CLK 430 lohkolämmitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

CLK 430 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Make »

Kattelin,ettei taida saada tohon 430:een CLK:hon,kuin letkulämppärin,lohkolämmitintä ei tunne calix,eikä defa.
Onko paha laittaa ite,vai onko korjaamon reissu,sisätilan lämmitin löytyy,eli haaroitus-kappale+piuha+letkulämmitin uupuu :shock:
Parempi se on letkulämppärikin,kuin ei mitään,jos nää pakkaset jatkuu...HRRR::
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Lohkolämppäriä...

Viesti Kirjoittaja Lade »

Onnea vaan matkaan sen lohko/tai letkulämppäriasian kanssa :lol: Mulla kävi niin, että eivät saaneet Hämeenlinnan merkkiliikkeessä asennettua edes letkumallista systeemiä, on niin ahdasta ja letkut niin tiukoilla mutkilla ettei onnistu. Kaksi letkumallista vastusta hajottivat(väänsivät niitä vastuksia mutkille) ennenkuin uskoivat. Kyselivät vielä, että laitetaanko kuitenkin haaroitussarja ja sisäpistoke :?
No, tulin järkiini ja hommasin talviauton.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Klups :shock: ,täynnä tuntuu olevan toi CLK:n kin konehuone,toi on kyllä outoa,ettei merkkiliike sitä saanut vaihettua :?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Lohkolämppäristä

Viesti Kirjoittaja Lade »

No juu. Helvetin outoa se minustakin on. Ei muutenkaan ole paljoa hyvää sanottavaa ko. firmasta. Siksi olenkin opetellut tekemään huollot ite. Saapahan "harrastaa" samalla :D
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

:shock:
Kyllähän tuolla defan sivuilta tuollainen letku malli löytyy...
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
ja ohjeen (klik) mukaan homma on helppo kuin mikä...
Katkaise alavesiletku keskeltä ylöspäin nousevaa suoraa
kohtaa. Leikkaa katkaisukohdan molempien letkujen päistä n.
20mm pitkät palat pois. Asenna lämmitin siten että kytkinkotelo
(musta muovikansi) osoittaa etuviistoon, ja pistoke alaspäin. Täytä
jäähdytysjärjestelmä autonvalmistajan suosittelemalla nesteellä ja
ilmaa se hyvin.
Onkos tuo alavesiletku sitten niin mielenkiintoisessa paikassa että... :shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Lohkolämppäriä...

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Lade kirjoitti:Onnea vaan matkaan sen lohko/tai letkulämppäriasian kanssa :lol: Mulla kävi niin, että eivät saaneet Hämeenlinnan merkkiliikkeessä asennettua edes letkumallista systeemiä, on niin ahdasta ja letkut niin tiukoilla mutkilla ettei onnistu. Kaksi letkumallista vastusta hajottivat(väänsivät niitä vastuksia mutkille) ennenkuin uskoivat. Kyselivät vielä, että laitetaanko kuitenkin haaroitussarja ja sisäpistoke :?
No, tulin järkiini ja hommasin talviauton.
tuon ohjeen mukainen 422 lämmitin niin siinä ei ole ulkonevia vastuksia joita voisi väännellä.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

:lol: onkohan merkkiliikkeen ukot koittanu vääntää sinne jotain aivan väärää lämmitintä :shock:
Tai väärään paikkaan...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Lohkolämppäriä...

Viesti Kirjoittaja Lade »

Voipi olla että clk430:ssä on kuitenkin enemmän tilaa koneen etupuolella kuin c43amg:ssä. Ainakin kun noita Defan asennusohjeitten kuvia katsoo, niin tilaahan on ruhtinaallisesti tai sitten kuvat on väykystä :shock:
Joo tosiaan senmallista letkulämppäriä ne siihen hämeenlinnan merkkiliikkeessä yritti, missä vastus tulee jonkin matkaa siitä putkimaisesta osasta ulos. Yrittivät sitä vastusta sitten väännellä vesiletkun mutkien mukaan... epäilyttävää hommaa koko vastusten vääntely, ei olis tullu edes mieleen moinen idea ittellä :idea:
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
lempmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 07.12.2006 21:40

W 210 KOMBI 430

Viesti Kirjoittaja lempmi »

Itellä 430 väykky. Asennutin Defan letkulämppärin Turussa. ( mm mersuihin erikoistuneessa pikkupajassa polttolaitoksen kadullla)

Ei mitään ongelmaa. Asennus alakautta, purettuna pohjasuoja. Sisähaaroituksen kanssa asennettuna n. 2 h. CLK:sa samanverran tilaa etupuolella. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, tosin asennuksessa pitää olla ammattitaitoa.

PS Korjaamolla mesen viimeisin testeri, näkee kilsat ym.

nimimerkki E430 4-matic
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: CLK 430 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Lade »

Make kirjoitti:Kattelin,ettei taida saada tohon 430:een CLK:hon,kuin letkulämppärin,lohkolämmitintä ei tunne calix,eikä defa.
Onko paha laittaa ite,vai onko korjaamon reissu,sisätilan lämmitin löytyy,eli haaroitus-kappale+piuha+letkulämmitin uupuu :shock:
Parempi se on letkulämppärikin,kuin ei mitään,jos nää pakkaset jatkuu...HRRR::
Saitkos lohkolämppärin laitettua/laitatettua?
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Re: W 210 KOMBI 430

Viesti Kirjoittaja aadolf »

lempmi kirjoitti:Itellä 430 väykky. Asennutin Defan letkulämppärin Turussa. ( mm mersuihin erikoistuneessa pikkupajassa polttolaitoksen kadullla)

Ei mitään ongelmaa. Asennus alakautta, purettuna pohjasuoja. Sisähaaroituksen kanssa asennettuna n. 2 h. CLK:sa samanverran tilaa etupuolella. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa, tosin asennuksessa pitää olla ammattitaitoa.

PS Korjaamolla mesen viimeisin testeri, näkee kilsat ym.

nimimerkki E430 4-matic

just tuossa näpräilin omaan E430 4Matic:iin letkulämppärin :D ei se nyt niin vaikeeta oo itekkään laittaa ainakaan tuossa, ja ylä kautta laitoin tosin joutu purkamaan ropelin suojan ja ite ropelin tieltä pois :cry: onhan se aika ahas paikka mut siellä se nyt on 8) 8)
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Kyllä näin...

Viesti Kirjoittaja Lade »

Joo M113 väykyssä kohtuudella tilaa mut M113 202-kopassa ei sit olekaan. Clk lienee jostain siltä väliltä.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Miten on letkulämppärit toimineet? Lämmittääkö se hyvin? Jos vaikka -20 astetta pakkasta niin tuntuuko siellä lämmintä missään päin moottoria?

Kokemuksia kiitos tulemaan :)

Olisi tarkoitus laittaa omaan mersuun sellainen kun muutakaan ei saa. Defan ja calixin sivuilta olen selaillut noita sarjoja.

Forumia olen jonkni verran selaillut. Tuntuu olevan laidasta laitaan nuo kommentit. Eli lähinä niiltä kommentteja johon tuo letkumallin lämppäri on tarkoitettu. Eli juurikin vm. 97-> V6 ja V8.

Calix sarja 390
http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE390.pdf
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2646
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

No omassa c36:ssa tilaa on lohkolämppärille. Vaikkei siihenkään ainakaan aiemmin defat ynnä muut mainostanu lohkista.

Samaa vain sinne pistettiin mitä muihin m104 moottoreihin tai nelipyttyisiin.

CLK ja V-koneet tietty ahtaita... Mutta jos siellä on reijät lohkossa niin miksei sinne sitä lämppäriä sais? Arvostaako lohkista moottorin noston verran on jokaisen oma asia. Jos on useempi reikä, niin pistää samalla useemman elementin sinne ja johdotkin valmiiksi jos ahdasta ja kun entinen elementti vaikenee niin ottaa seuraavan käyttöön töpseliä vaihtamalla.... :D

Mutta jos lohkossa ei ole reikää, niin ei sinne sitten saa mitään ihan helpolla laitettua. Ellei koneista lohkoon reikää..... :shock:

Jos letkulämppäri on ainoa vaihtoehto niin harmi. Letkusta ei omakohtaista kokemusta, onneksi. Epäilen että letku voisi toimia niinkuin vapakiertoinen keskuslämmitys.

Suomessa kun on suolattomiakin ajokelejä sellaisena aikana että lohkis ois kiva olla olemassa. Erillisen talvi-auton idea ei ole huono.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Menee vähän aihetta sivuten sillä itsellä on CLK 200 johon asennutin ei-merkkiliikkeessä lohkolämmittimen (Defa) ja lasku oli yli neljä sataa (työt oli 185) :?
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Tuplapostaus...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

jupehalm kirjoitti:Miten on letkulämppärit toimineet? Lämmittääkö se hyvin? Jos vaikka -20 astetta pakkasta niin tuntuuko siellä lämmintä missään päin moottoria?

Kokemuksia kiitos tulemaan :)
Tiedä siiten tarvitsetko tätä tietoa enää, mutta letkulämm. ainakin 430 väykyssä ihan jees vaihtoehto, kunhan antaa roikkua johdossa kiinni pitkääääään. Eli lohko olisi varmaan tehokkaampi, jos sellaisen saisi, mutta tälläkin toimeen tullaan. Lämpömittari nousee heti käynnistyksen jälkeen asteikolle, pukkaa haaleaa, kierrokset putoaa välittömasti tyhjäkäynnille ja bensaa palaa varsinkin lyhyemmillä siirtymillä paljon vähemmän. Min ainakin käytän jo +10 lämpötilassakin, jos mahd. 8)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Juu. Kommentteja vaan.
En ole vielä asentanut lämppäriä. Kaupan hyllyllä vielä :lol: Ilmat alkaa olemaan kyllä jo sellaisia että pitäisi laittaa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Re: CLK 430 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Make »

Viimeinkin sain laitettua ton defan letkulämppärin :D Tunnin juttu, eli oma työ säästää ;) Nyt puhisee lämmitin ja sisälämppärikin on, saa talvi tulla. :shock:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: CLK 430 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja RH »

Hyvä näin. Olikin projekti oikein pitkän kaavan mukaan :mrgreen: :wink: .
Itse laitoin paavon talviteloille. Noita vempaimia kun on nurkissa useampia kuin ajokortteja ja työmatka nykyisellään menee fillarilla.
Tulkoon talvi! :lol:
mayhem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 23.07.2011 22:45

Re: CLK 430 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja mayhem »

itse laitoin myös clk 430´llaan ton defan letkulämppärin sisä sarjoineen,ei mikään järjetön projekti,tosin aikaa vievin homma oli läpivienti matkustamoon. Viime talvena en tarvinnut lämppäriä enkä sitä tajunnu ees kokeilla.Nyt oli auto roikassa ja tolpalta tuleva johto suli puskurin johtoon kiinni,oli puskurilta eteenpäin menevä johto oikarissa.Sen siitä saa ku piuhat hommaa romarilta.No nyt uus johto paikoillaan,onneksi kokeilin täällä kotosalla enkä perinteisesti pohjoisen reissulla,jossain teillä tietämättömillä.
Vastaa Viestiin