CLK 430 lohkolämmitin
CLK 430 lohkolämmitin
Kattelin,ettei taida saada tohon 430:een CLK:hon,kuin letkulämppärin,lohkolämmitintä ei tunne calix,eikä defa.
Onko paha laittaa ite,vai onko korjaamon reissu,sisätilan lämmitin löytyy,eli haaroitus-kappale+piuha+letkulämmitin uupuu
Parempi se on letkulämppärikin,kuin ei mitään,jos nää pakkaset jatkuu...HRRR::
Onko paha laittaa ite,vai onko korjaamon reissu,sisätilan lämmitin löytyy,eli haaroitus-kappale+piuha+letkulämmitin uupuu
Parempi se on letkulämppärikin,kuin ei mitään,jos nää pakkaset jatkuu...HRRR::
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Lohkolämppäriä...
Onnea vaan matkaan sen lohko/tai letkulämppäriasian kanssa Mulla kävi niin, että eivät saaneet Hämeenlinnan merkkiliikkeessä asennettua edes letkumallista systeemiä, on niin ahdasta ja letkut niin tiukoilla mutkilla ettei onnistu. Kaksi letkumallista vastusta hajottivat(väänsivät niitä vastuksia mutkille) ennenkuin uskoivat. Kyselivät vielä, että laitetaanko kuitenkin haaroitussarja ja sisäpistoke
No, tulin järkiini ja hommasin talviauton.
No, tulin järkiini ja hommasin talviauton.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Lohkolämppäristä
No juu. Helvetin outoa se minustakin on. Ei muutenkaan ole paljoa hyvää sanottavaa ko. firmasta. Siksi olenkin opetellut tekemään huollot ite. Saapahan "harrastaa" samalla
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Kyllähän tuolla defan sivuilta tuollainen letku malli löytyy...
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
ja ohjeen (klik) mukaan homma on helppo kuin mikä...
Onkos tuo alavesiletku sitten niin mielenkiintoisessa paikassa että...Katkaise alavesiletku keskeltä ylöspäin nousevaa suoraa
kohtaa. Leikkaa katkaisukohdan molempien letkujen päistä n.
20mm pitkät palat pois. Asenna lämmitin siten että kytkinkotelo
(musta muovikansi) osoittaa etuviistoon, ja pistoke alaspäin. Täytä
jäähdytysjärjestelmä autonvalmistajan suosittelemalla nesteellä ja
ilmaa se hyvin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Lohkolämppäriä...
tuon ohjeen mukainen 422 lämmitin niin siinä ei ole ulkonevia vastuksia joita voisi väännellä.Lade kirjoitti:Onnea vaan matkaan sen lohko/tai letkulämppäriasian kanssa Mulla kävi niin, että eivät saaneet Hämeenlinnan merkkiliikkeessä asennettua edes letkumallista systeemiä, on niin ahdasta ja letkut niin tiukoilla mutkilla ettei onnistu. Kaksi letkumallista vastusta hajottivat(väänsivät niitä vastuksia mutkille) ennenkuin uskoivat. Kyselivät vielä, että laitetaanko kuitenkin haaroitussarja ja sisäpistoke
No, tulin järkiini ja hommasin talviauton.
onkohan merkkiliikkeen ukot koittanu vääntää sinne jotain aivan väärää lämmitintä
Tai väärään paikkaan...
Tai väärään paikkaan...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Lohkolämppäriä...
Voipi olla että clk430:ssä on kuitenkin enemmän tilaa koneen etupuolella kuin c43amg:ssä. Ainakin kun noita Defan asennusohjeitten kuvia katsoo, niin tilaahan on ruhtinaallisesti tai sitten kuvat on väykystä
Joo tosiaan senmallista letkulämppäriä ne siihen hämeenlinnan merkkiliikkeessä yritti, missä vastus tulee jonkin matkaa siitä putkimaisesta osasta ulos. Yrittivät sitä vastusta sitten väännellä vesiletkun mutkien mukaan... epäilyttävää hommaa koko vastusten vääntely, ei olis tullu edes mieleen moinen idea ittellä
Joo tosiaan senmallista letkulämppäriä ne siihen hämeenlinnan merkkiliikkeessä yritti, missä vastus tulee jonkin matkaa siitä putkimaisesta osasta ulos. Yrittivät sitä vastusta sitten väännellä vesiletkun mutkien mukaan... epäilyttävää hommaa koko vastusten vääntely, ei olis tullu edes mieleen moinen idea ittellä
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
W 210 KOMBI 430
Itellä 430 väykky. Asennutin Defan letkulämppärin Turussa. ( mm mersuihin erikoistuneessa pikkupajassa polttolaitoksen kadullla)
Ei mitään ongelmaa. Asennus alakautta, purettuna pohjasuoja. Sisähaaroituksen kanssa asennettuna n. 2 h. CLK:sa samanverran tilaa etupuolella. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, tosin asennuksessa pitää olla ammattitaitoa.
PS Korjaamolla mesen viimeisin testeri, näkee kilsat ym.
nimimerkki E430 4-matic
Ei mitään ongelmaa. Asennus alakautta, purettuna pohjasuoja. Sisähaaroituksen kanssa asennettuna n. 2 h. CLK:sa samanverran tilaa etupuolella. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, tosin asennuksessa pitää olla ammattitaitoa.
PS Korjaamolla mesen viimeisin testeri, näkee kilsat ym.
nimimerkki E430 4-matic
Re: CLK 430 lohkolämmitin
Saitkos lohkolämppärin laitettua/laitatettua?Make kirjoitti:Kattelin,ettei taida saada tohon 430:een CLK:hon,kuin letkulämppärin,lohkolämmitintä ei tunne calix,eikä defa.
Onko paha laittaa ite,vai onko korjaamon reissu,sisätilan lämmitin löytyy,eli haaroitus-kappale+piuha+letkulämmitin uupuu
Parempi se on letkulämppärikin,kuin ei mitään,jos nää pakkaset jatkuu...HRRR::
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: W 210 KOMBI 430
lempmi kirjoitti:Itellä 430 väykky. Asennutin Defan letkulämppärin Turussa. ( mm mersuihin erikoistuneessa pikkupajassa polttolaitoksen kadullla)
Ei mitään ongelmaa. Asennus alakautta, purettuna pohjasuoja. Sisähaaroituksen kanssa asennettuna n. 2 h. CLK:sa samanverran tilaa etupuolella. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, tosin asennuksessa pitää olla ammattitaitoa.
PS Korjaamolla mesen viimeisin testeri, näkee kilsat ym.
nimimerkki E430 4-matic
just tuossa näpräilin omaan E430 4Matic:iin letkulämppärin ei se nyt niin vaikeeta oo itekkään laittaa ainakaan tuossa, ja ylä kautta laitoin tosin joutu purkamaan ropelin suojan ja ite ropelin tieltä pois onhan se aika ahas paikka mut siellä se nyt on
Kyllä näin...
Joo M113 väykyssä kohtuudella tilaa mut M113 202-kopassa ei sit olekaan. Clk lienee jostain siltä väliltä.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Miten on letkulämppärit toimineet? Lämmittääkö se hyvin? Jos vaikka -20 astetta pakkasta niin tuntuuko siellä lämmintä missään päin moottoria?
Kokemuksia kiitos tulemaan
Olisi tarkoitus laittaa omaan mersuun sellainen kun muutakaan ei saa. Defan ja calixin sivuilta olen selaillut noita sarjoja.
Forumia olen jonkni verran selaillut. Tuntuu olevan laidasta laitaan nuo kommentit. Eli lähinä niiltä kommentteja johon tuo letkumallin lämppäri on tarkoitettu. Eli juurikin vm. 97-> V6 ja V8.
Calix sarja 390
http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE390.pdf
Kokemuksia kiitos tulemaan
Olisi tarkoitus laittaa omaan mersuun sellainen kun muutakaan ei saa. Defan ja calixin sivuilta olen selaillut noita sarjoja.
Forumia olen jonkni verran selaillut. Tuntuu olevan laidasta laitaan nuo kommentit. Eli lähinä niiltä kommentteja johon tuo letkumallin lämppäri on tarkoitettu. Eli juurikin vm. 97-> V6 ja V8.
Calix sarja 390
http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE390.pdf
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
No omassa c36:ssa tilaa on lohkolämppärille. Vaikkei siihenkään ainakaan aiemmin defat ynnä muut mainostanu lohkista.
Samaa vain sinne pistettiin mitä muihin m104 moottoreihin tai nelipyttyisiin.
CLK ja V-koneet tietty ahtaita... Mutta jos siellä on reijät lohkossa niin miksei sinne sitä lämppäriä sais? Arvostaako lohkista moottorin noston verran on jokaisen oma asia. Jos on useempi reikä, niin pistää samalla useemman elementin sinne ja johdotkin valmiiksi jos ahdasta ja kun entinen elementti vaikenee niin ottaa seuraavan käyttöön töpseliä vaihtamalla....
Mutta jos lohkossa ei ole reikää, niin ei sinne sitten saa mitään ihan helpolla laitettua. Ellei koneista lohkoon reikää.....
Jos letkulämppäri on ainoa vaihtoehto niin harmi. Letkusta ei omakohtaista kokemusta, onneksi. Epäilen että letku voisi toimia niinkuin vapakiertoinen keskuslämmitys.
Suomessa kun on suolattomiakin ajokelejä sellaisena aikana että lohkis ois kiva olla olemassa. Erillisen talvi-auton idea ei ole huono.
Samaa vain sinne pistettiin mitä muihin m104 moottoreihin tai nelipyttyisiin.
CLK ja V-koneet tietty ahtaita... Mutta jos siellä on reijät lohkossa niin miksei sinne sitä lämppäriä sais? Arvostaako lohkista moottorin noston verran on jokaisen oma asia. Jos on useempi reikä, niin pistää samalla useemman elementin sinne ja johdotkin valmiiksi jos ahdasta ja kun entinen elementti vaikenee niin ottaa seuraavan käyttöön töpseliä vaihtamalla....
Mutta jos lohkossa ei ole reikää, niin ei sinne sitten saa mitään ihan helpolla laitettua. Ellei koneista lohkoon reikää.....
Jos letkulämppäri on ainoa vaihtoehto niin harmi. Letkusta ei omakohtaista kokemusta, onneksi. Epäilen että letku voisi toimia niinkuin vapakiertoinen keskuslämmitys.
Suomessa kun on suolattomiakin ajokelejä sellaisena aikana että lohkis ois kiva olla olemassa. Erillisen talvi-auton idea ei ole huono.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tiedä siiten tarvitsetko tätä tietoa enää, mutta letkulämm. ainakin 430 väykyssä ihan jees vaihtoehto, kunhan antaa roikkua johdossa kiinni pitkääääään. Eli lohko olisi varmaan tehokkaampi, jos sellaisen saisi, mutta tälläkin toimeen tullaan. Lämpömittari nousee heti käynnistyksen jälkeen asteikolle, pukkaa haaleaa, kierrokset putoaa välittömasti tyhjäkäynnille ja bensaa palaa varsinkin lyhyemmillä siirtymillä paljon vähemmän. Min ainakin käytän jo +10 lämpötilassakin, jos mahd.jupehalm kirjoitti:Miten on letkulämppärit toimineet? Lämmittääkö se hyvin? Jos vaikka -20 astetta pakkasta niin tuntuuko siellä lämmintä missään päin moottoria?
Kokemuksia kiitos tulemaan
Juu. Kommentteja vaan.
En ole vielä asentanut lämppäriä. Kaupan hyllyllä vielä Ilmat alkaa olemaan kyllä jo sellaisia että pitäisi laittaa.
En ole vielä asentanut lämppäriä. Kaupan hyllyllä vielä Ilmat alkaa olemaan kyllä jo sellaisia että pitäisi laittaa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: CLK 430 lohkolämmitin
Viimeinkin sain laitettua ton defan letkulämppärin Tunnin juttu, eli oma työ säästää Nyt puhisee lämmitin ja sisälämppärikin on, saa talvi tulla.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: CLK 430 lohkolämmitin
Hyvä näin. Olikin projekti oikein pitkän kaavan mukaan .
Itse laitoin paavon talviteloille. Noita vempaimia kun on nurkissa useampia kuin ajokortteja ja työmatka nykyisellään menee fillarilla.
Tulkoon talvi!
Itse laitoin paavon talviteloille. Noita vempaimia kun on nurkissa useampia kuin ajokortteja ja työmatka nykyisellään menee fillarilla.
Tulkoon talvi!
Re: CLK 430 lohkolämmitin
itse laitoin myös clk 430´llaan ton defan letkulämppärin sisä sarjoineen,ei mikään järjetön projekti,tosin aikaa vievin homma oli läpivienti matkustamoon. Viime talvena en tarvinnut lämppäriä enkä sitä tajunnu ees kokeilla.Nyt oli auto roikassa ja tolpalta tuleva johto suli puskurin johtoon kiinni,oli puskurilta eteenpäin menevä johto oikarissa.Sen siitä saa ku piuhat hommaa romarilta.No nyt uus johto paikoillaan,onneksi kokeilin täällä kotosalla enkä perinteisesti pohjoisen reissulla,jossain teillä tietämättömillä.