpimänäkin pyörii kyllä tasaisesti. Täytyypä siis itsekin tehdä tuo kuntotarkastus hehkuille kun en ole sitä vielä tähän mennessä jaksanut tehdä :oops:
W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: 300d suutin vikaako?

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Spröö kirjoitti:Autona w124 300d -88 mittarissa rapiat 470 000.
Pakollinen 500tkm:n määräaikaishuolto, eli kansiremontti edessä... :)

Itsellä juurikin noilla kilometreillä alkoi samanlainen vaiva ja viaksi ilmeni vuotava imuventtiili.

Mutta toki noista hehkuista kannattaa aloittaa. Sit jos sieltä ei löydy, niin ohivuotomittaukseen mars. :idea:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Kannattaa ne suuttimet tarkistuttaa ennen kun ruppee kansihommiin. Jos nuo kärjet on vaikka alkuperäiset, niin on niissä jo sanomista.
Tiedä vaikka käynti asettuis sillä, eikä kantta tarviis laittaa vielä. Ja jos kansi sitten kuitenkin pitää laittaa, niin ne suuttimet olis joka tapauksessa sitten laitettava, kun ovat kansirempan takia muutenkin jo kädessä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Puristuspaine mittauskaan ei olisi pahasta.
Spröö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 01.11.2009 15:37
Paikkakunta: Kalajoki

kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Spröö »

Kannen olen käyttänyt auki. venttiilit pitää. samalla vaihoin pultit ja tiivisteen. Sylintereissä ei ollut pykälää ollenkaan. Että ei varmaan sieltäkään kuse. Täytyy kahtoa se hehkuhommaku pääsee autoon käsiksi. Jos se ei auta niin suuttimet seuraavaksi..
warrior70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 13.02.2010 19:09
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja warrior70 »

Itsellä -92 250D ja vatkaa käynnistettäessä. Viaksi on todettu ruiskupumppu,(sehän on kuin auton moottori pienoiskoossa) ja kun on kulunut niin sieltä karkaa polttoaine moottorin seisoessa, ja kun taas seuraavana päivänä starttaa niin menee muutamia sekuntteja ennenkuin se "ilmaa" itsensä. Viidestä sylinteristä neljä lähtee heti ja yks sitte ku kerkee. Onks sulla sit sama vika ????
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Mersun syöttöpumppu on erittäin kestävä, eikä sen pitäisi vielä nuilla kilomterillä olla väljä.
Jos sulla oli kansi pois, ni katoitko, että kaikki imuventtiilit oli yhtä syvällä istukoissaan? Yleensä ne hakkautuu ajan kanssa eri mittaan, jolloin sylinterien välilllä palotilassa pieniä eroja. Pakkas-startissa se sitten näkyy se pienikin ero.
Vastaa Viestiin