w124 300E ei räjähdä käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

w124 300E ei räjähdä käyntiin

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Kovilla pakkasilla ei edes kannata koittaa vaikka olis ollu lohkossa monta tuntia. Nyt kävin taas koittamassa kun pakkanen helittänyt mutta ei edes lupaa. Hyvin jaksaa pyörittää mutta ei mitään elonmerkkejä. Bensa haisee vaan aika reilusti eli ainetta saa ainakin. Tulpat, tulpanjohdot, jakajankansi, pyörijä ja polttonainesuuttimet vaihdettu muutama kuukausi sitten uusiin.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kasteleeko tulppia? ja toinen mikä pitää samalla tarkistaa on se, että antaako kipinää? nuo nyt ekana selvittäisin, ennen kuin mitään muuta tekisin...

eikä bensan haju vielä tarkoita, että kone sais oikean määrän sitä polttoainetta käynnistyäkseen... onko ke-jetin säädöistä mitään käsitystä, eli onko sitä ronkittu tai miten päästäarvot oli edellisesssä katsastuksessa jne.

edit: oliko satulat hyvät :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Työkalut on kaikki hallilla eikä niitä nyt pääse sieltä hakemaan. Edellinen omistaja säädätti seokset muutamia viikkoja ennen kun osti auton. Tosin nythän seokset pitäis varmasti säädättää uudestaan kun suuttimet on vaihdettu.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Satulat oli loistavat. Yhtä jarruputkea huutaa vielä eteen niin jarrut on etujarrusatuloita lukuunottamatta päivitetty tälle vuosituhannelle.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Pietu kirjoitti:Työkalut on kaikki hallilla eikä niitä nyt pääse sieltä hakemaan. Edellinen omistaja säädätti seokset muutamia viikkoja ennen kun osti auton. Tosin nythän seokset pitäis varmasti säädättää uudestaan kun suuttimet on vaihdettu.
tuossa voi hyvinkin olla selitys, jos kerran seokset on säädetty vanhojen ja ehkä vuotavien suuttimen tuoton perusteella :roll: nyt kun suuttimet on uudet,ne ei enää samoilla säädöillä annakkaan riittävästi polttoainetta :idea: mikä korostuu varsinkin kylmäkäynnistyksissä...

yksi "hullu" oire mihin olen törmännyt joskus moottoreita säätäessä on ollut sellainen, että tulpat kastuu myös liian laihoilla seoksilla :? sitten kun on antanut enemmän bensaa koneelle startin aikana, ei tulpat enää kastuneetkaan, vaan kone hörähti käyntiin (megasquirtin säätöjä tehdessä uuteen koneeseen, joutuu kaikki arvot aina vetämään "hatusta", joten kaikkea mahdollista tuntuu tapahtuvan aina välillä :D)

hyvä, kun meni satulat vielä hyötykäyttöön...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin