w202 220cdi hehku jää päälle? tehot kadoksissa? ei lämpeä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

w202 220cdi hehku jää päälle? tehot kadoksissa? ei lämpeä?

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Muutama kysymys fiksummille.


Kun hehkuttaa ja starttaa, pitääkö hehkun valon syttyä muutamaksi hetkeksi startin jälkeen ja sitten häipyä toisen kerran?

Tänään ilmennyt vika on kun lähdin kehä3 rampille kiihdyttämään tuntui auto tehottomalta eikä kiihtynyt tippaakaan yli 80km/h koko kaistalla, meni noin 2km niin kipusi noin 100km/h, ei siis ottanut noin 2000rpm enempää eikä kickdown tehnyt mitään, stepperillä sain pakotettua vaihdetta alemmas, mutta silti ei kierrokset noussu yli 2300 ja vaihto heti ylemmäs...
Muuten toimii eli vähän aikaa sammuksissa niin taas ottaa kierroksia ja kiihtyy kunnes hetki matka-ajoa niin lopettaa pelittämisen?!?

Mikä on minimi vannekoko tälläseen(jarrusatuloiden määrittämä?).

Lämmöt nousee "eberin" ta mikä lämmityslaite onkaan tuhkakupin vieressä kanssa maks 82asteeseen vaikka käyttäis tyhjäkäyntiä, onko termarin vaihto??
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Joku hehkuista rikki.

Toiseen kysymykseen arvaan että myös ilmamassamittari risa.
W203CDI
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Onko imm näissä kallis korjaus ja onko mahdollista puhistaa/huoltoo itse?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
mole84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 22.01.2009 21:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mole84 »

pienin vanne koko on 15"..14"ottaa satulaan kiinni... Itellä auto meni "vikatilaan" sen takia kun oli alipaine vuoto... ja siitä johtu et hukkaportti aukes ja tehot hävis ja sit kone vikatilaan ku ahdot tippu
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Toi oli hyvä heitto...

Hyvä koska 15" talvivanteet mukana(myyjä ei tienny sopiiko)

Vois hyvin olla alipainevuoto kun tuntuu just ettei nostais ahtoja, mistä mihin menee letkut?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ahtojen nostamattomuus johtuu siitä vikatilasta, joka voi johtua mistä vain. Vaikka siitä että ahdin ei normaalitilassa nosta ahtoja "oikein". Haulla löytyy useita vastaavia vikatilatarinoita, mutta aina ne on aloitettu käyttämällä auto vikakoodin luvussa. Tietysti ihan perusteellinen silmämääräinen tarkastus aivan aluksi kaikille pikkuletkuille alipainejärjestelmässä, ahtopaineputkille ja letkuille, coolerille (jos semmonen on), halkeamat muovipäädyissä tai muoviputkissa yms.

Ilmamassamittareita on jotkut joissakin autoissa onnistuneet elvyttämään, tästä mallista en osaa sanoa, mutta jos on varma, että vika on siinä niin voihan sitä kokeilla. Parhaat ohjeet löytyi joskus netistä googlella, hakusanana voisi olla vaikka MAF & cleaning. Se on sitten äärimmäisen tarkkaa hommaa ja vain oikeilla aineilla ja menetelmillä, miltei laboratoriossa :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos ei näy risoja/irralisia letkuja, johtoja, kuulu ylimäräistä suhinaa
niin
Tepselin päähän ja vikakoodin luku
helpotta vian löytymistä
Vastaa Viestiin