Jääräta autosta tuli väärän merkkinen


koittasit tommi hieroo ne kunnon kilpurit vimosenpäälle iskuun eikä mitn tommosia harrastevehkeitäsunbeam kirjoitti:Hämeessäkin on jo 20cm jäätä, mutta rata aurataan vasta vuodenvaihteessa.
Jääräta autosta tuli väärän merkkinenmutta on siinä ,lukko ,getrakki ,4.4 välitys, karponaatti ikkunat ,ovet kevennetty,kuitunokka pelti,massat raavittu ,napsu iskarit , 16 peltivanteet ja 217hv ja "3" putki ja joulun jälkeen kun sais vielä kaaret tehtyä.sit jäälle
Kieltämättä!Mikko K kirjoitti:Mutta eikös oo mukavaa
vissiin muutkin huomannu, että jääradalla ajaminen on hauskaa, kun joku jenson button niminen tyyppi kävi täällä seinäjoella asti ykspäivä vetämässä pari rinkiä jäälläMikko K kirjoitti:Meillä on vielä jäärata peli vielä vaihesssa![]()
Mutta eikös oo mukavaa
Kisahommaan löytyy sääntökirja osoitteesta http://www.autourheilu.fi/saannot/Jube kirjoitti:.....Oliko siihen kisahommaan mitä jääradoilla ajetaan niin jokin sääntökirja olemassa?
30A relekkö sulla noissa valoissa on? Omin laskutaidoin 3x100w lamput veis 25A ja 3x130w lamput 32,5A eli silloin menis limiteille 30A releellä. Kysyisin, että mikä on se hieno liitäntä systeemi millä saatte 3 isoa johtoa sopimaan releen perseeseen jos kyseessä on 4 napainen rele?Jube kirjoitti:Laitoin kuitenkin Philipsin 100w polttimot lisävaloihin koska releen virrankesto olisi mennyt aika limiteille 130w polttimoilla. Ja kun testasin kahdella valolla niin eipä voi sanoa, että eroa olisi huomannut johtuen varmaan siitä, että nuo 130w olivat ns. "no name" merkkisiä![]()
Jokatapauksessa vähintään tuontasoiset valot tarttis olla jokaisessa autossa millä ajetaan talvella täälä porojen ja hirvien seassa
Tinataan ne kiinni yhteen liittimeen tai suoraan releen kantaan!Maratti kirjoitti:Kysyisin, että mikä on se hieno liitäntä systeemi millä saatte 3 isoa johtoa sopimaan releen perseeseen jos kyseessä on 4 napainen rele?
Yleensä on ollu siinä Arktikumin rannassa, on varmaan nytkinAri89 kirjoitti:Kyllä se vaan näyttää niin lystiltäOnko Rovaniemellä sellasta rataa jossain missä saa käydä ajamassa?
Juu, kyllä nylon pusla kestää ja on jämäkkä (ei juurikaan jousta)Jube kirjoitti: Kestääkö jos sorvataan tiukat puslat sellaisesta valkoisesta "muovi/nylon" tangosta mitä ammattikoulu(i)lla on ja sitten metalliholkit niihin vanhoista puslista?
Jube kirjoitti:Tarkoitus olisi nimeomaan tehdä alustasta kova, joustamaton ja samalla sellainen ettei tarvi joka ajon jälkeen vaihtaa repullista osia![]()
Tämän projektin jälkeen lähtee sisusta
Niin, siis nimenomaan puslat jäykäksi.napa kirjoitti: tarkoitit toivottavasti tuolla alustan joustamattomuudella sitä, että puslissa ei ole joustoa/väljää![]()
jos teet jäälle liian jäykän/lyhyet joustovarat, niin menetät pitoa radikaalisti ja koko hommasta menee maku, kun vakio autot pesee sut ihan 6-0...