Sähkövikaa vai mitä, osaako joku kertoa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Sähkövikaa vai mitä, osaako joku kertoa?
mb 320 cdi vm 99 automaatti.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ongelmana että auto toimii hyvin kun seisoo yön parkissa mutta..... Kun olen ajanut koneen lämpimäksi ja menen käymään esimerkiksi kaupassa ja starttaan uudelleen niin monitoiminäyttöön rävähtää samantien vikailmoitukset "engine oil sensor visit workshop" sekä "power control epc visit workshop". Auto louskuttaa vaan tyhjäkäyntiä eikä reagoi mitenkään kaasunpolkimeen. Sama juttu kokoajan vaikka starttailis uudelleen.
Ja taas kun auton antaa olla parkissa tuntitolkulla niin toimii senaikaa kunnes sammutat sen ja käynnistät uudelleen, niin johan on taas taulussa samat vikailmoitukset ja autolla ei pääse mihinkään.
Osaako joku kertoa mikä ihme tän vian aiheuttaa kun ihan selvästi se vika tulee aina kun auto on ajettu lämpimäksi ja sen jälkeen kun sammutat ja hyppäät puikkoihin jonkun ajan kuluttua. Vikavalot eivät syty ajon aikana vaan aina kun käynnistät niin muutaman sekunnin viiveellä.
Autoon on kuukausi sitten vaihdettu akku, o-renkaat, ilmamassamittari sekä korjattu korkeapainepumppu.
Kyseisten vikavalojen ilmestymisen jälkeen on laitettu siis o-renkaat,akku sekä korkeapainepumppu.
Vika esiintyi alussa vain vikavalojen syttymisenä sekä sattunnaisesti ei raegoinut mitenkään kaasupolkimeen. Nyt sitten kun valot rävähtää tauluun niin käy vaan tyhjäkäyntiä.
Osaako joku antaa mitään vinkkiä, kenties jotain ihme sähkövikaa??
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ongelmana että auto toimii hyvin kun seisoo yön parkissa mutta..... Kun olen ajanut koneen lämpimäksi ja menen käymään esimerkiksi kaupassa ja starttaan uudelleen niin monitoiminäyttöön rävähtää samantien vikailmoitukset "engine oil sensor visit workshop" sekä "power control epc visit workshop". Auto louskuttaa vaan tyhjäkäyntiä eikä reagoi mitenkään kaasunpolkimeen. Sama juttu kokoajan vaikka starttailis uudelleen.
Ja taas kun auton antaa olla parkissa tuntitolkulla niin toimii senaikaa kunnes sammutat sen ja käynnistät uudelleen, niin johan on taas taulussa samat vikailmoitukset ja autolla ei pääse mihinkään.
Osaako joku kertoa mikä ihme tän vian aiheuttaa kun ihan selvästi se vika tulee aina kun auto on ajettu lämpimäksi ja sen jälkeen kun sammutat ja hyppäät puikkoihin jonkun ajan kuluttua. Vikavalot eivät syty ajon aikana vaan aina kun käynnistät niin muutaman sekunnin viiveellä.
Autoon on kuukausi sitten vaihdettu akku, o-renkaat, ilmamassamittari sekä korjattu korkeapainepumppu.
Kyseisten vikavalojen ilmestymisen jälkeen on laitettu siis o-renkaat,akku sekä korkeapainepumppu.
Vika esiintyi alussa vain vikavalojen syttymisenä sekä sattunnaisesti ei raegoinut mitenkään kaasupolkimeen. Nyt sitten kun valot rävähtää tauluun niin käy vaan tyhjäkäyntiä.
Osaako joku antaa mitään vinkkiä, kenties jotain ihme sähkövikaa??
Viimeksi muokannut ramses2009, Ma 15.02.2010 08:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
akkukokemuksia.....
moi.
en varsinaisesti ole mikään mersuspesialisti....mutta omassa eemelissä (420E-96) oli hieman käyntihäikkää ja kävi epätasaisesti tyhjäkäynnillä....sitten tuli näyttöön abs,asr ja lampe defekt jne ilmoituksia....
akku vaihtoon ja turhat hälytykset loppuivat kuin salamaniskusta....ja koneen käynti tasaantui myös ....tosin edelleen epäilen että parin sylinterin puolat on grande final.
luulen että sinullakin on huono akku vikana.....?
itselläni oli akuksi joku aatu laittanut 88/640 akun ja itse pistin 100/800 akun koska käytän alkuperäistä "webastoa" paljon sekä res`tiä.
ps. enkä ole taksikuski....
en varsinaisesti ole mikään mersuspesialisti....mutta omassa eemelissä (420E-96) oli hieman käyntihäikkää ja kävi epätasaisesti tyhjäkäynnillä....sitten tuli näyttöön abs,asr ja lampe defekt jne ilmoituksia....
akku vaihtoon ja turhat hälytykset loppuivat kuin salamaniskusta....ja koneen käynti tasaantui myös ....tosin edelleen epäilen että parin sylinterin puolat on grande final.
luulen että sinullakin on huono akku vikana.....?
itselläni oli akuksi joku aatu laittanut 88/640 akun ja itse pistin 100/800 akun koska käytän alkuperäistä "webastoa" paljon sekä res`tiä.
ps. enkä ole taksikuski....

Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Mitkä on ne kooditramses2009 kirjoitti:Piti vielä kertoa että vikakoodeissa on 12 erilaista ilmoitusta jotka koskee kaasupoljinta sekä öljymäärän anturia. Mutta mun jakeluun ei mahdu miksi "johtotähti" toimii kylmänä ja vaikka ajaisit sata kilsaa mutta heti kun käynnistelet uudestaan niin johan alkaa ongelmat.

...Mittaa öljyn pinnantason aina siinä käynnistämisvaiheessa.ramses2009 kirjoitti:Piti vielä kertoa että vikakoodeissa on 12 erilaista ilmoitusta jotka koskee kaasupoljinta sekä öljymäärän anturia. Mutta mun jakeluun ei mahdu miksi "johtotähti" toimii kylmänä ja vaikka ajaisit sata kilsaa mutta heti kun käynnistelet uudestaan niin johan alkaa ongelmat.
-> Sulakkeet, johdot (ovatkin takertumisherkässä paikassa), anturivika, yöimääräistä "töhn''" öljypohjassa ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5