no, ei siellä aavikolla taida paljoa ole myynnissäkään näitä 5W-50 öljyjä

eiköhän ne ole enemmän näitä 20W-50 tai vielä paksumpia (30W-X tai jotain) viskoltaan...
-70 luvun öljyt oli sen ajan moottoreille ihan hyviä, jos niitä vain käytti oikein...
ongelma onkin nykyään näillä uusilla öljyillä ja vanhoilla moottoreilla, niiden vaatimukset kun ei oikein enää kohtaa toisiaan
näissä mersun vanhoissa kaseissakin taitaa se arka paikka olla nostajat, jotka vaativat pintapaineenkestoa öljyiltä ja uusissa öljyssä ei sellaista lisäaineistuksen määrää enää saa käyttää.
jos koneessa on rullanostajat, vaatimukset öljylle lievenevät aika paljon tuon nokan kulumisen osalta ja samalla myös öljy kestää pidempään käyttökelpoisena, kun sitä ei "prässätä" kuumana ylettömästi... kuuma öljy + "tappi nostajat" taas ovat pahin yhdistelmä öljyn kannalta, lisäaineet kuluvat liian nopeasti ja koko kone on silloin vaarassa rikkoontua, kun öljy on menettänyt ominaisuutensa...
on myöskin huomioitava, että kyllä nykymoottoreiden materiaalit on myös hieman eri tasolla, kuin ne -60 ja -70 luvulla olleiden "vanhojen taunuksien", joilla yleensä pääsi jotain 50 000 km/kone

millähän muuten mottorikoneistamot nykyään leipänsä hankki, kun ei kuulemma 20 vuoteen ole ollut, kuin virittäjien ja katkenneiden hammashihnojen aiheuttamia remontteja

tai sitten joku muistaa väärin...
meni tuos viime syksynä työmaan 4 vuotta vanhasta nissanin pick upistakin kiertokanki ja kampura vaihtoon, kun oli voitelu pettänyt, tuossa nissanin koneessa on vissiin vedetty marginaalit hieman liian pieniksi, kun ei ollut ensimmäinen tapaus kyseiselle moottori tyypille...