w201 ratin irrotus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

w201 ratin irrotus

Viesti Kirjoittaja torreno »

Morjes. Ihan mielen kiinnosta kyselen että onko jollain napsahtanut se kuusiokolo kanta pultti poikki tai jäänyt kokonaan avaamatta, tuntuu olevan ihan jumalattoman piukassa. Varmaan ollut kaikki 23vuotta kiinni :D
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Ei se poikki mee. Huonoilla työkaluilla tosin kanta menee pyöreäksi, jolloin irroittaminen sitten onkin haastavampaa.
Käytännössä siististi irroittaminen tarvii mutterimopon, jatkovarren, sekä kuusiokolohylsyn.
Ja rattilukkoa vastaan sitten ei saa vääntää.
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja torreno »

juu ton ratti lukko homman tiesinkin. kaveri ollu mukana ja pitäny ratista. mutta mutta täytyy kokeilla pultti pyssyllä kun ei tosiaan käsin vääntämällä lähe mihinkää.

kai on ihan normaali kierre ettei vasenkätinen ?
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ihan normaali kierre se on ja muistankohan nyt ihan väärin jos sanon että siellä on tippa mutterilukitetta tehtaan jäljiltä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Jooh, taitaa siellä lukitetta hiukan olla. Aina asentaessa olen vain räikällä vääntänyt pultin kiinni ja ilman lukitteita, niin ei sitä siltikään enää auki ilman mopoa saa. Kumma juttu. :)
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja torreno »

selvä peli. kiitos näistä huomenna töissä koittaa ampua tuolla pyssyllä auki.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pyssyl sen saa sitte sekunnis nuljuksi. Omasta oli joku seppä yrittänyt... ja epäonnistunut. Porasin sitte siihe keskelle 6 tai 8mm (en muista kumpi) reijän, kuumailmapuhaltimella tohotin sen melkosen kuumaksi ja sitten vastakierretapilla aukes tuosta vaan.

Se kuumennus oli avainsana asiaan. Sitä liimaa on nääs ihanan reilusti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Suosittelen käyttämään sitä oikean kokoista hylsyä.
Juuri pyssyllä se ei kovinkaan helposti mene huonoksi, käsin vääntämällä menee, kun välillä on jatkovarsi missäkin kulmassa...
Tai toki menee pyssylläkin, jos päräyttää varsi vinossa huonolla hylsyllä.
Usein siinä kohtaa, kun sitä pyssyä aletaan kaivamaan esiin, on sitä pulttia jo kaiverrettu räikällä, ristikkoavaimella sunmuulla paskaksi. Ja kas kummaa, kun pyörähti yli mopon kanssa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Juuri noin. Neitseelliseen reikään pyssyllä, eli heti kunnon värkit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
torreno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja torreno »

luovutettiin iha suosiolla ajoissa... joskus on noin käynyt et kun ei oo lähteny ni väännetty millä keksiny ja huonosti käyny :D
Vastaa Viestiin