w124 300E ei räjähdä käyntiin
w124 300E ei räjähdä käyntiin
Kovilla pakkasilla ei edes kannata koittaa vaikka olis ollu lohkossa monta tuntia. Nyt kävin taas koittamassa kun pakkanen helittänyt mutta ei edes lupaa. Hyvin jaksaa pyörittää mutta ei mitään elonmerkkejä. Bensa haisee vaan aika reilusti eli ainetta saa ainakin. Tulpat, tulpanjohdot, jakajankansi, pyörijä ja polttonainesuuttimet vaihdettu muutama kuukausi sitten uusiin.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
kasteleeko tulppia? ja toinen mikä pitää samalla tarkistaa on se, että antaako kipinää? nuo nyt ekana selvittäisin, ennen kuin mitään muuta tekisin...
eikä bensan haju vielä tarkoita, että kone sais oikean määrän sitä polttoainetta käynnistyäkseen... onko ke-jetin säädöistä mitään käsitystä, eli onko sitä ronkittu tai miten päästäarvot oli edellisesssä katsastuksessa jne.
edit: oliko satulat hyvät
eikä bensan haju vielä tarkoita, että kone sais oikean määrän sitä polttoainetta käynnistyäkseen... onko ke-jetin säädöistä mitään käsitystä, eli onko sitä ronkittu tai miten päästäarvot oli edellisesssä katsastuksessa jne.
edit: oliko satulat hyvät

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Työkalut on kaikki hallilla eikä niitä nyt pääse sieltä hakemaan. Edellinen omistaja säädätti seokset muutamia viikkoja ennen kun osti auton. Tosin nythän seokset pitäis varmasti säädättää uudestaan kun suuttimet on vaihdettu.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
tuossa voi hyvinkin olla selitys, jos kerran seokset on säädetty vanhojen ja ehkä vuotavien suuttimen tuoton perusteellaPietu kirjoitti:Työkalut on kaikki hallilla eikä niitä nyt pääse sieltä hakemaan. Edellinen omistaja säädätti seokset muutamia viikkoja ennen kun osti auton. Tosin nythän seokset pitäis varmasti säädättää uudestaan kun suuttimet on vaihdettu.


yksi "hullu" oire mihin olen törmännyt joskus moottoreita säätäessä on ollut sellainen, että tulpat kastuu myös liian laihoilla seoksilla


hyvä, kun meni satulat vielä hyötykäyttöön...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."