Väärinoppinut loota
Väärinoppinut loota
En kuolemaksenikaan muista kuinka tuo oppiva laatikko saadaan tehdasasetuksiin ihan avainta kääntämällä ja sitä oikeanpuolimmaista polkemalla. Koetin hakua mutten äkkiseltään mitään ohjeita löytänyt. Jospa jokin ystävällinen sielu sen voisi kertoa, niin tulostan kahtena kappaleena, joista toisen laitan auton hansikaslokeroon ja toisen kassakaappiin. Kiitos jo etukäteen... ja autohan on e320cdi siis s211.
Nimin. ajakoon eukko omallaan
Nimin. ajakoon eukko omallaan
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Olikoos se nyt näin?
Autoon sisälle ovet pitää olla kiinni.
Virta päälle->kaasu pohjaan 5sek->virta pois(avain jätetään paikalleen)->kaasu ylös->odota 2min->ajoon opettamaan laatikkoa 5min.
Autoon sisälle ovet pitää olla kiinni.
Virta päälle->kaasu pohjaan 5sek->virta pois(avain jätetään paikalleen)->kaasu ylös->odota 2min->ajoon opettamaan laatikkoa 5min.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Siis pitääkö ajoon lähteä 5min sisään vai oppiiko loota ekan 5min aikana uudet käytöstavat??jytäkkä kirjoitti:Olikoos se nyt näin?
Autoon sisälle ovet pitää olla kiinni.
Virta päälle->kaasu pohjaan 5sek->virta pois(avain jätetään paikalleen)->kaasu ylös->odota 2min->ajoon opettamaan laatikkoa 5min.
Eikö tuo nimenomaan aseta laatikon "tehdas defaulteille" jonka jälkeen laatikon pitää oppia omille "kuluneille" arvoilleen ja sitten myöhemmin kuljettajan mieltymyksille? Eli joka resetin jälkeen kestää tovin että laatikko vaihtaa oikein/siististi, vanhalla laatikolla pidempään kuin uudella (en kyllä tarkistanut tätä, lukeneemmat korjatkoon tarvittaessa).
Ei kai se kuljettajan ajotyyliin mukautuminen niin kovin kauaa kestä(?), ja kick-downin auto osaa joka tapauksessa välittömästi.
Ei kai se kuljettajan ajotyyliin mukautuminen niin kovin kauaa kestä(?), ja kick-downin auto osaa joka tapauksessa välittömästi.
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
En ole lukenut mutta olettaisin että käsivalinta ei ohjaa laatikon vaihtamistyylin adaptoitumista jos tässä sitä haetaan (eikä itse sylinterien/levyjen ohjausten adaptoitumista kuluneisuuteen jne.). Tuo ajotyyliin adaptointi pitää hoitaa kaasupolkimella, jos vaihteisto ei vaihda riittävän aikaisin pienelle niin pitää polkea kaasupoljinta vähän reippaammin. Jos taas haluaa polttoaineen säästöä niin käyttää kaasua varovaisemmin ja auto vaihtaa herkemmin isommalle.tuoppitoukka kirjoitti:tollo kysymys : siis vaihdanko itse vaihteen vivusta jotta laatikko oppii milloin vaihtaa oikeaa silmään?
Olisko tuo 722.6-laatikko juuri ensimmäinen oppiva (pelkkä arvaus)? Tarkoitatko W ja S asennoille? Taas arvaus mutta veikkaan että ajotyyliin adaptoituminen vaikuttaisi kumpaankin moodiin mutta se kytkimen asento tuo oman kiinteän lisän. Eli vaikka W-asentoa ei olisi koskaan käytetty niin S-asennolla opeteltu laatikko venyttäisi W-ohjelmaa samalla lailla kuin S-asentoa on adaptoitu oletusarvoista. Oliskohan kukaan löytänyt tuolle faktoja toimintakuvauksista?Potifaari kirjoitti:Mistä vuodesta asti on oppiva laatikko ? itsellä 00/320/cdi TE
Voisiko olla eri opetus talvella ja kesällä ?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
moro.
lueskelin juuri näitä kirjoituksia ja kävin "nollaamassa" lootasta opit ja ajelin sen 5 min sitten.
mielestäni ei ihan mieletöntä mainittavaa eroa vielä huomannut.....pitäiskö tuo nollaus tehdä siis siten että:
virrat päälle niin että kaikki valot palaa kojelaudassa
kaasu kikdownille asti pohjaan 10 sek
kaasu ylös
ja virrat pois
odotus 2min.
käyntiin
ja ajamaan lenkki normisti...???
autona w210 E420 -96
lueskelin juuri näitä kirjoituksia ja kävin "nollaamassa" lootasta opit ja ajelin sen 5 min sitten.
mielestäni ei ihan mieletöntä mainittavaa eroa vielä huomannut.....pitäiskö tuo nollaus tehdä siis siten että:
virrat päälle niin että kaikki valot palaa kojelaudassa
kaasu kikdownille asti pohjaan 10 sek
kaasu ylös
ja virrat pois
odotus 2min.
käyntiin
ja ajamaan lenkki normisti...???
autona w210 E420 -96
DBFI kirjoitti:Olisko tuo 722.6-laatikko juuri ensimmäinen oppiva (pelkkä arvaus)? Tarkoitatko W ja S asennoille? Taas arvaus mutta veikkaan että ajotyyliin adaptoituminen vaikuttaisi kumpaankin moodiin mutta se kytkimen asento tuo oman kiinteän lisän. Eli vaikka W-asentoa ei olisi koskaan käytetty niin S-asennolla opeteltu laatikko venyttäisi W-ohjelmaa samalla lailla kuin S-asentoa on adaptoitu oletusarvoista. Oliskohan kukaan löytänyt tuolle faktoja toimintakuvauksista?Potifaari kirjoitti:Mistä vuodesta asti on oppiva laatikko ? itsellä 00/320/cdi TE
Voisiko olla eri opetus talvella ja kesällä ?
Opel, "weird lieben autos"....